Omdat het de bedoeling is dat je dat andere half jaar ook werkt ipv thuis wacht tot het april ks. Lijkt me wel vervelend trouwens.
Net het UWV overleeft.... Deze keer geen mafkezen, drankluchten of mensen die gewoon te vies waren om naast te zitten. Fijn gesprek... Hij had weinig toe te voegen en tja.. Dat had ik eigenlijk ook niet verwacht. @mamak: Viel dat even mee Daarna nog even bolletje wol gescored op "de markt" die toevallig ook voor de deur was. Happy me. Nog even achter die ene leuke baan aangebeld... Kan nog wel een week duren want er wordt druk onderhandelt over het tarief. Dus... Hou die duimen draaiend he!
Klopt. Dat is omdat je echt je best moet doen om zo weinig mogelijk werkloos te zijn/zoveel mogelijk te kunnen werken. En zeg nou zelf: als jouw man een baan kon vinden die het hele jaar doorliep, zou je dat -neem ik aan- toch doen? (Mits je er uiteraard niet echt gigantisch op achteruit gaat). Mijn broer had ooit een baan gevonden en kon 2 weken later starten. Dacht toen ook dat hij wel klaar was, maar had toch nog door moeten solliciteren en werd dus voor die laatste 2 weken lekker wel even gekort op z'n uitkering. Heel lullig, zeker omdat elk logischdenkend mens echt kon weten dat hij voor die 2 weken uiteraard echt niets anders ging krijgen, maar goed... zo werkt het nu eenmaal wel
Het is wel een mini-marktje Maar leuk als je er toch toevallig bent. En blij met m'n wolletjes.. Kan ik dochters zeemeeuw eens gaan maken. Beterschap met je keelontsteking!
Ik krijg net een mail binnen van het UWV voor een afspraak voor een evaluatiegesprek. Via de mail verwijzen ze mij naar de bijlage waarin staat wat de afspraak inhoudt. Alleen staat er helemaal niks in die bijlage. Ik kan niet via het mailadres terug mailen omdat dit automatische mailtjes zijn. Weten de dames hier wat deze afspraak inhoud?
Op werk.nl staat de complete mail inclusief waar je moet zijn en hoe laat Maar ze doen elke 3 maanden een evaluatiegesprek over hoe het gaat en of ze nog tips hebben. Dus als dit je eerste keer is.. Bij was er een half uur voor gepland bleek.
Als je ouder dan 35 bent heb je alleen 1 keer na 3 maanden ww zo'n evaluatie, daarna niet meer. Tenminste, zo was dat toen ik ww kreeg, (had recht op ww tot begin oktober afgelopen jaar).
Dankjewel. Ik heb net in mijn werkmap gekeken naar de brief. Ik ben benieuwd wat ze te zeggen hebben en/of ze iets meer voor mij kunnen betekenen.
Dat is niet altijd zo. Mijn man is 33 en die zit sinds augustus vorig jaar in de ww en hij is in dec voor het laatst op gesprek geweest bij t uwv.en daarna hoeve hij niet meer heen
Moet erbij zeggen dat toen ik nog ww had ik alleen de eerste 6 maanden soms ff heen moest maar daarna ook niet meer, alles gaat online hier. (Ik ben 26) Weet niet of bij jullie ook alles online gaat?
Hier ook een mama in de WW, vanaf februari nu vanwege reorganisatie moest ik weg. Aan de ene kant was ik toe aan wat nieuws, de sfeer was niet leuk meer. Aan de andere kant heb ik wel moeten wennen aan t thuiszitten. De eerste paar maanden was het lekker om uit te kunnen rusten na ook een zwaar jaar. Ik zit nu 4 maanden thuis en wil toch ook wel weer werken voor 24-28u. Als het mooi weer is geniet ik heerlijk met mn dochter, maar soms op dagen als vandaag komen de muren op me af en voel ik me soms een beetje down. Ik solliciteer me suf, ben al paar keer op gesprek geweest maar of was niks of wilden iemand voor 32 uur. En het UWV is idd een wassen neus haha, 4 sollies per maand pff als je dat niet red.. Wil graag meekletsen als het mag...
Hier inderdaad ook.. Heb t druk genoeg met m'n kids maar even werken en niet de hele dag 4 keer dezelfde rommel opruimen is ook wel fijn .
Ik heb vanmiddag een evaluatiegesprek bij het UWV. Ben benieuwd. Hoop eerlijk gezegd wel dat zij mij toch op 1 of andere manier kunnen helpen. Zit ook al ongeveer 4 maanden in de WW, en heb daarvoor mijn verlof gehad. Solliciteer mijn eigen ook suf en haal makkelijk zat de 4 sollicitaties in de maand. Helaas wil het gewoon niet lukken ondanks mijn inzet. Begin het nu ook een beetje beu te worden, wonen klein, geen tuin dus de muren komen steeds meer op mijn af.
Hier weinig tips... Complimenten dat ik het goed deed en succeswensen. Er is geen geld voor cursus ofbijscholing tenzij het in hun standaardpakket zit. (Die online cursussen over bijv solliciteren en social media, cv-tips etc. Ook nuttig op zich... Maar inmiddels lukt me dat aardig toch)
Mja je ruimt het op.. En hop het ligt er weer. Magisch bijna. Dus of je het nou 1x per dag opruimt of 4x... Resultaat is dat het er toch ligt. Dochter vindt het wel heerlijk dat ik thuis ben trouwens.
Ja inderdaad dat bedoel ik ... Heeft Geen zin dus om t op te ruimen .. Mijn kids vinden het ook heerlijk dat ik er ben.. Werkte in de kinderopvang / buitenschoolseopvang en stelde me erg flexibel op.. Maar dit was voor de kids een hoop gesleep op onlogische tijden.. Dus voor hun is deze rust heerlijk.