Stuitlaken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LadyIngrid, 5 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Hoi allemaal

Ik kwam toevallig op internet het stuitlaken tegen. Toevallig zijn er mensen van een vorige generatie die hier veel van gehoord hebben (ik zelf niet).
    Ik vroeg me af of hier dames zijn die ervaring met een stuitlaken hebben en wanneer heb je er 1 aangeschaft?

Lieve groetjes

2. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Je bedoelt waarschijnlijk een sluitlaken. Ik heb er een liggen en heb die na mijn eerste gebruikt. Voelt lekker stevig aan. Er zijn dubbele meningen over. Het helpt de eerste momenten om je ingewanden enz weer op z'n plek te krijgen en de flubberbuik en spieren wat steun te geven. Te lang gebruik schijnt de buikspieren juist lui te maken, dus kort is fijn, maar niet te lang.

3. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Eh ja, een sluitlaken haha. Wanneer heb je die gekocht? Voorin de zw schap of later?

4. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Die is voor na de bevalling, niet voor tijdens de zwangerschap

5. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Ik hrb hem gekocht in de 30 weken. Je hebt ook de belly bandit! Die zijn moooooi! Ik vond het heel fijn na de bevalling (alle drie keren!)
    Heb elke keer het gevoel dat mn organen in een gat vallen na de bevalling en dit ding help!

6. Klets

Klets Bekend lid

20 nov 2013
    570
    0
    16
    NULL
    NULL
    Op aanraden van de fysio heb ik vorige keer na de bevalling een sluitlaken gebruikt. Ze adviseerde dat omdat mijn buikspieren te ver uit elkaar waren komen te liggen tijdens de zwangerschap. Het is best een gedoe om het sluitlaken goed om te krijgen als je zo'n ouderwetse heb als ik had, maar het voelt wel lekker stevig! Hier raden ze ook max 7 dagen tot week aan.
    Ik kom hem via verloskundige en fysio voor die periode huren, kostte tien euro.

Deel Deze Pagina