Wie is er ook werkzaam in de kraam? Misschien wel leuk om elkaar tips e.d. te geven? Of juist elkaar helpen bij vragen o.i.d. ?
Hoi Loran, Wat een leuk initiatief! Ik sluit me hier graag bij aan. Ik werk namelijk ook als kraamverzorgende!
Volgens mij zijn er meerdere dames op zw.pagina die ook kraamverzorgenden zijn... Alleen nog niet gevonden :
Leuk Ik doe het nu (bijna) 1 jaar. Heb hiervoor 6 jaar in de ouderenzorg gewerkt. vind het harstikke leuk om te doen.. Elke dag is anders
dat vindt ik ook het voordeel van de kraamzorg, elke dag is anders, en wat ik vooral fijn vindt is dat je "eigen baas" bent, ik ben echt iemand die het heerlijk vindt om zonder collega's te werken. Dat is trouwens wel een hele omschakeling van de ouderen naar de kleintjes.
Ja klopt. Vond het vooral op het eind niet leuk mer in de ouderenzorg . Keek er steeds meer tegenaan om te moeten werken. Heb ik met de kraam geen last van Vindt het zo leuk, dat ik dit echt jaren wil doen..
Kraamzorg lijkt mij helemaal geweldig. Ik vraag me af of ik die opleiding kan doen. Ik heb geen diploma wegens omstandigheden en deed de vmbo. Iemand enig idee?
Ik heb voorheen ook vmbo basis gedaan, en heb daarna de 3-jarige mbo opleiding tot verzorgende gedaan, in het laatste jaar voor de kraamzorg gekozen, en nu al weer ruim 2 jaar kraamverzorgende Dus ja dat kan dus met een vmbo vooropleiding
Bedankt voor je berichtje! Ik wil even wachten tot de kids wat ouder zijn en dan ge ik ervoor. Hopelijk kan het ook gedeeltelijk met een thuisstudie.
Ik wil ook graag in de kraamzorg werken. Ik heb ook de vmbo gedaan en daarna de opleiding verzorgende. Daar ben ik in het eerste jaar mee gestopt. Ik vond de opleiding helemaal niet leuk. Nu ben ik van plan om een verkorte kraamzorgopleiding te doen. Ik vraag mij alleen af of het goed te combineren is met kleine kinderen. Mijn vriend werkt doordeweeks 's middags tot 's avonds en 's weekends werkt hij hele dagen. Dus het lijkt mij zo moeilijk om het te combineren.