mama's met een hond

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mari, 6 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Hier ook een hond. Ik stofzuig max 1x per dag. Heb echt geen tijd om vaker te stofzuigen en van een paar haren krijgt ze echt niets. Bovendien is onze hond wel als het even kan ( = als het droog is ) regelmatig in de tuin dat scheelt wel.
    We laten hem gewoon net zo uit als voor dat Sanne geboren is. Echt een vast ritme heeft hij niet. Maar s `ochtends doet de een Sanne de ander de hond. Als ik vrij ben of een late dienst heb loop ik rond lunchtijd met hem en Sanne een grote ronde ( drie kwartier a een uur ) op mijn vrije dagen rond 16u nog eens een kleinere ronde en om 22u 23u nog een klein rondje.
    Als ik moet werken wordt hij na de ochtendronde vaak om 16u een grote ronde met Sanne meestal en dan om 21u ofzo de laatste ronde.
    Eigenlijk neem ik dus Sanne gewoon altijd mee. Gaat prima. Als het regent regenkap erover heen. ( over de wagen )

2. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    hier een jack russeltje (5kg) van 12 jaar en op het blaffen na merk je haar niet eens op......ze is heel vriendelijk tegen de kleine, zodra we thuiskomen zetten we de maxi cosi op de grond en zegt ze de kleine heel voorzichtig gedag

uitlaten: hier wordt ze in de nacht nog door mijn man uitgelaten waardoor ik in de ochtend er geen omkijken naar heb
    ik wacht altijd tot ze zichzelf meld en meestel begint dat pas rond 12.00
    wandelen is nooit geen probleem, vind ze wel gezellig en ze blijft ook netjes onderop de wagenplateau zitten
    als de kleine slaapt dan ga ik even naar het eerste parkgedeelte (nog geen 100 meter van het huis) en neem ik de webcam mee

ook is het een mooi weer hondje dus als het regent is ze nog sneller terug als ik :p

verharen doet ze amper, dus 1 x per dag stofzuigen is ruim voldoende

voor de rest is het een slaperd en ligt ze helemaal opgerold in haar dekentje dus zie je haar niet eens :p

3. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Klinkt een beetje als ons hondje! Het is een kruising van van alles wat, heel dun en haalt de 5 kilo denk ik net niet. Bij regen rent ze snel terug naar huis, of moet haar aan de riem mee trekken ;). Slapen doet ze ook vaak onder een dekentje, maar Quincy doet vaak kiekeboe en doet dat nu dus ook met de hond, gaat ze haar zoeken onder het dekentje en heeft dan super lol..

4. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Hier een newfoundlander (zo,n grote beer) en de kleine man 11 maanden is echt wezenloos van haar af toe denk ik zelf arme hond. Hij wil de hele dag knuffelen met haar dan gaat ie bovenop haar liggen met zijn armpjes om haar heen:D zo schattig maar ik hou ze ook vaak bij elkaar weg. Stofzuigen 1 a twee keer per dag en verder als er haren op zijn kleertjes zitten met de plakroller eroverheen;)

groetjes kim

5. Baddie

Baddie Actief lid

26 apr 2009
    120
    0
    0
    Hier ook een mama mét hond.
    We hebben een labrador van 5 jaar,hij samen met m'n zoontje gaat heel goed. Het is een schat van een beest.
    Maar hij haart best veel!:(
    Ook elke dag stofzuigen en dweilen. Als mijn zoontje straks begint te kruipen etc zal ik ook minstens 2x op een dag moeten stofzuigen!
    Soms baal ik er weleens van hoor.
    We hebben een grote tuin,dus daar kan hij zich mooi in vermaken.
    Uitlaten doet mijn partner,hij werkt bijna alle dagen thuis,en is als ik werk (ik werk 20 uur) bij ons zoontje.

6. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Heb het filmpje van die kam bekeken en dat lijkt me ook wel wat!
    ga is op zoek waar ik die kam kan kopen. Beadnkt voor de tip!

7. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    als ik je een tip mag geven, bijna overal kost de echte rond de 50 euro
    op www.bokt.nl
    forum voor paardengekken worden deze originele kammen aangeboden voor de helft van de prijs ;)

8. Storm

Storm Niet meer actief

Ik stofzuig 1 en soms 2 keer per dag. In de nattere periodes slinger ik wat vaker een dweil door huis (lees max 2 keer per week).
    Ik heb me er giga over heen moeten zetten, maar daar heeft mijn zoontje me goed bij geholpen. Ik vond het zonde van een heleboel dingen. De kleertjes, het speelgoed, enz enz. Dus ik druk aan het wissen, stofzuigen en dweilen en mijn zoontje intussen bij de hond (kruising labrador/mechelaar) in de mand aan het spelen. ;) Toen heb ik het opgegeven.
    Nee, ik ben er niet vies van, maar ik hou niet van haren in bed of box.
    Ik heb hem altijd gewoon op de grond laten spelen. Maar ik moet zeggen dat het me eigenlijk reuze meevalt. Alleen in de periodes dat de vacht van de hond veranderd baal ik wel eens van al dat extra haar, maar verder...

9. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Hier 2 teckels en een boomer.Gaat helemaal prima met ons zoontje,ze spelen en knuffelen vaak samen.Stofzuigen 1x per dag,ze verharen bijna niet en van wat haren krijgt ie niks.

Ze worden 4x per dag uitgelaten,meestal wandelen we met de kinderwagen en als het zo uitkomt dat zoontje slaapt laat ik ze wel eens vlug op het veldje naast onze woning.

Deel Deze Pagina