Ja dat had ik kunnen weten, de duiding achter de naam, hihihi. Ook je eerste, spannend he! Ik heb het ook hoor, alles relateer ik terug aan het zwanger zijn. Gisteren naar de kapper geweest en die dame was ook zwanger, dus mijn man en ik samen met haar de hele tijd over de zwangerschap zitten kletsen. Gezellie he, ik kan er ook geen genoeg van krijgen. Ja dat van je eigen cultuur samen vormen is ook waar! Wat de namen betreffen: de baby krijgt primair een spaanse naam en de rest van de namen zijn indiaas. We gaan ook katholiek laten dopen maar ook hindoestaans, onze bruiloft is ook met 2 religies ingezegend. Ik ben zelf ook katholiek- hindoestaans opgevoed, dus we geven het kind alles mee. Wij moeten morgen weer naar de vk, laat even weten hoe het weerzien met jullie kleintje weer was! Enjoy your pregnancy!
Die van ons krijgt een georgische naam, maar wel één die je in het nederlands makkelijk kunt uitspreken En hij/zij wordt georgisch orthodox gedoopt net als wij. Het was heel leuk bij de vk. Eerst sliep hij/zij nog toen werd hij/zij wakker en begon heel erg te bewegen, je kunt goed zien dat ie al stompt en schopt maar dat voel je helemaal niet haha.. Ik ben 20 maart uitgerekend. De baby was 4,66 cm. Groeit snel hoor!! Jij ook veel plezier morgen
Wow wat leuk die kleine zien te bewegen! Prachtig proces toch he! En snel he, dat groeiproces. Ja we kunnen niet wachten, bedankt!
Hoi Dacht kom even mee kletsen, ik ben 23 jaar van indische afkomst en nu 22 weken (tijd vliegt) in verwachting van onze eerste.. Mijn vriend is 30 en van Turkse afkomst. Zijn nou 6 jaar bij elkaar en gaat super. Natuurlijk was het in het begin niet allemaal koek en ei, en hebben we de nodige ruzies gehad maar ben daar wel dankbaar voor want we kennen elkaar door en door en weten precies hoe/wat de ander wilt. dus ook wij hebben een eigen cultuur maar bevalt goed
Nederlandse taal, zo ben ik ook opgevoed. Spaans komt toch later aan bod in de studie, dus dat kan later wel. Qua normen en waarden hebben we dezelfde normen en waarden zit niet veel verschil in. De voetbal is behoorlijk present is de spaanse cultuur. Als we een jongentje mogen ontvangen dan vind ik dit prima, als we een meisje mogen ontvangen dan wil ik dit niet. Als onze zoon niet geinteresseerd is in voetbal dan is dit natuurlijk ook prima, maar dat zou mijn man wel jammer vinden- ik dus niet Qua eten: ik eet zelf geen varkens en rundvlees vanwege mijn geloofsovertuiging. Mijn man eet alles: we hebben afgesproken dat zolang de kleine er niet naar vraagt dat er geen rund of varkensvlees wordt gegeven. Katholieke EN hindoerituelen. We gaan vaak naar Spanje en Italie dus dat zal de kleine ook meekrijgen. Volgend jaar als de kleine geboren is gaan we met zijn drietjes naar Amerika. Dat is het eigenlijk en jullie?
Hier bij ons word geen varkensvlees gegeten, dat wist ik al voordat wij een relatie kregen en ik heb daar verder geen problemen mee. in ruil daarvoor vieren we wel kerst (alles erop en eraan) en alle verjaardagen. Dat is voor mij dan weer heel belangrijk. Verder wordt ons meisje wel 2 talig opgevoed (T en NL) mijn eigen taal word hier niet zo veel gesproken dus daar zal ze niet veel aan hebben/gebruiken. Verder is het bij ons niet anders dan bij andere denk ik, papa wilt wel dat ze een zelfverdedigingscursus gaat volgen maar meer omdat er tegenwoordig van die gekken rondlopen op deze wereld. Verder krijgt ze wel het geloof van haar vader, maar ik heb de vrijheid om mijn rituelen/gebruiken wel mee te nemen in haar opvoeding. Tsja en verder zoals alle anderen, we vinden openheid en eerlijkheid het belangrijkste. Ze moet weten dat ze altijd ongeacht wat het probleem o.i.d is ze bij mama en papa terechtkan.
Als wij straks een kindje krijgen dan wordt het NL/Guinee (pular eigen taal) opgevoed. Ook waarschijnlijk met Frans er tussen door maar dat zal wel in de opleiding komen Verder eet ik alles en mijn man geen varkensvlees dus dat zal de kleine ook niet eten tot zijn/haar 18e. Het is wel de bedoeling dat het moslim wordt opgevoedt maar als het 18 is mag zij/hij zelf beslissen wat hij/zij met het geloof doet. Mijn man wilt dit graag dus. Ikzelf heb geen geloof
Ons kindje wordt ortodox gedoopt en we leren het ook georgisch, da's makkelijk (ook met familie e.d). Verder nederlandse en georgische normen en waarden. Het verschilt niet super veel, alleen kleine dingetjes.. maar een jongen is daar ook een echte jongen, dus voetbal/vechtsport (als hij het ook leuk vind) een meisje mag zelf kiezen... (dat van zelfverdediging vind ik een hele goeie!)