MAMA's na 'de laatste 10 weken'

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Nina Sanders, 26 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mutsefruts88

Mutsefruts88 Niet meer actief

Haha lief! Gillen doet ze nog niet echt, maar wel steeds meer geluiden maken. Vooral met lachen en 'gymen' :D

Ze vindt wel dat ze toe is aan zitten o_O steeds zichzelf omhoog werken en nijdig worden als ze moet blijven liggen :confused: dat worden een paar zwaaaaaare maanden tot ze echt mag gaan zitten :rolleyes:

Noortje88 en Oceanna vinden dit leuk.
  2. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Hier ook een mannetje dat weinig slaapt overdag. Hier ook bij de eerste gekeken van vermoeidheid in bed en even laten huilen. Ook hier de 12 weken sprong dus gaat ook wat moeilijker allemaal.

Slaapt hij al?

Haha was hier idd ook s ochtends. Ik heb de keuken gesopt :rolleyes: en samen met man gelunched bij de bakker!

Voel me gelukkig al een stuk beter als vanmorgen, alleen nog flink hoesten waardoor mijn ribben nog erg pijnlijk Zijn.
    F had bijna alleen maar geslapen bij de opvang o_O gekkerd.
    En bij het in bad gaan trof ik weer verf tussen zijn teentjes aan, dus ze hebben weer geknutseld :D:p
    Net kinderopvangtoeslag aangevraagd, wat een gedoe zeg die belastingdienst :mad:

3. kim2306

kim2306 Fanatiek lid

23 mrt 2015
    1.534
    142
    63
    Tot nu toe slaapt hij ben er verbaasd over

4. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Hoi dames! Tijdje niet geweest, weer begonnen met werken en even zoeken naar t ritme weer! Ook ziekenboeg gehad hier, gelukkig bleef zoontje bespaard ondanks dat wij fikse griep hadden, bah.. Zoon doet t heel goed op het kdv! Hij drinkt daar keurig om de 3 u een fles... slaapt goed en is lekker vrolijk daar. Op maandag is mijn partner thuis... en ik op woensdag en vrijdag. T ritme was hier af en toe ver te zoeken... slapen wil hij afgelopen dagen lastig, maar maakt snachts wel een ruk van 21 tot 8 u! Zolang de nachten maar goed zijn denk ik dan maar...

Hebben jullie flessenwarmers en zo ja wat voor 1? Hier een difrax flessenwarmer aangeschaft voor de afgekolfde melk maar nu vandaag is t ding alweer kapot :cry: twee weken in gebruik( en 80 euro was ie ofzo) dus baal als een stekker... oma komt donderdag oppassen en vind t zo n gedoe met een pannetje water (en huilende baby dan)... kolven op t werk gaat wel... bang dat ik niet genoeg heb op den duur, vooral een dag als vandaag waarin hij niet keurig om de drie uur komt maar vaker... al begreep ik man ook niet helemaal want die gaf hem 140 cc ipv 150/160cc (omdat t streepje maar tot 170 ml gaat en t verwarmingselement ook 30ml in beslag neemt, :o: mannenlogica ofzo) ik dacht gooi dr een scheut bij dat past echt wel in dat flesje..

Maar goed ik kolf gewoon verder, zie wel of en wanneer ik moet gaan aanvullen met kunstvoeding.. hoop iig tot 6 maanden vol te kunnen houden

Ik ga even wat pagina`s teruglezen!

Oceanna en Moess vinden dit leuk.
  5. kwebbels

@kim2306 hier was ik ook bang dat het slapen zonder inbakeren niet zou gaan.. wonderbaarlijk geen problemen gehad en zijn toen ook maar gelijk gestopt!

@roundandaround hier dus ook weer aan het werk... was erg blij dat ik weer mocht hihi! Ik werk nu 3 dagen en mannetje 4 dagen.. we hebben 2 dagen opvang nodig dus dat zijn dan ook gelijk drukke dagen

@Noortje88 hier ook steeds meer geluidjes en gillen... zooo schattig is dat..

@ryanne1989 hopelijk voel je je snel beter!

@Nina Sanders pff mannen! Die van mij klaagt niet maar heeft ook vrij weinig te klagen omdat ik borstvoeding geef... dus iedere voeding is voor mij (en geloof me, ik heb snachts echt wel eens geïrriteerd in bed gezeten naast een slapende vent en ik weer voeden...en daarna nog kolven..) hij zou niet durven klagen denk ik haha

Nina Sanders en Noortje88 vinden dit leuk.
  6. kwebbels

Jeetje @ryanne1989 wat schrikken zeg het ongeluk :eek: gelukkig alleen schade aan de auto en hebben jullie niks!

Slaapzak: hier 1 van de Hema, bevalt erg goed! Daaronder pyAma shirtje, rompertje, en een dekentje erover... onze kamer is ong 16graden... wel altijd mega koude handjes en wangetjes maar lijkt hier geen last van te hebben

Friesje203 vindt dit leuk.
  7. Moess

Moess Niet meer actief

Ah heeerlijk, ik wil ook

Terwijl ik werken ook leuk vind. Maar ben er nu zo lang uit (mei) dat ik er enorm tegenop zie

8. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ik had de avent flessenverwarmer die goedkope Opwarmen duurt wel een tijdje, maar dat moet ook bij bv , dus dat geeft dan niet

9. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Volgens mij had ik hier nog niet op gereageerd! Lief dat je vraagt!

Het gaat hier goed! Inmiddels alweer 14weekjes! Hij heeft 6 dagen in het ziekenhuis gelegen ivm erge reflux! Hij zit nu aan een hoge dosis medicatie.. dit gaat erg goed! Hij staat onder behandeling van de kinderarts. Hij slaapt nu 3 weken door! 21.30 de laatste fles en als ik vrij ben maak ik hem 8 uur wakker en als ik moet werken dan rond 7.15! Hij is vrolijk en lief! Opeens wel weer meer kramp, apart wat dan ging heel goed! Zal er wel bij horen! Sorry dat ik niet meer reageerde.. ik zat er een beetje door heen! Gelukkig ben ik er goed door heen gekomen en kunnen we genieten! Volgend weekend gaan we weekend naar België! Heerlijk! Fijne avond allemaal!

10. Moess

Moess Niet meer actief

Na vorige week die hell krijs avond is ons meiske nog steeds niet zichzelf. Maarja ze zit in de sprong die 5 weken duurt, hiephoi.
    Sommige dagen is ze happy, sommige niet. M. Heeft eigenlijk altijd goed geslapen, dag en nacht. Dag nu minder. Ik denk eigenlijk dat dat ook door de leeftijd komt. Ik lees namelijk dat ze met 4mnd ongeveer 14/16u slapen. Ze slaapt van ongeveer 21.30 tot 8.30 dus dat zijn er al 11. Dan zou ze idd overdag nog maar een uur of 5 slapen en dit klopt wel. Iets van 3 slaapjes van 1.5/2u. Het is alleen heel vreemd omdat ik gewend ben dat ze gewoon van fles tot fles slaapt. Niet meer dus..

11. Mutsefruts88

Mutsefruts88 Niet meer actief

@kwebbels volgens mij kan je het beste een flessenwarmer nemen die er even over doet om te warmen. Zolang je bv opwarmt. Geloof van Prénatal zelf.
    Mag niet boven de 50 graden uitkomen en langzaam warmen.

12. suikerklontje

suikerklontje Fanatiek lid

23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Hier ook van de week 12weken sprong gehad. Overdag is het dan minder slapen en onrustiger, maar na de sprong slaapt ze juist heel goed, denk door alle nieuwe ontwikkelingen. Afgelopen 3 nachten weer van 23.00 tot 7.00 en overdag goed geslapen. Dus wie weet over enkele dagen gaat het weer goed!!!

Ja hoor ook hier een gillende keukenmeid, heerlijk

13. suikerklontje

suikerklontje Fanatiek lid

23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Woe van fles naar fles!!! Ja dat zal dan wel ff wennen zijn. Hier 11uur nacht (even ertussen voor de fles) en overdag 3,5 maar dat is echt al heel lang.

14. roundandaround

roundandaround Niet meer actief

dat zou top zijn :D

15. XmoonlightX

@Moess wat een slaapkoppen hebben wij he ? Ik vind het wel leuk dat ze nu iets wakkerder zijn :D

@exciting Dat klinkt zeker slopend zeg!! Lekker bijtanken volgend weekend

Nina Sanders en Mutsefruts88 vinden dit leuk.
  16. Moess

Moess Niet meer actief

Ja idd, ik moet er echt aan wennen dat ze overdag ook beneden is

XmoonlightX vindt dit leuk.
  17. kim2306

kim2306 Fanatiek lid

23 mrt 2015
    1.534
    142
    63
    En is weer wakker heeft koorts arme kind stomme prikjes

18. XmoonlightX

Heb je al een pcm gegeven?

19. kim2306

kim2306 Fanatiek lid

23 mrt 2015
    1.534
    142
    63
    Ja drie kwartier geleden nu hopen dat t beetje gaat werken

XmoonlightX vindt dit leuk.
  20. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    En iemand zei ook dat ze niet thuis kon blijven wegens financiën.

Mijn man verdient ook maar normaal. Werkt op kantoor als planner. Om het wat breder te hebben zou ik ook moeten werken. Het probleem is dat ik in mei 2015 ziek ben geworden tijd bij UWV heb gelopen maar omdat mijn diagnose niet in de bekende boekjes staat moest ik maar weer gaan werken terwijl ik niet eens een klein koffie kopje kan vasthouden.
    Heb gisteren medicijnen gekregen van de ha omdat mijn handen zeer deden verkleuren (paars) en krom blijven staan. (Type dakgoot hangen).
    Dus ik zou ook best willen werken maar helaas. Wij moeten wel op 1 salaris leven.

Wat betreft T hij is nu 15 weken en ik heb het idee dat hij tanden gaat krijgen. Ja lekker vroeg maar ineens uit het niets schreeuwen van pijn veel kwijlen handjes steeds in zijn mond. En ik voel dan ook bulten onder het tandvlees net als toen bij mijn dochter.

Deel Deze Pagina