MAMA's na 'de laatste 10 weken'

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Nina Sanders, 26 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noortje88

Noortje88 Niet meer actief

Over papjes en hapjes gesproken: Wanneer willen jullie daar mee beginnen? Ik twijfel namelijk. Vind enerzijds 17 weken heel erg jong, ook qua rijping van de darmen. Heb ook nog niet het idee dat N. al erg geïnteresseerd is in mijn eten ofzo (17 weken is ze al over 2,5 week, hoewel het qua ontwikkeling natuurlijk ook zomaar kan dat ze morgen wel geïnteresseerd is). Anderzijds zullen er ook voordelen zitten in het vroeg laten wennen aan smaken en andere texturen enzo. Realiseer me terwijl ik dit schrijf dat ik er eigenlijk nog te weinig over weet en me er eens in moet verdiepen.
    Wat zijn jullie plannen, ideeen en overwegingen? Gewoon even nieuwsgierig...

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

De laatste onderzoeken blijkt dat het juist beter is om bij 4 dan bij 6 maanden te beginnen. Juist ivm allergieen te voorkomen. Ook pindakaas niet tot een jaar meer wachten als er een pindaallergie bij ouder voorkomt

Noortje88 vindt dit leuk.
  3. Noortje88

Noortje88 Niet meer actief

Ik las het toevallig net ja. Grappig, tot niet al te lang geleden was het idee dat te vroeg beginnen juist allergieën in de hand werkt. Niet dus..
    Dus jij gaat ook met 4 maanden beginnen?

4. Mutsefruts88

Mutsefruts88 Niet meer actief

Ik ga me echt proberen in te houden om niet direct al bij 17 weken groente of fruitprakje te geven. Nou ja, die enkele hapjes ;) Ik ben altijd van de middenweg. De ene zegt 4 maanden, de ander zegt een half jaar het beste, dus ik doe 5 maanden.
    Bij de oudste mocht het al vanaf 3 maanden :eek: het verandert steeds.

J kijkt ook altijd heel geïnteresseerd naar m'n glas water hoor :D
    Zet ik het glas aan haar mondje en zeg ik: J ook een slokje water? (Niet dat ze echt water binnenkrijgt, maar voor de sier). En dan is ze ook helemaal blij :cool:

5. Moess

Moess Niet meer actief

M. Is nu 17,5w. Ik moet volgende week naar t cb met haar. Ik wacht dat even af en bespreek het daar. Dit is ons eerste kindje dus ik weet het ook allemaal niet precies en ze denken hier goed mee en geven fijn advies. Volgende week is ze ook 4 maanden. Ik wil wel graag beginnen dan met kleine hapjes maar ga eerst afwachten wat ze adviseren.

6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik wil het wel met 17 wk proberen, maar dan echt 2x per dag 3 lepeltjes ofzo om aan de smaak en textuur te wennen. Een echt volwaardig hapje is dit natuurlijk nog niet. Hoop met een maand of zes wel echt groente en fruit 'maaltijden' te geven ter aanvulling op de fles!

7. suikerklontje

suikerklontje Fanatiek lid

23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Ik vraag volgende week ook even na bij cb, dan is ze 17weken en had nu zelf in me hoofd om niet dat weekend maar weekend erna te beginnen (net voordat ze 19weken is) wil ook echt de eerste dagen zelf doen en niet 1 dag bij ons en dan erna bij oma als ik moet werken :D

8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik wil het idd ook zelf doen (of mijn man die mij foto's moet sturen als ik werk haha). Als toevallig oma die dag oppast of hij naar de opvang gaat, dan maar even die dag niet :p

Friesje203 en Noortje88 vinden dit leuk.
  9. suikerklontje

suikerklontje Fanatiek lid

23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Ze krijgt wel gewoon die dag hoor bij oma. Ik maak in het weekend gewoon veel, doe het in ijsblokjeszak/bak en dan kan ik elke keer 1 blokje eruit halen als ze naar oma gaat.
    Wil beginnen met wortel en ga niet telkens 2 wortels koken :p
    Maar wil op zaterdag beginnen dan kan ik het 3 dagen zelf doen

Nina Sanders en Noortje88 vinden dit leuk.
  10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wij denk ik ook starten met wortel. Weet iemand een goede site met alle dingen die wel en niet mogen? Koolsoorten worden in het begin afgeraden toch? Maar ik vraag me gewoon af wanneer je wat precies mag geven.. niet dat ik O. gelijk kwark met banaan en pindakaas zou geven hoor :roflmao:

11. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Ik wil het 7 december ook gaan vragen waar mee te beginnen etc. F is dan nog te jong, maar voor als hij 17 weken is.
    Denk dat wij juist wel voor de rijstebloem gaan omdat F niet doorslaapt en s nachts erg honger heeft.
    Daarna beginnen met worteltjes of zoete aardappel of zo.

@Nina Sanders heeft O dan ook honger als hij nu wakker wordt, of is hij gewoon uitgeslapen?
    F wordt soms 1,5 uur voor de volgende fles al wakker maar is dan gewoon gezellig aanwezig :)

Nina Sanders vindt dit leuk.
  12. XmoonlightX

Ja hoor
    Ik mocht zelfs nu al beginnen
    Zolang je maar een paar dagen hetzelfde geeft , gaf ze aan

13. Moess

Moess Niet meer actief

Ik heb het boek 'opperdepop' (gekregen) daar staat dit allemaal in maar ook ideeën voor hapjes

14. XmoonlightX

15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja hier ook gezellig aanwezig. Heeft gewoon de slaap uit en wil lekker gek doen en knuffelen etc!

Thanks!

Friesje203 vindt dit leuk.
  16. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Ik heb het boek van 500 baby en peuter recepten. Echt zoveel aan gehad.
    Hier begin ik met 4 maanden.

17. roundandaround

roundandaround Niet meer actief

Ja bleghhh! Hier ook moe, moe, moeder:p En de kleine meneeer werkt ook niet mee, om 21.00 fles gehad, 23.30 nog wakker voor een fles en nu om 03.00 weer... schiet mij maar lek. En dat terwijl hij al een keer of vijf helemaal heeft doorgehaald.

18. Moess

Moess Niet meer actief

Wij hebben ook soms een nacht dat ze ineens om 4u komt voor een fles. Terwijl ze al een week of 2 doorhaalt. Ik ga wel iedere avond naar bed met in m'n achterhoofd dat ik er miss uit moet

roundandaround en Oceanna vinden dit leuk.
  19. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Je kan ook altijd in de supermarkt kijken bij de potjes voor 4 maanden wat daar in zit. Die smaken mogen ze dan zowiezo hebben. Gek genoeg zijn de biologische potjes van de ah goedkoper dan de olvarit. Vond ik altijd wel handig als je weg ging en je je kind in die tijd toch wat wilt geven.
    Ik begin wanneer T aan geeft te willen. Zodra hij met iedere hap mee gaat zitten happen is het tijd:D

20. XmoonlightX

Hier heeft de eerste bijna altijd potjes gehad endie eet nu met alles mee
    Ik ben een beetje lui om een voorraad te maken:roflmao::roflmao:

Oceanna, Nina Sanders en roundandaround vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina