mama's met kindjes met adhd

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door lovelymom, 3 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelymom

    lovelymom Fanatiek lid

    30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    nou zondag sowieso niet want dan zitten wij in de kerk en is het voor ons een rustdag hier hebben ze zaterdagochtend maar die zit stampes vol :(
    ga nog wel is even vragen bij het zwembad
     
  2. Nicci1982

    Nicci1982 Niet meer actief

    Oh ja dan houdt t op idd. Misschien wel een zwembad met een speciaal klasje.
     
  3. mamavanluca

    mamavanluca Bekend lid

    5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    hier nog een mama met een jongentje wat ahdh heeft....hij heeft. Hij heeft medicatie sinds ruim 9 mnd. We gaan naar een ortopedagoog in combinatie met een kinderart. Hij is ook hogerbegaafd maar ze denken door zijn adhd dat hij waarschijnlijk hoogbegaafd is....eind juni weten we meer dan nl weer testen. Hij krijgt zwemles sinds kort pas trouwens bij een speciale zwemverening kleine groepjes max 4 kids per badje.

    Kennen jullie het boekje alle honden hebben adhd?? Is een aanrader om andere uit te leggen wat ahhd is!!
     
  4. Bizzy

    Bizzy Fanatiek lid

    30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Nee dat boekje kon ik nog niet ga hem even googlen thnx enne welkom :)
     
  5. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.005
    894
    113
    Zo, wij zijn vandaag bij de psychiater geweest en hebben nu voor 5 dagen een lage dosis medikanet gekregen. Nieuwe vragenlijsten voor ons en voor school. Over 2 weken moeten we weer terug...
     
  6. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.005
    894
    113
    Wij hebben op zaterdagochtend zwemles. Kleine groep, 5 kinderen. Gaat gelukkig steeds beter nu
     
  7. Bizzy

    Bizzy Fanatiek lid

    30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Zo meiden daar ben ik weer :D
    Wat een gedoe het met die sneeuw en kou! Vind het reuze leuk hoor vanmiddag nog ff sneeuwpop gemaakt en gevecht gehouden met de kleine man maar in de auto moeten zitten met dit weer vind ik geen pretje.
    Hoe is het met jullie en natuurlijk onze handenbindertjes :)?
    Zoonlief hier weer redelijk in oude ritme van voor de kerstvakantie en dus ook veel rustiger en vermoeider al is het slapen weer pet :(
    Hij ligt best lang wakker de ene keer langer dan de andere keer hoor dat wel maar we hebben alweer uitschieters gehad van 21.00 in de avond met het gevolg...en boos kind in de ochtend. Favo is klagen over buikpijn wat er achteraf dan niet blijkt te wezen, het is echt gewoon wanneer hij iets niet wil dat hij hierover klaagt! Herkennen jullie dit?
    Nou gaat hem zo weer zijn tae-kwando pakje aandoen en richting sportzaal ;)
     
  8. Nicci1982

    Nicci1982 Niet meer actief

    Ik hoorde t weekend dat mijn broer t helemaal gehad heeft met de medicatie voor mijn neefje. Hij wil na de citotoetsen stoppen om te kijken hoe t dan op school is. Thuis is nooit t probleem geweest. Daar kan ie zijn zoals hij is en dan gaat t hartstikke goed zonder medicatie.
    Doorslag voor mijn broer was dat hij tijdens de vakantie ook niet extreem druk was en prima handelbaar. Hij was weer aangekomen en zag er gezonder uit.
    Nu weer op school en direct magerder, witter, meer hoofdpijn en extreem druk op reboundmoment. Kortom genoeg redenen om hem zonder medicatie te bekijken. Als hij op school nog steeds mee kan komen dan stoppen ze definitief. Hierom is hij juist ooit gestart. Ben benieuwd hoe hij t gaat doen. Voor zijn gezondheid zou t echt veel goed doen in ieder geval.
     
  9. lovelymom

    lovelymom Fanatiek lid

    30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    Spannend!


    hier ook wee redelijk in het ritme !
    al is dochterlief meer bezig met de komst van de baby dan met andere dingen
    zo was ze gister dus weer helemaal hysterisch !
    duurde echt 30 minuten voor ze rustig was ze verloor haar zelf echt er weer helemaal in
    sowieso was het gister echt helemaal raar
    ze moest overblijven maar was onderweg naar huis helemaal in de war
    gelukkig zag me vriendin dat ze naar huis wou gaan en heeft ze gezorgd dat ze de klas in ging
     
  10. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.005
    894
    113
    Hoe snel kregen jullie medicatie? Wij dus meteen na het 1e gesprek bij de psychiater. School moet nu voor hem allerlei lijsten in gaan vullen

    Ging het bij jullie ook zo snel?
     
  11. lovelymom

    lovelymom Fanatiek lid

    30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    jep maar wij hadden wel al een heel traject achter de rug met diagnose enzz.. dus wij kregen ook direct medicatie
    moeten nou in maart terug komen kijken of de hoeveelheid nog steeds goed is enzz..
     
  12. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    Ik heb ADHD net als mijn vader en een van mijn broertjes. Bij mijn oudste zoon zien wij hetzelfde gedrag en houden we er rekening mee dat hij het ook kan hebben.

    Wij gaan echter voorlopig nog niet over op onderzoeken omdat ADHD voor ons verweven is met alles en bijna normaal is. Ik heb zelf nooit begeleiding of medicijnen gehad, mijn vader ook niet en mijn broertje slechts korte tijd. Wij hebben ermee leren leven en zijn allemaal hoog opgeleid dus dat is allemaal wel mogelijk.

    Onze ervaring is dat een zeer consequente en liefdevolle opvoeding soms voldoende zijn, maar eenvoudig is het niet.
     
  13. mamavanluca

    mamavanluca Bekend lid

    5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    Wij kregen pas medicijnen toen voor luca de lijdensdruk te hoog werd, en was gelijk de bevestiging dat zijn flinke concentratie stoornis idd adhd was. Heb gisteren brammetje bram gezien, vond het leuke flim, maar bij ons thuis is het een stuk heftiger ( zonder medicatie ) hij kan echt totaal onhandelbaar zijn...maar ook super lief!!
     
  14. Zanita

    Zanita Actief lid

    1 jan 2013
    326
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb leerlingen die adhd hebben. Kan erg "lastig" zijn met werken voor ze (en de klas en voor mij), maar je moet per kind een goede aanpak vinden.
     
  15. mamavoorde2x

    mamavoorde2x Bekend lid

    25 jul 2010
    602
    79
    28
    Hallo dames ik ben nog helemaal nieuw hier op dit topic maar wij lopen al ruim 2 jaar te tobben met dochter van nu 6 en een half.

    Op school is er laatst aangegeven dat ze totaal onder het gemiddelde qua leerprestaties zit. ver onvoldoende.
    We zijn ook al bij de ggd geweest voor haar omdat ze thuis ook heel moeilijk te handhaven is. Luisterd heeeel slecht,moeten alles zes keer zeggen. springt van de hak op de tak qua spelen. is altijd alles kwijt, laat alles vallen. en nog heel veel meer.
    Op zwemles gaat het ook niet best is met alles bezig behalve met zwemmen.
    Door een moeder ben ik er op gewezen en ook de zwemjuf dat het wel eens adhd of add kon zijn. bij school aangegeven en ggd maar zei denken van niet en willen niet testen.

    Maar er is hier dus regelmatig ellende in huis we worden er af en toe gestoord van. heel moeilijk om dan de positive dingen wel te blijven zien.
    Bijv zitten in de auto en op radio is er tijdens nieuws een stukje dat vriend wil horen . hij zegt dan mandy nu ff stil papa wil dit even horen. ze blijft kletsen dus we zeggen weer Mndy stil nu. blijft weer doorgaan. roepen nu zeer duidelijk hou je mond!!! nu gaat ze boos janken en ja hoor nieuws is al weer voorbij.

    Of zijn bij mijn ouders en ze blijft maar aandacht vragen. met kerst daar aan het gourmetten en ze zat naast mijn broer. en ze bleef maar vragen of hij eitje met bacon maakte en ze had hem nog niet op of weer vragen. tot wijn boos werden en toch doorgaan.

    Of we komen terug van boodschappen doen. ze wil de knutsel maken die ze bij de supermarkt gekregen heeft. maar daar heeft ze hulp bij nodig dus wij zeggen haar dat ze ff moet wachten tot we klaar zijn met boodschappen uitruimen. ze blijft maar vragen kom je helpen en wil al iedere keer beginnen. tot je van pure boosheid schreeuwd dat ze echt moet ophouden en dan gaat ze jankend en hysterisch naar haar kamer,

    Er is constant strijd. Ze heeft tottaal geen geduld. ze zit nu te wii en en word iedere keer woedend dat het niet lukt.

    ik wil haar echt graag laten testen maar school vind het niet nodig maar dan schijnt het dat je het zelf moet betalen en dat zit er qua kosten ook niet in.

    Er zijn nog heel veel voorbeelden maar is te veel in een keer.

    komt het jullie bekend voor?

    Hoop hier wat adviezen en zo te krijgen want af en toe en ik vind het heel erg om te zeggen krijg ik wel eens een hekel aan haar.
    Maar is constant negatieve sfeer
     
  16. Zanita

    Zanita Actief lid

    1 jan 2013
    326
    0
    0
    NULL
    NULL
    even een tip: je moet adhd/add niet testen via de school maar rechtstreeks (of via de huisarts een verwijzing).

    Via de school kan het namelijk veeeeeeel en veel langer duren dan rechtstreeks. Ik werk als docent en heb hier ervaring mee.

    Duidelijke regels stellen voor het kind, zodat er structuur in zit. het is heeeel moeilijk om ermee om te gaan, maar zodra je het onder de knie hebt gaat het veel beter.

    Het is erg dat docenten al snel zeggen dat het een lastig kind is, maar vertel hen dat jij in de fase zit met aanvraag voor testen en wat de docent eraan doet om haar bij de les te houden, aan te spreken etc. Dan leg je ook de verantwoordelijkheid van de docent bij de docent. Misschien heb jij ook tips voor ze??

    laat haar bij je komen (of loop naar haar toe) en praat op ooghoogte met haar op een volwassen manier, geen kinderlijke (ook al is ze een kind van 6). Zij voelt zich dan ook meer serieus genomen. Vraag wat er is en leg dan goed uit wanneer het wel kan. Geef haar een optie om even iets anders te doen tot je wel haar bv kan helpen.

    Mijn nichtje heeft adhd en ik moet het constant herhalen, maar als je dit negatief doet pakt ze het negatief op. Zie het niet als een last. Bij mijn leerlingen, zorg ik ook voor duidelijkheid en structuur. Ik laat ze ook regelmatig naar mij toekomen om te laten zien wat zij gedaan hebben en of het wel/niet is gelukt. Zij geven zelf ook aan als het niet gaat, wel pushen om het toch te doen door te zeggen "probeer het wel alsnog en kijk hoever je komt". Mijn leerlingen zijn rond de 16 jaar en de hormonen spelen dus ook enorm mee. Ik hoop dat je er een beetje iets hebt.
     
  17. lovelymom

    lovelymom Fanatiek lid

    30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    dit is absoluut niet waar! je bent voor psychologische zorg gewoon verzekerd en kinderen tot de 18 zijn gratis mee verzekerd..
    ik zou even gaan googlen op instanties die kids specifiek testen op adhd
     
  18. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.005
    894
    113
    ja, wij hebben ook gewoon een kinderpsychiater gebeld en konden zo terecht.

    Ik heb school wel een adhd-vragenlijst in laten vullen, die ik op mijn eigen school (zorglocatie vmbo) had mee gekregen en die is meteen gescoord door een orthopedagoog...


    Vandaag dag 2 met medicatie en het is rustig....
    Toch echt wel een verschil. Kan rustig knutselen, eten e.d.... en vooral rustig spelen met z'n broertje. Nog geen ruzie, ergernissen gehad...

    Opvallend vind ik ook dat hij nu heel helder na denkt over grote dingen, als het heelal of de ruimte.

    Gisteren wilde hij de capsule eigenlijk niet, uiteindelijk maar met appelmoes gegeven en vanochtend gelijk de capsule opengemaakt en door de appelmoes gedaan, dat ging gelijk goed.
     
  19. mamavanluca

    mamavanluca Bekend lid

    5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    bij ons kon het via jeudzorg, maar dat duurde veel langer is mijn ervaring, wij gewoon orthopedagoog gebeld uitgelegd en intake werd gepland en we zitten in de molen. Ook daar de kinderarts ideaal!!

    Heb vriendinnetje die met haar dochter gelijk begonnen was en duurde bijna jaar langer voor ze diagnose had dan ons....
     
  20. mw21

    mw21 VIP lid

    24 okt 2010
    5.168
    158
    63
    Zorg
    't Westen
    Hier wel een mama met adhd hihi
    Kwam hier pas om mijn 17e achter
    Mijn ouders en ik zelf hebben dit op een natuurlijke manier vanzelf hebben begeleid
    Alleen op school redde ik t niet vandaar iets verder gaan kijken

    Mijn ouders hebben mijn niet anderw opgevoed dan mijn zussen daarom tot mijn pubertijd ook nooit 'last' van gehad
    Mijn moeder checkte me na haha fietssleutel bij je? Gymspullen mee? Etc ging vanzelf

    Met hulp van Ritalin mijn opleiding gehaald maar nu al jaren zonder mijn eigen weg gevonden

    Voor evt bij mijn dochter gaat ze gewoon mee in mijn levensstijl zal ze ook weinig last hebben...
     

Deel Deze Pagina