Hmm ja maar het spugen doet hij minder als de fles bijv. 4 uur geleden is en ik hem een flinke tijd erná pas weer een fles geef. Hij zit dus echt gewoon vol. @Oceanna ja dat idee van die tijden heb ik ook in mijn hoofd. Stel dat O. om 7 een papfles krijgt en dan rond 9.30/10 fruit, dan zou hij zijn gewone fles rond 12 krijgen (dan nog is dit een 'volle' ochtend). Stel dat hij om 16.00 zijn derde fles krijgt, dan zou hij zijn warme hapje rond 18.00 krijgen.. nou dan krijg ik die laatste fles er echt niet meer in. Is het gek om hem dan als laatste fles bijv. een kleiner flesje te geven?
@Nina Sanders klinkt eerder alsof hij het nog niet helemaal kan verdragen inderdaad. Is het echt honger waar hij wakker van wordt of toch krampjes \ pijn van zuur , wat met het laatste verzacht door een flesje. Ik zou zeker niet al een fles eraf halen , eerder dan de laatste fles later geven. Hier liet hij hem staan en komt niet voor de vierde fles. Sommige dagen wel en dan krijgt hij er gewoon vier. Heb het niet zelf afgebouwd. @kwebbels ik vind het minder zoet proeven haha Geur niet bijzonder En de kleur is meer gelig en het is korreliger
Hier zijn hapjes echt nog niet in trek. Ik geef wel elke dag in de namiddag iets meer om te wennen. Ze eet 2/3 lepeltjes en dan nog gaat niet alles erin. Ze vind de structuur gewoon nog helemaal niets. Wij zitten tussen 7.00 en 18.00 op 4 flessen. Geen avond fles meer en ze komt 1x in de nacht en geven een klein flesje.
Ik zou de laatste fles dan wat later geven. Ipv kwart voor 8 rond half 9. Dan kan het eten wat verder zakken. T heeft zijn laatste fles rond 21-21.30 en ligt dan om 22 uur uiterlijk in bed. Dan ga ik zelf ook gelijk naar bed. 9/9.30 fles 13/13.30 fles 17/17.30 fles 21/21.30 papfles Nu moet ik alleen nog een tijd vinden waarin ik hem groenten of fruit kan gaan geven. Maar ik heb het idee dat hij er ook nog niet helemaal aan toe is. Laatst al wel een zacht stukje broodje gegeven dat had hij al wel op.
@XmoonlightX nou als hij 's nachts wakker wordt is het niet echt honger heb ik het idee. Hij ligt dan lekker te giebelen en te kletsen of wil zijn speen (als ik hem zn speen brengis het oké en slaapt ie weer verder). Zou kunnen dat hij het nog niet helemaal kan verdragen, daarom is het hier nog groente óf fruit. Hij is wel bijna 5 mnd en smikkelt er zo van. @Oceanna ja dat zou ik idd kunnen doen, de laatste fles wat later. Het is wel een beetje dubbel. Hij smult er zo van maar tegelijkertijd is het miss wat veel. Nouja we gaan het zien. Vandaag even geen papfles dus maar gewone flessen en om 17 groente. Ben héél benieuwd hoe dat gaat.
Oh trouwens, hier heeft O. nu dan ook echt haren ontdekt. Dat deed hij al (nekhaartjes, auwwww) maar nu pakt ie gerust echt hele plukken (AU!). En dan zelf er heel hard om giebelen! Zijn jullie de storm nog doorgekomen? Hier schade aan het dak en water binnen!
Wat een verademing dat slapen ineens weer hè?! Vanmorgen was het tegen 7 uur dat ze voor het eerst wakker werd. En dan gelijk goed drinken. Weer ouderwets 2 boobies, i.p.v. een paar keer het halve werk. Laten we hopen dat het weer even zo blijft Was zo gewend geraakt aan die onderbroken nachten dat ik wel steeds op die tijden wakker werd en toch even lag te luisteren of ik een ademhaling hoorde.
Thanks! (Ik ga er even vanuit dat je mijn vraag beantwoord en Kwebbels tagt ). Ga ik eerst weer de h.a. proberen en als dat geen succes is, ook eens pepti proberen (op advies CB).
Voor zover ik gezien heb zijn wij de storm goed doorgekomen was wel even band dat of de lantaarnpaal of een boom voor ons huis zou omgaan maar gelukkig niets aan de hand. Nu net T zijn eerste fles gegeven dan ik zo rond 10 uur half 11 wel zijn fruit geven. Zijn er bij jullie al kindjes met tandjes? Hier al de twee onder voortanden en sinds gisteren ook het eerste puntje van zijn linker kies boven.
Haha die haren idd! J grijpt mijn haar ook steeds. Ze wikkelt het dan om haar vuistje heen en gaat er op sabbelen tenminste, dat wil ze graag. Trek het er gelijk weer uit. Je ziet haar ook helemaal glunderen naar mijn haar. Ben blond, misschien dat het iets glinstert in het licht ofzo?
Oké, kan wel weer zien dat ik vrij ben. Spam gehalte is weer hoog Tandjes ook nog niet gespot. Ze is wel steeds met haar tongetje over haar onderkaak aan het schrapen, dus was er even bang voor. Maar, voel tot nu toe nog geen bobbeltje. Mag van mij ook nog wel even duren hoor vind dat tandloze mondje nog veel te schattig
Ohh goedemorgen Machtiging voor de pepti kan gewoon via de huisarts Ik dacht dat ha niet meer werkte als je de standaard al gegeven hebt
haha Het gaat niet zo zeer om de werking, maar meer om het licht verteerbare. De standaard melk kan ze blijkbaar nog niet verdragen (hebben de link gelegd na een paar keer). Ze voelt zich daar niet lekker door en spuugt er flink van. Heb niet het idee dat het kma is ofzo hoor! En CB kan ook machtiging uitschrijven als blijkt dat het werkt. Maar om nou een pot te halen voor die enkele keren dat ze fv krijgt...
@Nina Sanders mij is vanuit het AMC geleerd dat dat water gewoon maagzuur is. Misschien toch proberen wat iedereen zegt de laatste fles als laatste te doen. Want het is best veel en groente of fruit en een papfles en gewone flessen. Want O dronk qua flessen juist heel slecht. @Mutsefruts88 hooelijk kan dan andere flesvoeding meer iets betekenen in plaats van veel spugen. Want dat wil je echt niet. Hier breng ik de kinderen naar de oppas of ze komen ze halen. Ze passen nooit hier op. Tis hier ook soms echt een zooi en dan geen eens huisdieren!! Hier gaan de nachten echt super goed. Ze word nog amper wakker voor de speen. Hopelijk blijft het zo.
Jij hebt waarschijnlijk gewoon super mooi prachtig glanzend veerkrachtig goudblond haar (in tegenstelling tot mijn koel donkerbruine mieterige bosje).. Ga het proberen! Ja dat klopt, ik ga het eens proberen, gewoon wat later de laatste fles. Of misschien is een half potje groente of fruit toch nog te veel voor O. Misschien moet ik het nog bij enkele hapjes houden. De papfles vindt ie overigens echt heerlijk!
Wat een heerlijke dag trouwens.. ik schiet lekker op met de dingen die ik 'moet' en wil doen op mijn werk, de tijd gaat redelijk snel voorbij, ik zit alleen op kantoor dus ik kan lekker muziek opzetten, ik kan lekker achter mijn bureau eten en snaaien en ik hoef enkel voor mezelf koffie te halen . O. is op het kdv en mijn man haalt vanmiddag O. op zodat ik lekker vast nog wat (extra) weekendboodschapjes kan doen vanmiddag en wat kan opruimen etc etc. Ik werk tot 15.30 vandaag en dan lekker weeeeeeeeeeeeekend (oké, eerst even naar huis rijden maar met een beetje geluk ben ik gewoon 16.15 thuis)!