daarom als er ooit een 3e komt dan duurt het wel ff. zeker tot de boys naar school gaan. dan zitten zij niet meer in een kinderstoel, maar op een verhoging. en zullen ze ook niet meer vaak in de buggy liggen. maar ja we hebben nu bewust gekozen voor weinig verschil en aan de ene kant druist het langer wachten op een 3e daar natuurlijk tegenin. maar het moet echt wel te doen zijn. want idd. 3 autostoelen passen bij ons in de auto iig niet. hoezo denkt je man dat je een tweeling krijgt? komt het voor in de familie? zou wel pittig zijn hoor.
Hier komt de derde binnen nu en 2 jaar, wij willen er of 3 of 4, vooral ook omdat we nu 2 zonen hebben en de wens op een meisje steeds groter word. Ik denk ook dat de overstap van 0 kinderen naar 1 groter is dan nu een 2e of 3e. Het is even praktisch nadenken. Hier gaat het inmiddels veel beter, het begin is echt wennen, maar de oudste doet nu heerlijk mee en is heel veel liever geworden. Hij doet nu ook een stuk rustiger bij zijn broertje, dus het is al helemaal gewend. Alleen heeft de 2e vaak mijn aandacht nodig als de oudste slaapt, dus heb nog niet echt tijd voor mezelf kunnen vinden, maar dat moet binnenkort beter worden als ze in elkaars ritme zitten.
Ik heb 3 kindjes dicht op elkaar, alle 3 gepland!Het bevalt me heel goed tis heel gezellig en natuurlijk ontzettend druk !!! maar ondanks de drukte zou ik het zo weer overdoen. Na de laatste willen we even wachten.. maar ik hoop zeker nog meer kindjes te krijgen!
wist je dat als je 2 kindjes van hetzelfde geslacht hebt dat je 80 procent kans hebt dat de derde ook datzelfde geslacht is. ik hoorde dit van een vriendin en denk ook zeker dat het klopt. ik schrijf op aardig wat forums over zwangerschap en eigenlijk alle meiden die 2 van hetzelfde geslacht hadden kregen als derde nog een keertje hetzelfde geslacht. dus je bent gewaarschuwd missym hihi dat wordt dus 4 he. hihi
Is het ook zo dat sommige mannen alleen maar jongens of meiden maken? Dat heb ik ooit eens ergens gehoord. Ik denk zelf dat ik alleen maar meiden krijg. Ik heb wat nichten die hun kids ook vrij dicht op elkaar kregen. Veel met 3 kinders en zij vinden het allemaal ontzettend leuk. En ja ook druk, maar ik kan me niet voorstellen dat je het met kinderen niet druk hebt.
Ja nou je kan het zien bij ons haha, zometeen 3 zoons hier in huis Vind het erg leuk, en je hebt het niet voor het uitkiezen, maar denk dat het vooral voor de jongens zelf ook erg leuk is, ook omdat ze zo dicht op elkaar zitten qwa leeftijd. Ik heb ook een duo wagen, en een kiddyboard er achter zometeen. Vind het super goed werken zo'n board, gebruik het nu ook regelmatig als ik oppaskids heb.
als ik naar de familie kijk is het om en om.. jongen meisje jongen meisje... of meisje jongen meisje... dan zou de volgende een jongen worden hihi
Ik heb hiervoor al 3 kindjes verloren met 16 wkn, 2 jongens en 1 meisje, dus weet dat een meid er ook in zit . Ik zou t liefste er nu alweer voor gaan, vond zwangerschap nr 2 minder zwaar en veel sneller gaan!
Hoi, Ik heb straks ook 2 kindjes dicht opelkaar. De oudste is dan 1,5. Bewuste keuze, we wilde er graag niet meer dan 2 jaar tussen hebben, en dat is ons gegund. Maar ook ik zit nu al met veel vragen, over hoe moet ik dat straks gaan doen. Maar denk dat het allemaal wel zijn ritme en draai krijgt. Al zal dat vast wel wat tijd nodig hebben. Wij kopen wel een duo wagen. Levi loopt al wel, maar alleen kleine stukjes. En ik wandel nogal veel. Ik hoop hier nog meer tips te kunnen lezen. Is wel handig. Groetjes.
Hoi, Ik heb een zoontje van 6 maanden oud en ik ben nu zwanger van nr.2, ongeveer 5 weken! We zijn klein behuisd en ons zoontje van 6 maanden slaapt bij ons in de kamer! Ik wil hem en de baby liever bij ons laten slapen, maar kan dat straks als de kleine er is? Of zouden jull dat niet doen? Ik ben bang dat de baby mijn zoontje wakker gaat maken! Ik heb nog wel een kamer over, die ik eventueel in tweeen kan splitsen, maar dat is echt een enorm werk! En we willen niet langer dan nog 1,5/2 jaar in dit huis blijven wonen! Wat zouden jullie doen?? Groetjes Kim
Ik zou er voor kiezen om die andere kamer in tweeen te splitsen. Vaak zit je toch langer dan je denkt in een huis, en je oudste is dan al 2,5 en dan nog bij jullie op de kamer? Het zou vast wel kunnen maar nee zou er niet voor kiezen. succes. En gefeliciteerd met je zwangerschap.
Leuk dit topic!! Bij ons zal er dalijk ook 19 maanden tussen zitten. Wij willen wel voor een duowagen gaan, ik vind Lisa nog te klein om heel de tijd op zo´n board te staan. Die moet ook gewoon nog lekker kunnen zitten, wandel ook veel dus dan is dat wel belangrijk. Uiteindelijk zouden wij ook heel graag 3 kids willen, tussen nr. 2 en 3 zal wel wat meer tijd zitten maar ook niet heel veel meer als het aan mij ligt Tot nu toe vind ik deze zwangerschap niet zwaarder dan de 1e, ben misschien wat moeier maar verder nog geen klachten. Vind het ook wel een groot verschil dat ik toen nog fulltime werkte en nu nog maar 3 dagen. Tuurlijk heb ik dan lisa wel, maar is toch anders dan werken vind ik. Volgende week donderdag horen we of Lisa een broertje of zusje krijgt, spannend!!!
Hey Dames een vraagje.. Wij hebben een zoontje van bijna 8 mnd.. en willen graag een tweede!! Maar hoor van mijn omgeving dat ik twee jaar moet wachten zodat mijn lichaam zich heeft hersteld!! Klopt het dat je lichaam zolang nodig heeft??
Nee toch, volgens mij voel je zelf wel als het niet zo gaan voor je lichaam. 2 jaar vind ik ook wel erg lang, hoor meer 9 maand/1 jaar. Wij zijn er iig weer voor gegaan toen Lisa 10 maanden was en was gelijk raak
Hoi, Ik heb 2 kindjes die 1 jaar en 18 dgn schelen. In het begin vond ik het flink pittig, aandacht verdelen enzo. Maar nu de jongste 'al weer' 2 jaar is word het weer wat makkelijker. Ik vind het heerlijk, echt genieten, en merk aan de kids ook dat ze veel aan elkaar hebben, hoe jong ze ook zijn. ik zou het ook zo weer doen ...
Vandaag is juist zo'n dag dat ik denk.... phoe.... wat is het toch zwaar!!!! Die kleine vent is sinds afgelopen week 's nachts aan het spoken omdat hij verkouden is en daardoor zijn speentje verliest en ons wakker maakt. Vannacht zijn we er wel 12 keer uit geweest, om gek van te worden! En dan om 05.30 uu weer vragen om een fles.. en dan die meid uiteraard ook wakker om 06.00 uur... Wat ik werkelijk het zwaarst vind, is het missen van mijn slaap. We gaan al regelmatig om 21.00 uur naar bed, maar lijken niet uit te rusten. Ik ben blij als ze straks zelf wakker worden en zich even alleen kunnen vermaken. Maar verder heerlijk hoor, die twee kleine draakjes!
Ja de avonden en nachten zijn zwaar, nu wel 2 heerlijke nachten achter de rug van 22:00 tot 5:30 (wat al uitslapen is voor ons) maar inderdaad het even niet huilend wakker gemaakt worden! Hier heeft de jongste van 2 maanden een huiluurtje voor het slapen sinds kort en de oudste maakt zich dan 'zorgen' om zijn broertje. De oudste rent ook op de kinderwagen of wieg af als hij begint te huilen en probeert dan de speen in zijn mond te duwen! Als het niet lukt, brult hij mama baby mama baby wel heel lief hoor! Al met al is het best goed te doen, alleen om regeldagen heb je er wel 2 die ontregelt zijn! Volgens mij is het 9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren. Dit hebben wij dan ook gedaan en hier was het ook direct raak!
Oh jeeh dat word nog 2 jaar afzien dus haha! Maar inderdaad, volgens mij zijn de eerste 2 a 3 maanden heel zwaar, maar heb je het daarna wel onder de knie