MAMA's na 'de laatste 10 weken'

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Nina Sanders, 26 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hier ook niet meer hoor. Nu moet ik zeggen dat ik in de nacht redelijk wat slaap krijg.
    Maar slaap in de middag ook niet meer.

2. flowertje36

Al een flink kereltje dus! Hopelijk lukt het allemaal met zoeken naar het juiste ritme. En hopelijk slaapt hij niet slechter als je de nacht fles minder geeft.

3. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    ik ga dat denk ik ook nog even laten afhangen van zijn laatste fles. als hij daar veel van heeft laten staan dan denk ik dat ik toch gewoon een grotere fles blijf geven. :)

Noortje88 vindt dit leuk.
  4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik heb overdag ook nooit geslapen. Ook niet in de kraamweek. Ben zo slecht in rusten en rust nemen. Altijd krijg ik spijt maar het zit niet in me om veel te rusten (terwijl mijn lijf dit wel nodig heeft). Slaap nu ong 5u per nacht en ja, dit is weinig. Ja, ik ben moe. Maar ik houd het prima vol en ik 'kom niet toe' aan overdag slapen. Soms ga ik wel even op bed of of de bank chillen maar dan ben ik altijd wel iets aan het doen.

@Oceanna hopelijk vinden jullie snel een goed ritme!

@ryanne1989 mooie naam! Goed gedaan meid. En nu lekker genieten en je niks aan trekken van slaap tekort of de waarschuwing dat je last kunt krijgen van kraamtranen: deze heb ik ook niet gehad!

Oceanna vindt dit leuk.
  5. Aagj

Aagj Actief lid

1 mei 2015
    327
    108
    43
    Hier ook heel slecht in slapen overdag. Ik had het de eerste week wel echt nodig, vooral voor mijn lijf. Maar echt in slaap komen lukte vaak niet dus het was meer een verplicht rustmomentje. Stiekem was ik ook wel blij dat dat niet meer hoefde toen de kraamhulp weg was, ik vind het veel gezelliger om lekker beneden bij de rest te blijven. Ik nam na de kraamweek dan ook wel een rustmoment, maar dan lekker op de bank voor de televisie.

Vandaag de eerste dag helemaal alleen met de kids erop zitten en het viel me alles mee! Kleine meid was enorm zoet vandaag en heeft veel geslapen. Ja, af en toe heb ik haar iets langer moeten laten huilen dan ik zelf fijn vond maar de andere kinderen hebben ook recht op mijn aandacht. En ze was snel weer tevreden wanneer ik haar weer kon troosten.
    Ik merk het wel meteen weer aan mijn lijf. Heb ook misschien iets teveel gedaan in het weekend (ochtend dierentuin, zondag een flinke wandeling). Nu dus wat pijn in mijn onderlijf maar dat gaat na een nacht rust ook wel weer over.

De nachten vallen me ook mee (klopt snel af). Meisje slaapt heerlijk rustig en komt netjes om de 3 uur. Vanochtend zelfs iets langer doorgeslapen. De krampjes lijken ook af te nemen, ik hoop het maar!

Oceanna, XmoonlightX en Noortje88 vinden dit leuk.
  6. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ik ben voor nacontrole geweest bij de vk
    Alles controles waren goed en mijn buikspieren zijn weer aan elkaar
    Ik mag beginnen met oefeningen gaf ze aan :D

Oceanna, exciting en Noortje88 vinden dit leuk.
  7. Noortje88

Noortje88 Niet meer actief

Wat fijn! Weet je al wat je gaat doen qua bewegen/sporten en oefeningen enzo?

Slapen: ik ben dus blijkbaar niet de enige die overdag niet kan slapen... vannacht heb ik even een van de twee keer kolven overgeslagen en dankzij manlief die de flesjes deed twee keer vier uur kunnen slapen! Hoe blij je al niet kan zijn met twee keer vier uur tukken! :roflmao:
    Borsten waren wel eeeenorm toen ik wakker werd maar dat vond dochterlief niet erg geloof ik, ze heeft goed ontbeten:D

Oceanna en exciting vinden dit leuk.
  8. XmoonlightX

@Noortje88 Ik heb thuis van alles, dus ga daar maar mee beginnen denk ik. ... voor nu lig ik op de bank :roflmao::roflmao:

Oceanna en Noortje88 vinden dit leuk.
  9. flowertje36

Wat fijn! Lekker weer beetje bij beetje sporten. Haha vooral die bank ligt hier nu ook lekker.

Oceanna en XmoonlightX vinden dit leuk.
  10. flowertje36

Heerlijk even 4 uurtjes!
    Hier vannacht ook helaas een mindere nacht. Ze was veel wakker en wou alleen maar bij mij zijn.
    Gelukkig slaapt ze na de ochtend fles een hele morgen. Dus ben nog weer even bed ingedoken.

Net cb op bezoek gehad. L is nog niet op geboortegewicht maar komt wel genoeg aan. Ze mag nu over op flessen van 120, want ze houdt het op flessen van 90+3 soms nog geen 3 uur vol.
    Verder was cb mooi tevreden over haar.

Oceanna, XmoonlightX en Noortje88 vinden dit leuk.
  11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @XmoonlightX wat fijn! Lekker langzaamaan weer wat gaan doen, heerlijk! Goed dat je over de nacontrole begint, ik moet die afspraak nog inplannen over een week of 4.

@flowertje36 bedoel je dat ze nu op flessen zit van 120cc? Nu al? En misschien stomme vraag maar wat bedoel je met die +3 in '90+3'? Voel me heel dom nu, haha.

Hier zijn we een beetje aan het experimenteren met de nachtvoedingen. O. is vaak zo duf dat hij dan amper wat drinkt dus 1 nachtvoeding hadden we er zeer snel al uit. 's avonds om 23u krijgt hij de laatste fles en afgelopen nacht kwam hij zelf om 16.00. Ik twijfelde wat ik zou doen want hij was weer zo duf. Ik heb hem terug in bed gelegd en de fles 'pas' om 6.30 gegeven. Ging prima, ben dus een beetje aan het experimenteren met 6 voedingen op een dag (hij drinkt vandaag overdag dus wel iets meer nu, momenteel zit hij op 80cc wat hij wel op krijgt, maar het kost hem wel wat moeite ;)). Hij is dan wel gulzig en krijgt standaard ong. een uur na de voeding vreselijk de hik (héél hard en erg lang). Dat hele lijfje schudt heen en weer, best zielig. Als hij écht heel gulzig is en een flesje van 80 snel leegdrinkt, dan moet ie vaak wel spugen. Ik probeer hem tussentijds een boer te laten doen en soms lukt dat, soms niet.

Verder is mijn man vandaag voor het eerst weer gaan werken. Nou, die had er wel even moeite mee hoor, pfoe! Kreeg een aantal appjes vandaag dat hij eigenlijk het liefste naar huis zou willen komen en dat ik foto's moest sturen haha. Gelukkig is hij rond 18.15 weer thuis en kan hij zijn zoon even lekker knuffelen (en mij hopelijk ook want ik zie hem zo eerst naar de kleine man rennen, hihi).

De tweede week was ook even wennen, geen kraamzorg meer maar op zich gaat dat hartstikke goed. Je leert je kindje zo snel kennen en die band voelt zo natuurlijk dat zorgen voor hem eigenlijk vanzelf gaat. Ja oke, ik krijg de kriebels van smalle rompers (met lange mouwen, iegghhh wat een hel!) en voel me een beetje schuldig als ik erachter kom dat ik de luier te strak had gedaan.. maar ach, elke dag leren we een beetje bij.

Oceanna en XmoonlightX vinden dit leuk.
  12. flowertje36

@Nina Sanders er bestaan nooit domme vragen. Dat is 90 water + 3 scheppen voeding.
    Nee ze krijgt nu qua voeding per keer wat ze mag. Ze is natuurlijk al 4 kilo. Dus mag ze tussen de 100 en 120 voeding.
    Altijd wennen om alleen te zijn. En voor de vader is het ook moeilijk, want die moeten vrij snel weer aan het werk.

Oceanna en Nina Sanders vinden dit leuk.
  13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ohhhh op die fiets. Even denken. Dan krijgt O.. (150+5)/2.. :p ik bereid zijn huidige hoeveelheid voor twee keer tegelijk. Al krijgt hij het niet altijd op..

Ben super benieuwd hoeveel O. nu weegt. Morgenochtend komt de wijkverpleegkundige hem meten en wegen enzo. :)

Noortje88 en Oceanna vinden dit leuk.
  14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Voor degenen die de dr Brown flessen gebruikt: ik ga deze toch proberen denk ik.

O. krijgt soms erg veel lucht met de Avent binnen en gisteravond heeft ie netjes 20 a 25 min over zijn fles gedaan en tóch kwam alles er met een grote boog uit. :eek::( Zo zielig.

Hebben jullie de normale of brede flessen? Wat zouden jullie aanraden?

15. Noortje88

Noortje88 Niet meer actief

Ik heb ook de dr. Brown flessen (normale). Eigenlijk maar een keer uit nood de Avent gebruikt en merkte meteen verschil: N. kreeg veel meer lucht binnen en was daarna ook onrustiger met krampjes. Snel weer terug dus naar de dr. Brown... Heb verder weinig vergelijkingsmateriaal en ook de brede fles nooit geprobeerd, maar deze bevalt hier goed!

Nina Sanders vindt dit leuk.
  16. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Zal ook proberen soms wat te reageren.

Hier ook dr brown breed en gaat aardig. Wel krampjes hoor maar nog geen gespuug (alleen de 2e dag alles er uit door de misselijkheid van de bevalling nog). Drinken gaat alleen nog wel in 10 minuten, kan dit ook komen door de lage hoeveelheid nog?

F krijgt nu 7 x 60cc. Iets sneller opgebouwd omdat hij heel hongerig was al na 2.5 uur en dan heel hard ging krijsen, heel zielig. Kraamhulp zei dat je dan beter iets meer kan geven want door krijsen happen ze ook veel lucht.
    Verder gister hierdoor dus een drama nacht, maar vandaag beter!
    21.30 flesje en daarna erg onrustig tot de fles van 0.30. Geslapen (in zijn wiegje!!) tot 3.30. Toen van 4 tot half 6 weer in het wiegje maar toen wakker van krampjes. Even met hem in de wiebelstoel gezeten en daarna maar lekker bij ons ik bed genomen wat resulteerde in pas 7.30 weer een flesje. Nu ligt ie nog heerlijk tegen me aan te slapen en wordt beneden mijn ontbijtje gemaakt door de kraamhulp :thumup:
    Vandaag laatste hele dag :eek: dan nog 3 halve dagen en dan is het alweer om :(

Nina Sanders, Noortje88 en Oceanna vinden dit leuk.
  17. XmoonlightX

Omdat hij de avent speen gewend is zou ik voor de brede gaan. Tenzij hier geen level P speen voor is
    Stel je voor dat de 1 ook nog te snel gaat , moet je wel naar de P kunnen

Ik zou het zeker proberen. Hier was het echt een verschil

@ryanne1989 Dat was hier ook . Toen ik over ging op de prematurenspeen was het wel netjes 20 min

18. flowertje36

@Nina Sanders ik heb op dit moment de kleine flesjes.
    Maar ivm de hoeveelheid voeding moet ik over op de grote flessen en dan ga ik even kijken of de brede of de smalle. Maar denk gewoon de smalle.

Hier hebben we een top nacht gehad. L doet het al goed op de flessen van 120. Slaapt veel langer is langer tevreden en rustiger. Alleen last van krampjes. Maar dat wordt ook steeds minder gelukkig.

19. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Hier geef ik wel 120+4 maar die gaan lang niet allemaal op. Hij heeft nog zeker 6 flessen. Ik laat het maar zo. liever een fles meer dan dat alles eruit komt of hij te weinig krijgt.

XmoonlightX vindt dit leuk.
  20. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Ging vandaag al beter, boertje tussendoor en dan duurt het zeker 15 min.

Vandaag hielprikje gehad en gehoortest Em daardoor vanmiddag wel wat onrustig. Hopelijk vanavond en vannacht gewoon lekker drinken-slapen ;)

Nina Sanders en Oceanna vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina