Mama's met zoon naam Dex !?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Bluebelle, 28 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bluebelle

Bluebelle Actief lid

31 okt 2014
    112
    0
    0
    Beste mama's en aanstaande mama's,

Nog heel even te gaan voordat de kleine man straks geboren zal worden in het nieuwe jaar.
    Ik denk erg na over de naam Dex, maar ik twijfel te veel.
    Zijn er hier mama's met een zoontje Dex ?
    Hoe is zo'n naam op school en in jullie omgeving.
    Ik ben soms zo bang dag hij gepest zal worden ivm rijmen.
    Wat denken jullie ? En als er mama's zijn met een zoontje Dex hoe is dat op school? Ligt uiteraard aan het kindje zelf.
    Op mijn eigen naam rijmen er ook dingetjes maar ik herinner mij dat nadat ik dat 2x had gehoord ik zoiets had van boeiend nu weet ik het wel ;)

2. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Mijn vriendin heeft een zoontje Dex en ik hoor haar nooit over vervelende rijmwoorden of pesten met de naam. Ik denk dat het wel meevalt. Je kunt er wel op rijmen maar als kinderen iets willen verzinnen vinden ze bij elke naam wel iets. Ik zou me daar niet te druk over maken.

3. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Dex word steeds populairder dus denk niet dat het een groot probleem gaat worden. Zo is t ook met mexx/mex of lex dat je er op kan rijmen.

4. Humava

Humava Niet meer actief

Mijn zoon heet Dex. Hij gaat alleen nog niet naar school, hij is nog maar 4 maanden. Iedereen in mijn omgeving heeft positief gereageerd op de naam.

5. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    642
    287
    63
    Kinderen pesten niet om een naam..als ze willen pesten vinden ze wel wat...heb je dan een "normale" naam, dan is t wel de kleur schoenveters bij wijze van spreken.....

mijn kinderen hebben "rare" namen (Dwz normaal en top 50 in het buitenland, maar hier in nl. Nog relatief onbekend...)
    Ouders zeggen vaak "Hoe??" als ze de namen vragen, vriendjes vinden er echter niets raars aan, voor hen zijn hun namen de normale zaak van de wereld...

6. beached

beached Lid

26 aug 2010
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon van 2 heet Dex.
    We zijn ontzettend blij met zijn naam, stoer, kort, krachtig...

Bijnaam is Dexie :)

7. Celest

Celest Bekend lid

17 sep 2009
    575
    0
    0
    Moederen
    Thuis
    Dex vind ik een super stoere en mooie jongens/mannen naam. Stond op mijn lijstje alleen manlief vond het niet zo mooi. Jammer!

Denk dat er niet snel gepest of gerijmt zal worden met de naam Dex. Vind het een gewone naam. Misschien eerder namen zoals Michiel = Piel of Joep = Poep die echt rijmen zou ik minder snel voor kiezen.

Hoorde laatst de namen Huigje en Qut dus denk dat je prima zit met deze naam!

8. Nienke90

Nienke90 Niet meer actief

Hele leuke naam! Helaas heet een neefje al zo, anders hadden wij ook Dex gekozen :D
    Iedereen reageerde bij hun ook heel enthousiast op de naam. En wat betreft rijmen, als kinderen willen kunnen ze op iedere naam wel iets verzinnen ;)

9. Bluebelle

Bluebelle Actief lid

31 okt 2014
    112
    0
    0
    Ja hele leuke naam, merk nu wel dat het een naam is die in 2015 wel erg populair gaat worden. Denk dat ik hem over laat waaien en voor een andere kies.

10. Welk raar woord rijmt er op 'Dex' dan? :) Ik kan naast 'complex' of 't-rex' echt helemaal niets bedenken en dat zijn geen woorden waar ik het om zou laten..

*edit*
    Oh, doh, ineens is het kwartje gevallen hoor. Komt denk doordat het een verboden woord is op ZP :D

11. Secondbeeb

10 aug 2014
    57
    0
    0
    Noord Brabant
    Wij willen/wilde ook voor Dex gaan. Persoonlijk had ik m nog niet eerder gehoord. Nu blijkt dat de naam vorig jaar best wel veel gegeven is. Ook zit er een Dex op de psz van mijn eerste zoontje en we wonen in een klein dorp. Zouden dit redenen zijn voor jullie om een andere naam te kiezen? Ik moet wel zeggen dat we weinig namen beide leuk vinden. Bij ons eerste kindje heeft het ook heel lang geduurd voordat we eruit waren... Wat te doen? Wat te doen? Vind het zoooo moeilijk!

12. Bluebelle

Bluebelle Actief lid

31 okt 2014
    112
    0
    0
    Ja , hier precies het zelfde ! Daarom laat ik de naam voorbij gaan. Als je ook maar vraagt vind iedereen het een leuke naam en komt het wel in elk namenlijstje voor. Wil liever niet de nieuwe Sem naam aan mijn kindje geven. Maar dat is hoe ik er nu naar kijk, je moet doen waar jij je prettig bij voelt ! Als dit de naam is zou ik hem gewoon geven.

13. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Anders Dexter?

14. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Ik vind Dex een geweldige naam!!

Ik zou een naam niet laten vallen omdat er iets op rijmt, want op vrijwel elke naam rijmt wel iets! Zoals al eerder gezegd, kinderen pesten niet zozeer om een naam maar om andere dingen (en vaak weet je helemaal niet waarom!)

Deel Deze Pagina