mama's met kindjes met adhd

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door lovelymom, 3 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.005
    894
    113
    Zo, onze 5 dagen zitten er op, samen met de juffen besloten dat we het voorlopig bij 5mg medikinet gaan houden. Ze merken echt groot verschil. Heel fijn dus, ook als bevestiging naar ons als ouders toe.
     
  2. lovelymom

    lovelymom Fanatiek lid

    30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    heey meiden hoe is het hier ???

    tis al een tijdje stil
    hier gaat het opzich goed

    N past zich de laatste dagen goed aan de nieuwe situatie(mama heeft ernstige Bi en ze wordt gehaald en gebracht naar school
    dat doet ze wonderbaarlijk goed !
    slapen gaat alleen uberslecht!
    zo erg dat we de melatonine moeten ophogen
    morgen dus nog even binnen lopen bij de kinderarts of ze geen andere melatonine kan krijgen in de zin van hogere dosis
     
  3. Bizzy

    Bizzy Fanatiek lid

    30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Hier is de kleine man aan het opknappen van een keelonsteking en Noro virus :( dus ging allemaal niet zo heel lekker de afgelopen dagen!
    Vrijdag word ik geholpen aan de spataderen op me linkerbeen , de rechter is in november al gedaan.
    Vriendlief is vrijdag ook jarig en zaterdag vieren we het.
    Kleine man nu dus een weekje thuis van school en sport ff goed opknappen want hij loop nu al maanden te sukkelen.

    @ Loveleymom
    vervelend dat het slapen zo slecht gaat me de kleine meid!
    Wist niet dat je dat slaapspul op recept kon krijgen, hopen dat ka toestemt!
     
  4. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.005
    894
    113
    Hoe is het gegaan Bizzy? Moet je nu een aantal weken zo'n steunkous dragen?

    @lovelymom, slaapt je meisje al weer wat beter?

    Hier gaat het echt goed! Zo blij, dat we verder hebben gekeken... andere vraag voor jullie: Sam zit in groep 2 en de juffen gaven tijdens het 1e oudergesprek (nog geen medicatie/diagnose) aan dat z'n concentratie veel te zwak is om naar groep 3 te gaan. Nu met medicatie, laat hij wel zien dat hij het kan... maar nu dus twijfel... wat is wijsheid nog een jaar groep 2, of toch naar groep 3.
     
  5. lovelymom

    lovelymom Fanatiek lid

    30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    marloes nee nog niet echt midden in de nacht ineens wakker en dan niet meer kunnen slapen hopen dat straks de week vakantie iets uitmaakt
     
  6. mariekebr1

    mariekebr1 Fanatiek lid

    8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    Mijn zoon is bijna 3. Kun je dan ook al een traject starten?
     
  7. lovelymom

    lovelymom Fanatiek lid

    30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    ja hoor marieke mijn dochter was bijna 3 toen we begonnen en nu sinds de zomer de diagnose
     
  8. Moniki

    Moniki Fanatiek lid

    28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    Hoi meiden,

    Volgende week horen wij of ons zoontje adhd heeft (of wellicht wat anders). Nu vroeg ik me af waar de behandeling van jullie kindjes met adhd uit bestaat (welke medicijnen, wat voor therapie, oudertraining etc).

    Dank alvast voor jullie reacties!
     
  9. willow23

    willow23 Niet meer actief

    hoi meiden,

    onze zoon heeft ook adhd en hij heeft ook nog a.s.s, we weten dit sins twee maanden.
    we zijn vandaag bij de psy geweest en die wil medicijnen voor gaan schrijven maar omdat hij nog maar net vier is mag hij niet alles hebben.
    ze willen hem nu clonidine voor gaan schrijven, ook moet hij naar speciaal onderwijs...
    voor ons is het allemaal nog heel nieuw, ben er ook wel kapot van....

    knuff will
     
  10. Moniki

    Moniki Fanatiek lid

    28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    @Willow Kan me goed voorstellen dat je er kapot van bent.
    Ik zit ook met de zenuwen voor volgende week...
    Ons zoontje is ook nog maar net 4 vandaar mijn vraag ook over medicijnen (omdat ie niet alles mag hebben) en evt andere behandelingen.

    Misschien stel ik een hele domme vraag hoor, maar ik ben er (nog) niet zo in thuis. Waarom is al besloten dat hij naar speciaal onderwijs moet? Gaan ze niet eerst kijken wat medicijnen en zo bij hem doen?

    Sterkte!
     
  11. lovelymom

    lovelymom Fanatiek lid

    30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    Willo snap dat je er kapot van bentb

    Moniki mijn dochtrr is ook 4 en krijgt medikinet
    En krijg gesprekken met een psych en controles bij de kinderarts
    We moeten binnenkort weer naar de kinderarts
    Dochterlief slaapt nog steeds ergbslecht van de week ging ze ook echt spoken
    Uit bed komen onredelijk zijn enz... erg zwaar vooral omdat het snachts is en we nog een pasgeborne hebben die ook snachts komt en ze iedereen wakjer maakt
     
  12. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.005
    894
    113
    Sam (5,5) krijgt ook Medikinet. Wel de langwerkende.
    Geen gedragstherapie e.d.

    Het gaat nu eindelijk zo goed op school!!! De juffen hebben uitstel aangevraagd voor de beslissing over naar groep 3 of groep 2 nog een keer.
     
  13. Moniki

    Moniki Fanatiek lid

    28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    @lovelymom en marloes Dank voor jullie reacties! Heb inmiddels al wat info opgezocht over medikinet. Was al 'bang' dat er niks zou zijn voor hele jonge kinderen.

    @lovelymom wat vervelend dat je dochter 's nachts aan het spoken is. Hopelijk gaat het snel weer beter!

    @marloes Super dat het nu zo goed gaat op school! Hoe lang krijgt Sam al de medikinet?

    Ik ben erg benieuwd naar de uitslag van onze zoon en het vervolg...
     
  14. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.005
    894
    113
    Hij krijgt het vanaf half januari. We hebben bewust gekozen voor de langwerkende variant, omdat je dan geen dip krijgt in het gedrag/concentratie. Werkt 8 uur lang. Zit wel een eigen bijdrage aan vast, maar die krijgen we weer terug van de verzekering. (52 euro voor 3 maanden)

    Wij krijgen binnenkort weer een groot overleg met o.a. school en de fysio.
     
  15. mariekebr1

    mariekebr1 Fanatiek lid

    8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    Pfff is niet niks om deze diagnose te horen nee. Ik zou er ook stuk van zijn, maar de onzekerheid over wat er is, is ook slopend. Maar waarom speciaal onderwijs? Dacht dat kinderen met ADHD ook naar een regulier basisonderwijs mochten?
     
  16. lovelymom

    lovelymom Fanatiek lid

    30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    Is volgens mij ook zo athans dochterlief zit gewoon op regulier onderwijs
     
  17. Karinnetje82

    Karinnetje82 Bekend lid

    9 jan 2008
    537
    0
    0
    Hey meiden,

    Wij staan op het punt om het traject in te gaan om ons zoontje te laten testen op ondermeer adhd maar de stap zetten vind ik eigenlijk al erg moeilijk. We hebben al een intake gesprek gehad en de lijsten liggen nu klaar om ingevuld te worden. Maar toch twijfelen we elke keer om de stap te zetten en vooral mijn vriend, ook vooral omdat het gedrag van van ons zoontje zo wisselend is. Aan de ene kant wil je eigenlijk niet horen dat je kind adhd heeft maar aan de andere kant kan het zoveel verklaren en uiteindelijk helpen hoe we ermee om moeten gaan. En het belangrijkste is natuurlijk ook dat hij zichzelf beter gaat voelen. Maar ik vind het erg moeilijk.
     
  18. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.005
    894
    113
    Het is ook lastig, want je geeft je kind een stempel, maar .... Dat kan ook zo veel rust geven. Het feit dat er gedrag een oorzaak heeft en niet een falen van ons als ouders is.

    Je kunt dingen beter begrijpen, uitleggen en ook naast je neer leggen.

    De stap medicatie wel of niet, gaf mij, in mijn hoofd, ook weer zo'n strijd en ja, die heeft hij nu ook en het is zo fijn en nog fijner om je kind te horen zeggen, dat hij nu een rustig hoofdje heeft.

    Wil je veel succes wensen!
     
  19. Karinnetje82

    Karinnetje82 Bekend lid

    9 jan 2008
    537
    0
    0
    Dank je wel. En wat fijn dat hij ook echt aangeeft dat hij rust in zijn hoofdje heeft en als dat met medicatie lukt is dat alleen maar goed natuurlijk.

    Bij de intake is vooral mijn vriend erg geschrokken omdat het woord autisme ook is gevallen, daar heeft mijn zoontje namelijk ook veel kenmerken van. Toen wilde we het samen toch nog even aankijken maar van de week heeft hij dan toch weer zo'n piek in zijn gedrag dat we nu echt besloten hebben om het onderzoek te gaan starten.

    Hoe eerder je weet wat er met hem is en hem kan helpen, hoe beter natuurlijk. We zijn namelijk ook zo bang dat hij op school niet goed mee kan komen.
     
  20. mariska1976

    mariska1976 Bekend lid

    12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    hallo,

    mijn dochter heeft ook ADHD.
    Ze heeft nu Ritalin.
    In het begin had ze 3 x 0.5 pilletje.Alleen at ze de eerste week nauwelijks en ik maakte me zorgen.daarna ging het goed.na 3 weken merkten wij en de school,dat de spanningsboog korter begon te worden.
    De kinderarts had gebeld en wij hebben het aangegeven,nu mag ze in de ochtend een hele en in de middag/namiddag 0.5 pilletje

    het is nog niet helemaal goed.Maar binnenkort moeten we weer naar de kinderarts toe.
     

Deel Deze Pagina