Ik vroeg me af of hier meer mama's zijn die zelf hersenletsel hebben. En dan vooral: hoe doen jullie bepaalde dingen die met de kids te maken hebben? Zelf heb ik al heel wat jaartjes geleden hersenletsel gekregen. Ik heb vooral nog last van de vermoeidheid, ontremming, vertraagde informatieverwerking, tempo van de maatschappij niet bij kunnen houden, snel overprikkeld raken. Er speelt uiteraard meer, maar dit zijn de belangrijkste. Fysiek heb ik er niet veel aan oveehouden, behalve een verhoogde spierspanning in mijn ene lichaamshelft. Zoon is gelukkig een heel makkelijk en lief jongetje die gek is op slapen. Zonder moeite gaat hij elke middag en aond slapen. Heerlijk! Ik slaap zelf ook elke middag, dus ik hoop dat hij zijn middagslaapjes noglang volhoudt. Ik merk alleen dat ik het moeilijk vind om het huishouden te regelen. Ik werk 1 dag in de week ( méér dan genoeg ) en de rest ben ik dus thuis met zoon. Dat betekent dus ook de dag na mijn werkdag proberen bij te komen van het werk met een kind om je heen. Vind het moeilijk mijn aanacht te verdelen, dus huishouden vind ik best lastig. Hoe doen jullie bepaalde dingen zoals het huishouden? Waar lopen jullie tegenaan en vooral, hoe lossen jullie dat op? Hier ook 1 kind, maar wel ooit de wens voor een tweede. Maar is dat wel verstandig? Hoe staan jullie daar zelf in? Ik hoop hier wat verhalen te kunnen lezen van anderen. Groetjes, judith
Hier geen hersenletsel...maar vind het wel 'fijn' om eens van een volwassen mama te lezen die het heeft. Dan zie ik een beetje hoe het leven voor mijn dochter kan worden Sterkte ermee, ik heb verder geen tips...ben gezond en mij lukt het soms al niet :S