goedemorgen! Lees goede en midner goede nachten. Hier werd ze om half 12 wakker en om 12 uur. Toen schreeuwde ze zo hard en stond rechtop in bed. Heb haar bij me genomen en is naast me in slaap gevallen. Hadden gezegd t niet meer te doen maar ben zo moe.. Wel lekker geslapen op ''eén keer haar speen geven na. Om kwart over 8 werd ze wakker. Vannacht nieuwe ronde
Hahaha Jann dan kunnen we iig het hoofdstuk ontpillen overslaan Ik zie trouwens dat onze kindjes bijna niets schelen in leeftijd. Ik ben 25 juni bevallen en jij? (nee rekenen is niet mijn sterkste kant)
Dane zit nu volgens mij in die fase (naast dat ie normaal 10x wakker wordt en bij ons in bed slaapt) dat ie na 1,5 weer klaarwakker is. Gisteren kwam ik om 22,00 uur thuis en zat de kleine beneden bij mijn vriend op de bank, ontzettend wild en wilde alleen maar spelen. Wij nog geprobeerd hem rustig te krijgen maar je kan hem niet dwingen om te slapen als ie niet moe is.....ppfff....herkend iemand deze fase.
@Ryanne, nee ben nu net 9,5 week, met 12 weken weer echo voor de nekplooimeting dus tot die tijd is het nog wel spannend...al zeggen ze dat als het hartje goed klopt die kans miniem is maar you never know. Heb voor boefje nr 1 een miskraam gehad bij 6 weken dus de angst blijft altijd... Wij hadden ook niet meer gepild, reageerde daar de laatste tijd echt heel slecht op dus na 1e bevalling niet meer gedaan en met condoom, vind ik niks maar tja... na maandje of 3 nu weer raak dus is wel lekker zo snel en het leek me heerlijk weer in dezelfde periode zwanger te zijn als boefje nr 1, nu 21/6 uitgerekend! Vannacht was het hier weer 4,30, we kunnen de klok er bijna op gelijk zetten! Pfff, werd om 4u even wakker en vond de speen maar na een half uur had ze het wel weer gehad dus...grrrr, ik weer op mn matrasje ernaast tot uurtje of 8, toen had ze het echt wel gezien! Wat goed van Mareau! *jaloers* inderdaad! hihi... We zijn vanaf vrijdag een wkndje weg, benieuwd hoe het dan gaat! Bedenk me net dat in een campingbedje de speen niet uit bed kan vallen dus hopen op het beste! Liefs! Meril
@ Michelle: Joas is van 6 juni dus ze schelen echt maar een paar weken.. 19 dagen dagen om precies te zijn
@ Michelle en Jann, mijn dochtertje Nadine is van 22 juli 2009, iets jonger dan jullie kindjes. De 'anticonceptie' hier na de bevalling was net zoals bij jullie, haha. Met mogelijk het verschil dat ik pas voor het eerst ongesteld ben geworden toen dochter al 13 maanden was - lag aan de borstvoeding. Wij zijn sinds juni bezig voor een tweede kindje. @ Meril, wat fijn dat jullie een mooie echo hadden! @ slapen bij papa en mama in bed; hier wel zo'n fase gehad. Dan werd ze om half twee wakker en sliep ze de rest van de nacht bij ons, want dan sliep ze tenminste. Daarna heeft ze een tijdje doorgeslapen, in haar eigen bedje, en nu is het weer telkens 'feest' 's nachts. Bij ons in bed laten slapen is nu niet aan de orde, was het maar waar! Als ze dan zou slapen, zou ik haar zó bij ons in bed nemen hoor! Vannacht ging trouwens goed! Ze lag er gisteren om zeven uur in. Vanmorgen rond vijf uur hoorden we wat gepruttel, om zes uur wilde ze persé drinken (vooruit dan maar) en daarna heeft ze nog tot half acht geslapen. Gisteren had ze overdag niet geslapen, blijkbaar was ze dan toch erg moe gisteravond..?
@ Dannabella: Als ze overdag niet slapen is ook niet fijn, maar dat ze dan snachts doorslapen is wel weer heerlijk!! Zo zijn jullie al vanaf januari bezig? Best lang he? Hoelang was je voor je dochter bezig?? Bij ons was het toen gelijk de 1e maand raak, dus val nu wel ff tegen alhoewel we er toen echt voor gingen en nu gewoon wanneer we willen...
Nou hier is opeens niet veel meer gepraat!! Hebben jullie goede of slechte nachten gehad? Hier heeft hij weer de hele nacht tussen ons in geslapen! @ Mamatobe: Wil jij nog ff die tips doorgeven?
Ik meld mij ook. Ik heb nu een dreumes die ook zeer slecht slaapt. Ook als we hem in bed nemen. Hij slaapt vanaf 19u/19.30 in eigen bed. Hij wordt dan standaard wakker tussen 21.45-22.30 voor een avondvoeding. Daarna slaapt hij ook nog in eigen bed. Vervolgens wordt hij bijna elk uur en soms elke 2 uur wakker en eindigt hij ook bij ons in bed omdat ik gesloopt ben van het vele opstaan. Hier is het ook vanaf 4 maanden fout gegaan. Ik lees dat vaak hier trouwens. Dat het vanaf 4 maanden ongeveer helemaal verkeerd is gegaan. Opvallend. Maar goed. Hij is altijd een slechte slaper geweest. De eerste 4 maanden zat er alleen wel een goede regelmaat in van 2 a 3 keer per nacht wakker voor een voeding. Vanaf 4 maanden soms meer dan 10 keer wakker per nacht. Hij huilt lichtjes, ik geef hem dan de borst (anders wordt het rustige huilen krijsen). Maar zowel in eigen bed als bij ons slaapt hij erg slecht en onrustig. Overdag slaapt hij slechts 1 uurtje dus dat is het ook niet. Hij heeft nog nooit een nacht doorgeslapen. Kunnen jullie meer over de middeltjes vertellen die jullie gebruiken? SLeepzz en Ve...? Ik voel me vaak echt een wrak.
Gister lekker opweg naar mijn moeder, geeft mijn dochtertje opeens over!! En niet zo'n beetje, leek wel alsof ze 5 liter de wagen in spoot! Zo snel mogelijk mijn wagen aan de kant, maar toen was ze al opgehouden met spugen en kon ik de ravage aanschouwen...pfff, zij zat echt van top tot teen onder, de achterkant van de voorstoel, de tas en jas die onder haar stonden en de zijdeur. Ongelooflijk dat er zo veel uit zo'n kleintje kan komen. Ze had heel veel water gedronken dus gelukkig rook het daardoor niet zo zuur. Dus weer omgekeerd en naar huis gegaan. Het ergste vond Nica dat ze niet naar oma meer ging, huilen! Haar slapen ging iets beter de laatste 2 dagen. Ik liet haar niet langer dan 1,5 slapen, lette er heel goed op dat ik haar vlak voor het eten geen soepstengel ofzo gaf (als zoethouder tijdens het koken). Daardoor at ze beter en sliep daardoor beter door. Maarja, gister was ze ziek dus heb ik haar zo lang als ze wilde laten slapen. Enze dronk haar laatste fles met pap niet leeg. Dus ik kon er gisteravond om half 12 uit voor een fles en ze was om half 6 vanmorgen al wakker... Nouja, vandaag, mits ze zich goed blijft voelen, niet te lang laten slapen vanmiddag en kijken hoe het vannacht gaat. bar
Sleepzz hier gebruikt: maar helpt echt niet! Verder hetb ik slaapsiroop: slaap kindje slaap gebruikt.. Had wel het idee dat het hielpt maar nu niet meer... Vannacht geprobeerd om in zijn eigen bed te laten. Hij was totaal over de rooie!! er is wel een hele kies door, maar ik denk dat het gewoon aan gewenning ligt...
Hoi hoi! Ik laat ook nog even wat van me horen. Erg drukke dagen hier en helaas weinig slaap per nacht. Gisteren gezakt voor mijn examen en daarna een helse nacht waarin ik niet eens in een remslaap geraakt ben geloof ik Straks de nachtdienst in nadat ik vanmorgen om 7 uur al op was dus zo nog even snel een uurtje proberen te pakken. Ik wens jullie allemaal een fijn en vooral uitgerust weekend!! Liefs Michelle
Ik kom me ook weer ff melden. Sleepzz werkt hier totaal niet. Dinsdag gaan we een juniorbed ophalen. Ik weet nog niet wanneer ik hem neerzet want Dane is pas 16,5 maanden maar wil het binnenkort toch een keer proberen......
En de volgende vermoeide mama meldt zich.. Allereerst: heel veel respect voor alle sames hier; het is gewoon echt niet makkelijk!! Hier de eerste 14 maanden schandalig verwend met een kindje dat altijd doorsliep... en toen begonnen de drama's. Ik herken heel veel in het verhaal van Ryanne, want ook hier zijn de oren de boosdoener.. In de laatste 3mnd 2 antibioticakuren gehad, 2 weken geleden buisjes laten plaatsen... maar nu alweer aan de ontstekingsremmende oordruppels vanwege een loopoor :x :x Afgelopen nacht ging het (met paracetamol) wel redelijk, maar ik heb even geteld en zit over de hele week bekeken aan een gemiddelde van nog geen 5 uur per nacht. En dat met een baan van 36 uur en een huishouden dat zichzelf niet doet... pfff. Manlief is chronisch ziek, dus die doe ik het ook maar niet aan om hem er 's nachts uit te schoppen... Ik ben erg dankbaar dat ik zelf altijd weinig slaap nodig heb gehad, maar dit wordt zelfs mij een beetje te veel hoor! Ik ga 1 dec weer naar het ziekenhuis, hopen dat er dan een oplossing komt!! Ik blijf meelezen en meevoelen meiden!
Ha dames! Jann, ik denk dat je het verkeerd gelezen hebt! Wij zijn vanaf juni bezig voor een tweede kindje, niet vanaf januari. Dus valt nogal mee! Bij onze dochter heeft het ongeveer een jaar geduurd eerdat ik zwanger was. Revolucia, balen zeg dat je kindje niet meer lekker doorslaapt.. Zielig als zo'n kleintje zo'n last heeft van de oortjes. Mijn dochtertje is de laatste twee maanden zo'n beetje doorlopend verkouden, ik heb het idee dat ze ook daardoor weer wat vaker wakker wordt. Gisterennacht ging wel goed op zich, ze was om drie uur even wakker maar ging direct weer slapen toen ik haar getroost had. Toen om zes uur wakker, wat gedronken, en geslapen tot een uur of acht geloof ik. Afgelopen nacht heeft ze bij opa en oma gelogeerd. Tussen elf en twaalf heeft ze wat gespookt, maar uiteindelijk is ze wel weer gaan slapen. Tussen vijf en zes hoorde oma haar af en toe, maar ze is er toen niet naartoe geweest en dochter is zelf weer verder gaan slapen. Naar verluidt zijn opa en oma vanaf zeven uur een paar keer gaan kijken en lag dochter op haar buik, met haar hoofd naar het voeteneind, lekker te slapen. Ze werd niet eens wakker.. als bewijs heeft oma een foto gemaakt haha. Rond half negen werd dochter wakker. Dus dat ging goed, alleen dat uurtje spoken telkens is niet echt de bedoeling natuurlijk! Barbeestenboel, is je dochtertje nog ziek of gaat het weer beter? Boordevol, wij hebben nooit slaapmiddeltjes gegeven aan dochter.. wel krijgt ze bij een doorkomend tandje of kiesje vaak een paracetamol voor het slapen gaan. Anders is ze rustig driekwart van de nacht wakker van de pijn, ze heeft er dan echt last van!
Pffieuw, wil jullie allemaal even sterkte wensen. Het is echt zwaar. Vooral om daarnaast nog leuk en gezellig te zijn. Ik heb echt een korter lontje gekregen. Maar ja, in de afgelopen 6 maanden is het langste dat ik achter elkaar heb geslapen 's nachts 2 a 3 uurtjes geweest. Paracetamol doe ik ook alleen in noodgevallen als er echt een tandje op knappen staat.
Heej meiden, Kzie dat er weer een paar nieuwe bij zijn!! Kweet nog niet wanneer we verhuizen naar de mama's.. Hier had J. zaterdag bijna niet geslapen overdag, hij was gisterenavond kapot!! Hij heeft doorgeslapen.. Wel heel vroeg wakker half 7 maar dat maak me dan weer helemaal niks uit. Liever dat, dan heel de nacht aan het spoken... Nu hadden we die nacht daarvoor heel streng gedaan.. Op de gang gezet.. ( 1 minuut maar hoor) en dan weer terug naar zijn bedje.. Een paar keer gedaan.. Op de gang is voor hem echt een straf, hij vind dat vreselijk!! Kan zijn dat hij dat nog onthouden heeft, tkan ook zijn dat hij gewoon zo moe was dat het een geluksnachtje was.. We zullen het vannacht wel zien.. @ Danabella: Ow vanaf juni! Ik heb dat dan verkeerd gelezen idd. Wij zijn ook vanaf juni bezig! @ @ Wendy: Je heb toch ook van die peuterbedje met een zijkant er nog aan? Ik lees nogal regelmatig dat mama er dan ff bij gaat liggen en dan weggaat als hij/zij slaapt... Dat is best fijn! @ Boordevol: Je kindje nog slecht geslapen vanacht?? Ik heb geen moeite met paracetamol, ze krijgen er denk ik niks van. Ben jij wel eens naar een homeopaath of osteopaath geweest?? Of doorverwezen naar de kinderarts?? Is toch niet normaal he zo weinig slapen!