Hallo. Ik heb een vraagje ik heb een kindje van 7 maand. Ongepland omdat ik aan de pil was en een condoom gebruikte. Nu 7 maand later is het weer raak weer door een andere pil heen en weer met condoom. Wie weet wat ik na de bevalling van de andere kan gaan gebruiken waardoor ik echt niet meer zwanger kan raken. Want bij mij werkt de pil dus waarschijnlijk niet
Je zegt dat de pil niet werkt bij jou,... in dat geval zou ik contact opnemen met je huisarts. Er zullen vast andere dingen zijn die jou wel beschermen. Alleen nu is het dus gebeurd door de pil EN het condoom heen?? Dat laatste zou toch ook voldoende bescherming moeten bieden zou je zeggen.
ik ben haast geneigd om te vragen.....echt??? ik zou echt direct contact opnemen met je huisarts en je laten onderzoeken, want door de pil en een condoom heen... in elk geval succes met deze zwangerschap.
ff met je huisart over hebben idd wat het beste is... spieraal wil ook nog wel helpen maar lijk me wel pijnlijk voor je man/vriend als jullie sex hebben... anders zou ik zeggen laat je helpen maar ja dat is natuurlijk ook niet echt wat je gelijk zou doen.... maar heb je nooit met je huisarts erover gehad dan om een zwaardere pil te krijgen... want vriendin van mij was 16 en die is ook door de pil en condoom heen zwanger geworden,ze is toen ook na de huisarts geweest en nu heeft ze een hele zware pil gekregen die amper voorkomt of uitgegeven word.... misschien moet je die ook hebben en hope dat die help....
Ja ik vind het ook raar. En krijg nogal wat commentaar zo hier en daar. Maar durf in ieder geval niks meer te doen. Zonder dat ik echt zeker weet dat het bescherming geeft. Want ik ben zelf nog jong. En vind het toch behoorlijk vreemd. En kan het bijna zelf niet meer geloven
die pil heb ik ook gekregen zal zo eens kijken hoe die heet. Ik weet het niet maar volgens mij wil het gewoon helemaal niet de pil. En alles weg laten halen heb ik het al met mijn huisarts over gehad. En op mijn leeftijd doen ze dat niet
Tjee ja dan is het echt een probleem als je zoveel bescherming gebruikt en toch nog zwanger raakt...Door de pil heen heb ik wel van gehoord en met een condoom toch zwanger raken kan ook (als het condoom een beetje blijft zitten na seks of lekt of scheurt) maar pil en condoom...?ook de eerste keer dat ik het hoor... Lijkt me wel vervelend als je niet zwanger wil raken en dan toch zwanger raakt...aan de andere kant goed dat je het kindje houdt... Altijd voorleggen aan je arts/gyn! Die weten er meer van en misschien kan hij/zij je helpen aan afdoende bescherming. Sterilisatie wordt idd niet gedaan op jonge leeftijd...niet seksen meer is natuurlijk geen optie! Sterkte en ik hoop dat er een oplossing komt in de toekomst voor je...
Nou een spiraaltje lijkt me ook geen goed idee.. blijkbaar ben je super vruchtbaar ofzo en er zijn ook heel wat mensen die door het spiraaltje heen zwanger worden!
ik zou het ook niet meer weten. En ik slik hem regelmatig. Want ik neem hem altijd bij het ontbijt. Met mijn andere medicijnen. Voor mijn hooikoorts. Ik ben radeloos. Want als het zo doorgaat. Zit ik straks met ik weet niet hoeveel kinderen. En ik wou ook wel een tweede maar niet op zo'n kort termijn.
Ja lastig.. ik zou even een goed gesprek aan gaan met de huisarts die kan vast wel een oplossing bedenken voor je!
jeetje zou ook huisarts of gyn vragen hoe of wat kan het zijn dat je pil minder goed werkt icm andere medicijnen die je gebruikt?
Ik heb wel vaker gehoord dat meiden door pil en condoom zwanger zijn geworden, maar dat was dan eenmalig, en bij een andere pil gebeurde het niet meer.. Vind het super goed dat je er wel voor gaat, maar zou idd met de gyn overleggen wat de andere anticonceptie mogelijkheden zijn.. Sterilisatie is direct zo definitief, wie weet wil je over een aantal jaren nog wel graag een kleine er bij.. Misschien implanon of prikpil, maar de gyn kan je er denk ik beter bij helpen dan de HA..
Lijkt mij niet onverstandig om na je zwangerschap een Mirena spiraal te laten plaatsen: kan 5 jaar blijven zitten en werkt op hormonen. Je wordt dan ook niet meer ongesteld (ook wel handig). Zou het zeker even met je huisarts en/ of gynaecoloog bespreken! Steriliseren wordt vaak niet zomaar gedaan.... (Heb je geen antibioticakuur gehad of zo??)
Het kan echt hoor, door de pil én condoom zwanger raken, dat is bij ons ook gebeurd toen we elkaar net kenden (sterker nog, de eerste keer dat we met elkaar naar bed gingen was het gelijk raak), ik slikte deze pil al jaren en mijn man -toen dus vriend- gebruikte netjes een condoom. Toen werd het een miskraam bij 8 weken maar het kan dus écht hoor.... Maargoed, dat was erg offtopic. TS: ik zou idd toch even overleggen met de HA hoor.... ik hoop dat je toch lekker kunt genieten van je zwangerschap....
Hier moet ik toch wel even om lachen hoor! Hoezo zou dat nou toch pijnlijk zijn voor een man?! Die spiraal die hangen ze in je baarmoeder, de gemiddelde man komt met zijn geslachtsdeel nog niet eens tot het begin van de baarmoedermond! @TS: Ik zou dit zeker met je huisarts overleggen. Het lijkt me verstandig om uit te vogelen welk hormoon er niet gewerkt heeft, als een hormoonspiraal dezelfde hormonen gebruikt als de beide pillen die je gehad hebt dan heeft dat natuurlijk weinig zin. En ik zou kijken met behulp van eisprongtesten of die dus inderdaad uitblijven. Maar inderdaad zelfs tot twee keer toe een condoom treffen dat niet werkt, statistisch lijkt die kans me erg klein, dus dat is dan wel flink pech hebben.
Meid ik zou absoluut NIET voor een spiraaltje alleen kiezen! Jullie zijn beiden blijkbaar super vruchtbaar en de kans op BBM is dan wel groot vind ik. Waren de condooms niet 'over datum'? Ik zou met je vriend over leggen of hij zich niet wil laten sterraliseren, want bij een man is het een minder groot risico en kan evt.nog ongedaan worden gemaakt. En dan zou je voor de zekerheid nog een spiraal kunnen overwegen voor extra zekerheid. Maar alleen een spiraal in jullie geval lijkt me niet genoeg