MAMA's na 'de laatste 10 weken'

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Nina Sanders, 26 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Oh snel zeg!

Oceanna vindt dit leuk.
  2. Aagj

Aagj Actief lid

1 mei 2015
    327
    108
    43
    @Oceanna , het getsie daar zit je echt niet op te wachten en dan alles bij elkaar... sterkte en hopelijk is het snel weer klaar!

@Noortje88 , hier is het wisselend. Het liefst valt ons meisje op schoot in slaap maar ik heb haar net even wakker in de box gelegd en ze is nu in slaap gevallen. Dat lukt eigenlijk alleen wanneer ik haar op haar buik leg.
    Mijn oudste viel wel redelijk makkelijk alleen in slaap maar mijn middelste echt niet. Ik pas me maar gewoon aan aan de behoefde van de kinderen. Mijn persoonlijke mening is dat je een kind van een paar weken niet kan leren alleen in slaap te vallen. Dat is tegen de natuur van een kind in. Maar ieder denkt daar anders over, doen waar je je goed bij voelt!
    En terwijl ik dit type ligt klein dametje alweer op schoot omdat ze toch ging huilen Haha.

Dragen
    Is hier ook regelmatig onze redding. Nu ben ik sinds mijn oudste een maand of 3 is redelijk draagverslaafd dus ik heb een mooie stapel dragers en doeken om uit te kiezen wanneer de kleine gedragen moet worden. Maar wat is het fijn zeg. Bij krampjes kan de kleine meid goed ontspannen bij mij, ik heb mijn handen vrij voor de andere kinderen en ik kan mijn eten normaa (en warm!) opeten. En met 3 kleintjes is het superhandig met naar de peuterspeelzaal wandelen ed in combinatie met de duowagen. Dat zou zonder drager allemaal een stuk moeilijker worden.

Vinden jullie de tijd ook zo snel gaan? Ik wist het nog wel van mijn andere zwangerschappen en kids maar ik moet soms echt even slikken, vooral omdat we nu compleet zijn. Ik zie me nog rondwaggelen met kleintje in de buik en nu gaan we alweer richting een maand oud. Ik geniet wel enorm van de kindjes!

Oceanna en XmoonlightX vinden dit leuk.
  3. XmoonlightX

Ja de tijd vliegt! Over 5 weken is mijn verlof al weer voorbij

Hier gaat het iets minder door mijn bekken.
    Dus moet de boel goed verdelen

4. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Gaat inderdaad veel te hard. Ook voor mij was dit de laatste. Mijn man is al aan het kijken en inlezen voor een vasectomie.

Bij mijn dochter was ik ook al rond de 5 weken weer ongesteld geworden. Heb net maar nog groter verband gehaald. Nu maar de nacht ipv de lange:D

5. XmoonlightX

Of kraamverband :roflmao::roflmao:

Oceanna vindt dit leuk.
  6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ohh wat is er weer veel gekletst.
    @ryanne1989 fijn om te lezen dat het inbakeren heeft geholpen. En je zei iets over een eiwitshake. Potjandrie, heb ik net mijn dure eiwitpoeder weg gedaan omdat ik dacht 'heeft toch geen nut nu, want ik sport nu niet meer'. Eiwitten krijg ik sowieso wel veel binnen want ik eet zeer regelmatig kwark, noten, pindakaas, kipfilet, vis etc etc. Maar het kan best zijn dat ik nog ergens eiwitrepen heb liggen haha.

@Oceanna oh alweer ongesteld? Weet je, ik was me laatst echt aan het afvragen hoe mijn cyclus gaat worden / is. Mijn menstruatie bleef op een gegeven moment gewoon weg (secundaire amenorroe), wat ook de reden is geweest voor het hele medische traject waar O. uit voort is gekomen. Maar een zwangerschap kan de hele boel resetten, dus ik ben héél benieuwd óf ik weer een keer zelf ongesteld word, en wannéér. Ik heb nog wel wat Kotex maxi verband voor je! ;).

@XmoonlightX waar heb je precies last van, qua bekken? Ik ben zelf donderdag naar een bekkenfysio geweest voor mijn klachten. Er is niets verzakt, maar wél heel erg verslapt. Ik moet oefeningen gaan doen en echt voldoende rust nemen. Oh oh oh wat vind ik dat laatste moeilijk. Ik ben altijd wel bezig en in de weer en een stapje terug doen zit gewoon niet in mijn aard. Maarja, mijn man stuurt me soms gewoon richting bed met een blaadje en de iPad. 'Dan kom je over een half uur maar weer naar beneden. O. en ik redden ons wel.' :rolleyes:
    Ook adviseerde ze me een sluitlaken. Iemand van jullie daar ervaring mee? Ik heb echt een enorme diastase en ik vraag me serieus af of dit ooit nog goed komt. Tuurlijk is mijn buik wel wat platter dan twee weken geleden maar still, het is wel erg :(o_O. Zou het echt helpen? Het lijkt me wel fijn qua ondersteuning.

Reflux
    Ik heb het natuurlijk al eerder gehad over de klachten.. (vaak 'piepen' tijdens het (zwaar) ademhalen, heel erg happen, motorboten :D:D, gulzig drinken, moeilijk kijken, slecht boeren, vreselijk hikken).
    Nou, als je dit opzoekt, kom je zeker gelijk uit bij reflux. We zijn zoals eerder gezegd wel gewisseld qua fles (Avent hadden we) en nu hebben we een tijd gedronken met Dr. Browns. Het helpt zeker tegen het gulzige drinken. O. doet nu langer over zijn flesje en krijgt veel minder lucht binnen. Super fijn. Ook is hij relaxter tijdens de voeding, maar nog steeds het spugen. Eergisteren kwamen er drie achtereenvolgende flessen met een boog weer uit ondanks rechtop houden, tussentijds boeren etc. Toen heb ik even contact gezocht met het cb en die raadde me Johannesbroodpitmeel aan (nutriton dus). We hebben het gisteren geprobeerd en warempel: sindsdien heeft hij niet meer gespuugd. Wél is hij minder gaan drinken (50 à 60 cc, wat niet zo veel is, maar hij doet het verder goed en geeft zelf goed aan wanneer hij écht genoeg heeft), ik denk omdat het natuurlijk zwaarder op de maag ligt want je voegt eigenlijk gewoon vezels toe. Maar wij hebben een relaxtere baby, die tot nu toe niet meer gespuugd heeft sinds 1 dag. Wel even klooien met de dosering en kijken hoe of wat, want O. had vandaag wel diarree (sommige baby's krijgen er verstopping of juist diarree van). Dat was echt een tweemansklus joh, die luier. Man man man. Ben ik even blij dat ik niet alleen was, hihi. Zijn hele benen zaten onder, lekker met zijn voeten in de poepluier, ook nog even mama onder plassen.. Toen kreeg hij het koud en zette het op een brullen. Kind liep helemaal rood aan, oepsss. Maar daarna hebben we héérlijk geknuffeld en was het een heerlijk tevreden mannetje.

Hier dus tot nu toe tevreden over de nutriton, maar ik kan pas over een tijdje echt zeggen of het goed werkt of niet. Wél met de nutriton weer even over op de Avent spenen want de Dr. Browns maat 1 is te klein (beter gezegd, de voeding is de dik voor deze speen). Ik moet even een maatje groter bij halen.

Draagzak
    Wij zijn aan het rondkijken voor een draagzak. O. woog afgelopen woensdag 3030 gram dus hij is nog wel klein (meestal mag een draagzak met inzetgedeelte vanaf 7 pond).
    Hebben jullie een draagzak en wat zijn jullie ervaringen? Hebben jullie tips? Ik weet dat de positie van het heupje erg belangrijk is. We hebben wel een paar leuke gezien van Tula (Free to Grow) maar die zijn wel duur. :eek:

7. Aagj

Aagj Actief lid

1 mei 2015
    327
    108
    43
    @Nina Sanders , ik heb als draagconsulente wel wat ervaring haha. Maar een draagzak is heel persoonlijk. Veel draagzakken zit een kleintje inderdaad pas echt fijn als ze iets groter zijn. Ik hoor heel veel goede verhalen over de Tula free to grow. Ik heb er zelf geen ervaring mee, wel met de Tula standaard en die vond ik zelf niet heel fijn. Ik ben best slank en vond de heupband dan teveel drukken op mijn heupen. Ook hoor ik van collega's dat hij het beste zit vanaf maatje 56. Ik vind zelf de Kokadi Flip erg fijn, al zit ons meisje er nu met 3 weken en ruim 4 kg pas echt lekker in. Maar dat is ook een kwestie van goed afstellen, de eerste keer dat ik haar erin wilde doen was ze erg onrustig en had ik het geduld niet om goed af te stellen. Een emaibaby is ook fijn maar heeft wel een beetje een gebruiksaanwijzing, dus als je nog niet heel bekend met het dragen bent is dat misschien iets te ingewikkeld. Ik hoor ook goede verhalen over de marsupi draagzak en deze is iets beter te betalen dan bijvoorbeeld Tula en Kokadi. En deze is zeer geschikt voor hele kleine baby's. Ze geven aan dat deze vanaf 3,5 kg geschikt is, maar het gaat eigenlijk vooral om de broekmaat ivm knie tot knie ondersteuning.
    Ik draag zelf het liefst met doeken. De rekbare doek is heerlijk met een kleintje en kun je al voor een klein prijsje krijgen. Maar dan moet je wel even flink oefenen met knopen. Dat moet maar net bij je passen. Je kunt kijken of er een draagconsulent in de buurt werkt waarbij je verschillende dragers kunt passen, maar daar zit vaak wel een prijskaartje aan vast. Dat moet je er wel voor over hebben (en ik moet natuurlijk zeggen dat het het geld echt waard is, maar ook dat is persoonlijk). Succes met je zoektocht en als je vragen hebt mag je me altijd een berichtje sturen!

Wat fijn dat O. zo tevreden lijkt nu! Hopelijk blijft dat zo. Een relaxte baby is ook een meer relaxte mama.

Ongesteld
    Ik werd bij mijn eerste kids pas na 9 maanden ongesteld, en met 11 maanden was ik weer zwanger haha. Zal nog wel even wennen zijn om weer elke maand feest te hebben. Ik moet me maar eens in anticonceptie gaan verdiepen want aan de pil zie ik niet zitten. Waar kiezen jullie voor?
    Een knip vinden wij nog te definitief. Het leven kan nog zoveel kanten op en ik zou niet willen dat mijn man spijt krijgt. Dus voorlopig nog even geen definitieve oplossingen.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  8. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    @Nina Sanders ik zou als ik jou was kiezen voor de johannesbroodpitmeel van tammi.. daar zit verder geen rommel in.. is alleen een tip hoor

9. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Ik ga waarschijnlijk voor een koperspiraal. Moet me er nog in verdiepen hoor. Maar hier zitten geen hormonen in, maar gaat een innesteling tegen "zeggen ze".

@Nina Sanders wat fijn dat het goed gaat met de jbpm. Hier ook altijd die van nutrilon gebruikt en we hadden 2 schepjes nodig. En wel een grotere speen. Nummer 3 hadden wij geloof ik.

Mammie79 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  10. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik heb de johannesbroodpitmeel van de Kruidvat huismerk. T reageert hier goed op met maar 1 schepje op een 120+4 fles. De 150+5 fles krijgt 2 scheppen.

Ik zat al vanaf dag 10 weer aan de anticonceptie pil dus vandaar ook nu al ingesteld denk ik.

11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    O. krijgt hier een half schepje op 60+2. Maar deze fles krijgt hij nooit op met jbpm erin. Hij drinkt prima maar krijgt hem gewoon niet leeg. Vraag me wel af of hij voldoende binnen krijgt. Aan de andere kant: hij is tevreden, plast goed, poepen doet hij nu minder vaak maar wel diarree vanochtend. We kijken het aan. Hij krijgt natuurlijk ook niet giga veel. Laat wel veel knetterscheetjes (stiekem is dat erg schattig!).

12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @Aagj thnx vd uitgebreide reactie. Ik ga ff research doen!

13. XmoonlightX

Tula standaard zit meestal pas goed vanaf maat 74. Ik zou idd een consult boeken dan kan je verschillende passen

Ik had ernstige bi tijdens de zwangerschap en kon toen niet lopen en vooral nu nog last met traplopen en lange afstanden

Geen ervaring met diastase . Wel naar zeg:(

14. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Als je draait in bed kraakt je bekken dan of schuift het over elkaar heen of beide?

Ook geen ervaring met diastase.

15. XmoonlightX

Kraken en het schuift weg , niet over elkaar heen , maar van elkaar af

16. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ahw erg vervelend. Ik heb steeds het gevoel dat het juist over elkaar schuift ipv van elkaar af.

17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hoe gaat het hier dames?

18. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Sorry... was hier ff erg druk met iets van een ritme vinden en bezoek en zelf uitrusten.
    Maar het gaat steeds beter. Ritme overdag lukt aardig.
    9.00 fles en dan wassen/badje, aankleden, knuffelen en slapen op de arm of in de box of wagen.
    12.30 (soms eerder) flesje en proberen te slapen in wiegje en anders samen met mij in bed.
    15.30/16.00 flesje (soms ook eerder) dan knuffelen en weer slapen op de arm of in de box.
    19.30 flesje en daarna is het ritme vaak zoek.
    Soms komt ie om 21.30 weer soms later en dan de avondkleed rond 12 uur en dan s nachts zeker ook 1-2x.

Hij krijgt dus 7-8 flessen maar drinkt vaak de 90cc niet helemaal op. Vaak 65-80cc.
    Maar hij spuugt weinig en was ook nog niet op gewicht zaterdag.

Kraamhulp is weg :( moet nog wel ff zoeken wanneer in wat kan doen in huis omdat hij niet graag weggelegd wordt en wakker al helemaal niet..
    Heb wel een draagdoek te leen maar vind dat lastig. Man helpt wel goed hoor!

Vervelend van jullie bekken allemaal :( hier vooral last van mijn stuitje. Vooral rusten is belangrijk!

Vloeien jullie nog erg? Hier wisselend, soms alleen nog wondvocht en dan ineens weer bloed.

Stuwing is hier zo goed als over, voel ze soms nog wel maar kan weer op mijn buik slapen! :D

Zal proberen weer meer te reageren!

19. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Hier gaat het redelijk. Nog niet echt veel ritme in zijn flessen. Soms gaat er een grotere fles in maar dan komt er ook weer uit. Gisteren ook een fles geprobeerd zonder jbpm en die kwam ook weer terug dus toch echt de jbpm gebruiken. Hij heeft vannacht wel goed geslapen van 22u de fles tot 3u45. En daarna tot 7u45.

XmoonlightX vindt dit leuk.
  20. Aagj

Aagj Actief lid

1 mei 2015
    327
    108
    43
    Het gaat hier zijn gangetje. De dagen zijn wisselend. Gisteren sliep de kleine meid veel en liet ze wat meer tijd tussen de voedingen, vandaag is ze onrustig, veel krampjes en wil ze steeds drinken. Misschien aan het regelen..

De nachten zijn kort en onrustig maar ik slaap hier en daar wel wat uurtjes. Merk wel dat ik overdag enorm moe ben, zo maar weer een flinke bak koffie zetten voor mezelf Haha! Als ik van alles te doen heb merk ik het niet zo maar nu ik even op de bank zit stort ik in.

@ryanne1989 , ik vloei nog steeds, na bijna 4 weken. Het is hier ook wisselend. De ene dag denk ik dat het klaar is en de volgende dag komt er wee flink wat bloed. Ligt er ook aan hoe druk ik geweest ben op een dag. Volgens mij gaf de VK aan dat het tot 6 weken aan kon houden.

Oceanna vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina