Volgens mij niet, misschien dat ie dan om 13 u wel minder drinkt maar dan kan hij savonds wellicht een iets grotere fles ??(maar ik ben niet helemaal thuis hierin dus misschien klinkt dit wel mega dom haha)
Oh wellicht dat dat het is. Wij draaien hem mega strak dicht om lekker te voorkomen in de flessenwarmer (dan is ie gelijk kapot )
Hm, ik vraag me gewoon af of van 20 tot 6 (en straks van 20 - 8) niet te lang is, maar dan zou ik hem idd wat groter kunnen aanbieden.. Mooi moment misschien om dan ook over te gaan op grotere flessen (als hij dat dan pakt, aangezien er overdag dan 2x maar drie uur tussen de flessen zit).
Kwestie van proberen meid. Elk kind is anders Ik snap dat je minder eetmomenten wil, maar minder eetmomenten wil niet zeggen dat hij dan meer gaat drinken, dat zal je dan moeten kijken of hem dit lukt. Hier werd er altijd gespuugd, behalve bij de droomvoeding haha Ik zou zelf in jou situatie vier flessen te weinig vinden, omdat dit geen volle flessen zijn. En ook omdat hij nog geen vier maanden is. Zelfs hier werd gezegd het liefst tot 4 mnd 5 flessen en dat met zn 7 kg Hij liet hem echter zelf vallen Hier was het schema heel lang 7/13/17/19/23 Ook totaal niet a zoveel uur schema, belangrijker is of je kindje het trekt qua spugen en krampen
En nachtvoeding als je weer moet werken; ja ik snap dat dit pittig is, maar als hij het nog nodig heeft Halve nacht wakker liggen lijkt mij ook niks Soms is het ook een periode he dat dit weer even nodig is , door groeispurtjes
Ja ik draaide hem eerst ook altijd héél erg strak maar als je hem dan iets losser draait, dan hoor je een soort sisgeluid waardoor hij dus niet meer vacuüm trekt.. Ja klopt, ik wil hem ook pas aan de vier flessen hebben op het moment dat hij groente mag eten en dus bijvoeding krijgt (en dan dus ook grotere flessen drinkt). Idd kwestie van proberen. Nachtvoedingen wilde hij vanaf de geboorte eigenlijk al niet. Dan dronk hij maar max 30 cc ofzo en werd ie niet eens wakker als wij hem lieten liggen. Misschien helpt het geven van een grotere fles wel gewoon. Ik ga dat eens proberen. Ja, op johannesbroodpitmeel sliep hij ook wel goed maar dan kreeg hij enorme krampen van. Sinds we daarmee zijn gestopt heeft ie enkel nog krampen als hij een keer niet poept hahaha!
Een optie is ook nog om de 3,5 uur geven en dan de laatste fles groter. Dan krijgt hij toch nog 5 voedingen, maar dan de laatste fles wat vroeger én groter.
De eerste hapjes zullen geen fles vervangen he. Tis puur bijvoeding in het begin Al hoewel er hier gelijk een half potje naar binnen werd gewerkt haha
Hier hoop ik dat ie wel echt wat minder hongeriger gaat worden als ik ga oefenen met de hapjes... scheelt me een hoop gekolf haha..
Ja hij vervangt dan ook geen fles aangezien ik enkel over wil op vier voedingen op het moment dat hij ook grotere flessen pakt (of hem gewoon pertinent zou weigeren). Als ik O zo inschat, dan wil hij die laatste fles over een tijdje echt niet meer.. Zo gebeurde dat ook bij de nachtvoeding. Ik heb een beetje een lui meneertje, en nu hij 's nachts zoveel wakker is, ligt hij gewoon te brabbelen he. Niet huilen of wat dan ook. Gewoon te glimlachen en te kletsen. Hij vraagt dus niet om een fles.
Ja nu die op 170 cc per fles zit vind ik t ook echt minder om alles bij elkaar te krijgen... t lukt nog wel... maar je snapt dat ik echt hard zit af te tellen naar de bijvoeding volgens mij is hij er ook wel aan toe met z’n grote lijfje
@Nina Sanders hier gaf ze het zelf aan om naar 4 flessen t gaan. Ik zou het persoonlijk nog niet doen zo jong en nog geen 5kg. Je kan dan ook niet veel ophogen. (Ik vind 210+7 heel veel, ga ik niet doen) want je zou met 4 flessen op 4x180+6 uitkomen toch? M. Was ook nog niet precies 4 mnd maar wel al 7kg toen ze de laatste fles liet staan @kwebbels de difrax fles moet je de rong vd speen zo strak mogelijk en het ventiel 'gewoon' aandraaien. Wel vast maar niet te strak. Ik schud dat water wat ik dat richeltje blijft hangen er altijd even uit zeg maar Hier vandaag ook weer een nachtvoeding, ben meteen gesloopt... Niks meer gewend..