Mama's met een kindje tussen 1 - 2 jaar die slecht slapen..

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door jannn, 15 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik zal vandaag echt heel streng zijn met t eten, kijken of het zo lukt om meer te eten en te drinken.want als hij goed eet overdag slaapt hij veel beter in de nacht.

2. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Hallo ik wil ook wel mee praten, maar 11 pagina's terug lezen is me wat te veel van het goede..

Hier is mijn dochter 22 maanden, vanaf het begin slaapt ze de nachten door. Af en toe heeft ze er dagen tussen dat ze 's nachts huilend wakker word en dan roept 'mama toe' en dan slaapt ze dus bij ons in bed verder. Laten huilen is geen optie want dan hebben we alle 3 geen slaap en ik wil toch echt wel een beetje slaap!
    Nu was het de laatste week weer raak en hebben we een week met haar tussen ons in geslapen, alle bezwaren tegen slaapzak heb ik in de wind gegooit ze heeft nu een slaapzak aan (het word in de nacht veel te koud op haar kamer) en het gaat nu weer 2 nachten goed. Wacht nu dus weer op het moment dat ze weer bij ons slaapt, gaaaaaaap!

Smiddags slaapt ze nu lang, 2 en half uur. Ik heb een tijd gehad dat ze maar een uurtje sliep en ik haar alweer wakker maakt, maar ze gaat nu half 12 op bed en heeft ook echt haar slaap nodig.. Ze slaapt ook van 8 of half 9 's avonds tot een uurtje of 8 uur half 9 's morgens. Dus wat dat betreft hebben we niet te klagen.. Maar soms ben je gewoon zo moe, gaaaaaaaaap!

3. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Hier wordt ook slecht gegeten, zou dat echt kunne helpen>?

4. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ze zeggen van wel als je kindje goed eet en drinkt.. Vooral drinkt dat hij doorslaapt.
    geprobeerd maar het help niet hoor..

5. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Nou aan genoeg drinken zal het hier niet liggen, deze drinkt flessen leeg.. Het eten laat wel te wensen over, maar goed ik denk niet dat dat het kan zijn.. Vanaf de geboorte (3 week) slaapt ze dus al regelmatig bij ons in bed..

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hier gaat slapen beter als hij goed gedronken en gegeten heeft. afgelopen weken dus heel slecht met eten en drinken.
    na half uur geworstel net, totaal verduisteren van de achter kamers hielp op een merkwaardige manier. ik kon tot 5 tellen en hij was van helemaal wakker naar diep slaap gegaan. echt raar was dat. ik heb alleen al donkere kamers nog donkerder gemaakt.

7. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Misschien nog een fles papa geven voor 't op bed gaan dan? ze wil geen melk, alleen yoggie dus dat krijgt ze voor op bed gaan niet meer, en pap (rijstebloem ofzo) weet ik niet.. Zou natuurlijk voor de dagen dat ze slecht eet een idee kunnen zijn..

Hier gaat het avond eten er zo slecht in, (ik ben dan aan het werk) hoor van mijn man dat ze dan haar bord weg schuift en zegt hoe-nie-happies. Tja dan krijgt ze een toetje en is t natuurlijk klaar. Ik wil haar niet te veel pushen maar bij opa & oma (soms eet ze daar) dan gaat het eten prima! Hoe zorg ik dan dat ze haar avond eten wel wil opeten zonder te veel gepush?

8. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Hier werkt de lekker slapen zonder huilen methode tot nu toe echt wonderbaarlijk goed. Er vroeg nog iemand hoe dat werkte, nou hier werkt het dus zo:

Als ze huilen, eerst wel oppakken, maar NIET hun kamertje af, geen licht aan maken, (of in de verte op de gang zwak licht, maar niet op hun kamertje!), troosten op de arm en beetje knuffelen, bepaalde sleutelwoorden herhalen (Bijv. "Ga maar lekker slapen") en als ze gekalmeerd zijn, terugleggen in bed. Als ze dan weer huilen, na tien minuten weer terug gaan, en weer hetzelfde herhalen. Dat blijven doen tot ze uiteindelijk slapen (en dat is best pittig in het begin, echt doorbijten) maar dan leren ze dus,

A) dat je altijd komt troosten en dat je in de buurt bent, (veilig gevoel)
    B) MAAR dat ze niet van hun kamertje af mogen 's nachts
    C) het wordt een ritueeltje, waardoor ze niet te wakker worden, en weten waar ze aan toe zijn, en zich toch veilig voelen

Hier hebben we het vorige week voor het eerst geprobeerd na een aantal slapeloze nachten, en het werkte vrij snel. Nu weet ze, dat als ze s avonds begint te huilen, dat wij haar wel troosten maar dat we niet van haar kamer af gaan. Gisteravond huilde ze ook even, ik haar getroost en geknuffeld, en toen begon ze alweer in haar oogjes te wrijven en te gapen, direct weer met haar knuffel in bedje gelegd. En daarna sliep ze door!!!! En dat dus al een paar nachten zo, dat ze even drie minuutjes getroost moet worden en daarna weer doorslaapt.

Hopelijk hebben jullie er wat aan!

Het boek kun je hier bestellen: (Ik heb het zelf niet, heb alleen de tips van een vriendin gekregen die het boek wel had)

groetjes
    mamatoB

9. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik haal mijn zoontje nooit uit de kamer waar hij slaapt.en ook heel vaak niet eens uit zijn bed. zijn bed is ook naast mijn bed. (vanaf deze midzomer) ik heb ook vaste woorden. maar ja, als hij niet kan slapen lukt het gewoon niet-hij probeert echt. dus herhalen tot dat hij wel in slaap valt. of soms een flesje tegenwoordig omdat hij heel slecht eet overdag.
    ik probeer hem met t potje mee te laten eten.maar dat is alleen maar ramp snachts. vandaag olvaritjes bruine bonen voor 6+.hij eet dan 2 van die potjes(2X 6+= 12+)pfff.
    en we zijn ook met peuter groei melk begonnen, maar hij heeft r gewoon last van.hij kan de overgang niet zo goed maken met eten. dus hij kreeg vandaag echt verdund van die peutermelk.
    ik zal kijken hoe dat zal gaan.

maar goed hij heeft vandaag n paar keer los gestaan! slechts n paar seconde lang maar goed, hij viel daarna niet.

10. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Ik loop idd bij een KA omdat er wat dingen spelen maar we schieten nog niet veel op. De nachten gaan nog slecht maar hij is nu ook ziek dus dat helpt niet. Gaan jullie dan wel het kamertje af? Hier helpt kalmeren in elk geval niet. Ik doe nooit het licht aan en vasthouden tto hij rustig is maar zodra ik hem neerleg begint hij weer. Maar nu kan ik gewoon niet de kracht vinden aan iets te beginnen. Ik ben het wel voornemens te doen zoals in die voorgaande post zonder huilen. Maar niet nu.

11. Revolucia

Revolucia Actief lid

10 apr 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    @ Boordevol, kan me voorstellen hoor... soms ontbreekt de energie je gewoon van al die gebroken nachten. Ik hoop dat je snel weer een beetje rust kunt pakken en met behulp van de KA de cirkel kunt verbreken!!

Hier ging t vannacht redelijk, maar wel weer wat verhoging nu.... we zien wel hoe t vannacht gaat!

12. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Belize: Nooit geweten dat een 6 + potje dus niet genoeg is voor een kindje van 1 jaar...
    2 potjes lust hij nooit op!
    Wij gingen vanavond uit eten dus hij heeft een potje op van de oppas...

Vorige keer toen deze oppas hem op bed gelegd heb, heft hij de hele nacht geslapen.
    Kben benieuwd of hij het nu weer doet. Zal wel niet :(

13. lien123

lien123 Niet meer actief

Ik heb het boek ook gelezen en daar staat niet in dat je je kindje 10 minuten moet laten huilen hoor. Het boek heet Lekker slapen zonder huilen.
    Het geeft heel tips zonder te laten huilen. En ook om je kindje eerst bij je in slaap te laten vallen en dan steeds wakkerder in bed te leggen.
    Maar bij huilen weer oppakken.
    Ik vond het altijd erg moeilijk wat te doen als je kindje niet wilt slapen.
    Wij zijn ook maanden bezig geweest. Wat voor ons heeft geholpen is de Babyfluisteraar van Tracy Hogg. Daar laat je je kindje niet alleen. Blijf je met je kindje op de kamer. Bij huilen oppakken, als je kindje weer rustig is, weer in bed leggen. Hand op buikje of rug. En zeggen: "Ga maar lekker slapen, schatje" (of zoiets :D). Maar volgens Tracy Hogg verschilt dat ook erg per leeftijdsfase. Voor kleine babies (tot 4 maanden) is die methode weer helemaal niet geschikt.
    Het gaat nu redelijk. We zijn sinds 3 weken gestopt met de BV 's nachts (papa erheen en evt flesje maken). Sinsdien slaapt ze heel goed. Alleen is ze nu heel erg verkouden en slaapt ze slechter. Ze gaat nu wel altijd zelf slapen in haar eigen bed. Maar vannacht werd ze om 5 uur wakker en heeft ze lekker bij mama verder geslapen. :)

14. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Moeilijk al die tips...

Eigenlijk passen wij alles al toe...
    We zien wel waar ooit het schip strand!!

15. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Ohw, ja ik heb het boek dus niet gelezen maar de tips via via gekregen. Ach ja, het werkt hier dus ik vind het goed werken ;)

16. barbeestenboel

barbeestenboel Actief lid

20 mei 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    Nica is gelukkig niet meer ziek, alleen vrijdag heeft ze in de auto overgegeven, verder niet, was wel wat hangerig en at slechter.

De afgelopen nachten wel wat onrustig geslapen,maar liet haar even huilen en dan was ze stil, ook geen nacht fles gegeven.(wel een avondfles, die krijgt ze standaard nog). Vannacht geen kick gegeven alleen was ze wel al om 5.15 wakker. Dan helpt niks meer, dan is ze gewoon klaarwakker, uitgelapen. Alleen wij nog niet:)...
    Dus we waren er lekker vroeg uit.

Waarom ze de ene nacht goed slaapt en de ander nacht onrustig, is mij een raadsel. Wel merk ik ook dat ze slechter slaapt als ze niet goed gegeten heeft (ondanks dat ze daarna nog een fles krijgt).En ze zit op dit moment in een fase dat ze dus 's avonds niet goed wil eten. Zoiezo zit ze heel erg in de nee-fase.

bar

17. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Lees al een tijdje mee, wil hier toch ook graag wat schrijven. We hebben een zoontje van bijna 2, die heel slecht slaapt. Al zn hele leven paar keer per nacht wakker, en altijd 600 wakker. Sinds de wintertijd is dit helaas vervroegd tot 515.. we hebben ook nog een dochter van bijna 4, en die begint echt te lijden onder het slaapgebrek..zo zielig. Ze is oververmoeid en krijgt driftbuien.

In het verleden hebben we die 10 minuten methode ook wel toegepast, maar nu ben ik er (en mijn man ook ) niet meer toe in staat. we zijn te moe. Dus nu maken we er een beetje een potje van..de ene keer nemen we hem in bed, de andere keer niet, soms zijn we beetje boos op hem. soms ga ik beneden op de bank pitten met hem om mijn dochter rust te geven..
    Weet dat dit niet goed is maar we kunnen niet anders.

Middag dut is hier ook nog maar zo'n 3 kwartier. En hij lijkt er zelf amper last van te hebben. De rest van de familie heeft wallen van hier tot ginder, maar hij is vrolijk :(

Gister zelfs naar een paranormaal therapeut geweest..hij voelde veel spanning op seth zn buikje. Seth heeft altijd op zn buik geslapen, dus mss had hij daar last van. Gister dus behandeling gehad, we wachten af of dat iets gaat doen

Sterkte voor iedereen met slechte slapers..het lijkt soms wel moderne marteling he..zo vaak uit je diepe slaap gehaald worden en dan midden in de nacht of heel vroeg met een klaarwakker kind zitten :(

18. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    jann: misschien vaker uitgaan!geweldig zo een oppas.

barbeest:gelukkig is de ziekte voorbij.het kost na zo iets altijd een tijdje om weer goed uitgerust te zijn voor de kleintjes.

juut; ik had zo een broer die tot de leeftijd 3 ofzo steeds huilend wakker was en hij liep huilend naar mama, omdat hij nachtmerries had of weet ik veel wat; zo ogen dicht, wankelend, krijzend,in zijn ogen wrijvend lopen naar mijn moeder toe en iedereen onderweg met schrik wakker makend. en hij vertelde dus ook wat aan mijn moeder in een onbegrijppelijke taal. ik baalde toen heel erg omdat ik daarna niet kon slapen, met donkerewallen onder mijn ogen,heel moe overdag terwijl broer zelf overdag echt nergens last van had.
    ik begrijp heel goed dat je zorgen om je dochter maakt. misschien deuren goed dicht maken, haar bed verschuiven zodat ze minder last van heeft?ik zeg maar wat...

19. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    tim heeft zijn flesje voor het bed gaan laten staan,ik deed zo erg mijn best de hele dag om hem genoeg te laten eten, ik was blij dat t gelukt was.maar hij wilde het flesje dus echt niet.
    hij was weer wakker tegen 4uur. tegen 5uur heb ik hem uit onze kamer gedaan, naar zijn eigen kamertje in ledikant gelegd.hij huilde nog 5 mn of zo maar hij wist dondersgoed dat mama's geduld er niet meer was.hij keek zo verbaasd toen hij in eigen kamer lag.
    ik gaf hem ff zijn fop weer terug zijn doekjes in zijn handjes en hij sliep in zijn ledikant tot 7:15.

20. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    belize thanx voor je verhaal. jij kent het dus ook..
    was ook zo sneu, tijdje terug seth 1 nachtje uit logeren gedaan voor het eerst in zn leven, yara slaapt heerlijk tot 730, komt fluitend uit bed en zegt zelf ook: ik zou wel willen dat seth altijd bij oma zou slapen..
    zoveel last heeft ze er dus van..:(
    en ze wil helaas niet met deur dicht slapen, dus dat zou al schelen met het geluid...

zo herkenbaar wat boordevol ook noemt, dat je op een gegeven moment gewoon niet meer kunt..
    en ook met laten huilen of 1000x op en neer lopen met een geruststellend zinnetje, het is zo zwaar..hou vol mede'mama's!

Deel Deze Pagina