@Nina Sanders , geen verstand van sterrenbeelden eigenlijk! Geen idee ook wat mijn kinderen voor sterrenbeeld hebben haha. En wat vervelend dat de stoelgang niet lekker op gang wil komen. Ik sluit me verder aan bij de rest van de tips: ga rustig zitten, neem je telefoon, tablet, een boek mee en ontspan. Probeer je er niet te druk om te maken en neem er goed de tijd voor. Ga op een moment dat je even helemaal niet gestoord kan worden. Daarna lekker onder de douche. Ik heb bij mijn eerste bevalling een knip gehad en flink wat hechtingen en zag er ook enorm tegenop. Maar het viel me uiteindelijk ontzettend mee. En het lucht enorm op! Succes.. @exciting , lekker hoor dat hij maar 1 keer per nacht komt en zo goed groeit! Vervelend die acne, hopelijk zijn jullie er beiden snel vanaf. @Noortje88 , fijn dat het zo goed gaat! Jammer dat het voeden niet helemaal lukt live, maar wel fijn dat jullie een oplossing hebben. Wie weet lukt het straks beter wanneer ze wat groter is.
Volgens mij hebben we hier een regeldag te pakken... leg r maar aan steeds want valt niet tegenop te kolven. Hoop dat mn borsten t volhouden Hoe dealen jullie met regeldagen? Of merken jullie er weinig van? Onze kleine is niet heel huilerig gelukkig maar wel continu op zoek naar de borst. Ik kan nergens heen vandaag, dat is duidelijk
Klinkt goed zeg! Wel spannend als je man weer gaat werken! Scheelt wel enorm als je al wat hersteld bent...
Denk trouwens dat dit topic tzt wel verplaatst gaat worden naar de mama's bij na de geboorte Maar goed beheer is niet zo actief de laatste tijd
Nou hier dag 1 na de bevalling. We hebben gelukkig een fijne kraamverzorgster. Is flink van opruimen dus erg prettig. Dochter heeft flink last van darmkrampjes dus morgen even wat voor halen. Ze was afgevallen tot 4000 dus 200 gram lichter dan gister. Flesjes zitten we inmiddels op 20 cc. Drinkt ze nog niet helemaal leeg. Is vrij snel moe nog met drinken. Zelf nog erg veel last van naweeen. Dit vind ik erg pijnlijk en ben bij als ik dan weer toe ben aan pcm nemen. Verder is mijn zoon er erg rustig onder en kijkt niet echt om naar haar. We genieten lekker van ons gezinnetje.
Even een gek vraagje. Waar zaren jullie de eerste dagen na de bevalling? Voornamelijk boven? Of toch ook wel regelmatig beneden ?
Vreselijk he die naweeen,1 voordeel , die baarmoeder is daardoor erg snel gezakt Ik zat boven vanwege mijn bekken.
@flowertje, ik bleef in de ochtend altijd wat langer boven tutten met mijn meisje terwijl mijn man met de 2 oudsten naar beneden ging. Daarna ging ik altijd ook naar beneden want ik voelde me lichamelijk goed genoeg en ik vond het beneden een stuk gezelliger. Luister gewoon goed naar je lichaam en voel je niet gedwongen om boven te blijven omdat dat zo hoort. Na de bevalling van de eerste was ik ook vrij veel beneden. Ik voelde me daar gewoon het meest prettig bij. Let er wel goed op dat je traplopen beperkt. Regeldagen, volgens mij zitten we er nu middenin. Kleine wil opeens alleen maar bij mij zijn en drinkt veel. Ik merk het ook aan mijn borsten, ze lijken wat te stabiliseren en voelen niet meer zo enorm vol en pijnlijk. Daarnaast slaapt de kleine tussendoor heel veel. Ik ga er gewoon in mee. We zijn er wel even uit geweest vandaag maar heb gezorgd dat de kleine goed vol zat en in de draagdoek is ze altijd tevreden. Zolang ik maar in haar buurt ben zodat ik haar aan kan leggen wanneer ze behoefte heeft.
@flowertje36 ik deed rustig aan boven vaak pas wat later naar beneden. En s middags echt even 1 a 2 uur naar bed. Eigenlijk pas sinds deze week dat ik niet meer naar bed ga s middags vorige week ook nog een paar keer naar bed geweest. Morgen is de kleine man alweer 3 weken.
Ja zo voelt het zo'n moet dingetje. Voel me verder goed en vind vreselijk de hele dag boven. Wil ook even lkkr met mijn zoon beneden zijn. Wat fijn lkkr naar buiten met zn allen. Kijk hier ook uit na weer het normale leven.
Sorry moet even klagen. Vandaag echt een heerlijke dag bij mijn ouders gehad. Lekker buiten gezeten heerlijk gegeten. Mijn dochter heeft ook heerlijk genoten. Maar lig nu in bed en kan wel huilen. Zou nu echt graag willen dat ik die vervelende spieren kon ruilen voor een paar gezonde.
@Oceanna ahh meid hormonen hè! Lekker laten gaan. Morgen voel je je vast beter. Neem je rust! @flowertje36 ik ben de afgelopen dagen lekker boven gebleven ivm de pijn in mijn bekkenstreek en rug. Gister wel even beneden maar voornamelijk boven. Ik kom wel altijd beneden avondeten en vaak zit ik 's avonds ook even beneden. Vandaag voor het eerst ook even een lekkere makkelijke losse broek en shirt aan gedaan en buiten in de tuin gezeten. Wat deed me dat goed! Met pcm gaat het met de pijn wat beter. Ontlasting Eindelijk vandaag gekomen. Even door heen, enorme opluchting maar wel last van de aambeien! Ik blijf op voeding letten en mijn man haalt morgen de (verdovende) theranal crème voor me en dan zien we het wel. Hechtingen Zó onwijs veel last van. Ik heb vandaag alles eens met een spiegel bekeken en eigenlijk zien zowel de hechtingen en aambeien en redelijk beschaafd uit. Het voelt veel erger. Omdat ze enorm trekken vraag ik de vk morgen of ze een knoopje weg kan knippen. Hormonen Ik voel me verder goed. Slaap ontzettend weinig en word daar wel een beetje moody van soms maar verder voel ik me psychisch goed. Geen kraamtranen nog gehad. De hormonen zorgen wel voor (nachtelijke) zweetsessies. Ik heb na het avondeten een uurtje geslapen en werd drijfnat wakker! Voelde me echt niet fris. Hopelijk verdwijnt dat snel. Stuwing Pffff pijnlijk! Hopelijk trekt het snel weg! Attentie kraamverzorging Woensdag is ze er alweer voor het laatst. Ik wil haar graag een kleinigheidje mee geven als bedankje. Geen idee wat. Jullie tips? Baby O Kleine man doet het goed. Weegt nu 2690 gram (gebgewicht was 2925) dus hopelijk gaat hij vanaf nu lekker aankomen. Wil heel graag met 'm naar buiten dus hopelijk zien we de getallen op de weegschaal morgen wat toenemen. Hij drink in elk geval goed. Vanaf vanavond zit hij nu op 50cc per voeding. Verder heb ik hem vanochtend mee genomen onder de douche. Zo super ontspannend was dat. Je zag mijn lichaampje helemaal in de ontspanmodus komen. Net zo'n zakje aardappels haha. Echt té cute! Ook laten we hem komende nacht voor het eerst op zijn eigen kamertje slapen. Benieuwd hoe dat gaat. Mijn man is gisteren al wat kleertjes wezen shoppen omdat maat 50 gewoon nog te groot is. Prenatal had enorm veel uitverkoop! Ikzelf ben een beetje los gegaan bij de h&m haha. Hebben online zulke leuke nieuwe babykleding! Morgen krijgt O. de hielprik. Ben benieuwd.
@Oceanna soms moet je jezelf gewoon even laten. Dan heb je even lekker genoten en daarna krijg je weer een klap van alles wat je voelt. Neem lekker je rust. @Nina Sanders als het te groot is een mooie reden om te winkelen Jeetje maat 50 nog te groot wat zou jullie mannetje dan klein zijn vergeleken bij onze dochter. Ik hoop morgen te horen wanneer de hielprik. Heb mezelf maar opgesloten op de bank met L. Ze heeft last van krampjes en huilt veel alleen mijn zoon wordt er wakker van. En wil wel dat hij zijn nachtrust krijgt.
Zo wat een nacht! Gisteravond 23.30 laatste fles.. en hij slaapt nu nog! zoontje is wakker, anders had ik ook nog lekker geslapen! Doe mij meer van deze nachten Fijn nina dat het is gelukt! Hoe is het gegaan op zijn eigen kamer? Wij hebben de kraamzorg een pakketje mee gegeven met merci, en weleda hand crème en douchegel met een kaart en 2 foto's van onze jongens samen met haar. Ik sliep smiddags gewoon boven, en kleine bleef dan bij de kraamzorg. Voor de rest was ik gewoon beneden. Moet er niet aan denken om steeds maar boven te zitten. Gister lekker naar het strand geweest met de jongens. Alleen als J.J wakker wordt denkt ie dat ie direct de fles moet. Hij was gister behoorlijk aan het klooien met de flessen. Hopelijk gaat het vandaag weer beter. Ik ga vanmiddag de stad in, mijn moeder past op de jongens. Ik wil zo graag nieuwe kleren.. ik pas nergens in en dat frustreert me zo.. dus ik ga lekker even shoppen! Fijne dag allemaal, het wordt stralend weer
@exciting oh heerlijk!! Dat zijn weer heerlijke nachten. Hoe doe je dat dan qua fles je begint het ritme opnieuw vanaf dat hij wakker is? En dan om de hoeveel uur? Sorry voor de vragen, maar ik ken dat totaal niet om op verzoek te voeden in de nacht. Geniet lkkr van je shop middagje. Even heerlijk tijd voor jezelf.