mama's met 4 of meer kinderen

Discussie in 'De mama's' gestart door Fivechildren, 1 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Hi dames,
    Ben zwanger van de vierde. Niet echt verwacht wel welkom!
    Heb al een echo gehad en het is er gelukkig maar 1. Mijn zusje heeft 3 maanden geleden een tweeling gekregen en bij ons is het van de vrouwelijke kant familiair. Ik vind 4 wel mooi genoeg hahahaha.
    Ik werk full time en mijn man ook. Ik heb echter een vrij beroep dus ben heel flexibel voor de kinderen.
    Vind het wel leuk om hier mee te schrijven en ervaringen uit te wisselen want op de bevallingsdraadjes zijn het toch meestal dames die de eerste of tweede krijgen.

Wat enorm grappig dat er bij de meeste van jullie ook een tweeling tussen zit! Bij mij worden het 4 kindjes binnen 5,5 jaar. No1 en 2 zaten dicht op elkaar.

2. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Even alvast een hele suffe vraag naar wat voor auto hebben jullie?

3. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Me2@ Gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Over je vraag welke auto, wij hebben sinds een maand een kia joice.
    Daarvoor deden we alles met 2 auto's.

4. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Dronty: ja daar zat ik ook aanbrengen denken. Alles met twee auto's. Wij wonen alleen niet in NL en die 1a2 keer per jaar dat we met de auto nr NL gaan is met twee auto's wel onhandig.

5. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier ook een mama met 4 kids, gelukig geen tweeling ertussen.

Me2: wij hebben een ford galaxy. Een fijne auto met als minpuntje dat de middenstoel een heupgordel heeft, deze gebruiken wij dus niet en we hebben er dus een 6 persoons auto van gemaakt.

Hoe ervaren jullie dat mama van een groot gezin?
    Ik vind het vaak erg druk en ik zou geenvan de kids willen missen, maar soms denk ik weleens 2 was makkelijker geweest.
    Misschien komt het ook omdat de jongste een zorgenkindje is en we regelmatig in Rotterdam zaten en hier in het streekziekenhuis.

Verder is het een vrolijke boel en geniet ik van ze, vind het ook wel weer heel gezellig een groot gezin.
    Het is dat mijn man geen kinderen meer wil en ik niet meer wil bevallen, anders zou er misschien nog wel een vijfde komen, maar nee wij laten het bij 4 kids, dat is al pittig genoeg.
    Slapen jullie kids ook samen op een kamer en hebben jullie een groot huis?

6. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Me2@ met 2 auto's is ook niet handig en best prijzig als je met 2 auto's overal heen moet rijden. Daarom hebben wij voor een andere auto gekozen.

Oxbow@ in het begin vond ik het zwaar. Maar dat komt omdat ik meer hulp van mijn man had verwacht. Maar van zijn kant komt weinig tot geen hulp.
    Dus nu ik me instel dat ik alles alleen moet doen en gewoon ons ritueel draai gaat het een stuk beter. Wij hebben ook een kindje die heel veel aandacht vraagt.
    Twan heeft de diagnose pddnos en dat is soms best een pittig mannetje.
    Sven en Twan slapen samen op een kamer.
    Dit gaat erg goed.
    En wij hebben niet een heel groot huis.

7. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Wij hebben en redelijk groot huis, maar....ik werk van thuis uit dus gebruik het souterrain als kantoor en we wonen niet in NL dus wil ook logeer kamer hebben voor gasten (in ieder geval ouders en schoonma). Vind het met 4 kids dus best krap worden...Bij ons liggen 1 en 2 dus op 1 kamer, vinden ze heerlijk. Wat no3 straks gaat doen qua kamer als de baby er is ben ik nog niet over uit, maar de baby heeft bij ons sowieso altijd een eigen kamer. Ik wil nl dat ze lekker rustig kunnen tukken.
    Ik zie best op tegen de eerste anderhalf jaar. Ben niet zo'n baby moeder. Ik mis mijn flexibiliteit dan teveel. Daarbij was onze no3 een huilbaby. Daar ag je ook niet vanuit als je al twee kids hebt. Bewijst echter maar eens te meer dat echt elk kind anders is....Het is nu overigens een heerlijk vrolijk, gezellig en lief ventje van 22 maanden.

8. Sam28

Sam28 Bekend lid

15 dec 2006
    753
    1
    0
    overheid
    Brabant
    Ik ben sinds een kleine 2 weken ook mama van 4 kindjes. Het is mijn 4e kindje in 5 jaar tijd dus best pittig. Ik heb nu 2meiden en 2 jongens. En hier blijft het ook bij. Mijn lichaam vond de laatste zwangerschap ook erg zwaar. Wij hebben ook de ford galaxy, maar dan wel met een 3 punts gordel overal. Echt een hele fijne en grote auto. De hond (groot) en de wandelwagentje kan ook zelfs mee. Bij ons liggen de middelste kindjes samen op de kamer. Wij hebben ook zeker geen groot huis.beneden zelfs klein daarom gaan we nu in het voorjaar uitbouwen. Omdat het beneden wat klein is, ziet het er beneden snel rommelig uit met 3 spelende kinderen en al hun speelgoed. Ach dat is droge rommel en gelukkig zo weer opgeruimd.

9. Jeetje mv 4

Jeetje mv 4 Actief lid

7 jan 2012
    241
    0
    0
    Brabant
    Hier ook een mama van 5 kids, leuk jullie gevonden te hebben, mag ik hier meekletsen?

10. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten

Tuurlijk mag dat, welkom

Deel Deze Pagina