In rook gezeten!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door flowerpower50, 6 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Hoi,

Ben heel pril zwanger, Dus de mensen weten het nog niet.
    Nu zat ik vanmiddag bij mijn moeder en tante achterin de auto. Beide waren ze aan het roken, heel de auto blauw. Had achter het raam wijd open gezet, maar goed, adem het toch in, slaat je gewoon op je longen, en nu ik weer thuis ben, ruik ik er echt helemaal naar.
    ben zo'n bangerik dat ik gelijk bang ben dat het het vruchtje beschadigd heeft, al was het maximaal 10 minuten. Is het echt heel schadelijk?

Net zoals de griep en buikgriep: gaat nu rond bij mijn zoontje in de klas; heb toen eens gelezen dat iemand een miskraam Door koorts gehad heeft. Nou, banger kun je me niet krijgen hoor. Pfff niet leuk :(

2. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Serieus? Rook is niet goed, maar dit is wel heel overdreven ;) relax meid.

3. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Hey meid,
    Snap je ongerustheid maar stressen over alles is vele malen slechter dan al dit. Als je een miskraam krijgt van de koorts was het sowieso al niet geheel goed, je krijgt die niet 'zomaar'. Er zijn genoeg vrouwen die ziek zijn geweest tijdens de eerste weken van de zwangerschap en waar niks mee aan de hand is. Helaas is dat vrouwtje net degene geweest waar wel iets bij is gebeurd. Ook een keer in de rook is echt niet levensbedreigend. Ja, niet in de rook zitten is beter, maar van die paar keren gebeurd er ook niet zomaar iets. Er zijn genoeg vrouwen die nog roken in de eerste weken omdat ze niet weten dat ze zwanger zijn. Kan het dan allemaal zomaar? Nee dat ook niet maar probeer te relativeren meid, anders krijg je het mega moeilijk de komende maanden.

4. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Klopt... ben een stresskip. Sorry dames. Bedankt voor het antwoorden.

5. Logan

Logan Niet meer actief

Zou mij ook niet lekker zitten. :) maar meis relax.. komt vast goed.

6. Bodien

Bodien Fanatiek lid

15 mrt 2013
    1.616
    169
    63
    Ik heb eerst nog gerookt in mijn zwangerschap toen ik het nog niet wist. Daarna gestopt toen ik wist dat ik zwanger was. Hij is gezond geboren. Dus denk niet dat het schade heeft gebracht :)

7. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    Ik had het sowieso niet fijn gevonden, ook als ik niet zwanger ben. om met zn 3en in een auto te zitten waarvan er 2 zitten te paffen. Blegh.

8. Vlindermama2014

Vlindermama2014 Bekend lid

3 okt 2014
    624
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik snap je bezorgdheid,

Ik had gister een feestje van iemand, werd met ongeveer 30 man gerookt, verschrikkelijk. Sigaretten, sigaren en door sommige zelfs WIET. Vreselijk.

9. Groot

Groot Actief lid

15 dec 2011
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    roken is met name gevaarlijk doordat je vaten samen knijpen als je nicotine in je bloed krijgt, dus ook de vaten van de placenta...
    de placenta 'functioneert' daardoor minder goed waardoor je kindje achter kan blijven in ontwikkeling of waardoor de plas zelfs los kan laten...
    bij 4 weken heb je nog geen placenta, en ik denk ook niet dat 1 maling 10 invloed gehad zou hebben als je verder zwanger was!

Ik zou me geen zorgen maken!

(vind mensen die roken in de auto terwijl er een niet roker (zwanger of niet zwanger) bij in zit trouwens wel echt heel asociaal, zou ze daar volgende keer wel op aanspreken!)

Deel Deze Pagina