Mama's met een kindje tussen 1 - 2 jaar die slecht slapen..

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door jannn, 15 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    en gefeliciteerd met je zoontje brenda!deze wordt misschien een echte slaapkop?

2. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

wat ik begrepen heb hoef je geen vit meer extra te geven bij peutermelk omdat dat erin zit. Ik geef 2x per dag.
    Ik geef wel multivitamine omdat hij vaak verkouden was.

gelukkig gaat papa voor sander hier, dat scheelt, maar normaal kom hij ook bij mijn ouders hoor. maar we waren hier zo doodop dat we hem vannacht bewust bij mijn ouders hebben laten slapen zodat we alleen voor de baby eruit hoefde hahaha
    boefje.

3. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Vitamine D: Krijg ik hier niet naar binnen dus dat krijgt ze niet!

Peutermelk: Deze dame is uitgekeken op melk, ik krijg er niet eens melk met rijstebloem met een smaakje in.. Pfff!

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    o jeej joyce, ze hebben het echt nodig hoor, vit D, recent onderzoek gaf zelfs aan dat 5cc per dag wat tot nu toe geadviseerd was niet eens genoeg is. advies is nu 10 cc(10 druppels)per dag. zeker als ze geen melk drinkt. heb je karnemelk geprobeerd?

5. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    rijstebloem is hier vanaf 8 maanden oud niet meer in t spel. met een smaakje heb ik laatst geprobeerd, hij vond het echt vies. hij drinkt verdund peuter melk. 1 schepje voor 30cc staat erop.maar ik vond dat veel te dik en dat hij het doorom niet wilde drinken. dus altijd 1 scheepje minder.dan drinkt hij wel. 120/3, 180/5 enzo. en ik bied het wel toch elke dag weer, soms drinkt hij 2 dagen niet, maar daarna weer wel.

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    olie basis of water basis vitD maakt ook een verschil van smaak.

7. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Mijn dochter belieft geen melk. Ze krijgt vitamine d, en één keer per dag borstvoeding. Maar dat is echt nog maar heel weinig, zou me verbazen als ze er meer dan 30 ml. ofzo uithaalt. De vitamine d 'aquasum' smaakt een beetje anijsachtig, hier gaat dat er beter in dan de olievariant.
    Brenda, mijn dochtertje logeert regelmatig bij opa en oma en slaapt daar soms opeens heel goed. Het is er stiller dan thuis en de temperatuur is regelmatiger, misschien scheelt dat.
    Hier een goede nacht, hoewel ik dochter gisteren tot drie keer toe naar bed moest brengen. Maargoed, net na half acht ging ze dan toch slapen dus dat is netjes. Rond vijf uur hoorde ik wat gepruttel, om zes uur pruttelde ze dat ze wilde drinken. Daarna weer haar bedje in en geslapen tot acht uur, dus lekker lang!

8. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Heej meiden,

Hier vannacht weer wakker hoor rond half 4..
    is toch later dan eerst. Eerst was het 10 uur savonds..
    Hij is wel weer een uur klaar wakker geweest.
    Van het weekend maar weer in zijn bedje volhouden...

9. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Vitamine D krijgen ze ook in de buitenlucht en wij zijn per dag wel een uur buiten, ja ook met deze kou ;) En ze wil wel Yoggie en we eten zeker 5 keer per week verse groente.. Het maakt echt niet uit wat ik geef, ze wil het gewoon ECHT NIET hebben die vitamine D.. Maar goed, over een tijdje probeer ik het weer en dan zien we wel of ze het dan wil..

10. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Sinds ze geen fles meer wilde, hoeft ze dus ook geen pap of iets dergelijks meer, vanwege het slechte eten dacht ik rijstebloem (banaan) te gaan geven maar nee hoor dat wilde ze ook niet..

Karnemelk ga ik idd proberen, dat las ik net van iemand.. We hebben het wel eens geprobeerd maar wilde ze ook niet :eek: terwijl ze eigenlijk alles wel lust..

11. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    je kunt de druppels misschien in yoggie doen? buiten lucht is heel goed. maar ik weet niet of dat genoeg vitD levert. ik kom oorspronkelijk uit een zonnig land waar de kindjes vaak buiten zijn.maar daar krijgen ze ook extra Vit D.
    ik weet hier weinig van eigenlijk. met opvolgmelk had tim genoeg vit d binnen.maar nu met peutermelk is alles veranderd natuurlijk.hij gaat ook naar kdv en daar gaan ze niet elke dag naar buiten. dus ik begon nu met vitD. misschien helpt dat ook met slapen. want ik weet wel dat onder de zon in slaap vallen, slapperig worden bij volwassenen ook met vit D te maken heeft. wie weet of dat nu helpt.

12. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Hmm..
    En als ik gewone kauwvitamines ga geven, daar zit het ook in toch?

13. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    o ik weet het niet. maar heoveelheid in de druppels is best groot.
    ik vind het moeitewaard om uit te proberen.dus ik geef nu sinds 2 dagen extra vit D. ik zal laten weten of dat werkt. ohh ik wil zo graag dat hij beter slaapt!

14. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Belize: Ik heb het even niet gevolgd, maar denk je dat hij beter gaat slapen door de vit. D druppels?
    Ik denk het niet hoor.. Ze bouwen alleen weerstand op.
    Hier vergeet ik ze ook heel vaak, en is overdag heel veel buiten..

Ik heb wel die op waterbasis. Hij vind het prima!

Ik hoop vannacht allemaal een beetje goede nachtrust..

15. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    weerstand is met vit B groep en vooral vit C.vit D is voor sterke tanden en botten hoor. mijn zoontje is nog met hoektandjes en kiezen bezig, en hij is ook langere benen aan het krijgen in de laatste weken. zo, daar gaat zijn baby postuur met dikke korte beentjes. ik merk elke week n verschil.ik weet niet of dat gaat werken maar goed. ik geef het dus sowieso in deze tijd, volgens CB hebben ze het ook wel nodig.
    vannacht zal ik proberen niet uit mijn bed te komen wanneer hij wakker wordt.pff.moeilijk.

16. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    het hoefte niet!hij sliep van 19:15 tot 6uur, alleen ff geweest om 21:00uur. met poep weer wakker maar hij huilde dus niet.hij riep, zoals hij vroeger ook deed.

17. brenda1976

sander is 2x of 3 keer vannacht geweest, de jongste is 3x v oor voeding geweest en slaap nu nog zuchtt en paar keer wakker geweest pfffffffffff

18. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Nou Dane heeft echt super geslapen! In zijn eigen bed en werd pas om 6.10 uur wakker. Dat is een jaar geleden volgens mij.

19. brenda1976

heerlijk voor je! ik dacht net nog als we straks kunnen doorslapen lukt het niet eens meer hahaha

20. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Hier een verschrikkelijke nacht gehad.. Pfff! Huilen en bij ons in bed, we liggen de hele week al laat en nu gister na 12'en omdat ik een mini-taartje wilde maken voor ons jarige vriendje die 1 jaar is geworden vandaag.. Nou we zijn de hele nacht weer wakker geweest. ze was zo onrustig, zitten en liggen en over je heen hangen enz enz.. T was echt niet leuk!
    Vanavond dus op verjaardag, ben benieuwd hoe ze slaapt vannacht!

Deel Deze Pagina