Wij hebben een Mechelse herder, reu 2,5 jaar oud...Schat van een beest. Kunnen niet zonder hem. Nu is hij nogal jaloers aangelegt, maar ging dit vanaf dag 1 goed met Milan. Schitterend om te zien hoe ze tegen elkaar aan liggen. Inderdaad hier 1x pd stofzuigen, en stoffen...verder niks. En hij word(rex onze hond) ook 4 keer uitgelaten, soms 3 keer.Ligt er net aan of hij het aangeeft. Nu scheeld het dat onze hond meestal los naast mij loopt, en niks van alles en rondom hem intreseerd dus geen getrek. Alleen de commando's heeft hij nodig hihihiih...zelf plassen doet hij soms op commando ahhahahah maar daar zit wel 2 jaar puppytraing, GG training,en speurtraining achter.Maar echt waar zou niet zonder hem kunnen. Onze hond is echt ons maatje
wij hebben een amerikaanse stafford die GELUKKIG niet veel verhaart . dus ik stofzuig smorgens , wel elke dag . heb ze alle 2 eigelijk altijd wel zoveel mogelijk buiten de box laten spelen die gebruikte ik meet als opslag haha uitlaten doen we samen , is leuk zoon gaat spelen en ik loop n rondje om het veld heen (uitlaat gebied hoor )zodat ik mijn zoon nog kan zien . hij is nu 2 maar deed het al heel vroeg eigenlijk zo , eerst met de buggy maar sinds 6 maanden laat ik hem gewoon spelen. Waneer mijn vriend aan het vissen is doe ik het met alle 2 mijn kinderen maar s avonds als ze slapen moet ik haar toch echt even uitlaten en dan loop ik n stukje voor ons huis doet ze der dingetje en gaan we weer naar binnen .
ts: wat hier ook erg geholpen heeft was ander voer,we voeren nu cavom is puur natuur zeg maar. en we gebruiken 1 keer per week een furminator (kammetje/ontwoller),en dat helpt ook heel goed!! mis dat je daar ook wat mee kan?
wij hebben ook een speciale kam gekocht, haalt ook het onderhaar eruit maar die haren blijven komen. typje: wat fijn dat hij gewoon los naast je kan lopen. doet die van mij niet....maar al zou hij het wel kunnen dan mag het nog niet. hier hebben ze het hondebeleid aangescherpt. geen honden in het dorp. hond moet verplicht aangelijnd, mag alleen los op de hei/bos. en je moet een opruimmiddel/poepzakje bij je hebben. als je je niet aan de regels houdt en ze houden je aan dan krijg je een boete.
Hier een Boomer, die verhaard niet. Ik stofzuig en dweil s avonds, dus 1x per dag. Danique zit nog af en toe in de box, maar niet zozeer om de hond. Ik laat 'm hier 's morgens altijd eerst even plassen in de tuin en gaan 'm na de boterham even uitlaten met de wandelwagen. 's Middags meestal in de tuin en einde van de middag in de tuin of wandelen, afhankelijk van het weer. Na het eten gaat papa met 'm wandelen en 's avonds laat plast ie nog even in de tuin. Hij poept vaak 's morgens en 's avonds na het eten, dus dit werkt hier prima. Met mooi weer zijn ze veel buiten dus dan plast ie wanneer die moet. Poepen doet ie niet in de tuin, dus als hij dat moet, laat hij het wel merken.
Hij plast op vaste plekken waar m'n dochter niet speelt. Meestal tegen een plant in de tuin en daar komt zij niet in. Als het nu niet regent, moeten we de tuin gieten en ruik buiten in elk geval niks. Maar onze hond is niet zo graag buiten en als we 'm s morgens uitgelaten hebben, horen we 'm soms een halve dag niet meer, ligt ie de hele dag te pitten.
Het is voor een Mops heel normaal het hele jaar te verharen, hier het zelfde probleem! Hoort nou eenmaal bij het soort hond... Wat wel ontzettend scheelt is een furminator!!!! En dan bijvoorbeeld 1x per week ff goed ermee kammen! Je haalt er een hele hoop los haar mee weg! suc6
Wij hebben een grote hond (flatcoated retriever) van 2,5 jaar. En wij doen het meestal zo: -'s ochtends vroeg fietst mijn man met hem. -tussen de middag zodra de kindjes in bed liggen laat ik hem even plassen (ik woon aan de rand van het dorp, dus kan hem uitlaten op 100 meter afstand van onze woning). -met mooi weer maak ik na het middagslaapje nog weleens een ronde met de kindjes in de kinderwagen en de hond ernaast. Dan hebben de kids ook gelijk even frisse lucht. -Na het avondeten fietst mijn man of ik een grote ronde met hem. -'s avonds laat laten we hem weer even palssen aan het eind van de straat. Onze kinderen kruipen nog niet, maar spelen wel eens op de grond. Ik heb daar nu gewoon een speelkleed voor waar de hond niet op mag komen. Verder swiffer/ stofzuig ik iedere dag. Ben niet van plan om dat 3x per dag te gaan doen zodra ze kruipen. Ben ook niet zo panisch voor een paar haartjes! (onze hond haart trouwens niet zo heel veel, dat scheelt)
Wij hebben een kruising golden retriever/onbekend. Hier gaat het niet geweldig moet ik zeggen. Haren maak ik me niet druk om. Stofzuig elke dag maar er ligt altijd nog haar. Denk ook niet dat het echt kwaad kan, tenzij je kind natuurlijk allergisch is. Die van mij zijn ook nooit ziek. Maar onze hond is ontzettend zenuwachtig, vooral sinds de kinderen er zijn. Ze is overal bang van en kruipt voor het minste geringste in elkaar, heeft een hoop rare trekken. Ze toont nooit agressie naar de kids maar ik ben altijd alert. Zodra de kinderen 's avonds op bed liggen komt er pas een beetje rust bij de hond. Ik vind het echt zielig voor d'r. Ben ook bij een gedragstherapeut geweest en op cursussen maar het mag allemaal niet baten. Tegenwoordig ligt ze overdag vaak in de tuin. Dan ligt ze lekker languit op d'r rug in het gras en is ze relaxed. Scheelt binnen ook weer in de haren dus twee vliegen in een klap! Wat uitlaten betreft: 's morgens doet mijn man het voor ie gaat werken of we lopen met de kinderwagen en de hond. 's middags loop ik een ronde met hond en kinderwagen. Als mijn man thuis is ga ik na het eten vaak een groot stuk lopen met d'r en dan nog een klein rondje voor we gaan slapen. Soms als het echt niet uitkomt doet ze welleens een plasje in de tuin. Tis een schat van een beest en we zijn heel goed voor haar. Ik zou d'r ook niet weg kunnen doen. Ik hoop dat het beter word als de kinderen wat groter zijn... Iemand die tips heeft? Alles is welkom
Hier gaat het eigenlijk hetzelfde, wij hebben een Golden Retriever, een ouwe sok van 13. 's Ochtends laat mijn vriend hem uit voordat ie naar z'n werk gaat, tussen de middag (tussen 11.00 en 12.00 meestal) gaat Dennis even mee een rondje doen, of als het zo uitkomt dat hij ligt te slapen ga ik even snel alleen met de hond (er loopt een lang fietspad met brede groenstroken met bomen etc. aan de voorkant van ons huis en ik kan de hele ronde onze voordeur zien - de hond loopt niet al te ver meer gelukkig ). Daarna hoeft ie pas rond vijven weer en daarmee wacht ik tot mijn vriend thuis is, of hij doet het dan. Stofzuigen doe ik hier iedere dag en gelijk er achteraan dweilen. (We hebben plavuizen en een groot kleed bij de zithoek). Dennis kruipt nog niet dus ik heb nog niet echt problemen met haren, (hij speelt wel op een speelkleed op de grond) maar meer dan iedere dag stofzuigen en dweilen ga ik niet doen, of het moet te erg zijn. We hebben ook nog 2 katten, haren horen er hier bij, lol. Ik probeer het gewoon zo schoon mogelijk te houden, ik stel me zo voor om als ie straks gaat kruipen gewoon na het spelen goed z'n handjes schoon te maken en een beetje op te letten, meer kun je volgens mij niet doen. Steriel zal het hier nooit worden in elk geval, hoe ik 't ook probeer, haha. Hij is trouwens ook nog nooit ziek geweest *afkloppen* dus het gaat tot nu toe goed.
linda: ik merk bij mijn hond ook wel eens dat ze het dan te druk vind. dan gaat ze in de gang liggen bij de voordeur en als het mooi weer is vlucht ze de tuin in. ik geef de hond meestal een knuffel en een aai over dr bol. en heel soms dat gaat ze even een dagje naar mn schoonouders, dat vind ze echt heel leuk. als ik al opa en oma zeg staat ze al bij de deur! en als het weekend is en ik vrij ben, dan laten we de hond om en om uit. dan is 1 bij de kleine en de andere met de hond weg. met zn allen doen we ook wel hoor, maar soms is het voor de hond lekker als ze alleen even tijd met het baasje of vrouwtje heeft. ik heb trouwens zo'n kam, furminator! maar dan een goedkopere versie. wat een haren krijgt die kam eruit! wat is handig elke week borstelen?
Hier een uit de kluiten gewassen labrador (reu).. *schoft hoogte 75cm...* In de ochtend laat of mn man hem uit of ik zelf. Het is maar net wie er vrij is die dag (degene die moet werken laat hem dan uit zodat de ander lekker kan blijven liggen), tussen de middag gaat Jayden gezellig mee in de wandelwagen en eind van de middag en avond laat ook 1 van ons hem uit en blijft de ander thuis bij jayden of lopen we gezellig met zn allen een grote ronde door het park bij ons. Stofzuigen.. sja dat kan ik elke dag wel doen haha en om de 2 dagen dweilen, nu helemaal met de regen en zandpoten. Jayden ligt wel veel op de grond, als de hond los loopt dan zijn we er altijd bij, vaak ligt jayden lekker in zn box te keten en ben ik bezig in de keuken of woonkamer met opruimen. Dan ligt de hond of in zn mand in de gang *met de gangdeur open* of op zn kleed bij de tv. Mocht hij al snel overlijden, wat we ZEER zeker niet hopen, maar mocht het toch gebeuren om ziekte of iets dan nemen we voorlopig even geen hond, als jayden ouder is weer wel. Het is nu tijdrovend *maar hebben we echt wel voor onze blonde over!* en je bent gewoon meer aan huis gebonden.
Stofzuigen doe ik minimaal 1 keer per dag, afhankelijk of we thuis zijn of niet, en Quincy naar het kdv is. We hadden de box al best vroeg weg, met 10 maanden toch al wel, ze wilde er echt niet in, was echt drama (ondanks al het speelgoed wat er in lag). Ze heeft altijd veel op de grond gespeeld, legde meestal een kleedje neer en daar bleef ze in het begin goed op liggen, later met het huis rond tijgeren was het nog meer stofzuigen. Nu loopt ze alweer even, vanaf 13 maanden en een week, dat is wel iets makkelijker. Het uitlaten doen we 's ochtends meestal samen, 's middagds is het afhankelijk of mijn man en ik alletwee thuis zijn, maar anders gaat ze ook gezellig mee. We laten de hond 's middags wel wat later uit, rond 17.00 uur. En 's avonds laat mijn man altijd de hond uit voordat we naar bed gaan. Ze vind de hond wel heel erg leuk en gaat nu ook wel eens zelf naar de gang en de riem van de hond pakken, als het lekker weer is gaan we wel wat vaker lopen dus. En ze vind het heel leuk om de hond koekjes te geven. Ons hondje vind ook alles wel prima, al zou dat soms niet moeten, dat doet ze het koekje voor haar mond, als de hond het dan wil pakken trekt ze het terug en loopt aan en doet dit dan een paar keer. Ze heeft dan heel erg lol en de hond vind het wel prima, ik zelf niet.
hier hebben we een middenslagje (uiterlijk lijkt ze op een herdertje) van 15 maanden en onze zoon Casper is 8 maanden. Smorgens laat mijn vriend de hond uit. 12uur eten Casper en ik daarna laat ik haar uit en gaat Casper gezellig mee. we lopen meestal zo'n half uur. Om 17uur laat ik haar weer uit en gaat Casper weer mee. voor dat wij naar bed gaat wordt ze weer uitgelaten en dat wisselen we af wie dat doet. Ik zuig elke dag de beneden verdieping. Casper speelt in de box en anders op een groot plaid op de grond. Nada (de hond) gaat heel voorzichtig met Casper om, maar als ik naar boven moet of naar de toilet dan gaat Casper in de box. Ik laat ze nooit anders alleen achter.
hier een kruising mechelse/canadeese herder (11 jr) en een jack russel (6 jr), mechelaar verhaart onwijs veel afgelopen jaar daarvoor was het maar een paar maandjes en was het weer over, maar nu lijkt het wel of ie erin blijft hangen.. uitlaten: man in de ochtend om half 5 voor ie naar zijn werk gaat ik rond 9 uur samen met de kleine meid (gedoetje hoor ) ik rond half 3 alleen kleine meid ligt te slapen man rond 18.00 uur na thuiskomst werk, is ie later thuis dan doe ik het samen met mijn meisje na het avondeten man rond half 11 voor we naar bed gaan.. stofzuigen elke dag 1x, ga het ook niet vaker doen, wnat dan kan ik aan de gang blijven, smerig vind ik het ook niet, en dochterlief weet niet beter, enige nadeel is dat haar nieuwe kleertjes soms gelijk onder de haren zitten, of als ze net een banaantje gegeten heeft en er zit nog wat tussen de vingertjes dat gelijk alle hondenharen er aan vast zitten maar ach handjes wassen en het is wer weg, gelukkig doet ze nu zelf haar handjes omhoog naar me en zegt, buh!
Jaaaaa, ik heb ook zo'n furminator! Geweldig ding! Als ik haar borstel (zo'n 1x per 2 weken) heb ik echt een emmer vol haar en ziet de hond er gewoon grappig uit, helemaal "dun".
ja, ik heb het ondekt. inderdaad geweldig die kam! je kan er bijna een pruik van maken zoveel haar komt eraf