Mama's in de WW

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door DLight, 13 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

En zo typ ik nu voor de 3e keer dat we er evengoed blij mee moeten zijn.
    Stapels landen waar je veel minder of helemaal niks krijgt tenslotte.

Ik vind alleen dat ze wel echt doen alsof je een kleuter bent die geen idee heeft wat goed voor is.
    Snap best dat een hoop mensen een schop onder hun komt nodig hebben en anderen gewoon echt hulp.
    Maar ik ben 36, heb een berg ervaring op mijn vakgebied en wil heus graag weer aan de bak.
    Dan wil ik geen tips om mn cv te verbeteren maar hooguit goede vacatures.
    desnoods wil ik me om/bijscholen.. Maar ik hoef geen semi-verplichte digitale training hoe ik kan netwerken op facebook en twitter.
    Als it-er kan ik daar best aardig mee overweg toch.

Ik wil nuttige hulp :)
    En dan vraag je dat.. Mee sorry mevrouw, te duur.
    En de vorige keer kreeg ik gewoon te horen dat ik niet kansloos genoeg was voor bijscholing :)

2. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Maar wat verwacht je dan van het UWV? Want ik denk dat ze je ook graag vacatures zouden willen aanbieden maar helaas werkt het momenteel niet zo.. Was het maar zo..

En ja, wat betreft omscholen heb je gelijk.. het motto is; de kortste weg naar werk.. en dat is omscholen vaak niet... dat duurt vaak langer en heeft geen verzekerd succes.

3. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38

Kun jij geen werk vinden dan?

4. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ik vind eerlijk gezegend best dat het UWV zich iets meer kan gaan inzetten voor de mensen die echt weer aan de bak willen. Je moet 4 keer per maand solliciteren. Oke dat is weinig. Maar je hebt mensen zoals mij die alles netjes bij houden op mij werkmap, wel 8 sollicitaties of meer per maand de deur uit doet. Ik hou mij aan al de rechten en plichten. Maar ondertussen heb je niks aan het UWV. De vacatures die ik via mail krijg van hun, (heb mijn opleiding en beschikbaarheid moeten aangeven) zijn of op hbo niveau. ( heb mbo) of fulltime of ze zijn niet meer beschikbaar. Ze kijken niet naar eventuele andere mogelijkheden om aan werk te komen etc. Maar ondertussen verwachten ze wel dat jij je aan hun regels houdt. Ik snap wel dat omscholen te veel tijd en geld gaat kosten, maar een beetje hulp zou welkom zijn voor diegene die WEL aan de slag willen.

5. Luna28

Luna28 Niet meer actief

#25 Luna28, 14 mei 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 mei 2015

Ik moet per 1 augustus in de ww, maar op de site van de belastingdienst staat dat je nog een half jaar tijdens je ww kinderopvangtoeslag mag ontvangen :(

Edit: even het linkje opgezocht van de belastingdienst

Ik stop met werken

6. Saskia78

Tja als jw bedenkr dat het updaten van monsterboard ook een sollicitatieactiviteit is... Is die 4x per maand natuuelijk een eitje.
    Nabellen van je sollicitatie is OOK een activiteit... Echt moeilijk is het dus niet.
    Het moet wel gek lopen als het bij 4x per maand blijft.

Maar ik zit ni vanaf eind januari officieel thuis en moet dan binnenkort even mijn cv laten keuren en een standaardverhaaltje aanhoren.

Ik ben eerder werkloos geweest en had toen vrij slechte ervaringen met het uwv... Een werkcoach die slecht nederlands sprak en vervolgens mij ging uitleggen dat ik geen motivatie boven mijn cv moest zetten (wat in IT-land heel gebruikelijk, gepast en gewenst is).
    Er hing een brief op de deur van het aangegeven adres: wij zijn verhuisd, achter die hoge gebouw" (ja, echt) terwijl ik tussen 4 flats stond Ofzo.
    Ik ben aangevallen door iemand die zn loon eiste (voor loon moet je werken toch?) gelukkig werd ik snel ontzet door een bewaker.
    En in het half uur dat ik moest wachten omdat de werkcoach uitliep (als je te laat komt dreigen ze je te korten..) is er 2x gevochten door "wachtenden" waarbij er 1 persoon werd afgevoerd door de ambulance.
    De hele wachteuimte stonk naar drank en zweet...

Brrrr en over 2 weken mag ik weer... Ik heb er zin in!

En ik snap wel dat je als werkcoach als je daar heel de dag tussen zit.. Je er niet vriendelijker van wordt... Maar ik zat er vorige keer netjes in pak omdat ik daarna moest solliciteren... Dan snap je toch zelf ook wel dat ik geen kwijlende dronkenlap ben die alleen maar komt om zn geld te halen?

7. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Ga je naar UWV in Rotterdam? Welke locatie?

8. Saskia78

Herenwaard

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

O, die vacatures die je van ze krijgt, zijn echt een lachertje. Ik heb in 2 jaar tijd welgeteld 3 keer een vacature gehad. Dat systeem dat ze hanteren is waardeloos, want je kunt dan niet aangeven vacatures te willen voor -inmijn geval- begeleider of maatschappelijk werker, maar dan je kunt alleen hele, (echt HELE) specifieke functienamen aankruisen, en dan max 3. Ja, dat schiet echt op... ;)
    En de vacatures die ik dan vervolgens wel van ze kreeg, daarvoor was ik in geen velden of wegen gediplomeerd, en had solliciteren dus gewoon geen zin :(
    Idiote organisatie met een idioot digitaal systeem :(

10. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    Was dat maar zo
    Ben tijdens me zwangerschap van me zoontje in 2013 zonder werk komen te zitten. En sindsdien ben ik me aan het gek solliciteren. Op de meest vreemde banen word ik zelfs afgewezen.
    En als ik dan eindelijk is een sollicitatie gesprek heb wijzen ze me momenteel af ivm ik 29 juni een operatie krijg waarna ik 6 weken niet mag werken, en zodra ze dat horen dan zeggen ze gelijk dat ze me niet aan kunnen nemen ivm dat ik dan een tijd in de ziektewet kom te zitten

11. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Dit had ik ook een hele goede sollicitatie het klikte echt en toen ze hoorde van de operatie gpb was het over ze vonden het risico te groot.Ik raad je aan om uitstel van solliciteren aan te vragen heb ik toen ook gedaan en na veel praten gekregen het feit dat je moet solliciteren maar niet mag tillen en bukken en liever de eerste tijd geen auto rijden maakt het moeilijk als je uitgenodigd wordt dan moet je zeggen sorry maar ik kan niet komen want.... Ik zei toen dan kan ik nooit meer bij zo'n bedrijf solliciteren die nemen je echt niet meer serieus.

12. Saskia78

Dat argument zijn ze niet heel gevoelig voor heb ik gemerkt :)
    Ik moest ook sollicireren terwijl ik amper op mn benen kon staan van vermoeidheid.
    Laat staan dat ik goed mijn nieuwe baan zou kunnen oppakken.
    Eigenlijk Gooi je dan je eigen ruiten in bij zo’n bedrijf.
    En hoewel ik snap dat het ergens geen echt goed argument is (want dat kunnen we allemaal wel zeggen..) was ik er ook niet heel blij mee :)

Uiteindelijk duurde het vrij lang voordat ik een baan vond en ging het een heel stuk beter :)

13. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    :)

14. Saskia78

Ik wals nu toch niet over de teentjes van mijn huidige werkcoach he? :)

Gezien ik die nog niet van dichtbij heb gezien KAN het zomaar meevallen.
    Maar de lokatie staat echt niet op mijn “moet ik nog eens naar toe”-lijstje zoals je begrijpt :)

Maar goed.. Hoop na het weekend goed nieuws te krijgen dus wie weet is het helemaal niet nodig.
    Mijn duimen draaien, verse klavertjes 4 geplant en ik heb online wat hoefijzers bestelt... Dat zou toch goed moeten komen.

15. Ieniemienies

Ieniemienies Actief lid

21 mrt 2013
    313
    113
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Misschien (afhankelijk van het inkomen van je partner) komen jullie wel in aanmerking voor woonkostentoeslag. Google maar eens je woonplaats en woonkostentoeslag. Ik ken en gebruik de regeling zelf niet, maar weet dat die er is voor huiseigenaren met veel voorwaarden en regels.

16. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Ik heb uiteindelijk wel uitstel gekregen dit kwam wel mijn herstel ten goede omdat ik me niet druk hoefde te maken over mijn sollicitaties

17. Saskia78

Dat geloof ik meteen :)

Mijn huisarts vond het ook geen goed idee om te gaan werken maar de arbo-arts vond het ongeveer belachelijk.
    en die beslist uiteindelijk.

Zijn redenatie was dat als ik moe was door prive-omstandigheden (huilbaby die letterlijk niet sliep tenzij ik dr vast hield) geen excuus was om niet te werken.

Nouja, blijkbaar waren mijn brieven van dusdanige kwaliteit dat ok pas werk vond toen het beter ging :)

18. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0

Hè toevallig. Ik krijg ook een gbp.
    Maar ik Zelf heb geen sollicitatie plicht meer want heb al sins augustus vorig jaar geen uitkering meer. Mijn man daarin tegen wel want die heeft momenteel ww uitkering.
    Ondanks ik geen sollicitatie plicht heb,blijf ik solliciteren om maar een baan te vinden maarja met gegeven dat ik de ziektewet in zal moeten na me gbp operatie nemen bedrijven me gewoonweg niet aan :(

19. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Mijn man heeft seizoenswerk. Het bedrijf sluit echt in de wintermaanden. Dus is het weer volop solliciteren vanaf okt.
    En dat doet hij ook echt, maar het meest rare vind ik wel.. Dat hij echt moet blijven solliciteren tot zijn 1e werkdag op 1 april. Oftewel 31 maart moet er nog een soll brief eruit. Contract is getekend, roosters zijn gemaakt. Er is geen proeftijd wat ja.. Er is halfjaar contract.. Dus waarom moet je andere werkgevers extra belasten met onnodige sollicitaties. Ze krijgen al zoveel brieven te verwerken.

20. p1982

p1982 Niet meer actief

Hier misschien deeltijd ww
    5 uur vd 26 uur ww uitkering dan

Deel Deze Pagina