Mama's met 2 kinderen gezocht, ik heb zoveel vragen....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tinkerbel, 14 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. randi

randi Niet meer actief

waarom geen veiligheidshekje voor de deur plaatsen, doen we hier ook i.p.v. aan de trapingang want op de overloop staan de spijlen nog al ver uiteen en zie ze der nog tussendoor vallen. je kan zo'n hekje perfect voor de deur plaatsen dus zo kan hij niet zelfstandig zijn kamer uit. babyfoon ga je niet meer nodig hebben, vermoed dat hij wel luid genoeg ga roepen als hij je nodig heeft en je kan de foon gebruiken voor de baby hé

2. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Wij hebben ook heel erg zitten dubben hoe het te gaan doen met de 2e erbij.

Al een half jaar staan alle klinken in het hele huis omhoog, Emiel opende alle deuren en stond zo op de trap of buiten in de tuin (hij is super ondernemend en ziet geen enkel gevaar). Bovenaan de trap een traphekje die goed stevig is.
    Emiel slaapt nog in een ledikantje, blijft ook nog wel eventjes zo (hij kan er niet uitklimmen). Wel slaapt bij al ruim 2 maanden op zijn nieuwe kamer. Samen alles verhuisd en het ging goed.

Wij hebben geen gehorig huis en hebben ervoor gekozen om een 2e babyfoon aan te schaffen. Emiel moet wel heel hard schreeuwen/huilen voordat ik hem hoor en dat vind ik niet handig.

Tja, en verder ... we zullen over een aantal weken wel zien hoe onze peuterpuber het doet met zijn brusje. Ik heb me er wel druk om gemaakt maar laat het straks maar over me heen komen.

3. Seth

Seth Niet meer actief

Mijn zoontje en dochter schelen op 3 dagen na 2 jaar....
    2jr 9 maanden en nu 9 maanden...

Deurklinken staan hier ook omhoog... maar zoonlief maakt ze gewoon open hoor....

Wij hebben op zijn kamer.. en op de babykamer zo'n kettinkje gemaakt....
    traphekjes.... en verder...

Zoontje slaapt in een meegroeibed... kleinste stand zo groot als een ledikant.. en kan tot 2.10
    (gekocht bij morganan)

Tja... ik vond het niet druk genoeg.. dus hebben we ook nog een puppy aangeschaft... die is nu 8 maanden....

Je vindt je ritme wel.... tja tis druk, maar dat wist je van te voren, toch???

Als ik het kan... met peuter, refluxbaby, voorheen volledige bv en pup... lukt het jou ook wel...!!!

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb dan nog geen tweede op komst maar Louise is inmiddels al 2 geweest, slaapt in een 1 persoons bed en wij hebben (vanaf het begin al) een traphekje in het deurkozijn van haar kamertje gemaakt. Zo kan ze niet haar kamer af want ze maakt ook zo de deuren open. En wij dachten nog wel dat ze dat niet zo snel zou kunnen want we hebben van die ronde 'hotel' deurknoppen en geen klinken maar ze maakt ze zo open.

Een babyfoon hebben wij al ruim een jaar niet meer in gebruik. We horen haar luid en duidelijk als ze roept of huilt.

5. Imsala

Imsala Bekend lid

5 aug 2009
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier sliep mijn oudste met 14 maanden in een peuterbedje, de jongste is geboren toen de oudste 18 maanden was..
    Wij hebben een extra babyfoon aangeschaft..

Ik lees hier over schuifjes op deuren en kettinkjes??? Ooit bij stil gestaan dat in een paniek situatie die schuifjes of kettinkjes niet open willen? En dat als er bv brand uitbreekt de brandweer de deur niet open krijgt omdat er een schuifje of kettinkje op zit die zij niet verwachtten? Met kleine kinderen in huis verwachten zij wel omhoogstaande klinken en traphekjes, maar geen schuifjes of kettinkjes!! Echt mensen, geloof me, dat als er bij wijze van brand uitbreekt op het kamertje van je kindje en je kindje kan de deur niet open krijgen vanwege dat fijne schuifje of kettinkje, dat je jezelf voor de rest van je leven het kwalijk neemt, dat je niet wilde dat je kindje uit de kamer kon komen!!

Noem me een zwartkijker, maar ik heb van dichtbij wel eens zo'n situatie meegemaakt.....

6. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik zou zeggen, wacht het gewoon af. Het loopt vanzelf allemaal heel natuurlijk. Hier worden ze niet wakker van elkaar, een enkele keer in het begin gebeurt, tja als G. wakker werd in de nacht en de oudste ook kwam hij lekker erbij zitten de fles geven en vervolgens mocht hij als dank bij ons in bed blijven. Ik heb heel erg gestimuleerd op niet jaloers gedrag, en gelukkig is dat er ook totaal niet.

Als we ergens heen gaan vraagt Vangelis ALTIJD joho joho dan bedoelt hij dat georgios ook mee moet, hij gaat dan al de maxicosi pakken etc. Met speelgoed deelt hij ook alles, alleen de jongste maakt daar nogal gebruik van......dus daar gaan we aan werken haha

maar verder, gewoon rustig aan afwachten en het komt vanzelf wel. Hier schelen ze precies 18 maanden.

7. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Vangelis maakt zelf de deuren ook open, wij hebben boven sowieso altijd alle deuren open. Tja in de woonkamer doet hij het een enkele keer, maar dat straf ik dan door hem te leren dat hij niet zomaar weg mag. Maar ookal staan de traphekjes open, hij gaat nooit naar beneden of boven toe, maar dat risico neem ik liever niet natuurlijk, maar ik zou nooit met kettingen en slotjes werken idd zoals isabelle zegt tegen brand oid.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.481
    36.441
    113
    Geen kettinkjes en haakjes idd ivm brand! Levensgevaarlijk hoor.

Hier alleen een traphekje. Jesper kan de deuren wel openmaken, maar wacht altijd op zijn kamertje tot we hem roepen. Hier maar 1 babyfoon, maar een erg gehorig huis, dus jesper horen we wel roepen.

Verder is hij heel lief voor zijn zusje en valt het me tot nu toe alleen maar mee. Maar Elise is tot nu toe ook erg makkelijk. Zeker vergeleken met hoe haar oude broer was.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.086
    3.870
    113
    Bij ons zit er iets minder dan twee jaar verschil tussen.
    De babyfoon gebruiken we al niet meer sinds ze een maand of 10 is. Een maand nadat ons zoontje geboren was, is ze van haar ledikant naar een meegroeibedje over gegaan. Hij slaapt in een wiegje op onze kamer.
    Ze speelt nog altijd even als we haar naar bed hebben gebracht, maar meestal kruipt ze na een minuut of 10 zelf haar bedje in en gaat dan slapen. Ze komt er pas 's ochtends weer uit. En een enkele keer komt ze er 's nachts uit, maar dan brengen we haar gewoon weer terug.
    We hebben traphekjes en daar gaat ze nog niet overheen. Ze mag er ook niet aan hangen of op klimmen en dat weet ze dondersgoed.
    Ja, hier pakte ze met nog geen jaar oud al dingen die ze zo schoof dat ze overal kon komen, maar met deuren laat ze dat aardig uit haar hoofd. Ik heb tot nu toe alleen de klink van de voordeur omhoog gezet.

10. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Hoi tinkerbel, kan me je angsten wel wat voorstellen, ik ben niet zwanger van een 2e, maar ik heb ook wel eens de angst dat mijn zoontje 's nachts het bedje uitklimt de deur open doet en het traphekje en dat ik het dan niet hoor dus... ;) maar zodra mijn zoontje lang genoeg is om zelf de deuren op te doen gaan de klinken hier omhoog. Helaas is mijn zoontje wel iemand die iets pakt om op te klimmen om er bij te komen... Maar dat is een kwestie van afleren. Deze week had hij eens toel gepakt naar het dressoir geschoven en was er op geklommen en mijn TV en dvd speler even aangedaan ;) het was zo verdacht stil in ene, dus ik even kijken (was met de afwas bezig) en ja hoor daar stond meneer boven op de stoel ;) Hoop dat je goede tips krijgt! Ik kies ook niet voor kettingjes en haakjes of de slaapkamerdeur op slot draaien, dat is echt levensgevaarlijk ivm brand... Je bent dan vast erg in paniek en dan kan je de sleutel niet vinden ofzo... nee dat nooit!

11. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Zwartkijker? in mijn ogen heb je helemaal gelijk hoor!!! :D echt levensgevaarlijk.

12. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Daar had ik helemaal nog niet aan gedacht, dat z'n ketting gevaarlijk is met brand enzo. Mmmm, dat is het dus ook niet.
    Misschien anders eerst even afwachten maar hoe hij straks reageert op zijn nieuwe vrijheid in zijn nieuwe peuterbed. Ik ga hem ongeveer een maand voordat de baby zich aanmeld in zijn nieuwe bedje laten wennen. Misschien blijft hij wel gewoon netjes op zijn kamer tot we hem halen inderdaad. Bedankt in elk geval allemaal!

13. supermummy

supermummy Niet meer actief

Tuurlijk zijn schuifschlotjes en kettingkjes niet ideaal, maar een flinke ruk en het is open hoor.

14. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Mijn zoontje is met ongeveer 19 maanden in zijn peuterbedje gegaan. Tot nu toe is hij er steeds netjes in gebleven tot we hem kwamen halen.
    Hij kan pas sinds vorige week bij de klink van de deur, maar hij kan zijn kamer toch niet af want er zit een hekje in de deuropening.
    We hebben voor ons dochtertje een tweede babyfoon gekocht omdat we ons zoontje echt niet horen vanaf zolder.
    Er zit 21 maanden tussen de twee kindjes trouwens.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij verwachten de tweede als Eva 2 jaar en een paar maanden is.

Eva slaapt nu nog in een ledikant, in januari ruilen het het logeerbed met de commode (logeerbed staat in de toekomstige babykamer, Eva's nieuwe bed is het logeerbed) en dan zien we wel wanneer ze in het grote bed wil slapen. De baby gaat het eerste half jaar toch nog in de wieg. Mocht Eva daarna nog steeds niet in het grote bed willen, dan halen we er nog een ledikantje bij.
    Eva is klein, dus kan voorlopig nog niet bij de deurklinken ;). Ze schuift ook niet met meubels om ergens op te klimmen. Maar wij hebben een traphekje op de gang en die gaat gewoon dicht als zij in haar nieuwe bed gaat slapen. Ik kan me helemaal niet voorstellen dat ze het traphekje zelf open gaat doen, daar heeft ze de kracht nog helemaal niet voor.
    Wij gaan wel een 2e babyfoon erbij kopen. Bij ons is het niet zo gehorig en zo kan ik ook een beetje horen wat Eva uitspookt. En als Eva wakker wordt gaat ze eerst een hele tijd kletsen en zingen, uiteindelijk wel jengelen, maar echt huilen doet ze niet (misschien wel na een uur, maar zo lang wacht ik nooit ;)). Ik hoor haar dus haast niet als ze wakker is.
    Als je een babyfoon in de babykamer hebt staan hoor je het sowieso wel toch als je oudste naar de babykamer zou gaan? En je kan sowieso goed uitleggen dat hij niet naar de baby mag als die nog slaapt, of dat hij sowieso niet zelf naar de baby mag. Eva zou dat nu wel begrijpen als ik dat zou zeggen.
    Verder hebben wij zolang Eva nog in een ledikant/campingbed slaapt wel een 2e babyfoon nodig voor als we ergens op visite zijn en de kinderen daar slapen.

Deel Deze Pagina