Mama's in Utrecht

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door kora82, 24 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Hi mama's
    weer terug van centrerparks. Het was heerlijk. Meiden vonden het zwemmen eerst spannend. Al na een paar minuten ging Lotte op ontdekking, Sanne kneep me fijn, heb er blauwe plekken van...
    Lekker gebruik gemaakt van de familie kleedkamer. Daar staat een box waar de dames in konden. Anders kroop Sanne er vandoor, oeps.

Helaas wel veel regen. Dus we zijn maar een keer naar de kinderboerderij geweest. Dat vonden ze heel leuk. Ze gingen ineens wijzen naar de dieren.
    Sanne heeft een eerste woordje: Aai... Ze aait zichzelf dan over haar haartjes haha. Zo schattig.
    Maar op vakantie met kids is net zo hard werken als thuis, misschien wel harder want een huisje is niet bestendig op kleine ontdekkers haha.

@ Kora: ja die nachten.... hier slapen ze ook nog steeds niet door. Lotte gaat nu makkelijk slapen. Maar Sanne heeft verlatingsangst. Wat een ***. Wel fijn dat het met de fles goed gaat. Ben je al bijna de borstvoeding afgebouwd?

@Zus9: ik werk ook vaak de feestdagen. Dit jaar ben ik kerst vrij en werk ik oud en nieuw. Heeft ook wat gezelligs vind ik. Fijn dat jullie kunnen stoppen met de nexium. Lotte heeft nog steeds omeprazol hier. Zonder spuugt ze erg.
    Voel je je weer beter?

Veel plezier in centrerparks voor degenen die nog gaan :)

2. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Hoi meiden ben ik ook weer even, druk druk druk!
    Mn studie is weer begonnen en volgende week al Mn eerste tentamen, pfoeh wat gaat de tijd toch snel.

Leuk al die bezoekjes aan centerparks!
    Joiedevivre: wat leuk zo'n slappe lach! Liam lacht nu soms wel hardop maar echt slappe lach niet. Hij kan wel lekker schaterlachen :)
    Kora fijn dat het wat beter gaat in de nachten, hoop datie snel doorslaapt.
    Zus ben je weer beter? Vervelend hè! Ik heb het 2 wk terug ook gehad en ben nog steeds verkouden.. Liam is nu ook snotverkouden, arm kleintje!
    Iris fijn dat jullie zo genoten hebben!

Kerstdagen hier beetje t zelfde als Zus, kerstavond met vrienden en dan de ene kerstdag bij mijn familie en andere dag bij schoonfamilie. Hier heeft vriend wisselende diensten dus is het altijd de vraag of hij vrij is. Lukt over t algemeen vrij goed.

Wij gaan de 16e lekker naar de canarische eilanden! Vind het vliegen met Liam wel een beetje spannend maar gelukkig is het een super makkelijk kind en huilt bijna nooit, zal wel goed komen dus denk ik!

Liam slaapt al sinds wk6/7 zo goed als door en nu steeds tot wen beetje later. Was eerst bij 6u en gisteren tot 8.30! Ben daar zoooo blij mee! Lijkt me echt slopend, de nachten die de meeste van jullie nog hebben..

3. kora82

kora82 Lid

6 nov 2013
    81
    0
    6
    Hi!

Herfstweer.. Ik vind het helemaal niets! Zo regenachtig, dan heb ik geen zin om naar buiten te gaan :(
    Onze nachten zijn helaas nog steeds niet ideaal, en nachten zijn nog niet veel beter. Het wisselt heel erg, die ene keer is mijn manneke een keer wakker, andere keer drie of meer. Ik vind het niet erg om op te staan om een flesje te geven maar als hij wakker wordt om 3 uur 's nachts zonder reden en wil niet slapen dan is het best vermoeiend :( Nog steeds dus wachtend op betere nachten..

@Zus, hoe gaat het met je zoontje nu? En met jou? Al beter? Ik hoop dat je een lekker weekend heb geha in de centerparks! Ik kom zelf uit Polen en kerst vieren wij altijd daar met de familie - wisselend, een keer kerstavond brengen wij door met mijn familie en andere keer met de familie van mijn vriend. Veel reizen dus. Ik ben wel benieuwd hoe zal het dit jaar gaan, reizen met ons manneke :)

@Iris, jammer van de regen! Het is toch leuker als je tijdens je vakantie wat vaker naar buiten kan. Maar wel fijn dat jullie hebben genoten van de vrije dagen :) Aaaa.. Eerste woordje! Wat schattig :) Ik kan ook niet wachten totdat mijn manneke zal beginnen met praten. Op dit moment lijkt het meer op "zingen" :p
    En ik geef helemaal geen borstvoeding meer. In de eerste week heb ik twee voedingen overdag vervangen en dan binnen twee dagen helemaal overgegaan op fles. Heel snel dus. Maar gelukkig ging het wel goed, daar ben ik blij van :)

@Jess, succes met je tentamens! Lijkt mij heel moeilijk studeren met zo'n kleine thuis. Maar wat heb je goed met die nachten! Tenminste ben je uitgerust en kan studeren. Dat is wel heel fijn! Je hebt echt een schat van een zoon! Zo begripvol! ;)
    Reizen met zo'n kleine vind ik ook spannend. En helemaal zo ver! Geniet van je vakantie!

4. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Goedemiddag meiden,

Zus, wat fijn dat hij geen nexium meer hoeft. Hoe gaat het met jou? Voel je je al wat fitter?

Jess, je zult vast druk zijn met de kleine en studeren! Heel veel succes met je tentamens. Wel heel fijn dat hij zo goed slaapt. En wat fijn dat jullie dan na je tentamens op vakantie kunnen. Heerlijk hoor, hopelijk is het daar dan nog een beetje lekker weer. En dat vliegen, ach, komt vast goed :).

Iris, fijn dat jullie een goede tijd hebben gehad! En wat leuk dat ze al een eerste woordje heeft! Lijkt me heerlijk als ze echt woordjes kunnen gaan zeggen!

Kora, dat herfstweer is niks he. Het begint toevallig terwijl ik dit typ ook weer te regenen. Leuk dat jullie naar familie kunnen gaan met de kerstdagen, vast leuk om hun dan weer te zien enzo. Wij gaan meestal met kerst op 1e kerstdag naar schoonfamilie en 2e kerstdag naar mijn familie. Alleen ik denk dat we nu op 1e kerstdag vragen of ze hierheen komen. Dat scheelt veel indrukken en reizen voor de meisjes. Kerstavond doen we meestal wat gezelligs thuis of gaan we naar een kerstdienst.

Hier gaat het goed. Alhoewel ik wel heel erg slaaptekort heb. Begin vorige week begon L opeens heel vroeg wakker te worden. Al om 5 uur ongeveer. En dan wilde ze gewoon spelen. Maar aangezien ze d'r zusje dan wakker maakt, nam ik d'r maar even mee naar ons bed in de hoop dat ze verder sliep. Maar dat deed ze niet totdat ze honger kreeg om 7 uur en daarna viel ze wel in slaap. En toen werd F natuurlijk ook wakker voor de fles. Opeens ook echt 4 poepluiers per dag. En toen bleek waarom: de tandjes komen door! 1 voortand onderin is nu door en de 2e daarnaast bijna. Ze heeft er een paar nachten echt flinke last van gehad maar nu gaat het weer wat beter. En kan deze mama dus ook weer eindelijk wat slaap pakken in de nacht ;) want mijn concentratie is er overdag echt niet meer haha, maak de domste fouten. Ik snap niet goed hoe mensen dat doen als ze 's ochtends moeten gaan werken (of studeren ;)). Veel koffie?

Ik ga straks even een lijstje maken wat allemaal mee moet naar Center Parcs. Hebben jullie nog goede tips? Wat moeten we echt niet vergeten? Hoorde wel dat het eten in die winkels heel duur is dus we nemen onze eigen boodschappen mee.

5. kora82

kora82 Lid

6 nov 2013
    81
    0
    6
    Hallo dames! Al zo lang niets gepost, hoe is het met jullie allemaal?

@Joiedevivre, ben je al in CenterParks? Lekker genieten? Ik hoop dat je niets vergeten ben! :)
    Aaa.. Tandjes. Leuk! Dus nu kan je wat beter slapen? Ik weet het ook niet hoe vrouwen die werken het doen. Ik kan me ook niet voorstellen om nu nog te werken. Zeker is het echt vermoeiend!

Bij ons gaat het veel beter. Eindelijk slaap mijn manneke 's nachts goed en wordt alleen wakker voor een flesje. Wij hadden ook al paar nachten zonder nachtvoedingen, helaas zette die niet door. Jammer :p Maar meestal wordt hij wakker rond middernacht en dan pas rond 7 uur 's ochtends dus ik ben er blij mee :) En hij is al 5 maanden! Tijd gaat zo snel...

6. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    hi mama's
    Kort wat fijn dat je nachten wat beter gaan. Fijn om weer even te slapen :)

Sanne heeft vreselijk last van haar verlatingsangst. Het leek een paar dagen beter te gaan. Maar ik ze slaapt nu praktisch naast me in bed. Heb ik Lotte eindelijk zo ver dat ze zelf slaapt in haar eigen bed, heb ik nu haar zusje :) Zucht. Ach t arme kind kan er ook niets aan doen. Ze is zo in paniek met gaan slapen. En ik snap het heel goed, en ik wil haar ook echt wel de veiligheid en troost bieden. Maar aan de andere kant wil ik ook wel eens mijn bed en kamer terug hebben. Hoe zou het zijn om weer eens tegen mijn man aan te kruipen...En dan de nachtdienst die weer gaat beginnen. Ik ben zo bang dan Sanne wakker word als de telefoon gaat...Ik moet dan het bed uit en aan het werk. Niet echt ideaal. Ik had inmiddels zo gehoopt dat ze zouden doorslapen :( Helaas pindakaas voor ons.
    Hopelijk heeft Sanne snel door dat wij niet weg gaan en er voor haar zijn. Ik leg haar nu in bed met de deur open, lampje aan en een klein speelgoedje.Zo kan ze ons horen soms zien. Maar ja dat doe je niet midden in de nacht, wachten tot ze weer slaapt. Dan word zeslief ook wakker en zitten we met twee wakkere meiden. Dus nemen we Sanne toch maar bij ons in bed of het campingbedje wat we hebben neer gezet bij ons op de kamer. Dat pikt ze soms ook wel.

Verder zijn we druk met de verhuizing. Bijna alles is ingepakt. Behang besteld ed. Wat een geregel zeg. Ik zal blij zijn als de laatste dingen in een doos kunnen. Een kaal en ongezellig huisje is het nu.

Gisteren met Lotte naar het WKZ geweest voor controle van haar hartje. Een van de boezems was vergroot door de open ductus bij de vroeggeboorte. Het is niet groter geworden, maar ook niet kleiner. Ze verwachten dan als het hart groeit dat alles weer in proportie komt.
    Maar ik kneep em wel vreselijk. De echo's waren gemaakt en de mevrouw loopt er mee naar de arts om te zien of de plaatjes goed waren. Wij hebben een kwartier in de kamer gewacht...KOmt de art zelfs binnen :0 Wil hij ook nog even kijken. Ik dacht dat kan niet goed zijn. Maar Lotte had zo liggen draaien dat de plaatjes niet super waren en de arts ook zelf even wilde kijken. Maar alles dus 'prima'.
    Maar wat voel ik me altijd piep als ik het wkn uit kom. Zo van slag steeds....Het zal denk ik wel komen omdat ze daar geboren zijn en lang hebben gelegen.

Zo een lang berichtje vanuit hier. Nog even en ik ben geen mama in Utrecht meer. Dat is wel gek hoor. Na ruim 8 jaar Utrecht weer te gaan verlaten.

7. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Dat gevoel bij het WKZ snap ik heel goed Iris, is toch elke keer weer spannend wat de arts zal zeggen, al helemaal als ze zo mysterieus doen! Blij dat het goed is gegaan met Lotte :)! Veel succes met de verhuizing!

Kora van middernacht tot 7u sochtends is ook al heel wat ;) wel fijn zeker dat je weer wat langer achter elkaar door kan slapen!

Center parcs was de eerste dagen vooral veel binnen zitten. De meisjes hadden vanaf de avond dat we er waren hoge koorts (zul je net zien..) we hebben dus veel spelletjes gedaan haha. De laatste helft van de week wel van het park kunnen genieten. Lekker wezen zwemmen en wandelen. Het gaat gelukkig erg goed met de meisjes. F is heerlijk op d'r buik aan het rollen en lekker aan het spelen met alles wat ze om zich heen kan vinden. L tijgert de hele woonkamer door, in z'n achteruit haha. Ze is vandaag wel erg gefrustreerd want ze wil vooruit. En dat lukt haar nog niet...

8. ShiPlayz

ShiPlayz Lid

22 feb 2015
    87
    0
    6
    Zo, wat is de tijd snel gegaan zeg! Ik zie dat mijn laatste berichten waren over de groei van mijn kindje. Nog bedankt voor de geruststellende berichtjes! :D
    Op die ene donderdag hebben zij een groei geconstateerd met een week achterstand, dus dit was gelukkig niet erg.
    Verder gaat alles gelukkig goed hier, ben alleen nog niet bevallen. Ben benieuwd wanneer dit zal gebeuren, maar ik kan gelukkig nog veel doen. Hebben jullie toevallig nog tips wat ik kan doen de laatste paar dagen? (hoop dat het laatste paar dagen zijn en niet nog 2 weken) Dan bedoel ik meer, wat zou je me aanraden? Veel bewegen? Joggen? Rusten? Lopen? Zwemmen?

Deel Deze Pagina