anticonceptie vraagje

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door samaa, 25 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samaa

samaa Niet meer actief

Ik ben 3 weken na de ks weer begonnen met de pil. Iom de huisarts begonnen met microgynon. Voor de zwangerschap slikte ik lange tijd de Diane pil, ivm acne. Na alle negatieve media aandacht ben ik toen overgestapt op de marvelon.
    Nu heb ik gisteren weer de marvelon besteld via de assistente ivm dat mijn acne weer erg toegenomen is. Vandaag de pil opgehaald en nu zie ik dat dit weer de Diane pil is (kon het niet direct zien omdat het de neppe variant is, en er dus alleen een stofnaam op staat .) Ik heb de pil moeten betalen en kan deze natuurlijk niet meer terug doen.
    nu twijfel ik dus of ik gewoon de diane weer zal gaan gebruiken. Op Internet las ik dat zowel de diane als de marvelon onder dezelfde risicogroep vallen.

Iemand die hier ervaring mee heeft of toevallig weet of de ene pil 'gevaarlijkef' is als de andere???

2. samaa

samaa Niet meer actief

Niemand?

3. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ik geloof ook dat Diane en marvelon allebei niet echt de beste zijn om te nemen zegmaar. Helpt bij jou een lichtere pil niet tegen acne? Bij mij hielp uiteindelijk elke pil tegen acne maar daar kwam ik pas na 6 jaar Diane achter :)

4. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Ik zit met hetzelfde.. nog niet bevallen, maar die vraag gaat nu al door mijn hoofd..
    Ik heb nu wel last van acne op de schouders.. minder in het gezicht..
    Maar ik zie het ook niet zitten om weer aan de Diane te beginnen..
    Liefst zoals daarvoor met microgrynon 30.. maar ben bang dat mn
    haar zal uitvallen en enorm veel acne zal terugkeren..

Mijn huisarts zei dit ter geruststelling, dat ik goed reageer op de Diane pil, en dat op alle pillen een risico zit..
    Hmm.. en op zich.. ik heb die pil zo'n 8 jaar geslikt.. en had idd nergens last van..
    Mooi huidje en mooie bos haar.. weet ook niet wat te doen..

5. samaa

samaa Niet meer actief

nu 3 weken microgynon en weer erg pijnlijke pukkels :(
    ik heb inderm erbij gekregen wat ik erop kan deppen maar dat doet helemaal niks.
    aangezien ik de diane altijd goed kon verdragen en in het begin van de zwangerschap gestopt ben met roken, besloten de diane maar te gaan gebruiken en zien Hoe deze bevalt. Heb voor een half jaar gekregen, kan daarna altijd weer overschakelen. Wil ook niet teveel gaat switchen nu na de bevalling.

6. samaa

samaa Niet meer actief

Ik heb gelezen dat het risico op trombose bij de microgynon ed 15 op 100000 is, en bij de diane etc 25 op 100000 risico valt mee dus.

Had gehoopt dat ik eroverheen was, die acne, maar Helaas. Nadat ik met de pil was gestopt om zwanger te worden zat ik binnen no time ook weer helemaal onder :( dus had erop kunnen wachten met de microgynon...
    weet niet hoe dat bij jou was nadat je gestopt was met de pil?

7. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Ook binnen no time onder de acne.. en echt hele dikke pijnlijke..
    Terwijl ik never nooit puistjes had, ook niet in de pubertijd..
    Maar bij mij ging het stoppen ook gepaard met haar uitval..
    Had jij dit ook?? Echt de helft van mijn mooie bos was weg..
    Nu door het zwanger zijn is het weer wat dikker gelukkig..

8. samaa

samaa Niet meer actief

Sorry lees nu je berichtje pas.
    ik had gelukkig geen haaruitval! Heb erg dun haar, dus gelukkig daar geen last van.

Nu een stopweek op advies van de gyn ivm bloedverlies dat weer begon na 2 dagen niks. Gyn dacht aan doorbraakbloeding... hierna beginnen met de diane. Hopelijk dan weer snel van mij pukkels af :D

9. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.797
    497
    83
    Vergeten jullie niet dat de pukkeltjes en het haarverlies ook van het ontzwangeren kan komen?

Dus als je twijfelt, probeer eerst een lichtere pil voor een paar maandjes, en als het dan nog niet over is, kan je altijd nog over stappen :)

10. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.193
    4.501
    113
    Het risico op trombose (bloedstolsels) is wel iets hoger in het eerste jaar dat je ermee begint, ook als je dus een tijd niets hebt geslikt, dus na een zwangerschap. In de bijsluiter staat veel over de risico's.
    http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h08859.pdf

Als je je er niet zeker bij voelt, zou ik toch voor een lichtere pil gaan (echter kun je net zo goed trombose krijgen) want idd wat hiervoor ook al is gezegd, haaruitval is iets wat iedere vrouw na haar zwangerschap heeft, en alle hormonen zijn ook echt nog niet direct uit je lijf, het is negen maanden op negen maanden af.

11. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een aantal pillen hebben een gunstig effect bij acne omdat ze een anti-androgeen hormoon bevatten. Anderen pillen kunnen acne juist verergeren waaronder de mycrogynon. Ik heb eens een lijstje gezien op internet waar duidelijk stond uitgelegd welke pillen een anti-androgene werking hebben en welke niet, maar kan het zo even snel niet vinden.

Ik heb jaren de Diane geslikt en daarna even de Yasmin. Werkte prima maar toen ik stopte kwam de acne in alle hevigheid terug, ik zag er niet uit. Eenmaal zwanger klaarde m'n gezicht langzaam op, ook na de bevalling was ik schoon van pukkels. Lang zitten twijfelen over anticonceptie. Spiraaltje wilde ik niet, de ballonkatheter bij de inleiding was al een hel... Yasmin had ik een mooie huid maar ook veel migraine... Mycrogynon had ik veel last van m'n darmen, veel pukkels en stemmingswisselingen... Mijn huisarts adviseerde mij een nieuwe pil, de Zoely, met lichaamseigen hormonen voor zo min mogelijk bijwerkingen. Ik slik em nu ruim een half jaar en bevalt prima. Geen pukkels, stemmingswisselingen en migraine alleen een wat laag libido maar dat neem ik maar tot de koop toe.

Deel Deze Pagina