Afgelopen zondag hadden we een verjaardag van het zoontje van me vriendin, hij erd 1 jaar...en scheeld net 1 week met Britt. We kwamen binnen, Britt keek rond en ging huilen.. heel heftig en intens.. overtuur en schokte er zelfs helemaal van...klamde zich vast en als ik maar een beweging maakt dan begon ze weer...dit heeft een uur geduurd tot er iemand naast me kwam zitten en ze deed haar armpes uit... en het was over , ze kroop naar iedereen en het was net of er niks aan de hand was Afgelopen woendag ging ik mert die zelfde vriendin en haar zoontje naar Balllorig zo maar een klein verjaardags feestje want op woensdag was zijn echte verjaardag! We kwamen binnen.. jasje uit en spelen maar.. Ik ging met haar mee op het luchtkussen en ja hoor weer het hele zelfde verhaal huilen snikken aan me hangen niet normaal..tot naar een uur me vriendin zo iets had van kom op Britt nu is het genoeg! Ze pakte haar op.. ging met haar en zonder mij in het ballenbad zitten en het was over...10 mij later ben ik er bij gegaan en het was weer helemaal de oude,, lachen gek doen een chansen met andere kindjes.... Is dit nou een kennig of wat? Zo ken ik Britt helemaal niet die vrolijke goed lachtse tante die behoorlijk gek kan doen was zoooooooooooooooo verdrietig.....ze kon wel in me kruipen.. als een aapje hing ze aan me! Herkend iemand dit en hoe gaan jullie er mee om? Ik kan haar toch niet zo maar alleen laten en zeggen nu zoek je het zelf maar even uit...Ze is nog te klein om haar op zo'n moment aan haar lot over te laten..toch? of zie ik dit juist verkeerd. Groetjes Jantina
mmm das idd gek... en als je haar troost zeg maar 5 minuutjes ofzo en je gaat dn echt heel iets anders doen en je bent heel duidelijk; Britt er is niets aan de hand, ophouden nu! Tenminste als ik vind dat Kyana om niets huilt dan pak ik haar op dan troost ik haar {omdat ik verdriet wel serieus wil nemen en dat deze emotie ook een emotie is die er mag zijn} maar zet haar daarna weer op de grond of ga samen met haar wat anders doen. Begint ze opnieuw reageer ik met ophouden, er is niets aan de hand... ooit laat ik haar ook wel eens ff huilen; huil maar dan ben je het kwijt, dit benoem ik dan ook! meestal houd ze dan binnen 10 tellen op.... suc6
Als ik het zo lees voelt het alsof ze overspoelt wordt door de drukte. Die verjaardag, waren daar ook veel mensen? En in ballorig is het natuurlijk ook heel druk en lawaaiierig. Misschien heeft ze daar last van. Is het een gevoelig kindje over het algemeen, met alle dingen? Hoe aanpakken....tja, ik zou dan proberen af te leiden. Eerst even troosten en dan na 5 á 10 minuten met speelgoed of iets haar proberen af te leiden. Het zijn situaties die ineens heel anders zijn dan thuis, die kunnen heel veel indruk maken op een kleintje....
Daar zou je mischien wel is gelijk in kunnen hebben... Britt was als baby heel prikkelbaar, voeden in stilte en dat soort dingen... Had het dat ze daar overheen was.... Die verjaardag was heel druk... en in ballorig was het niet zo druk maar wel heel veel herry van die luchtkussens enzo.. Maarja ik blijf er niet voor weg, zal de volgende keer die 10min regel is proberen, maar ik vond het zo onwijs zielig...
Misschien helpt het ook als je haar voorbereidt door te zeggen waar je naartoe gaat, iets in de trant van: 'we gaan nu naar de verjaardag, daar zijn een heleboel kindjes....' en als je haar reactie krijgt bij binnenkomst ook weer benoemen wat er gebeurt; 'wat een herrie zeg, schrik je ervan?' En dan lekker bij je nemen/knuffelen en samen gaan kijken wat er allemaal aan de hand is, ook weer door te benoemen; 'wat zijn hier een hoop kindjes he, tsjonge wat een lawaai, wat zijn de kindjes allemaal aan het doen, kijk, die is aan het.... 'Of inderdaad op een bepaald speeltje of ding te wijzen. Misschien hangt het er ook vanaf of zij moe is of net niet helemaal lekker op dat moment, dat ze dan ook wat minder kan hebben? Succes ermee
Ik denk dat je het juist goed aanpakt door haar bij je vriendin te laten zitten. Gek genoeg is dat ook bij ons de enige manier om ze te laten ophouden met huilen als ze bang zijn voor mensen die binnenkomen ofzo. Hup, lekker bij de persoon in kwestie op schoot en de angst is gelijk weg en het is opeens erg leuk. (waar dat aan ligt? geen idee, maar het helpt iig wel )