mama's in het buitenland

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door AMS, 19 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    @noralie: hier hetzelfde hoor, wil heel graag nog een kleintje, maar zie zo tegen de zwangerschap op... Maar vind het wel leuk als er niet zoveel leeftijdsverschil tussen zit en dan ben ik er ook maar vanaf (hoe we er nu over denken is 2 voor ons genoeg).. Helaas gaat het hier nu niet zo snel als de eerste keer (1 x raak), maar als ik verhalen van anderen lees mag ik natuurlijk niet zeuren (en toch valt het nu stiekum tegen dat we al 3 rondes verder zijn).

2. noralie

noralie Actief lid

18 feb 2009
    480
    0
    0
    Ge'alya
    @AMS: wij willen er 3, dus nog 2x zwanger worden... :$ Maar ik hou nog even pauze, eerst naar Nederland, dan 1 maand Thailand en dan zien we wel wat er gebeurt ;) Ik heb namelijk ook zoiets van het kan maar achter de rug zijn haha

3. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Noralie, wat heerlijk naar NL en Thailand. Gaan jullie voor vakantie of voor werk? Idd het leven veranderd zo wel, reizen met 1 kleintje gaat nog wel, maar met 2 (of 3) wordt het denk ik wel lastiger. Er mag ook maar 1 kind per volwassene vliegen, vraag me af hoe ouders met 3 kinderen dat doen..

4. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Hey meiden, ik ben er ook weer :) Heb eindelijk internet thuis! Het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat ;)

Hier is ondertussen nummer 3 geboren. Heb mijn banner nog niet aangepast, en dat terwijl ze al 6 en halve week oud is :$ jaja, onze kleine meid L yvia besloot 8 weken te vroeg te komen. Na een intensieve periode in de NICU is ze nu thuis en het gaat goed met haar. Het is goed te doen met 3 kleintjes, al zitten we wel te twijfelen om een nanny te nemen.

Ik wilde ook gaan vliegen met mijn 3 meiden, maar durf het toch niet goed aan. Ze zijn nog wel erg klein, als er wat gebeurt ofzo is het lastig met zulke ukkies. Plus dat ik niet weet hoe ik 2 kinderen in de buggie, 1 aan de hand en al de bagage mee moet nemen :$ Was het wel van plan te proberen, maar manlief heeft me toch overtuigd te wachten tot hij vrij kan nemen en dan gaan we met zijn allen tijdens de ramadan en dan maar wat korter.

Kaatje gefeliciteerd met je zwangerschap! Het is idd zwaar, zwanger zijn als je al wat 'grut' hebt rondlopen. Hier ook de eerste 3/4 maanden zoooo ziek geweest, maar de maanden daarna waren de beste die ik ooit gehad heb! Dus wellicht geeft dat moed? :)

Liefs Elea

5. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Elea, gefeliciteerd! Had al eens bij de zwangeren in het buitenland gekeken, maar daar schreef niemand meer..
    Fijn dat het nu goed gaat. Het zal wel heel zwaar geweest zijn die tijd in het ziekenhuis, 2 kleintjes, jij nog aan het herstellen.

Lijkt me idd lastig om met 3 kinderen te vliegen, maar het mag dus wel? Ik vond het met 1 al een heel gedoe alleen..

6. Alpenmama

Alpenmama Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.782
    0
    0
    #166 Alpenmama, 1 jul 2010
    Laatst bewerkt: 1 jul 2010
    Hoi allemaal!

Hier schrijven jullie dus nog wel.....ik heb weleens wat geschreven onder zwanger in het buitenland, maar das alweer een hele tijd geleden. Inmiddels ben ik bevallen op 18 mei van Sara Esmee. Een heerlijk gezond meisje! De bevalling liep uiteindelijk uit op een keizersnede omdat ze niet door het bekken pastte, helaas, maar Sara is er gezond uit gekomen en dat is het belangrijkste.

We hebben inmiddels de familie uit nederland op bezoek gehad, hoewel mijn schoonfamilie wel pech hadden. Sara heeft heel lang op zich laten wachten en uiteindelijk exact twee weken na de uitgerekende datum is ze gekomen en mijn Souders moesten de dag daarna per se weer terug ivm werk....die hebben haar maar een dagje meegemaakt. Maar goed, wij gaan in augustus naar Nederland en dan kan iedereen haar zien :D

Gaat het goed met jullie en met jullie kindjes?

7. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Leuk we zijn ongeveer gelijk bevallen Alpenmama (ik de 13e). Heftig dat het toch een ks werd. Jammer, al dat werk en dan nog onder het mes :( Maar gelukkig is alles goed met Sara, daar draait het om he. Voel jij je alweer helemaal goed? Het is een mooi poppie zeg!

Jammer dat je ouders alweer de dag erna weg moesten, haha eigenwijs meiske liet ze je ouders zo lang wachten joh :D Maar ze hebben haar dan nog wel heel even kunnen zien. Hier gaan we als het goed is ook in augustus naar NL. Ik hoop enorm dat het gaat lukken met het paspoort voor L.yvia... Wat een gedoe zeg.

AMS, ik wist niet dat er een maximum aan zou kunnen zitten. Maar het klinkt ergens wel logisch. Ik ken wel iemand die met haar 4 kinderen heeft gevlogen, maar die zijn wel wat ouder (11-8-6-2), dus dat scheelt. Al vond zij het toch nog wel erg zwaar hoor.

Liefs Elea

8. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Elea, bij transavia weet ik dat er per baby (tot 23 maanden) een volwassene mee moet reizen. Weet niet precies hoe het met iets oudere kinderen zit..

Alpenmama: Wat leuk dat je ons weer hebt gevonden en nl gefeliciteerd met jullie meisje! Jammer dat je familie al zo snel weer terug moest, maar wel fijn dat ze haar al even hebben gezien..

9. Alpenmama

Alpenmama Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.782
    0
    0
    Elea, jij ook gefeliciteerd met je meisje! Die heeft in ieder geval niet op zich laten wachten zeg! Jeetje.....gelukkig dat het nu helemaal goed gaat! Ik hoop voor je dat het lukt met het paspoort. Hier is dat niet zo'n probleem, heb toevallig net gebeld met de ambassade...over twee weken moeten we naar Bern met Sara, das wel drie uur rijden, maar goed.... dan duurt het ongeveer twee weken voordat haar ID er is.

AMS, ik vind het ook leuk jullie weer gevonden te hebben. Jouw kindje is alweer bijna 8 maanden zeg! Jeetje!! Heb je een zoontje of dochtertje gekregen? Hopelijk gaat alles goed. En hoe is het gegaan met de bevalling? Was het bij jou niet zo dat de hele familie van je man het idee had om gezellig in het ziekenhuis te gaan wachten tijdens de bevalling? Er staat me zoiets van bij....of was dat iemand anders uit Spanje?

Zo, ik ga zo lekker voetbal kijken!!! Helaas helemaal in mijn eentje, want manlief is werken en wil Sara niet op sleeptouw nemen naar een huiskamer vol hollanders....

10. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    @alpenmama, dat was ik idd. Ik heb een zoontje gekregen, hij is precies op de uitgerekende dautm geboren. Het was een hele fijne snelle bevalling. Zijn rond half 5 naar het ziekenhuis gegaan (´s nachts, dus gelukkig had niemand het door), zo´n driekwartier aan zo´n band die weeen meet gezeten. Daarna hebben ze mij waterzak gebroken en om kwart voor 7 is ons zoontje geboren. Mijn schoonmoeder is behoorlijk kwaad geweest dat we haar niet gebeld hebben, maar we hebben er van gemaakt dat het zo snel ging dat we er echt niet aan gedacht hebben.. Mijn ouders hebben we gebeld toen we richting ziekenhuis gingen zodat ze een vlucht konden boeken.
    En hij is idd alweer bijna 8 maanden, de tijd vliegt! Het baby is er nu ook echt wel vanaf. In september begint hij ook op de creche, dan zal het wel helemaal hard gaan...

11. Alpenmama

Alpenmama Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.782
    0
    0
    Wauw, dat is zeker een vlotte bevalling zeg!! Geweldig!! En fijn dat het 's nachts begonnen is zodat niet iedereen het door had haha.
    Mijn schoonfamilie was hier al, maar hebben gewoon in hun appartement gezeten toen ik werd ingeleid. Tussendoor zijn ze nog even koffie wezen drinken haha. Mijn verhaal staat wel op het forum onder na de bevalling....was helaas niet zo vlot, maar heb het niet als heel zwaar ervaren gelukkig.

12. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Geloof dat ik hem idd gelezen heb, weet niet meer waar, maar klinkt wel bekend.. Gelukkig heb je het niet als heel zwaar ervaren..

13. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Zooooo, hier is een hoop bijgeschreven ondertussen :$

Ik had al een tijdje niet gekeken, omdat het zo stil leek.

Wij zouden ook nog een kleintje erbij willen, maar in januari adviseerde het ZH nog 3 maanden na de miskraam te wachten en nu is mijn man naar ander werk op zoek, dus de toekomst moet er eerst wat zekerder uitzien. Hij heeft nog werk, maar weet niet of het hotel waar hij nu werkt in de winter wel genoeg omzet genereerd voor de salarissen en dat wil hij voor zijn. Hij wil ook wat dichter bij zijn ouders en ik vind het best, de Algarve trekt mij helemaal niet zo. Veel te toeristisch en bloedje heet in de zomer.

Ik zie niet tegen de zwangerschap op en ook niet tegen de bevalling, maar ik vond de eerste 6 maanden het zwaarst. Daar kijk ik dan wel weer tegenop. Mijn man werkt in de middagen en avonden en ik sta er grotendeels alleen voor dan. In de ochtenden heeft hij Ilana juist, als ik een paar uurtjes aan het werk ben.
    Ilana kwam best wel vaak voor borstvoeding en ik gaf op verzoek. Ook sliep ze overdag slecht. ´s Nachts ging en gaat het voortreffelijk, daar hebben we veel geluk mee.
    Ik zie er dan voornamelijk nu tegenop om twee kinderen aandacht te geven die ze nodig hebben, want ze zullen ongetwijfeld om en om iets nodig hebben.

14. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Hallo, ben niet meer zo vaak op ZP maar kwam toch weer eens kijken... Nog steeds een beetje moe helaas, en het mooie weer van de laatste dagen lijkt vertrokken.
    Gisteren de eerste echo gehad en alles was goed, joepie!

Grappig dat er meer hier al denken aan de volgende. Ik moet zeggen dat ik ook niet graag weer zwanger was, maar we wilden er graag 3 en ik dacht dan heb je het maar gehad. Het voordeel is dat het hierna nooit meer hoeft!

15. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    kaatjek wat fijn dat alles goed was! Hopelijk voel je je snel wat beter...

Yenolah, al een nieuw woonplekje gevonden?

hoe is het met de rest?

Hier alles prima, warm en helaas een kapotte airco, hopelijk komen ze hem vannochtend nog repareren...

16. Robinabel

Robinabel Lid

12 okt 2009
    81
    0
    0
    Denemarken Holbaek
    Hallo allemaal,

Ik ben een mama van 34 jaar en heb een dochterje van bijna 3 jaar. En zwanger van de tweede. Ben benieuwd of er toevallig mamas of zwangere dames zijn die net als ik in Denemarken wonen? Ik ben heel erg benieuwd.

liefs sandra

17. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    @ Robinabel: welkom! En nee, ik woon niet in Denemarken.

@ AMS: nog geen nieuw woonplekje. Mijn man zit nu wel te dubben of hij op het aanbod van afgelopen week in moet gaan. Het salaris is goed, werkplek is aangenaam, weer lekker dichtbij zijn ouders, waar ik gelukkig ook goed mee overweg kan, leukere woonomgeving. Er blijft alleen zo´n gevoel aan hem knagen waar hij nerveus van wordt. Hij had er ook beroerd van geslapen vannacht. Hij gooit het in de hoek van de rompslomp die weer bij het verhuizen komt kijken, wat bemoeilijkt wordt nu met een kleintje erbij.
    Ik kan hem verder niet helpen, een nieuwe baan blijft een risico, verhuizen kost moeite, maar we zijn er tot nu toe altijd goed uitgekomen, dus even vertrouwen houden.

18. Alpenmama

Alpenmama Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.782
    0
    0
    Robinabel, welkom! Ik woon in zwitserland.....

Kaatje, fijn dat de eerste echo goed was!!!

Verder gaat het hier lekker. We hebben ook heerlijk warm weer, maar in huis prima te doen en Sara heeft nergens last van. Ik begin nu echt rust en regelmaat te krijgen! Leg haar bij eerste tekenen van vermoeidheid op bed en dat werpt zijn vruchten af. Meisje is zeer tevreden en vrolijk en dit meisje ook! :D

19. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    robinabel, welkom. ik woon in spanje, geloof ook niet dat er een van de dames hier in denemarken woont. Geloof dat er wel een nieuw zwanger in het buitenland topic is geopend, misschien dat er daar wel wat zitten? En misschien vind je het hoe dan ook leuk hier mee te kletsen..

alpenmama, wat fijn dat het zo goed gaat! Vooral slapen in bed (dat was en is hier overdag nog steeds moeilijk, gelukkig gaan de nachten wel heel goed).

Yenolah, wat jammer dat je man er geen goed gevoel over heeft. Verhuizen is idd niet alles, maar als je erop vooruit gaat werpt het daarna vast z'n vruchten af..

20. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

blegh, hier is het mooie weer helemaal weg, regen, regen, regen...

Deel Deze Pagina