MAMA's na 'de laatste 10 weken'

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Nina Sanders, 26 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    @Aagj Ja klopt ga er ook niet van uit dat het eerder over is hoor! Maar qua hoeveelheid vind ik het alles meevallen.

Gelukkig ben ik niet de enige zonder ritme dus :oops: stelt weer gerust. Maar kan natuurlijk ook niet na een week :rolleyes:

Nu ik dit typ ligt F al zeker 1,5 uur te slapen in de box :eek: wilde gaan wandelen maar dat komt vanavond wel. Vk zou nog komen maar die is nog niet geweest..
    Heb ondertussen wel flesje kunnen koken, aardappels geschild, opgeruimd en rustig koffie gedronken!

2. Noortje88

Noortje88 Niet meer actief

Hoi dames,

Goed om te horen dat het over het algemeen goed gaat met jullie. Dat vloeien had ik tot een paar dagen geleden ook nog (en zit bijna aan de zes weken en geef bv dus zou theoretisch eerder afgelopen moeten zijn, maar niet dus).
    Hier ook weinig echte ritme hoor! Denk ook niet dat dat te doen is met die kleintjes. Maar goed, N. doet het super goed. Zit wel ongeveer op de piek van dr krampjes en dat merk je wel, ze slaapt overdag ook moeizaam, maar heb het idee dat het sinds een paar dagen iets beter gaat. 's Nachts gaat goed! Ze liet vannacht 6 uur tussen twee voedingen, waarvan ze vier uur sliep. Daarna fles én borst gegeven omdat ze hongerig was (logisch...) en daarna sliep ze weer drie uur door. Wij blij!

Ik merkte zelf dat ik erg onrustig werd van het advies van het CB om haar vooral in haar eigen bed te laten liggen, desnoods een tijdje huilend. Het is totaal niet in overeenstemming met hoe ik denk maar goed, je voelt toch de druk van 'de professionals'. Ben nu het boek 'The no-cry sleep solutions for newborns' door Elizabeth Pantley aan het lezen. Een aanrader voor iedereen die niet gelooft in je baby maar laten huilen of schema's opleggen aan de kleinsten... Geeft me rust.

@Aagj Koffie is een wondermiddel, heb net weer voor een weeshuis in huis gehaald ;)

3. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Ladies, een actieve meelezer hier. Ik lees veel over onrustig slapen, of beter gezegd niet slapen in eigen bedje enzo.

De bovenstaande tip van het cb om toch in het eigen bedje te leggen en ietwat te laten huilen, werkt hier als een tierelier. Hier ook onrustige dagen gehad, waar de kleine veel beneden was en op ons sliep. Maar toen bedachten we ons ineens weer dat dit bij onze eerste ook zo was en ze veel rustiger werd van in haar eigen bedje slapen. En idd, gewoon even 'gecontroleerd' laten jammeren :rolleyes:

XmoonlightX en Oceanna vinden dit leuk.
  4. Noortje88

Noortje88 Niet meer actief

#284 Noortje88, 11 sep 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 sep 2017
    Fijn dat het bij jullie werkt! Ik kan me ook goed voorstellen dat het prima kan werken en zelfs een redding kan zijn voor de nachtrust/slaapjes overdag. Ik merkte alleen dat het niet bij mij past en ik er onzeker en onrustig van werd wat weer zn weerslag had op hoe consequent ik er mee omga, waardoor ik de plank volledig mis ging slaan en nog meer onrust creëerde. Hier werkt de andere methode beter, waarschijnlijk omdat dat beter bij ons past en ik er dus met meer overgave mee aan de slag ga. Resulteert er in ieder geval in dat ze 's nachts goed slaapt en nu overdag al drie keer in haar eigen bedje heeft geslapen. Ieder z'n methode zullen we maar zeggen...

XmoonlightX, Oceanna en LiveLifeLovely vinden dit leuk.
  5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier ligt O. overdag ook vaak ik ons bed of in het babynestje. Als hij onrustig is leggen we hem ook in zn eigen bedje. Sowieso slaapt ie dan wat vaster maar hangt ie wel extreem aan zijn speen.

Hier helpt de jbpm erg goed. Sinds vrijdag niet meer gespuugd. Ja 1x geloof ik maar dat was ook heel veel slijm wat mee kwam. Wel een mondje soms maar niet meer de hele fles. Vrijdag dronk hij weinig (flessen van 50cc en hij krijgt maar 6 voedingen op een dag) omdat hij (denk ik) moest wennen. Maar vandaag zitten er al 5 flessen van 80cc in en vanavond 23u krijgt hij de laatste. We hebben hier dus een vast ritme. O. meldt zich standaard 04.30 uur en dan verschoon ik hem en krijgt ie zn speen terug. Hij slaapt daarna (meestal) verder en dan om 6.00 uur gaat de wekker hier omdat hij om 6.30 de fles krijgt. Ik doe dus:

6.30 fles 1
    9.30 fles 2
    12.30 fles 3
    16.30 fles 4
    19.30 fles 5
    23.00 fles 6
    04.30 verschonen

Ik doe 2/3 schepje jbpm op 150+5, en hier haal ik dan 2 flessen van 80 uit. :)

Vloeien
    Hier niet meer. Af en toe een dagje wat meer maar dan is dit gewoon slijm. Was met een week van de kotex af, toen gewone maandverband maar sinds een week al gewoon inlegkruisjes. :) Vind het wel prima haha.

Trouwens, de boel is wat minder gevoelig geworden sinds een week ofzo. Heb het idee dat het branderige gevoel ook heel erg samen hing met bloedverlies. Sinds dat weg is, voelt het ook beter.

O. heeft wel een beetje puistjes. Hadden of hebben jullie kleintjes dit ook (gehad)?

Oceanna vindt dit leuk.
  6. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

@Nina Sanders sow de kleine maakt al een hele nacht!
    Heerlijk!
    Ja L heeft ook veel puistjes gehad. Dit kan komen door jou hormonen maar kan ook een reactie zijn van zo in eens voeding. Trekt vanzelf weg.

@Noortje88 het boek babys in een droomritme is ook een heel goed boek. Bij mijn zoon super veel aam gehad! Ik herken het wat je zegt qua slapen heel erg. Maar bij mijn zoon moesten we er toen ook echt even doorheen. Hij wou ook alleen maar slapen op onze arm, buik of ons bed. Werd er gek van. Maar na dat boek ging het super. Merk dat we met L weer exact dezelfde kant op gaan.
    Dus snel doorbreken!

Hier hebben we redelijk ritme.
    07.30 fles slapen in de wieg tot 11.30 dan weer fles.
    Na deze fles is ze beneden in de box als ik wakker blijf of ze ligt naast me in bed als ik ga slapen.
    Half 4 fles en weer slapen in de wieg ( ook vaak de onrustige uurtjes of dan bij ons)
    Half 8 fles en bij ons beneden tot half 12 en dan weer fles en naar bed.
    En tussen 3 en 4 komt ze vaak voor de nacht voeding.

Hier ook nog steeds vloeien. De ene dag heel veel en de andere dag alleen vocht. Ben er nu al weer helemaal klaar mee dat verrekte gesmeer.

Noortje88 vindt dit leuk.
  7. LiveLifeLovely

@Nina Sanders wat fijnnn zeg, een hele nacht! Hoe doe je dat? :roflmao:

Hier nog heerlijk om de drie uur.. gelukkig val ik telkens gelijk weer in slaap:rolleyes:

Gênante vraag; geurt jullie vloeisel ook zo? Kan me dat van mijn eerste niet herinneren..

8. flowertje36

Ja hier ook last van geur.
    Maar herken het van mijn zoon ook. En mijn schoonzussen zeggen ook altijd net een beerput die stank. Hoor het dus meer om me heen.

9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @flowertje36 ja dat is idd wel fijn, maar hij wordt 's nachts altijd wel wakker en soms heeft ie een drukke bui waarbij hij om de 5 min zijn speen eruit gooit en deze dus weer terug wil. Dat gaat soms wel een uur zo door (overdag vaak ook eventjes rond etenstijd). Ik stoor me er niet zo aan. Ja, het is 'irritant', vooral 's nachts (structureel 5u per nacht slapen is niet veel en overdag rusten, daar ben ik niet zo van). Maar ik ren niet bij elk geluidje naar boven, al had hij laatst wel één klein traantje en dat was ZO ZIELIG! :cry:
    Ik zakte door de grond haha. Hij is zo lief! :D

10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier moet ik hem om 6u dus wel echt wakker maken. Anders vind ik de tijd er tussen echt te lang.

Ik kan me geen uitgesproken geur herinneren, @LiveLifeLovely. Wel wat ijzerachtig misschien.. niet super fris nee.
    Maar ik heb tijdens het vloeien altijd tussendoor vochtige washandjes gebruikt om de boel op te frissen (en stiekem waren die ook altijd heel 'koud' wat prettig was voor het hechtingen-gebied). Gewoon kopen bij de Etos.

11. LiveLifeLovely

Ik gebruik dat ook en douche ook twee keer per dag. Maar het blijft een stom geurtje :p

12. flowertje36

Ik douche nog steeds na elk wc bezoekje. Voor me eigen gevoel vind ik dat fris en schoon. Bij M heb ik dat zowiezo 3 weken volgehouden!

13. flowertje36

Ja dat is dan zo echt huilen in eens. Ja ik slaap wel echt overdag. Heb heel veel last van hoofdpijn laatste dagen en merk dat ik erg emotioneel word en dat heb ik altijd als ik structureel te moe ben.
    Vanmiddag hebben we hier allemaal in huis heerlijk geslapen.
    Wow na 6 uur nog niet zelf wakker! Die slaapt je straks snel helemaal door!
    Ja dat uitgooien van de speen gaat hier ook de hele nacht door helaas. Ken ik totaal niet hoop dat ze er snel vanaf is. Heb liever dat ze de duim pakken ook al leer je dat minder snel af.

14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik herken het wel. Het emotionele en hoofdpijn. Laatste dagen ook last van gehad. Maar het lukt me echt niet overdag te slapen of op bed te gaan liggen. Voel me dan zo verschrikkelijk nutteloos. Dan denk ik: 'kan nu ook vast gaan koken / flesjes maken / knuffelen met O. / poetsen etc etc. Al merk ik dat ik het voor mijn lichaam soms wel meer moet doen. Laatst stuurde mijn man me toch even richting bed om even te rusten en dat was ook wel fijn idd.

Misschien moet ik het ook maar gewoon dóen, overdag even gaan slapen als de kleine ook net in bed ligt..
    Maarja.. of ik er morgen nog zo over denk..

15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik deed gewoon (naast elke dag douchen uiteraard) na elk wc bezoek spoelen met lauw water.

Oceanna vindt dit leuk.
  16. flowertje36

Ja bij mij beland er dan meer naast de wc dan op de plek waar het moet :roflmao::roflmao:
    Ja ik ben echt een stuk fitter als ik even slaap. Ik doe maar een uurtje a 1.5 hoor.
    Anders slaap ik in de nacht weer niet.

17. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Vloeien was hier binnen 2 weken al over en was sowieso niet veel.

18. LiveLifeLovely

Ik zou echt wel proberen je rust te pakken. Vroeg of laat ben je blij dat je batterij telkens een beetje bijgeladen is.

XmoonlightX vindt dit leuk.
  19. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Slapen
    Tussen de middag ga ik samen met F op bed van 1 tot 3. Meestal slaapt hij een groot deel in zijn wiegje en dan kijk ik op de iPad wat terug of ik slaap ook.

Vloeien
    Wordt steeds minder maar viel me sowieso alles mee. Kraamhulp raadde aan tot de 10e dag kotex te gebruiken en te spoelen ivm broeien en de hechtingen. Dus wil vanmiddag ff naar kruidvat om maandverband van sanature te halen, dit is 100% katoen. Mijn man haalde trouwens zonder problemen de grote verbanden vab kotex bij de jumbo, best grappig eigenlijk.

Slaapplaats
    F proberen we van 1-3 en s nachts in zijn wiegje te laten slapen maar dit lukt lang niet altijd. Dan mag hij bij ons in bed. Meestal wil hij s morgens en s avonds niet en ligt dan maar bij ons.. ach na nog geen 2 weken maak ik daar ook geen drama van. Als hij maar af en toe wel in zijn wiegje wil en gaat ter gewenning.

@Nina Sanders wat een goed ritme en lange nachten! Vond het bij ons al aardig, maar wel met 1-2 nachtvoedingen. Wel grote flessen al trouwens! F mag 90cc maar heeft hier vaak wel moeite mee..

@flowertje36 Dat is op zich ook een goed ritme. F wil ook niet altijd op bed en slaapt dan maar op de arm.

Hier is de vk net voor het laatst geweest en die was tevreden. De 8 flesjes van 60-90cc (net wat hij wil drinken) zijn nog prima nu. Maandag komt het cb thuis wegen dus dan ff kijken hoe het met groeien gaat. Zijn oogje is heel vies dit moeten we nog ff aankijken en anders langs de dokter. Naveltje zag er goed uit.
    Dus we kunnen weer lekker verder zo!

Noortje88 vindt dit leuk.
  20. Mutsefruts88

Mutsefruts88 Niet meer actief

Ik ga me hier ook langzaam aan aansluiten :) donderdag is dan eindelijk geboren en beginnen nu een klein beetje ritme te krijgen.

De eerste dagen heeft ze echt alleen maar geslapen. Zelfs voor voeding kregen we haar niet wakker. Gelukkig uiteindelijk toch gelukt, anders zou ze te veel af gaan vallen.

Het plan is om bv te geven, alleen gaat dit nog moeizaam. Ze kan niet goed aanhappen, waarschijnlijk tongriempje verkort. Hoop daar vandaag toch wel duidelijkheid over te krijgen. Maar, ik geef niet op met bv. Dus nu met de kolf en dan flesjes geven. Gelijk meer rust in de tent en ze drinkt nu goed. Hopelijk dat we straks alsnog de borst goed kunnen geven.

Verder is het gewoon een lekker rustig en tevreden dametje. Overdag slaapt ze veel en moeten haar goed wakker houden met voeden. Ik kolf elke 2 uur (overdag dan) voor de productie en voeden haar een beetje op verzoek. De avond/nacht is een beetje als dit:
    22.00 uur fles, verschonen en pyjama aan
    02.00 kolven, fles en pamper check
    05.00 kolven, fles en pamper check
    08.00 zelfde en om half 9 is de kraamhulp er

Herstel gaat ook lekker. Vrijwel geen last meer van de onderkant en kan lekker door huis lopen. Alleen oppassen dat ik niet te vaak trap ga lopen, zou niet prettig zijn als de boel niet goed herstelt.

Voor degene met een huisdier, hoe reageert hij op de nieuwe situatie?
    Mijn kat is helemaal van slag haha. Ze vind de baby super eng en toch ook heel interessant.

Oceanna, Noortje88 en XmoonlightX vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina