Hoi meiden, Ik las dat het vorige topic gesloten was en ik wilde toch graag het contact laten bestaan, dus vandaar deze nieuwe topic. Ik zou graag willen weten wie haar man nog meer veel van huis is en hoe ga je er mee om als je een kinderwens hebt? Wat zijn de voor en nadelen? Dus gewoon even gezellig met elkaar kletsen over onze mannen! Laat ik beginnen: Mijn vriend zit op een binnenvaartsschip in ned. belg. en soms duitsland. Hij is dan een week van huis en een week thuis, al willen ze dat waarschijnlijk veranderen in 2 weken op en 2 weken af Sinds januari ben ik gestopt met de pil en willen we graag een beebje. Maar helaas is het tot nu nog niet gelukt. Ik ben bang dat als hij weg is ik juist mijn ei heb. Tot nu toe weinig ervan gekomen dat hij WEL thuis is op het juiste moment Ik begin het nu iets minder leuk te vinden op deze manier. Hoe zouden jullie het aanpakken? Liefs, Ingrid
Hier een binnenvaartsvrouw! Alleen verschil, ik vaar samen met mijn vriend. Lijkt me idd ook anders als je elkaar om de week ziet, of om de 2weken. Lijkt het je niet leuk om mee te varen indien mogelijk? Liefs
mijn vriend zit op de grote vaart, is 3maanden weg en 3maanden thuis. vaart op een tanker. op zich ben ik het redelijk gewend, maar af en toe mis ik hem toch behoorlijk. hij is nu 2maanden weg nog ongeveer 5weken en dan komt hij naar huis het is nu ook erg dubbel aangezien ik een ma gehad heb (met een hele rompslons er rond) en hij toen aan boord zat. dus dat maakt het nog iets moeilijker. het lijkt me inderdaad lastig als je vriend 2weken weg is. dan hopen dat hij op een goed moment thuis is.
@ingrid, Is je pendel nog uitgekomen?? @brenjomi, Lijkt me erg moelijk als je een ma en curritage hebt gehad en hij er dan niet is.. Kunnen jullie wel veel contact hebben via telefoon en internet? Liefs Kimonootje
@kimonootje, mailen gaat wel, bellen soms maar is erg duur. hij heeft nu af en toe bereik met zijn gsm dus dat scheelt voor de rest geen internet. het is ook erg moeilijk dat hij juist nu zo ver weg zit. begin nu al bijna de dagen af te tellen. groetjes bren
Hier ook een schippersvrouw! Maar wij varen ook samen, dus hebben niet het probleem wat jullie hebben. Veek succes ermee!
hier nog 1 met een varende man, maar ik vaar mee sinds ons trouwen (3 maanden geleden). Is/was wel erg wennen maar vind het over het algemeen heerlijk! Alleen niet altijd dat we zovaak in duitsland zitten aangezien ik 22 weken zwanger ben. Beetje lastig met afspraken voor vk enzo maar komt helemaal goed!
@love47, bedankt voor je tips! We willen eerst wachten tot de eerste echo, die hebben we maandag. Daarna laten we het de boekhouder weten, en vragen of hij die z.e.z. kan regelen. Kom je trouwens uit een schippersfamilie of ben je ook 'besmet' door je vriend/man? (ik noem het maar ff besmet, want ik merk aan mezelf dat ik ook ben veranderd met bepaalde 'schipperskwaaltjes' en dat ik nu nooit meer aan de wal wil hihi!) @guppekop, heb je pb ontvangen Hoe bevalt het varen? Ja wij moeten soms ook erg creatief doen om naar onze afspraken te gaan. Vanaf januari lopen we al bij een gyn, en moest ik 2á3x per maand naar het zh. Wij varen op een beunschip, dus we zijn meestal in Nederland, soms Belgie. (wat trouwens ook geen probleem is aangezien we van Zeeuws Vlaanderen komen) Nu zijn we ook creatief bezig, maandag hebben we de eerste echo, dus kunnen we niet varen. We zijn nu nog aan het laden, nachtje doortuffen zodat we morgen weer kunnen lossen.. Ach je wordt vanzelf wel creatief dus Het is wel beter als voorheen, want we zijn begonnen op een spits, waar de auto niet mee kon, en we zaten toen merendeel in Frankrijk. Dat zou dus onmogelijk zijn geweest... Liefs Kimonootje
@kimonootje, zeeuws vlaanderen?? dan kan je niet ver bij mij uit de buurt wonen (aangezien ons landje apart niet zo groot is van djee tot hontenisse van hulst tot aan cadzand)
@kimonootje: ik ben een schippersdochter, dus ik ben eigenlijk niet anders gewend en zou ook niets anders willen hoor. ik vond het ook altijd lastig met de controles bij vk, maar ze waren bij mij heel begrijpend en maakten altijd een plekje vrij als ik in de buurt was. maar met de echo's was het lastiger, die lijsten stonden snel vol. in het ziekenhuis hadden ze sneller een plekje als bij echo-bureaus. nu met de controles en inentingen bij cb is ook lastig, die eerste 3 inentingen moeten echt op tijd. wij varen meestal naar Dl en dan moet je wel eens een eindje rijden.
@love, dan was het wel makkelijk, dan was je dus al bekend met het scheepvaartswereldje Van waar varen jullie? Zo, vriendlief heeft net aan de bevrachter opgebiecht dat hij mij heeft 'bezwangerd'!! Nu snappen ze ook waarom we soms een dagje niet konden varen, ziekenhuisbezoek! Vrijdag weer een afspraak, eerste intake bij de vk Liefs Kimonootje
Hoi, @kimonootje: fijn dat de echo goed was! wij varen meestal naar Dl, verschillende bestemmingen. suc6 met je intake bij de vk. met ons ventje alles ok, genieten!
dit forum doet mij zweten... Ben ook een schippersdochter, maar ben niet gaan varen... Ik zit nu als bevrachter op kantoor...
Tja veel vrouwen in de bevrachting zitten er niet. Straks spreken we misschien elkaar aan de telefoon! Muahahaha
ben ik ook weer een keertje @kimonootje: moet wel erg wennen hoor aan het varen! komt helemaal niet in mijn fam voor dus is allemaal nieuw. En als je dan begin terwijl je zwanger ben is het soms nog rotter. Maar we leven gelukkig in een wereld met internet en telefoon. telefoonrekening word al minder hoog spits lijkt me helemaal niks eigenlijk. maar kans is ook zeer klein dat we daar op komen. Wij zitten merendeel in Dl en dan is het toch aardig eind rijden naar Tholen maar gelukkig maken ze gaatje vrij als we in de buurt zijn. vandaag of maandag nog even bellen voor afspraak voor volgende week. 20wekenecho hadden we wel gepland omdat ze daar echt tijd voor wilde nemen, zouden dan bellen als het niet ging. hoe was de intake? @clapat: mij zul je niet aan de telefoon krijgen hoor, krijg het via manlief te horen waar we heen gaan. groetjes
ben ik ook weer een keertje @kimonootje: moet wel erg wennen hoor aan het varen! komt helemaal niet in mijn fam voor dus is allemaal nieuw. En als je dan begin terwijl je zwanger ben is het soms nog rotter. Maar we leven gelukkig in een wereld met internet en telefoon. telefoonrekening word al minder hoog spits lijkt me helemaal niks eigenlijk. maar kans is ook zeer klein dat we daar op komen. Wij zitten merendeel in Dl en dan is het toch aardig eind rijden naar Tholen maar gelukkig maken ze gaatje vrij als we in de buurt zijn. vandaag of maandag nog even bellen voor afspraak voor volgende week. 20wekenecho hadden we wel gepland omdat ze daar echt tijd voor wilde nemen, zouden dan bellen als het niet ging. hoe was de intake? @clapat: mij zul je niet aan de telefoon krijgen hoor, krijg het via manlief te horen waar we heen gaan. groetjes