Mama's met een kindje tussen 1 - 2 jaar die slecht slapen..

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door jannn, 15 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Ryanne: Wat vreselijk zeg dat ze al vanaf haar geboorte ooronsteking heeft!!
    Dat is echt niet normaal...
    Wat zielig...

Ksnap dat je het nu ff niet trek, nu je zwanger bent van de 2e..
    Lijk me echt zwaar..

2. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    @ Ryanne, wat zielig dat je dochtertje zo'n pijn had en zo ziek was! Kan me voorstellen dat ze daardoor slecht sliep.. Mijn dochter had de eerste acht maanden heel veel last van reflux, toen sliep ze ongeveer 4 uur per etmaal. De rest van de tijd lag ze te brullen, arm kleintje.. Dus wat dat betreft gaat het nu een stuk beter :) maar ze is nu overdag natuurlijk veeleisender, dus vermoeiender voor papa en mama!

3. Chantalleke

Chantalleke Bekend lid

6 feb 2007
    606
    0
    0
    doktersassistente
    Apeldoorn
    Kom ik ook even van me afkletsen:)
    Mareau is bijna 2 jaar. Al vanaf het begin is het slapen een ramp. We hebben met z'n tweetjes een hoop meegemaakt. Hij viel 's avonds bij mij op de arm in slaap en dan bracht ik hem naar bed. Voreg of laat werd ie weer wakker. En niet huilen, maar blinde paniek. Hij werd alleen rustig bij mij in bed. Fout natuurlijk, maar goed, da's een andere discussie.
    In juni was ik het zat: Mareau lag scheef in mijn bed en ik donderde er uit. Ik heb contact opgenomen met de huisarts en die gaf mij als tip om zijn bedje naast de mijne te zetten. Hem daar in te laten, maar wanneer hij wakker werd rustig laten weten dat we er waren. En verdomd...na 3 weken of zo hebben we samen zijn bed weer teruggezet in zijn kamertje en voila :D probleem opgelost. Heerlijk slapen in zijn eigen bedje. Goed; er was wel eens een speen pleite of zo, maar dat was zo opgelost.
    En nu...sinds 3 weken is het overklaarbaar weer een puinhoop. Ik breng een kind naar bed wat op zijn hielen en achterhoofd ligt te trillen van woede in zijn bed. Of hij valt binnen 10 minuten in slaap, of ik kan hem er na een half uur kletsnat van het zweet weer uithalen. En wat ie nu weer heeft. Midden in de nacht wakker worden en alsof hij in paniek is, zich volledig vastklampen aan me. En tadaa....ligt ie weer in mijn bed..En bedankt papa! :x

Zo, dat was mijn verhaal; ik lees even lekker mee....

4. @ danabelle vermoeiend he.. Wat ben ik blij te lezen dat er meer kindjes zo slecht slapen. Om me heen slapen alle kindjes door en zijn zooo lief (zegt mama dan)

Ik heb nu een dreumespuber die alles zelf wil doen, boos kan worden en met dingen gooit. Ze slaapt niet door en eet niet fatsoenlijk. Begon te denken dat ik iets verkeerd deed. (begrijp me niet verkeerd, ze is heeel lief en kan absoluut niet zonder haar maar ze heeft een gebruiksaanwijzing hihi)

5. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Chantalleke: En weer het bedje op jullie kamer zetten??
    Wat vermoeiend allemaal als ik dit zo leest.. Kwordt er moe van ;)

6. Chantalleke

Chantalleke Bekend lid

6 feb 2007
    606
    0
    0
    doktersassistente
    Apeldoorn

;) zo komt er nooooit een broertje of zusje bij haha
    Maar ik vrees dat het toch weer gaat gebeuren. Ik hoor steeds meer 'verlatingsangst'. En dat past prima...

7. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Vorige keer was het toch ongeveer 3 weken?? Nou dat is wel te overzien toch ;)
    En anders moet je ff ergens anders doen :D
    Doe je het op haar kamer haha... Daar slaapt ze nu toch niet ...

8. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    wat een tip jannn!hahaha

wanneer verhuis dit naar mama's clubs?heb je al een naam bedacht?

9. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Hallo dames,

Hier weer ff een update.

Ik was gisteren pas om 23.00 uur thuis maar toen lag Dane al bij mijn vriend op de bank. Hij ging pas om 20.45 uur slapen, om 21.00 uur werd ie alweer huilend wakker en heeft mijn vriend hem wel weer in slaap kunnen sussen. Toen om 21.45 kwam ie alweer en was hij zo overstuur en was niet meer te sussen, toen heeft mijn vriend hem maar mee genomen. Daarna heeft ie bij ons in bed geslapen en werd best een aantal keer gillend/huilend wakker uit het niets. Dat heeft hij heel vaak en ik denk dat hij heeel erg last heeft van nachtmerries, maar wat doe je daaraan.....Vannacht dus een slechte nacht. Het is iedere avond een verrassing.

10. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Iemand al van het boek Lekker slapen zonder huilen gehoord?

Heb van n vriendin een aantal tips uit het boek toegepast, en ze laat zich al heel goed troosten boven, op haar kamertje, en gaat dan toch weer slapen (tot nu toe), dus wellicht is het een tip!

11. Meril

Meril Bekend lid

3 mei 2008
    671
    0
    0
    @Alle nieuwe mama's, welkom!!! Hopelijk kunnen we leren van elkaar met tips en trics :)

Ik heb al een paar keer verlatingsangst voorbij zien komen en daar denk ik ook steeds meer aan...ik kan het niet anders verklaren dan dat ze wel goed slaapt als wij ernaast liggen op de matras en ze dan weer rustig wordt. Of wordt ze wakker van de pijn en wil dan vervolgens toch iemand voor de troost? Moeilijk, moeilijk...

Gisteravond hier een mooie echo met kloppend hartje en beeb van 2,36cm! Haha...wel opgelucht dat alles OK is maar ook wel eng!
    Het worden even tropenjaren waarschijnlijk en hopelijk slaapt boefje nr 2 beter en boefje nr 1 tegen die tijd ook weer goed!

Gelukkig dat meer mama's hier het kindje in bed nemen of erbij gaan liggen, was al bijna bang dat wij de enigen waren! Op zich vind ik het niet zo erg (moest vannacht wel oordoppen indoen want ze draait me toch een hoop!) maar je wilt niet dat ze ergens aan gaan wennen want niet de bedoeling is en daarna nog moeilijk om af te leren...
    Wij denken maar zo, als het niet gaat liggen we ernaast en als ze het wel volhoudt ligt ze in ieder geval in haar eigen bed en halen we haar er niet steeds uit...Die optie van bedje naast ons bed vind ik ook wel een goede hoor!

Nou, suc6 allemaal vannacht!!!
    Liefs
    Meril

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier ook een gruwelijk slecht slapen. hij word regelmatig nog wakker in de nacht zijn eerste nacht door slapen toen was hij 14 maanden

13. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Hier een 15 mnd oud kereltje dat elke nacht minstens nog 1x bv wil.. Sowieso houdt hij niet van naar bed gaan.

14. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Wauwie, wat is hier lekker bijgekletst!

@Jann: Wat fijn dat je je nachtdiensten hebt kunnen ruilen. Het is ook zeker geen hobby van me maar helaas zijn wij vaak onderbezet en is ruilen of uitroosteren geen optie.
    @Belize: Jeetje meis wat heftig dat je werk er zo onder lijdt. En jij zelf uiteraard ook! Ik hoop voor jou dat je kindje snel wat beter gaat slapen. Kom maar lekker spuien hier hoor.
    @Danabelle: Wel lekker dat je geen werk hebt in deze situatie maar dat neemt uiteraard niet weg dat jij er ook flink doorheen kan zitten door de gebroken nachten. Puuhhh wat kan het toch zwaar zijn om steeds maar uit je slaap gehaald te worden …
    @Ryanne: Sjeezz wat een heftig verhaal. Bij jou dochtertje is het dus duidelijk wel een medische achtergrond. Ik kan me voorstellen dat je er dan ook nog eens heel anders tegenover staat. Het huilen is tot daar aan toe maar de gedachte erbij dat je kleintje ook nog eens pijn heeft lijkt me helemaal vreselijk. Overigens van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!
    *Zwaait naar alle oude en nieuwe mama’s met slaapgebrek *

15. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Kom maar op met die tips mamatobe! :D

Hier heel de nacht bij mij in bed geslapen~!

16. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

Hier vannacht 7x wakker geweest en uiteindelijk was hij om 7uur uitgeslapen. We zijn nu wel zover dat hij de hele nacht in zijn eigen bedje ligt want tussen ons in ging niet meer. Meneer is 2 turfen hoog maar nam bijna het hele bed in beslag en bleef maar draaien. Zo gebeurde het regelmatig dat hij zich met volle vaart op mijn of mijn vriend zijn hoofd stortte met alle pijnlijke gevolgen van dien:(

@ Meril: Gefeliciteerd met je mooie echo! Ik hoop inderdaad ook dat nummer 2 het beter gaat doen. Gewoon afdwingen die hap haha;):D

Hier gisteren een goed gesprek gehad met mijn lief en we willen allbei heel graag voor de 2e gaan. Ik doe nog deels een opleiding en morgen heb ik het laatste praktijkexamen waarbij ik absoluut niet zwanger mag zijn. Als ik daarvoor slaag staat er op dat gebied niks meer in de weg om te gaan beginnen en gaan we er volgende maand wss al voor. Kom maar op met die slapeloze nachten haha;)

Fijne dag allemaal!

17. Chantalleke

Chantalleke Bekend lid

6 feb 2007
    606
    0
    0
    doktersassistente
    Apeldoorn
    :D Mareau zonder mokken naar bed. Twee keer wakker geweest, maar doorgeslapen :D:D:D !!

18. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Super!! *kijkt jaloers* ;)

19. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ik ben ook jaloers :D

@ Michelle: Ow wat een ramp die nacht bij jullie :(
    Wel leuk dat jullie voor een 2e gaan..
    Spannend. Was je nu nog aan de pil of niet??

@ Meril: Super dat de echo goed was!!

20. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Ik ben na de bevalling nooit meer aan de pil gegaan. We hebben het met condoom gedaan of, eerlijk is eerlijk, soms ook wel voor het zingen de kerk uit. Rond de eisprong deden we het wel met condoom iig. Wat bij sommige 16 jarigen niet werkt heeft het hier tot nu toe prima als anticonceptie gedaan haha ;)
    Was jij wel weer aan de pil gegaan Jann?

Deel Deze Pagina