Mama's met peuterpubers...

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Madeliefje1987, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Hallo,

Zijn er mama's met peuterpubertjes in huis die graag hier mee willen kletsen? Vind het wel fijn om met andere mama's te kletsen die ook een peuter hebben en hun ervaringen willen delen.Vind het af en toe best wel es pittig!Mn dochter kan behoorlijk krijsen, gillen, nee zeggen en eigenwijze dingen zeggen. Leuk,maar soms ook echt helemaal niet! Dus wie zich hier in herkent (of niet, maar wel tips heeft) klets mee!

Hoop dat het hier een gezellige drukte gaat worden!!

2. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hier ook een peuter die af en toe lekker dwars en eigenwijs kan zijn! boos worden als ie zijn zin niet krijgt..

3. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    hier begint ze regelmatig te jengelen of zeurend te huilen als ze haar zin niet krijgt..dat werkt af en toe op mn zenuwen, maar probeer het dan te negeren.

4. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ja, hoor, ik kan me hier aansluiten! Wat een ellende af en toe :D

Meestal kan ik er wel redelijk mee overweg (rustig blijven, veel uitleggen, vanuit het kind bekijken, etc. - heel verantwoord allemaal), maar soms....! We zijn pas op vakantie geweest en toen is het wel een paar keer heel erg geweest. Zoooo tegendraads, opstandig en zelfs hysterisch, dat ik zelfs 1 keer echt bijna tegen hem stond te schreeuwen :( Kon wel janken, zo gefrustreerd was ik. Heb het natuurlijk wel weer goed gemaakt en het heeft op mij ws veel meer indruk gemaakt dan op hem, hahaha!
    Ik moet wel zeggen dat ik duidelijk merk dat Sil een hoop energie kwijt kan op het KDV en dat hij thuis nu ook veel beter handelbaar is daardoor.
    Gelukkig merk ik wel dat uiteindelijk wel doordringt wat we van hem willen, dus alle strijd is niet voor niets, maar vermoeiend is het wel ;)

5. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik blijf meestal ook rustig, maar soms is dat zo moeilijk! of hij lacht gewoon als je wat zegt dan moet ik echt moeite doen soms om niet te gaan lachen.

sam gaat vanaf september naar de peuterspeelzaal, dat zal ie vast leuk vinden en ook energie kwijt kunnen.

op het moment is ie helaas ziek, koorts en afgelopen nacht heeft ie overgegeven:( vandaag dus de hele dag binnen en ben nu zelf heel erg duf ervan!

6. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Beterschap met je zoon Elsie!

@MvS Hier wel meerdere momenten gehad dat ik tegen M.aaike geschreeuwd heb, en dan voelde ik me echt rot daarna. Weet dat het beter is om het niet te doen. En heb in 98 van de 100 gevallen mn geduld bewaard, maar het komt dan ook tig keer voor. Zeker de laatste tijd weer. Echt jengelen en zeuren als ze iets wil of iets niet naar de zin is. Ik heb het al zo vaak gezegd: vraag of praat iets op een gewone normale toon. Maar het lijkt wel tegen dovemansoren gezegd. Je moet echt engelengeduld hebben geloof ik. vind het fijn om andermans verhalen te horen, want voel me soms echt de enige hierin. Het is onze oudste, dus geen idee wat normaal gedrag is en hoe je normaal mee om gaat.
    Heb wel boekje over 'positief opvoeden' en dat werkte voor een paar weken, maar nu is het weer helemaal mis. Tijd voor vakantie geloof ik!

7. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    en dan hoop ik dat we dat ML en ik samen veel positieve aandacht kunnen geven aan M.aaike. M.aaike gaat naar de psz sinds mei (gelukkig!) voor de rest ben ik een thuismama, maar dat valt me dan wel es zwaar!

8. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik ben ook een thuismama, valt idd weleens zwaar! vandaag niet leuk als je niet naar buiten kan omdat sam koorts heeft, hoop morgen wel weer naar buiten te kunnen. morgenavond ga ik met 2 vriendinnen aquarobic doen, is de 3de keer we vinden het erg leuk om te doen!

sam mag vanaf september op maandan en woensdagochtend naar de psz, en dan gaan we op vrijdagochtend ouder-kind zwemmen, dat doen we nu op woensdag.

9. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @elsie Ga je elke dag met hem naar buiten? Ik laat M.aaike nu veel in de tuin spelen. Maar als hij ziek is, kun je idd even niet veel! Hoe is hij als hij ziek is? Das wel zielig dan he..ik kroel dan erg graag met ze!
    Het is leuk voor ze op de psz! M.aaike gaat op de maandagmiddag en de woensdagochtend. Zij geniet en ik ook! Leuk dat je ook thuismama bent!

10. elsie22

elsie22 Niet meer actief

wij gaan elke dag wel even naar buiten, ook gewoon in de tuin hoor, maar vaak even fietsen of we lopen even naar de winkel ofzo:)

sam is nu gelukkig vrolijk en speelt wel lekker ondanks de koorts. hij is wel sneller moe merk ik, om 19.00 gingen we naar boven vanavond en hij sliep eigenlijk gelijk.

11. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    ik heb dat tijdje ook gedaan idd elke dag naar buiten, nu ze veel buiten speelt, doe ik dat niet meer elke keer. Maar moet het wel weer doen eigenlijk!

12. elsie22

elsie22 Niet meer actief

vind het zelf ook lekker om te fietsen en een stukje te lopen, ben ook bezig wat kilo's kwijt te raken, dus lekker bewegen!:)

13. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Goed zeg!

14. nila

nila Actief lid

2 jul 2012
    220
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een mama van 2 peuterpubertjes...Nou ja de ene is bijna een kleuter. Wat hier goed helpt als ze een dwarse bui hebben is ze even in de gang op de mat zetten om af te koelen. Dan komen ze na een paar minuten zelf binnen om sorry te zeggen.

Ze vinden het allebei ook heerlijk om buiten te zijn en als het maar even kan qua weer spelen ze dan ook buiten (in de tuin)
    Als manlief thuis is en het is mooi weer dan neemt hij ze vaak even mee naar de speeltuin. Kunnen zij lekker hun energie kwijt en het geeft mij (als thuisblijfmama) even een beetje rust.

15. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @Nila Hier gaat ze ook als ze echt heel boos is of iets doet wat echt niet mag, dan moet ze van mij op de trap zitten voor een minuut en dan haal ik haar weer op, praten we erover, zegt ze sorry, knuffel en kusje en dan is het weer klaar. Maar het effect is er nu niet meer.

Zijn jullie peuters al zindelijk of bezig met zindelijk worden? ik krijg het hier niet voor elkaar...

16. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@madeliefje nee we zijn er nog niet mee bezig, sam zegt wel poepen en dat gaat ie staan poepen dus kan dan nooit op tijd zijn op hem op een potje te zetten. maargoed het komt vanzelf wel ga het niet opdwingen hoor!

17. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    ze zeggen dat het vanzelf komt dat ze ook willen, dus wie weet komt het dan nog. Wanneer worden ze ongeveer zindelijk eigenlijk gemiddeld?

18. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    knap van hem dat hij het al wel aangeeft! dat is toch al een eerste stap, dan kan het hard gaan straks!

19. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik heb geen idee wat de leeftijd is eigenlijk... denk ergens tussen de 2 en 4 jaar jaar maar sommige zijn al zindelijk als ze 1 zijn.

heb sam zojuist op de gang gezet hele ochtend al uitdagen

20. nila

nila Actief lid

2 jul 2012
    220
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gezellig ochtendje dus bij jullie Elsie ;)

Ik heb altijd zoiets van als ze maar vóór hun vierde jaar zindelijk zijn. Dochter en oudste zoon waren met ruim 3 jaar zindelijk. Jongste (sept 2009) is nog niet zindelijk, we zijn er wel mee bezig en als ik m op de wc zet plast ie ook wel, maar geeft het nog niet zelf aan.

Deel Deze Pagina