Mama's met AD(H)D

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door babs38, 17 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    instructrice creatieve en culinaire workshops
    Utrecht
    Ben benieuwd of hier ook aanstaande moeders zijn met ADHD of ADD? Ik heb afgelopen jaar na veel rompslomp na mijn vorige zwangerschap de diagnose ADD gekregen. Ik heb wel vreselijk getwijfeld of ik wel zwanger moest worden, maar na veel gesprekken besloten de knoop door te hakken en hoera..3 maanden later ben ik zwanger! Zou het wel fijn vinden om eventuele onzekerheiden met anderen vrouwen met ADD of ADHD te kunnen delen!

2. Humpie86

Humpie86 Actief lid

29 mei 2010
    318
    0
    0
    Hallo,

Hier nog zo'n (bijna) mama (hoogstwaarschijnlijk ADD). Waar liep jij tegenaan na de bevalling?

Groeten,
    Humpie

3. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    instructrice creatieve en culinaire workshops
    Utrecht
    He Humpie,
    Ook ik heb ADD met de impulsiviteit van ADHD...

Heb nog geen kinderen, dus kan je er weinig over vertellen. Ik ben wel 3 jaar geleden na 16 wkn zwangerschap bevallen van ons dochtertje die niet levensvatbaar bleek te zijn...In die zwangerschap heb ik een ernstige pre-natale depressie gehad, die ik niet zomaar af kon schudden..toen is het balletje eigenlijk gaan rollen en heb ik vorig jaar de diagnose AD(H)D gekregen.

Ik krijg wel begeleiding tijdens mijn zwangerschap om eventuele 'problemen' of onzekerheden op te kunnen vangen. Ik ben zelf nogal bang voor het nieuwe...ik hang nogal aan regelmaat en dat kun je met een kind natuurlijk wel een beetje vergeten...aan de andere kant raak ik dat dan misschien ook een beetje kwijt, maar ik weet nu al dat ik het heel moeilijk ga krijgen. Het loslaten en het over je heen laten komen, is nou precies waar ik moeite mee heb, haha...

Hoe kijk jij er tegenaan?

4. Humpie86

Humpie86 Actief lid

29 mei 2010
    318
    0
    0
    Hallo Babs,

Dat heb ik ook; soms die H die om het hoekje komt kijken in sommige situaties.

Ik houd ook niet van nieuw, maar vind nieuwe situaties ook heel spannend en wil weten hoe het zal gaan.
    Zelf ben ik ook ontzettend van de regelmaat en aan de ene kant kan het voor het kindje heel fijn zijn, maar ik denk dat ik ook ga leren bepaalde dingen los te laten.

Ik denk dus dat het heel leerzaam gaat worden.

Wat naar dat je bent bevallen na 16 weken. Hebben ze dat onderzocht? Of was het puur niet levensvatbaar? Sterkte ermee, het zal nog vaak om de hoek komen kijken zo'n ingrijpende gebeurtenis.

Groetjes,
    Humpie

Deel Deze Pagina