Ik was wel eens benieuwd of hier ook moeders zijn die er bewust voor gekozen hebben om thuis te blijven en zelf hun kind groot te brengen?? 's Ochtends vroeg geen gesleur om je kind(eren) uit bed te halen omdat papa & mama zo nodig moeten werken en hun naar de oppas/kinderopvang moeten...... Altijd heb ik gezegd als ik ooit kinderen krijg wil ik voor ze thuis zijn en niet werken, ja ik wilde dan gastouder worden. Ik werkte in die tijd in de kraamzorg, en dat is erg moeilijk te combineren, je moet dan wel een flexibele oppas vinden. Vier jaar geleden ben ik al gaan werken als gastouder, 4 dagen in de week. Ik ben heerlijk thuis bij onze dochter, ik moest er ook niet aan denken om haar weg te brengen bij een oppas. Eigenlijk werk ik wel een beetje maar ben heerlijk thuis.
Ik ben een thuismoeder. Ik heb nu 2 kinderen van 1 en 2 jaar en heb er voor gekozen om het zelf allemaal te doen. Ik doe thuiswerk erbij, dit is ongeveer rond de 20 uur in de week om toch nog wat extra centjes erbij te verdienen. Je merkt het wel aan de financien als je thuisblijft. Tenzij je partner heel veel verdient, dan valt het misschien wel mee. Ben nu weer zwanger, van een tweeling en zal waarschijnlijk als ze geboren zijn en ik alles weer een beetje op de rail heb, nog 2 avondjes erbij gaan werken, anders komen we niet uit met het geld. Tot nu toe heb ik er geen spijt van en vind het heerlijk om elke dag met mijn kids bezig te zijn.
Wat leuk om te lezen dat jij er ook bewust voor gekozen hebt thuis te blijven. Ik 'werk' ivm de financien. Mijn man verdiend ook niet een dikke vetpot hoor!! En helemaal met een kleintje kun je er net niet van rond komen. Goh een tweeling, ja dat gaat inderdaad ook genoeg kosten. Dan is t wel mooi dat je s avonds kunt gaan werken, dan is je man thuis??
Hoi meiden, er is onlangs al een topic geopend voor thuisblijfmama's Klets anders gezellig met ons mee. Groetjes!!! http://www.zwangerschapspagina.nl/algemene-clubs/238931-thuisblijfmamas-316.html