Bah, in Spanje (?) en Portugal wordt weer niet gevlogen Ik ga 21 mei een paar daagjes met de kleine naar Nederland (mijn man kan niet mee, moet werken). Ik hoop dat er tegen die tijd weer gevlogen wordt en dat ik ook weer terug kan vliegen. Mijn man vindt het nu al jammer dat hij een kleine week Ilana niet kan zien. Mijn neefje wordt 3 jaar en ik wilde graag op de trouwdag van mijn ouders bij mijn moeder zijn. Mijn vader is een paar dagen voor kerst overleden, zodoende.
yenolah, idd heel vervelend, wij verwachten zateradg en volgende week woensdag bezoek uit NL, maar het is de vraag of ze kunnen komen.. We hopen op het beste. Kan me voorstellen dat je man het moeilijk vind om jullie te missen. Met pasen ben ik een week langer met ons zoontje in NL geweest en mijn man zei meteen; dat doen we nooit meer!
hoi allemaal, lang geleden, ik ben zo druk geweest... nog de laatste paar weken werken, en dan heb ik meer tijd! (of minder ik internet nu stiekem op mijn werk, met twee kleintjes thuis zal het waarschijnlijk erger worden...) Koninginnedag was leuk, we waren in Nederland. Helaas was het rotweer.. Alleen weg zijn, mijn man vind het ook niets. Toch lijkt me me als ik straks niet werk wel lekker af en toe eens een weekje naar mijn ouders te gaan... Ik onderhandel het wel uit, dan mag hij daarna een weekend gaan golfen ofzo, haha!
Hay, hier ben ik weer ff om het onderwerp omhoog te gooien. Tjonge, mijn weekje Nederland komt dichterbij, maar lijkt ook weer heel onbereikbaar Op mijn werk werd gezegd dat Schiphol wéér dicht was vanwege een nieuwe aswolk. En ik was zo trots op mijn zelfgemaakte banner en liet het aan mijn man zien, maar die vond zo´n split in Ilanas hoofd, tussen de A en de N, een raar gezicht. Ik ga vanmiddag maar opnieuw aan de slag.
hallo allemaal, hier ook een mama uit buitenland , Engeland me zoon is hier ook geboren.. ben hier al anderhalf jaar hier al ... ik mis nl echt wel
Yasminaa, welkom! Hoe oud is je zoon? Is het bevallen in engeland je goed bevallen? Yenolah, is toch een hartsikke leuke banner, zou hem gewoon lekker zo laten hoor.. Ik las net dat schiphol om 14.00 uur weer open gaat en de wolk gaat richting zee en zou morgen weer boven NL weg moeten zijn.. Hopelijk kan je gewoon gaan.. Hier is het nu heerlijk, weer wat afgekoelt, maar zo'n graad of 27 met een zonnetje..Om te zwemmen is het nog iets te koud, maar het is al heerlijk op het strand..
He Yasmina, nog een mama uit Engeland, welkom! Waar woon je? Ik woon in Hertfordshire (half uurtje boven London)
Nou, ik ben al een paar daagjes in Nederland. Erg leuk en gezellig allemaal en gisteren het 3 jarige verjaardagsfeestje van mijn neefje. Ilana Slaapt nog , zo moe was ze van al dat spelen buiten. Ik ben wel snot-, maar dan ook echt snotverkouden. Ik zat gisteren de hele dag geloof ik met een zakdoek te snutten en te snuiten. Nu is dat een beetje minder en begint mijn keel zeer doen. Tja, 20 graden temperatuurverschil ga ik toch wel merken. Ilana heeft gelukkig nergens last van.
Hoi allemaal, Was even benieuwd hoe het met iedereen gaat..Kunnen de zwangere dames het nog een beetje volhouden in de hitte? En jullie kleintjes? Hebben die moeite met de hitte? Hier is het de afgelopen week behoorlijk warm en heb elke keer een bezweet jongetje (vooral in de buggy en maxicosi), weet ook niet goed wat ik hem aan moet trekken, in huis is het namelijk maar een graad of 26.. Verder gaat het wel heel goed, er zijn weer tandjes aan het doorkomen en we zijn vorige week 2 x naar het strand geweest. Hij vond het strand erg leuk, maar wat een gesleep zeg (tentje, badje, speeltjes etc. etc.).. iedereen fijne zondag..
Hoi, hier is het ook weer heel warm, pffft. Ik weet nog wel dat ik 2 zomers geleden hoogzwanger wel elke 10 minuten een koude douche nam om enigszins af te koelen. Nu gaat het wel, binnen is het heerlijk koel. Ilana schijnt niet zo veel hinder te hebben van de warmte. Wel vind ik het jammer dat het vaak overdag te warm is voor een leuke lange wandeling, zoals ik gewend was met haar. Dat wordt nu later op de dag, maar ja, ze kan toch pas slapen als het donker begint te worden, eerder weigert ze. Ook jammer dat de glijbaantjes zo heet zijn, dat je er een eitje op kan bakken. Ze is gek op klimmen en glijden en er is een mooi speeltuinje dichtbij, alleen geen schaduw. Ik wilde beginnen met de ramen open ´s nachts voor een beetje koelte en frisse lucht. Ik doe dan de luiken wel dicht, zodat de katten niet binnen komen (en ik ben eerlijk gezegd ook altijd bang dat iemand naar binnen kan komen, ook al gebeurt dat hier nooit in deze buurt), maar sinds kort klinkt er vanaf de camping een eind verderop weer harde live muziek die tot middernacht doorgaat, dus dan gaat slapen ook weer niet met raam open en luiken dicht. Met de muggen heb ik een groter probleem. Bij ons op de slaapkamer hebben we een flesje spul in het stopcontact, maar bij haar willen we die chemische zooi niet. Ik had zo´n duur Chicco ultrageluid apparaatje gekocht, maar dat werkt niet :x Nu dan maar babyvriendelijke citrus/eucalyptus roller op de armpjes, beentjes en buik/rug. Hoe doen jullie dat met muggen?
Wij hebben op alle slaapkamers horren, ben er heel blij mee. We kunnen ´s avonds ook echt niet meer buiten zitten, worden helemaal lek geprikt...
Zijn jullie allemaal klaar voor het WK of boeit het jullie niet? Ik kan het normaal niet uithouden om 2x 45 minuten naar 22 mannen achter een bal aan te kijken, maar de sfeer is hier tijdens het WK wel leuk, vooral omdat er toch meer Nederlanders hier in de omgeving wonen.
Ik vind voetbal verschrikkelijk, maar mijn man is groot fan... Dit weekend had ik wel wat Nederlandse vrienden uitgenodigd, als er toch moet worden gekeken maak ik het liever gezellig. Heb uiteindelijk niets van de wedstrijd gezien, te druk met pannenkoeken bakken en de kinderen bezighouden, haha!
Hey allemaal! Kom ook weer even kijken Hier warmt het ook flink op! Vandaag een heerlijke dag met frisse wind dus misschien wel even de deur uit straks. De laatste dagen was het echt niet te doen, zo heet! En het begint nu ook benauwd te worden dus we zweten ons allemaal kapot Muggen....... aargh! Dat spul in het stopcontact werkt geweldig maar inderdaad niet erg gezond. En yenolah; ik had op aanraden van een een vriend uit NL ook zo'n stekker met geluid gekocht. Nou, de muggen hier hebben er schijt aan Onze ramen zijn ongeschikt voor horren en daarnaast hebben we zoveel ramen, het zou een vermogen kosten om daar horren in te zetten. En een hond die in en uit loopt. Ook geen optie dus. Ik heb uiteindelijk een hele grote klamboe gekocht en Indie's bedje bij ons gezet. We passen er allemaal in. Het is een kamer in een kamer maar het werkt. Af en toe schiet er een mug doorheen maar het is stukken beter zo. Misschien een idee of een klamboe te proberen? WK: de Nederlanders hier hebben een kroeg omgetoverd tot Nederlandse voetbalkroeg. Ik zoek normaal geen andere Nederlanders op maar we zijn de wedstrijd afgelopen zaterdag toch daar gaan kijken. Eigenlijk heel leuk! Helaas was het dus snikheet en zijn we in de pauze weggegaan maar gezellig was het Hoop dat alles verder bij iedereen goed gaat, hier wel! Liefs
Ha, AMS, klopt! Ik voel me op het moment niet zo goed, maar dat kan ook een griepje zijn. Maar het is best zwaar, een peuter, dreumes en 11 weken zwanger... Ik zie erg op tegen de komende 6 maanden.... Wel ben ik nu gestopt met werk, dat scheelt wel, maar eigenlijk is thuis zijn vermoeiender.
Noralie, wat gezellig zo´n grote klamboe... Balen dat het al zo warm is.. Hier is het ook behoorlijk warm, maar de echte hitte is gelukkig nog niet begonnen. We hebben net heerlijk gezwommen, dus mijn mannetje ligt nu heerlijk relaxed te slapen.. Kaatje, vervelend dat je je niet zo goed voelt, kan me voorstellen dat het zwaar is met 2 kleintjes.. Hoop dat ik dat binnenkort ook kan zeggen (met 1 dan nl)... Hopelijk gaat met de rest ook alles goed..
@Kaatje: gefeliciteerd met je zwangerschap, wel balen dat je je niet zo lekker voelt... Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik heel goed snap dat je tegen de komende maanden opziet. Wij willen heel graag meer kinderen maar ik wil zo ontzettend niet graag zwanger zijn Dus: succes! @AMS: ja heel gezellig zo'n klamboe; een minikamertje in een slaapkamer