Ligt eraan welke medicatie ze hebben volgens mij en misschien ook de dosis. Bij hem hoeft het niet opgebouwd. Hij is hooguit een dagje niet lekker als hij een hele zomervakantie gestopt is. Tegen hen is gezegd dat dit helemaal geen probleem is. Zij hebben ook zelf geen probleem met zijn ADHD dus zijn vooral gestart met medicatie zodat hij op school mee kan komen. En ik deel ook wel net hen dat waar t niet nodig is je een kind ook geen medicijnen geeft.
Ja , als baby zijnde was hij al snel overprikkeld, huilde bijna non stop, maakte van de nacht de dag, werd erg boos en overstrekte zichzelf als hij 2 min later dan normaal zijn melk kreeg. Was erg snel met dingen proberen te pakken, rollen en staan en oh jee als het niet lukte
vergeet niet dat kinderen altijd anders zijn als ze niet bij hun ouders zijn niemand had van mijn dochter verwacht dat ze adhd zou hebben omdat ze bij andere zo goed kon luisteren maar zodra we thuis kwamen was het krijsen ! vanwege alle indrukken enzz,, dus zou daar niet zo snel over oordelen
hier merk ik ook duidelijk verschil met medicatie zoals nu 2 weken lang sliep dochterlief uit dus kreeg ze hem niet om 7 uur nou je kan dan de medicatie net zo goed niet geven want ze is heel die spiegel opbouw kwijt
ow en erfelijkheid dochterlief heeft het duidelijk van mij ! officiële diagnose moet nog komen maar het is voor 90% duidelijk
Ken m door en door. Lang ook opgepast en zie m vaak in zijn eigen omgeving dus daar heb ik wel zicht op. Weet dat hij sowieso anders is maar hij voelt zich oom vrij genoeg om zij.mn ADHDige zelf te zijn bij ons. Denk alleen dat wij het makkelijker kunnen handelen omdat we er niet dagelijks in zitten. En wij zijn gewoonlijk minder druk en dat heeft wel extreem veel invloed merk ik. Hij houdt geloof ik wel van de structuur die hij hier krijgt. Wou voor hem dat ze het thuis alleen ook wat beter konden bieden voor hem. Denk echt dat hij daar baat bij zou hebben namelijk. Maar ja als je zelf chaoot eerste klas bent dan wordt dat natuurlijk lastig.
Welke medicatie gebruiken die van jullie dan? Misschien is hij niet zo'n extreem geval?! Ik vind hem namelijk prima te doen ook zonder medicatie. Tuurlijk herken ik vertrekken van ADHD in hem maar hij is meer ongecontroleerd (gillen, geluiden, de beest uithangen net gekke dansjes :-D) en druk maar zelden woedeaanvalken oid. Kan zich concentreren als hij iets leuk vind maar is gemakzuchtig als hij t niks aan vind, is heel open en legt makkelijk contacten en heel veel vriendjes. Maar hij is dus niet ontregeld als een dag anders loopt of als hij geen medicatie krijgt. Hij Jan een enkele keer wel een woedeaanval/extreem emotioneel raken als t ff niet gaat zoals hij wil maar als dit 1x per 2 maanden is dan is het al veel.
hier gebruikt dochterlief medikinet 2,5 mg en dat 4 x dus in totaal krijgt ze 10 mg per dag als ze dat niet heeft is het huis echt te klein kan best dat hij het niet heel erg heeft, maar hier is het niet meer te doen zonder medicatie ook niet in de weekenden of school vakanties mssn in de toekomst als ze zelf ook training kan volgen
Oké mijn neefje ook. Krijgt 2x per dag totaal 25. Hij is nu 9 jaar maar is vrij mager voor een 9jarige. Wil zijn ADHD goed begrijpen zodat we hem ook niet tekort doen. Vind t zo erg dat zijn moeder altijd overal gelijk verteld dat hij ADHD heeft. Krijgt hij gelijk zo'n stempel mee. Ik denk altijd je hoort t wel als t niet goed gaat dan hoor je het ook wel en kun je altijd nog toelichten. En met sommige dingen is het uiteraard om wel voortijdig te melden natuurlijk. Of denk ik dan heel raar? Vooral in acht nemend dat hij niet een "zwaar" geval is
hier wel voorzichtiger met vertellen maar waar het belangrijk is zoals school of straks zwemles zal ik het wel direct vertellen gelukkig hoef ik het op school maar 1 x te vertellen want dan komt het natuurlijk gewoon in haar dossier te staan maar tegen de buitenwereld zou ik het niet zo snel vertellen, dan denken ze maar dat ik me kinderen niet goed opvoed ik weet wel beter
Hier natuurlijk verteld aan zijn meester op school en ook zijn dossier opgevraagd bij Lucertis Rotterdam en aan school gegeven wat ik van belang vond dus niet de lichamelijke medicsche onderzoeken en ons verleden. Op zijn sport school weet zijn meester het ook dit vanwege het feit dat ze behoorlijk streng zijn voor de kids als ze niet opletten/luisteren en dan 10 keer moet opdrukken of op de bank moeten zitten ( time-out) . De meester ziet duidelijk het verschil bij mij zoon van echte ik-heb-geen-zin-om-te -luisteren bui of ik word overspoeld dus mis dingen ff en ben ik zo blij mee. Verder weten alleen mijn ouders het, mijn vriend ( niet de biologische vader) en zijn ouders het.
Hebben jullie ookal mensen verloren qua contact omdat jullie kindjes speciaal zijn? Hier bv een vriendschap moeten verbreken omdat moeder niet wilde dat haar dochter met A speelde ivm zijn druk/ruigheid en dochterlief kwam mijn zoon vertellen dat haar mama hem stom vond ( thuis gezegd) Ik hier vriendin op aangesproken van" ik hoorde van je dochter dat je mijn zoon stom heb genoemd!" en dit kon ze niet goed praten en kwam dus het hele verhaal eruit!
nee nog niet gemerkt hier accepteerd iedereen het behalve me szje maarja aan haaar heb ik schijt en de kids komen daar amper
Dat is wel heel erg als mensen zo reageren. Poeh! Gelukkig heeft mijn neefje een bijzondere charme. Mensen zijn spontaan gek op hem en hij kan hierdoor nog wel eens een potje breken bij iedereen. Je smelt meteen als hij je aankijkt haha
Hier gelukkig ook niet die reacties van anderen, zeker niet van vrienden. Kindjes uit de klas weet ik ook niet. Ik maak er geen geheim van dat ze ADHD heeft, maar loop er ook niet mee te koop ofzo. Ze is ook geen 'heftig' geval, het uit zich niet in extreem druk gedrag, vooral de onmacht en overprikkeldheid en zich niet kunnen concentreren. Denk dat Merel ook goed te doen is zonder medicijnen, maar dus expres begonnen ivm school. De 17e moeten we weer naar de arts en gaan we er eens goed over praten, voor die tijd ook nog even polsen op school. Ze komt verder ook prima mee, ze leest als de beste
hier is dochterlief heel erg bezig met schrijven !! vind dat ze best al aardig wat woordjes kan schrijven mama papa oma opa jen(tante van manlief) tante erica en ome danny
Hier ook bezig met schrijven zijn naam gaat al erg goed al is het wel alleen in hoofdletters hahaha en mama,opa en oma lukt ook Vannacht telefoontje gekregen van sm dat sv een hartinfarct heeft gehad en in het ziekenhuis ligt ...gelukkig is hij nu stabiel maar ze houden hem nog zeker tot morgen! Zoonlief is gelijk weer helemaal van de kaart want hem bracht ik vanmiddag naar me eigen ouders zodat ik met vriendlief op bezoek kon en ik vooral de hartbewaking geen plek vind voor een klein kind. Hij heeft de boel weer flink verbouwd bij me ouders ( niet letterlijk he ) en praat erg zenuwachtig...net hem even meegenomen naar de winkels (koopavond hier) zodat hij even over de pleinen kon rennen nu gelukkig weer heel wat rustiger maar wel vaak vragen hoe is het met de papa van S? ( vriend). Dus zo lekker vroeg naar bed en ik ook want vriend en ik zijn al wakker vanaf 3.30 vannacht ,sta op de automatische piloot merk ik
ojeej echt weer een impact voor hem hier probeer ik altijd zo eerlijk mogelijk te blijven en vooral duidelijk hoe doen meiden dat met zwemles?? ik ben zo bang dat ze pas eind van de dag moet en dus al haar concentratie dus al kwijt is en ze dus straks uber lang op zwemles zit
Bij mijn neefje hadden ze een groep met kinderen die extra aandacht nodig hadden. Hier hebben ze hem toen heen gedaan. De badmeester was veel beter met deze kinderen dan de badjuffen. En de groepen zijn dan ook kleiner. Voor hem heeft het zeker geholpen. Hij heeft er wel wat langer over gedaan. Bij ons zwembad hebben ze trouwens ook lessen op zondagochtend. Misschien is dat iets?