Oh ik dacht dat ze prikjes kregen. Maar nu zie ik in het boek alleen met 4 jaar weer. Oh waarom moet ik er dan met 2 jaar heen ?
Motoriek , praten, ontwikkeling etc en oog controle Bij drie jaar de grote oogtest Ze laten je echt niet los van 1,5 tot vier jaar
Hier ook een hele fijne cb. Had ook echt vooraf nou kom maar op met je gezeik. Arts is heel lief en vpk ook. Geven altijd wel complimentjes naar kind en ouder. Ook tot nu toe zelfde arts of vpk. Toen de vpk met intake kwam zei ze ook plan de volgende prik afspraak wel bij mij kan ik L zelf zien.
Hier ook op zich niet heel negatief over het CB hoor. Ze zijn niet per se onaardig of dwingend. Realiseerde me gisteren ook dat het CB waar wij heen gaan in een van de slechtste wijken van de stad (volgens mij zelfs van het land...) staat. Wonen daar zelf niet, maar lijkt wel alsof er op voorhand al een soort oordeel of wantrouwen is als je daar heen gaat. Geen idee of het zo is, maar terugblikkend op oa het intakegesprek en de gesprekken daarna krijg ik er wel een beetje zo'n gevoel bij. Maar goed, beter dan dit kan N. bijna niet groeien, dus ik maak me niet druk. Vannacht eigenlijk heel goed geslapen zonder dr pacco! Ze werd om vier uur wakker voor een fles, in plaats van 5 a 6 uur, maar sliep vervolgens wel door tot half 8. Al met al dus een half uurtje eerder op dan normaal. Daar kan ik prima mee leven Denk dus ook dat we het vanavond weer gaan proberen. Zou mooi zijn als ze het inbakeren niet meer nodig heeft. Ze lag trouwens te lief. Handjes naast dr hoofdje en later had haar armpjes opzij en de spijltjes van dr cosleeper (hekje was omhoog) vast en trok een heel tevreden gezichtje. Alsof ze in haar dromen met leonardo di caprio voor op de titanic stond haha (of is dat stiekem een projectie van mijn eigen droom?!)
Is hier ook zo, zo kil is die arts! De verpleegkundige komt hier ook regelmatig op de psz voor als mensen vragen hebben super fijn @flowertje36 jeete wat heftig zeg! Gaat het de laatste tijd wel goed?
@Noortje88 oh wat fijn! Ik zou gewoon proberen te stoppen met inbakeren. Kan altijd weer beginnen mocht het nodig zijn. Soms zit er gewoon een kortere nacht tussen, maar dat hadden wij met de pacco ook wel eens. Hier ook best tevreden over het cb zowel de arts als verpleegkundige. Alleen de wijkverpleegkundige die de Intake deed vond ik verschrikkelijk
Ach gos, wat naar! Hoe gaat het nu de laatste tijd? @ryanne1989 ja, denk inderdaad dat we het zo gaan doen. Net twee slaapjes gedaan in dr slaapzak en dan wordt ze wel eerder wakker dan normaal. Maar goed, is ook even wennen natuurlijk en dan maar even wat meer kortere slaapjes... Als het echt niet gaat kan ik 'r (voorlopig) altijd nog inbakeren.
@Moess ik zat net even te kijken en die slaapzak van puckababy ziet er inderdaad wel super comfortabel uit! Zo even naar de stad, dus misschien een vervroegd kerstcadeautje voor N... (ben volgens mij sinds ze geboren is al bezig met 'vervroegde kerstcadeautjes' )
Hebben jullie trouwens tips om haar bedje (ledikant) op een veilige manier wat meer geborgen/knusser te maken? Ze slaapt nu dus zonder babynestje sinds een paar weken en nu gaat ook dr pacco er uit en merk dat ze die geborgenheid wel fijn vindt. Slaapt bijvoorbeeld beter in de co-sleeper en in de maxicosi (en op ons..). Bovendien slaapt ze nu bij de oppas-oma's vaker in een groter bedje dus kan haar niet altijd meer in de co-sleeper leggen.
Mis die matrasmomentjes soms ook wel idd! Ze ligt nu zoveel boven en het voelt steeds of ik haar weg leg ofzo. Voel ik me weer verplicht om op te ruimen als ze goed slaapt in haar bed... Enne lief hè, die armpjes omhoog! is natuurlijk nieuw nu voor N. Ik stop ook heel strak in. En dan het dekentje ook echt onder het matras vouwen. Soms doe ik een heel dun dekentje om haar heen en dan strak om de beentjes vouwen (armpjes wil ze niet ingestopt hebben). In bed zou je een hydrofiel kunnen gebruiken, anders is het wel heel warm. J. lijkt het wel lekker te vinden. Vandaag is ook matrasdag. Ik denk dat ze gewoon niet helemaal lekker is. Temp wel opgemeten, maar kwam niet boven de 37.4 uit vandaag. Ze wil alleen maar bij ons liggen en werkelijk de hele dag drinken. Speen is ze nog steeds geen fan van, dus dan maar m'n tepel afstaan Nu dus dag 2 slapen in de draagzak. Vandaag toch maar slaapzak bij de HEMA gehaald. Lekker op de groei hebben geen zeeman of c&a in de buurt. Maar, hij voelt wel lekker warm aan. Rits voor nu maar even de mouwen eraf, anders wordt ze boos dat ze niet kan duimen
@Noortje88 Idd heel strak instoppen en voetjes (als ze gestekt zijn) tegen het voeteneind. Ik heb vandaag een auto ongeluk gehad Ging met een vriendin en F naar een vriend op verjaardag. Voor mij remde ineens een mevrouw heel hard maar al veel te laat waardoor ik er niet meer tegen kon remmen. Auto helemaal ik elkaar aan de voorkant, reed denk ik nog 40km/h. F is nagekeken in de ambulance maar leek niets aan de hand, mogen de HAP bellen als er vanavond/vanacht wat geks is... Politie zei dat ik heel blij moest zijn met onze degelijke auto (Volvo v60) en de maxicosi op de isofix.. Gelukkig zelf niets.. alleen veel schrik en een duur grapje met de auto. En een nieuwe maxicosi.