koorts baby drie maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door blike1987, 6 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Mijn zoontje heeft sinds vanmiddag koorts, eerst was het 38.9 en nu net om half vijf 39,4... omdat ik dit toch wel erg hoog vond hebben we voor de zekerheid maar even naar de huisarts gebeld om advies.

Ze vertelde mij dat zolang hij gewoon drinkt en plast ik hem gewoon een zetpilletje mocht geven.
    Ook vertelde ze dat ik pas naar de huisartsenpost moest als de koorts boven de 41.7 kwam :( ben ik nou gek of is dit wel hééél hoog voor zo'n jonge baby??

2. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    wow nee!:$ echt even de huiartsenpost bellen!! hier zeggen ze op het cb dat je boven de 39 graden koorts moet bellen met de dokter...dus ik zou echt even naar de huisartsenpost gaan hoor, zekere voor het onzekere nemen!
    sterkte en beterschap voor je kleintje :)

3. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Hier ook met 6 weken 39,5 gehad. Hij was verder wel ok, dronk en plaste nog goed. En sliep veel. Die dag goed in de gaten gehouden en wilde eigenlijk de volgende dag een afspraak maken. Maar toen was zijn koorts gezakt. Maar ik zou dus bij nog steeds koorts, morgen echt wel even langsgaan. 41,7 vind ik gewoon eng hoog!!!

4. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    trouwens een tip...natte katoenen sokjes aandoen en wollen sokjes eroverheen :) dat onttrekt warmte aan het lichaam.;)

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hmm ik vind het een twijfelgeval.. zou voor de zekerheid nog even advies vragen bij de hap en daarbij hameren op z'n jonge leeftijd.
    Kindjes onder de 3 maanden mogen officieel geen koorts hebben... dan moeten ze gelijk naar de kinderarts (dat zei de huisarts hier "die sturen we gelijk door" . Maar je kindje zit natuurlijk nét op het randje...

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Over de 40 is opzich nog geen probleem. Maar 41,7 vind ik ook wel hoog inderdaad.

Hoe werkt de zetpil nu? Als het echt lager is, kun je het misschien aankijken. Maar anders (met 39+) zou ik echt de HAP nog eens bellen voor je echt de nacht ingaat..

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Onder de drie maanden? Koorts meer dan 39 graden? Altijd bellen!

8. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Bedankt voor jullie reacties.
    Hij heeft goed gereageerd op de zetpil, temp was binnen een uur alweer onder de 39 en nu zelfs op 38.1

Vond het alleen wel een beetje vreemd van de HA, vind 41,7 voor mezelf al véél te hoog, laat staan bij zo'n babietje!

9. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    goed om te horen dat het weer beter gaat :)

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Juist een baby'tje kan heel snel een hoge temp hebben, veel sneller dan volwassenen, omdat het temp-centrum nog niet zo goed werkt. Bij een zelfde infectie kan de koorts bij een kleintje sneller oplopen. Maar dat hoeft niet perse zorgelijk te zijn. Al heb ik nog nooit gehoord dat kindje met 41+ niet gezien worden..

(40+ wel eens met vermoeden 6e ziekte)

Deel Deze Pagina