Wie is er ook werkzaam in de kraam? Misschien wel leuk om elkaar tips e.d. te geven? Of juist elkaar helpen bij vragen o.i.d. ?
Hoi Loran, Wat een leuk initiatief! Ik sluit me hier graag bij aan. Ik werk namelijk ook als kraamverzorgende!
Volgens mij zijn er meerdere dames op zw.pagina die ook kraamverzorgenden zijn... Alleen nog niet gevonden :
Leuk Ik doe het nu (bijna) 1 jaar. Heb hiervoor 6 jaar in de ouderenzorg gewerkt. vind het harstikke leuk om te doen.. Elke dag is anders
dat vindt ik ook het voordeel van de kraamzorg, elke dag is anders, en wat ik vooral fijn vindt is dat je "eigen baas" bent, ik ben echt iemand die het heerlijk vindt om zonder collega's te werken. Dat is trouwens wel een hele omschakeling van de ouderen naar de kleintjes.
Ja klopt. Vond het vooral op het eind niet leuk mer in de ouderenzorg . Keek er steeds meer tegenaan om te moeten werken. Heb ik met de kraam geen last van Vindt het zo leuk, dat ik dit echt jaren wil doen..
Kraamzorg lijkt mij helemaal geweldig. Ik vraag me af of ik die opleiding kan doen. Ik heb geen diploma wegens omstandigheden en deed de vmbo. Iemand enig idee?
Ik heb voorheen ook vmbo basis gedaan, en heb daarna de 3-jarige mbo opleiding tot verzorgende gedaan, in het laatste jaar voor de kraamzorg gekozen, en nu al weer ruim 2 jaar kraamverzorgende Dus ja dat kan dus met een vmbo vooropleiding
Bedankt voor je berichtje! Ik wil even wachten tot de kids wat ouder zijn en dan ge ik ervoor. Hopelijk kan het ook gedeeltelijk met een thuisstudie.
Ik wil ook graag in de kraamzorg werken. Ik heb ook de vmbo gedaan en daarna de opleiding verzorgende. Daar ben ik in het eerste jaar mee gestopt. Ik vond de opleiding helemaal niet leuk. Nu ben ik van plan om een verkorte kraamzorgopleiding te doen. Ik vraag mij alleen af of het goed te combineren is met kleine kinderen. Mijn vriend werkt doordeweeks 's middags tot 's avonds en 's weekends werkt hij hele dagen. Dus het lijkt mij zo moeilijk om het te combineren.
Mijn dochter is 18 maand. En op zich is het wel te combineren.. Ligt natuurlijk ook aan de contract die je hebt. Ik heb 24-30 uur in de week ( hoogste cotract momenteel) , en mijn dochter gaat naar de dagopvang door de week,..
Hey Dames, Kraamverzorgende lijkt me een super leuk beroep, nadat ik kennis gemaakt heb met mijn eigen kraamverzorgende. Ik ga nu een opleiding doen van nha maar dan eerst de basis, zonder stage zodat ik nog bij me meisje ben... en daarna vervolg opleiding tot kraamverzorgende... Lijkt me echt super
Ik ben ook kraamverzorgster, maar sinds ik kids heb werk ik niet meer. Ik ben nu gastouder. Ik vind het heerlijk om thuis te zijn bij de jongens. En als ze naar school toe gaan ga ik weer aan het werk. Maar ik zit er ook over te denken om verder te leren voor kraamverpleegkundige.
ik kan het tot dusver qua (groot) contract goed combineren met mijn dochter. Als er een tweede bij zou komen zou ik denk ik, wel minder gaan werken. Verder doorleren lijkt me ook heerlijk (uiteindelijk verloskundige ofzo), alleen nu nog even niet.
Hee leuk! Ik ben ook kraamverzorgende, 2 jaar nu. Ik heb ook Verzorgende gedaan. Ik heb een contract van 20-25 uur per week en hoop eigenlijk wel wat hoger te krijgen als dat mogelijk is. Mocht er een kleine komen, dan vind ik dit wel prima. Combineren met kids is denk ik wat lastiger maar niet onmogelijk.