Mama's met een kindje tussen 1 - 2 jaar die slecht slapen..

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door jannn, 15 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Sisa: ik heb ook Sleepss maar merk er nog weinig van. En ja, als Dane een goede slaper was geweest had ik misschien eerder aan een 2e willen beginnen maar nu voorlopig niet.

2. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Tja die 2e, ik denk nu maar zo: je kunt er maar niet snel genoeg vanaf zijn, van die gebroken nachten...
    Ons meisje sliep met 7 weken door, tot 6 maanden oud werkelijk geen enkele nacht meer wakker geweest! Daarna begon het: tandjes, ziek zijn, verkouden, kiesjes, dromen, oorontsteking, weet ik wat, maar allemaal redenen waardoor ze niet goed sliep en wij dus ook niet. Er zijn fases van 2-3 weken dat het echt goed gaat maar dan slapen we bijna zo van: afkloppen, zolang het goed gaat ;) ! Maar die fases dat het goed gaat duren helaas nooit zo lang :(

3. jaja23

jaja23 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.740
    0
    0
    jaaaa hier ook een mama met een slecht slapend kindje!

ik wil ook gezellie mee kletsen! (als dat mag natuurlijk)

hier slaapt ons zoontje al vanaf dag 1 ontzettend slecht en om een heeelll lang verhaal kort te maken heeft hij al 2x in het zh gelegen ivm veel huilen en zeer weinig slapen!
    hij had reflux en heeft nog steeds koeimelkallergie en zijn maag en darmen werkt niet snel genoeg in het begin wat eigenlijk de grote oorzaak van alles was!

nu is dat allemaal onder controle en hebben we een heel zwaar jaar gehad maar het slapen blijft meestal een probleem bij ons.
    Nu gaat het op dit moment snachts erg goed ik leg hem weg en we horen hem niet meer maar meestal duurt dat maar een korte periode!
    hier is meneer overdag aan het spoken op het moment hij is al een week na 45min wakker en is dan totaal overstuur! en gaat echt niet meer verder slapen! vandaar dat hij snachts w.s goed slaapt!

dus hier ook een mama die echt al alle flesjes,pilletjes druppeltjes,doeken enz enz heeft geprobeerd en lijkt me gezellie om mee te kletsen!

veel liefs jaja

4. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Heej meiden..

Kben er ff een dag niet en jullie kletsen wat af! Veel nieuwe meiden..
    Pff wat is het allemaal herkenbaar zeg!!

Hopelijk kunnen elkaar goed leren kennen.. Nu aan het begin vind ik het altijd zo lastig om elkaar te leren kennen.
    Maar dat komt wel!!

Wij zijn wel bezig voor een 2e maar heel rustig aan... Als het even duurt is ook weer niet erg, want elke keer is het dan weer een maand later dus heb ons zoontje nog even de kans om echt door te gaan slapen ;)

5. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi dames,
    Ik heb ooit eens een poging gedaan om bij het andere topic hierover mee te kletsen, maar ik kon het niet bijhouden! En die kindjes zijn idd iets ouder, die mama's kletsen al zo lang met elkaar. Ik zou het leuk vinden om zo nu en dan hier mee te kletsen en mee te lezen, maar ik ben niet elke dag online dus zal wel weer een hoop missen.
    Mijn lieve dochtertje is bijna 16 maanden. Af en toe slaapt ze best goed, maar vaker is het 's nachts meerdere malen 'feest'. Soms gaat ze weer slapen als we haar troosten, soms niet en dan kan dat wel eens twee uur duren :(. Gelukkig is ze overdag wel altijd vrolijk en lief.
    Net als Jann zijn wij bezig voor een tweede kindje, ook ongeveer even lang al :).

6. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Dannabelle: Welkom too the club ;)
    Misschien zijn we nog samen zwanger :D

7. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Hoi meiden!
    Wat een zee van herkenning hier, ik hoop dat ik ook mee mag kletsen. Mijn zoontje is nu bijna 17 maanden en wordt tot nu toe iedere nacht nog een aantal keer huilend wakker. We hebben hier van alles al geprobeerd, homeopaat, osteopaat, sleepzz, bach bloesem, huisarts geraadpleegd, cb geraadpleegd etc. Hij heeft nooit doorgeslapen maar na de bmr-prik was het helemaal elke nacht prijs hier. Op een gegeven moment werd hij standaard midden in de nacht wakker en wilde hij niet meer slapen. Zo zaten we dan regelmatig om 3 uur 's nachts met Bumba op de tv in bed en probeerden mijn vriend en ik steeds nog wat extra slaap te pakken. Mijn vriend en ik werken allebei onregelmatige diensten en ik heb er echt vreselijk doorheen gezeten. Ik heb mijn contract nu om laten zetten van 38 uur naar 29 uur en mijn vriend heeft nu 1 dag in de week ouderschapsverlof en dat geeft wat lucht. Momenteel zijn we een aantal dagen geleden begonnen met valdispert voor kindjes en gisteren heeft hij voor het eerst weer een hele nacht in zijn eigen bedje geslapen ondanks dat hij 4x wakker is geworden vinden wij dit al een hele vooruitgang maar ik weet ook dat ik nooit te vroeg moet juichen op dit gebied ;) Het lijkt me fijn om hier een beetje te kletsen met meiden die weten waar ik het over heb en elkaar een beetje te steunen in deze zware periode. Goh das toch best een lap tekst voor zo'n eerste keer, misschien werkt het schrijven en klagen nu al therapeutisch :D

8. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Michelle: Welkom meid...
    Wat een herkenning hier he..
    Jullie hebben dus ook alles al geprobeerd wij zijn nu met sleepzz bezig maar ook nog niet echt het idee dat het werk!

Gaat jullie kindje wel zelf slapen? Bij ons wel, wordt tussen 12 -4 wakker.. Soms 2 uur lang, soms valt hij gelijk bij ons in bed in slaapl.

9. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Thanks's Jann :)
    Mijn zoontje valt 's avonds gaat hij meestal rond 7 uur naar bedje met een flesje drinken. In goede tijden werd hij dan pas ronc een uur of 2 wakker en ging hij weer slapen met een beetje water. Helaas dus sinds de BMR een drama en daardoor steeds tussen ons in. Nu merkte ik afgelopen weekend dat meneer er echt een potje van ging maken en helemaal niet meer in zijn eigen bed wilde liggen. Toen heb ik gisteren de 10 minuten regel toegepast en ging hij met een half uurtje zelf slapen. Vanavond viel hij helemaal zonder morren in slaap. Hierdoor denk ik dat het slechte slapen ook deels wel een stukje gewenning (en misschien verwennen??) is.

Ik hoop ook dat het snel een keer beter word. Wij willen net als jullie eigenlijk ook wel een 2e kindje. Ik zie het alleen niet gebeuren dat ik er 's nachts voor 2 kleintjes uit moet. Alleen daarvoor stellen we het nog even uit.

Ben jij ook zo bang dat het met een 2e weer van voren af aan gaat beginnnen? Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn maar het idee aan wéér 1.5 jaar gebroken nachten vind ik echt doodeng..

10. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ja ik denk dat er hier ook niks aan de hand is hoor.. Dat het gewoon gewenning is :S
    Maar we hebben onze rust zo hard nodig, dus dan maar tussenin he.. :(

Ik vind het wel eng hoor. We gaan wel voor een 2e maar als ik dan toch weer ongesteld ben, ben ik ook wel weer een soort van blij...

Stom he!

11. barbeestenboel

barbeestenboel Actief lid

20 mei 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    #51 barbeestenboel, 17 nov 2010
    Laatst bewerkt: 17 nov 2010
    Pff, ik wil ook mijn verhaal wel kwijt!
    Mijn dochter is bijna 2 en slaapt onrustig.
    De ene nacht huilt ze steeds in haar slaap (en ligt dan ook vaak met haar hoofd tegen de bovenkant of is haar tut kwijt).
    De andere nacht is ze klaar wakker en wil haar bed uit.
    We hebben haar nooit in ons bed, hebben haar in stilte in het donker gewiegd, uren laten huilen, om de zoveel minuten naar haar toe etc.

In beiden gevallen( in slaap huilen of echt wakker) is het enige wat ons rust geeft, een nachtfles.( op een enkele keer na dat echt niks helpt en we haar dan maar laten huilen)
    Vaak doen we dit meestal niet meteen, die fles, want ik wil niet dat ze eraan went, maar dan hebben we dus alleen onszelf ermee, want na een uur pakken we toch die fles.
    Ik heb gewoon een peuter met nachtvoeding!
    Ze krijgt al 's avonds vlak voor het naar bed gaan een fles met nachtvoeding. Ze eet wel vaak slecht bij het avond eten, het lijkt dus wel of ze honger heeft. Maar ik krijg er niet meer avond eten in.Allerlei flessenpapjes lust ze niet. Ze heeft de laatste tijd wel eens griesmeelpap met mij mee zitten eten, dus ik denk dat ik die ga kopen van nutrilon.

Tot 8 maanden geleden sliep ze maar 1uur per dag, want mevrouw is nogal lui. kroop en liep ook laat. Nu slaap ze ong. tussen de 1,5 en 2uur. Als ik haar wakker maak dan wordt ze heel huilerig wakker en duurt het een 20 min. voor ze is geacclimatiseerd. Ik denk alleen wel dat ik het toch maar moet gaan doen,b.v na 1,5 uur.
    Vannacht werd ze weer echt helemaal wakker om half 4 maar ze had gistermiddag ruim 2,5 uur geslapen.(ik ben al 2 dagen steeds op visite dus ik dacht, laat maar slapen, het is allemaal onrustig voor haar dus ze heeft het nodig.)

Ik zit nu te denken om iets homeopatisch voor het slapen te gaan halen. Ik lees hier tips voor Sleepzz en valdispert, met welke hebben jullie de meeste goede resultatan?

Gelukkig ben ik niet de enige, en heb ik niet het slechtsslapende kind, dus waarschijnlijk hoort het ook bij de leeftijd.

Lekker dat ik even mijn hart kan luchten!
    Groetjes,bar

12. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Hoi Bar,

Meid wat een verhaal zeg!! Is ook niet niks..
    Khoop dat je hier je hart kan luchten...

Mijn zoontje lag ook steeds tegen de bovenkant van zijn bedje aan, toen hebben we een peuterkussengekocht dat vond hij heerlijk!

Mijn zoontje werdt gisteren om 11 uur wakker, sliep in 1minuut bij mij in bed.
    Wat zo raar is.. Bij mij in bed slaapt hij de hele nacht door en in zijn bedje niet.. Dat is echt gewenning he??
    Pff moeten we dus echt wat aan gaan doen!

13. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Goedemorgen meisjes!
    Hebben jullie een beetje een rustige nacht gehad? Ik heb op zich best goed geslapen. Mijn lief is er vannacht wel 4x uit geweest. Hij mag nu uitslapen, dat is een beetje de deal hier zodat we allebei een beetje aan ons rust komen.

Barbeestenboel welkom hier! Hoe meer vermoeide zielen hoe meer vreugd zal ik maar zeggen :)
    Mijn zoontje heeft ook Sleepzz gebruikt en ik vond het na ongeveer een week wel werken maar op een gegeven moment begon de ellende weer van voren af aan. Nu hebben we Valdispert in huis ik merk wel dat mijn zoontje over het algemeen wat minder onrustig is. Of het daar nou aan ligt of dat hij weer een sprong genomen heeft durf ik je niet te zeggen.

@ Jann: Ik kan het helemaal begrijpen hoor, het is leuk als er een 2e in aantocht is maar ongesteld worden is nu niet zo erg als toen je voor de eerste ging. Gisteren zei een collega wel iets waar ik toch even over na ging denken. Het kwam er een beetje op neer dat de gebroken nachten toch wel gaan komen bij een 2e (hij noemde het zelf uitstel van executie hihi) en dat je dan misschien dan maar beter in 1x door kon gaan. Echt een typische mannenopmerking maar ergens vond ik ook wel dat hij een punt had.

Moeten jullie vandaag allemaal werken?
    Ik heb vandaag lekker een extra vrije dag op genomen en zodra senior zijn bed uitkomt gaan we wat leuks doen met het hele gezin. Dat komt niet zo heel vaak voor door ons werk dus ik vind dat echt een luxe.

Zijn er hier nog meer meiden of hun partners die onregelmatig werken? En merken jullie ook een verslechtering van het slapen als 1 van beide nachtdienst heeft?

Fijne dag!!

14. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ik werk onregelmatig michille.. Maar dan slaap J. juist goed heel raar!!

Je collega heb wel gelijk.. Je stel het uit.. Je kan er maar beter in 1 keer vanaf zijn dan haha..
    Maar wie weet valt het wel heel erg mee bij de 2e...
    Lijk me erger andersom als je eerst een heel rustig kindje heb gehad en de 2e slaapt snachts niet!!

15. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Oh dat is fijn dan, hier lijkt het wel of hij door heeft dat papa of mama er niet is en dan doet hij er nog een schepje boven op :(
    Zaterdag begin ik aan 4 nachtdiensten, arme Michelleman..

Lijkt me idd ook erger als de 1e als een roosje slaapt en de 2e dan een nachtbraker is. Wij zijn al door de wol geverft en goed voorbereid haha :D

16. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ja idd wij zijn al op het ergste voorbereid en dan val het allemaal gewoon lekker mee :D :D

Ik heb pas wel mn nachten kunnen ruilen want ik vond het wel zielig voor mn man dat hij dan alleen met m was...

Wat doe jij voor werk?? Ik werk in een verpleeghuis.

17. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik moet ook werken vandaag.achter de comp thuis werk ik.2 dagen per week.maar ik ben niet meer goed in mijn werk. mijn werk houdt hoog geestelijk arbeid in met n vlugje creativiteit en veel netwerken. als je niet goed geslapen hebt lukt t gewoon niet.schaande. ik moet binnenkort iets anders zoeken ben ik bang.
    zoo herkenbare verhallllen hier. mijn zoon ligt ook krom tegen aan de rand en duwt zich ook verder en begint te kreunen natuurlijk. speen doet hij niet meer zelf in.dat is sinds n week of zo. dus ben vr speen 6-7 keer uit geweest vannacht, allemaal na 3 uur in de nacht tot 4uur.dan sliep hij tot 5:45u.
    hij is op kdv gevallen gister, arme jongen had een verscheurde lip. dus fop hield hij niet lang in zijn mond.

18. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ha dames!
    Ik werk trouwens niet. Gelukkig maar ;). Dochter slaapt hier overdag ook niet zo goed. Soms slaapt ze twee uur, maar veel vaker slaapt ze drie kwartier tot een uur. Ze wordt er niet chagrijnig van gelukkig! Dochtertje gaat ook vaak liggen brullen omdat ze opgevouwen tegen haar hoofdeind ligt, ik lees iets over een peuterkussen, waar koop ik dat?
    Belize, wat jammer dat je niet meer goed bent in je werk.. en wat zielig dat je zoontje een gescheurde lip heeft zeg :(
    Vannacht was mwah. Om half elf werd dochter brullend wakker. Stond ze aan de rand van haar bedje te brullen. Opgepakt, liedje gezongen, bleef ze brullen.. uiteindelijk deed ze een boertje en toen viel ze direct weer in slaap. Dat zat blijkbaar echt dwars. Van vier tot vijf lag ze te jammeren/huilen (dus niet echt brullen, geen burengerucht zeg maar..) en zijn we haar een paar keer wezen troosten. Uiteindelijk om vijf uur maar laten drinken (ik geef nog 's nachts en 's ochtends borstvoeding.. handig met een slechte slaper) en toen is ze nog gaan slapen tot kwart over zeven.

19. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Danabella: Ook dus niet echt een hele super nacht...

Peuterkussen heb ik gekocht in een babywinkel. Staat eigenlijk op vanaf 2 of 3 jaar ofzo..
    Maar hij rolt daar niet zomaar in hoor.. Ze zijn zo sterk al.

20. hallo mama's

wat een herkenning hier (helaas moet ik erbij vermelden :()
    Ook mijn dochter is een slechte slaper.
    Vanaf een paar weken met haar naar de HA en enkele keren naar de spoedeisende hulp geweest omdat ze altijd begon te krijsen als ze in bed gelegd werd. Met krijsen bedoel ik echt dat je zag dat ze pijn had. Ze was doodop maar viel niet in slaap. Op de arm wel maar nadat we haar neerlegde werd ze weer huilend wakker.
    Helaas vond de arts me een overbezorgde moeder en heeft het maanden geduurd voordat ze erachter kwamen dat ze vanaf haar geboorte aan beide kanten oorontsteking had. Naast slapen was eten ook een drama. Achteraf bleek dit allemaal samen te hangen. Met een half jaar buisjes gehad maar binnen enkele weken waren deze er weer uitgegroeid. Weer gesukkeld en op 22 juni, toen was ze bijna 1, wederom buisjes. Vanaf toen een wereld van verschil. Vanaf toen ging het eten een stuk beter en het slapen ook. Wel kwam ze snachts nog een keer maar dan gaf ik haar een fles en dan was het meestal goed. De keren dat ze nog eens kwam nam ik haar bij ons in bed en ze sliep dan heerlijk maar helaas deed mama dan geen oog dicht want onze dochter ligt geen moment stil en draait heel de nacht.

Enkele weken geleden werd mn dochter heel ziek en heeft ze een weekje in het ziekenhuis gelegen. Nadat we weer thuis waren begon de ellende weer en nu komt ze zeker elke nacht minimaal één keer. We nemen haar niet meer in bed en proberen vol te houden. We gaan terug naar haar kamer en geven haar haar speen. Laten haar dan huilen en meestal slaapt ze binnen een 10 minuutjes weer in. Maar dan is mama klaarwakker en de dag erna gebroken.
    Vooral nu ik zwanger ben van nr. 2 voel ik me geradbraakt.

Deel Deze Pagina