Hallo!! Ik wil gaan beginnen met de rapley methode. Onze dochter Britt is 8 maanden en krijgt nu 3 flessen per dag,een fruithapje en een yoghurtje, dat gaat er allemaal goed in. Maar, groentehapjes, of dat nu potje of vers is,gaat er niet in. Niet met stukjes,niet zonder stukjes, niks. Ze proeft het,kokhalst en gruwelt en weigert vervolgens consequent. Wat ik dus gemerkt heb is dat ze alle dingen die ze vast kan pakken, wel goed eet. Ze eet liga's uit t vuistje, vindt broodkorstjes lekker, ze kan zich heerlijk amuseren met een paar stukjes komkommer! Daardoor ben ik wat meer gaan lezen over de rapley methode en wat ik tot nu toe lees spreekt me erg aan. Ik ben dan ook benieuwd naar ervaringen van andere mama's met deze methode!! Groetjes MamatoB
Wij zijn ook van plan om (deels) aan de Rapley te gaan. Boek van Stefan Kleintjes ligt klaar. Ik lees mee.
ik hem 3 mnd geprobeerd om mijn meisje prutjes te laten eten, vers of potjes en ze wilde niet.... en het werd ook niet meer dan een ijsklontje als we geluk hadden.....opgeven moment maar aan de stukjes gegaan en dat ging prima!!! In het begin was het geklooi en kwam er bijna niks binnen ( ze had ook geen tanden tot ze ruim 10 mnd was en toen nog maar 1 ) En idd begonnen met een halve liga/ stukje broodkorst. Met fruit en groenten hebben wij geen hele stukken gedaan maar kleine hapjes in stukjes vorm in haar mond gestopt. Manderijn zonder vel zijn we mee begonnen en bijv banaan, aardappel puree. En langzaam aan at ze steeds meer. Nu eet ze alles in stukjes of heel bijv een boontje. We geven haar geen halve aardappel ofzo maar alles gewoon in stukjes net al haar broer het krijgt. maar wel vaak eerst de groenten/aardappels want als ze eenmaal vlees /vis heeft gehad an wil ze dat alleen nog maar!!! Het enige was ze van een lepel wil is dikke turkse yoghurt maar ook dat kan ze met haar handen eten!! Appel krijgt ze nog niet maar voor de rest eet ze bijna alles!!
leuk boek maar je haalt meer van internet, de rapley hyves is een aanrader. Wij hebben het gecombineerd. Ze wilde te graag eten en rapley ging te langzaam naar haar doen.