MAMA's na 'de laatste 10 weken'

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Nina Sanders, 26 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

@flowertje36 balen dat je rot in je vel zit. Sporten kan een mens goed doen! Enne, balen hoor dat je man dan zo reageert.. :| werk je onregelmatig ?

2. Mutsefruts88

Mutsefruts88 Niet meer actief

Nou, dat was een prima nacht :D ze sliep om 19 uur en zijn nu samen aan het wakker worden. Wel nog een droomvoeding om 00.00 en vanmorgen waarschijnlijk rond 6 of 7 uur gedronken.

Applausje voor J :D
    (En nu maar hopen dat ze dit vol gaat houden :rolleyes:)

Noortje88 en suikerklontje vinden dit leuk.
  3. Noortje88

Noortje88 Niet meer actief

#4023 Noortje88, 20 jan 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jan 2018
    Ladies, even een snel vraagje: N heeft net in de box op een onbewaakt moment een paar billendoekjes uit t pak getrokken en in dr mond gestopt en zat daar lekker op te sabbelen in de halve minuut dat ik haar luier aan het weggooien was en mn handen waste... Kan dit kwaad en moet ik hier nog iets mee?

Super dom van me, want ik weet dat ze alles pakt en in dr mond stopt wat los en vast zit.

4. Mutsefruts88

Ik denk dat het geen kwaad kan. Meestal zijn dat soort dingen wel 'veilig'. Kan me alleen voorstellen dat het niet lekker smaakt.
    K doe ook vaak snoetje met die doekjes afnemen (is niet aan de binnenkant, i know), dat moet ook gewoon kunnen.

Zal zo eens kijken op de ingrediënten.

Noortje88 vindt dit leuk.
  5. roundandaround

roundandaround Niet meer actief

@Noortje88 dat lijkt me geen probleem hoor :D

Bedacht me hier ook maar net weer dat we alert moeten zijn op kleine onderdelen etc. Bij dochter was dat net niet meer nodig. :oops:

6. Noortje88

Thanks voor de reacties dames. Ze komen nu inderdaad wel echt op de leeftijd dat t echte opletten begint...

Ze leek t nog lekker te vinden ook:confused:
    Maar goed, behalve een ‘pampers extra sensitive billendoekjes-adem’, merk ik weinig anders aan haar:roflmao:

Mutsefruts88 en Oceanna vinden dit leuk.
  7. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Een keertje kan geen kwaad
    Sommige doekjes zijn echter niet voor de rest vh lichaam geschikt. En kan dus ook een (flinke) reactie geven

Kruitvat doekjes zijn bv naast de billen, ook geschikt voor het gezicht en de handen

8. Mutsefruts88

@123laura dat klinkt ook wel leuk, samen met de kleine sporten.

Sinds deze zwangerschap ben ik echt een beetje een einzelgänger geworden en zit ik een beetje vast in m'n baby bubbel. Misschien is de drempel dan wat lager om te gaan, met baby sporten :rolleyes:

Eerst maar verhuizen. Dan krijg ik ook genoeg beweging met sjouwen van de dozen :roflmao:

@flowertje36 balen dat je niet zo lekker in je vel zit. Werk je nu nog 2 banen, of is je oude werk nu klaar?
    En ja, die kerels maken het soms ook niet makkelijker hè. Ze zeuren zo snel...
    Lekker even wat dingen voor jezelf doen!

Ohhhh.... Ik ben echt zó toe aan een dagje sauna!

suikerklontje vindt dit leuk.
  9. suikerklontje

suikerklontje Fanatiek lid

23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Hier beetje hetzelfde. Ook omdat L niet heel goed slaapt buiten der bedje om, ga ik eigenlijk nergens heen. Keertje na het dorp hier. Niet dat me leven ervoor heel spectaculair was, maar nu werd me wereld wel heel klein voor me gevoel.

Babyzwemmen gaat helaas niet omdat het op dagen is wanneer ik werk.
    Verder ben ik ook niet een typ die snel op iets nieuws in me eentje ergens op afstap, dus dit is een hele stap voor me.
    Nu vond L het vorige week dus verschrikkelijk, maar ik heb besloten dat dit even een moment voor mij is en dat ik de hele week doe wat zij wil en dat dit even 1,5uur voor mij is. Echt een reuze stap voor mij om dit te beslissen!

Maar het is erg leuk om te doen. Wilde graag wat samen doen. Afgelopen les ging super omdat ze heel de tijd geslapen heeft in de draagdoek :roflmao:

Maar pffff wat een spierpijn de trap lopen doet al zeer. Me vriend kneep net in me bil, zelfs dat deed zeer :roflmao:

roundandaround, Mutsefruts88 en Noortje88 vinden dit leuk.
  10. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Zo ik zit op de bank met thee, denk dat ik nog 20 minuten rust heb dus zal eens antwoorden op recente zaken ;).

Sporten
    Babyzwemmen is hier helaas ook op mijn werkdagen. Sporten samen is hier nergens geloof ik :rolleyes:
    Ik volleybal als het lukt 1x per week en 1x zwemmen en soms hardlopen. Nu alleen al 2 weken niet doordat ik steeds ziek was, mis het wel!

Voeding
    6x150 met 3schepjes comfort en 2gewoon. 50-75 gram fruit en 50-75 gram groente!

@Mutsefruts88 wanneer gaan jullie verhuizen?

@Noortje88 keertje kan vast geen kwaad. F sabbelt nogal eens op zijn washandje in bad, dus soms ook wat sop in zijn mondje :rolleyes:

Feestje was erg gezellig! Wel een beetje moe nu.
    F slaapt heel slecht de laatste dagen o_O
    Krijgt om 22.30 een fles (komt hij zelf weer voor, moesten hem altijd wakker maken) en is dan om 1.30 weer wakker en maar brullen... fles wil ik dan nog niet aan omdat er dan geen 4 uur tussen zit en hij dan weer steeds vroeger gaat komen (uit gewoonte denk ik). Uiteindelijk valt hij na zeker 15-20 minuten dan weer in slaap, maar rond half 3 is hij er dan echt weer. Daarna lukt het dan vaak wel weer tot 7 uur/half 8 :confused:
    Heb al gevoeld of hij koud of warm was, maar dit is niet zo. Vorige nacht lag hij steeds scheef met zijn hoofd tegen de spijlen (pijnlijk dus reden voor wakker worden), maar dit was vannacht ook niet zo. Beetje vervelend al met al..
    Overdag dan wel weer vrolijk en goed gemutst mits geen honger of slaap.

11. Mutsefruts88

@123laura een beetje in hetzelfde schuitje dus. Herken het helemaal :rolleyes: goed dat je de stap hebt gezet! Ben nu zelf ook wel zo ver dat ik vind dat ik uit die bubbel moet gaan stappen. Zal eens kijken of ze baby-mama sport hebben in onze nieuwe woonplaats.

@ryanne1989 we krijgen 1 febr de sleutel en 21 febr komen de verhuizers. We hebben onszelf een maandje gegeven om over te gaan ;)
    Mooi dat het feestje leuk was!

Nou, het kwartje lijkt gevallen te zijn bij J. Ze tikt zo weer de 3 uur aan. Meeste kindjes gaan afbouwen met inbakeren op deze leeftijd en wij beginnen er net mee :rolleyes:
    Het stomme is dat je uitkijkt naar het moment dat ze langer gaat slapen dan 45 min steeds. Nu is het zo ver, en dan voelt het ook weer een soort ongemakkelijk haha. Wat moet ik nou ineens met m'n tijd :roflmao:

12. Noortje88

@flowertje36 wat balen dat je niet lekker in je vel zit. Helpt dan ook niet als je man het 'zo zwaar' heeft...

@Mutsefruts88 dus je hebt hét slaapgeheim ontdekt! Heerlijk! Lijkt me wel wennen dan opeens inderdaad. Spannend, verhuizen! Gaan jullie ver weg van waar je nu woont?

@ryanne1989 Fijn dat je een leuk feestje hebt gehad! Af en toe moet je een brakke dag incasseren... is het waard, toch?! Ook soms even iets anders zijn dan moeder of werknemer. Al moet ik stiekem bekennen dat ik ook nog heel comfortabel in mn baby-bubbel zit en maar weinig behoefte voel om er s avonds uit te gaan. Herken wel dat mn wereldje wat klein is af en toe. Naast werken, moederen en wat verplichte familie-dingen is er niet veel anders de laatste maanden. Wordt misschien ook hier wel eens tijd om wat uit mn cocon te kruipen...

Sporten: Zou ik graag doen, maar geen zin. :roflmao: Nee, zonder dollen; lijkt me wel leuk om iets samen met N. te doen, maar ik ben wat dat aangaat niet zo'n 'moederclubjes' type. Probeer wel elke dag even eruit te gaan en beetje te wandelen en vind sjouwen met een baby die naar schattig de 8 kilo wel gepasseerd is ook wel een workout:rolleyes:

Voeding: Hier 4x150+5 en 1x180+6. Van die laatste laat ze vaak 30ml over, dus kom uit op 5x150+5. Ze krijgt nu trouwens nog de HA, maar moet eerlijk bekennen dat ik de meerwaarde er niet meer zo van zie. Ze kreeg dat omdat ik het combineerde met bv en werd daarom aangeraden. Denk dat als we over gaan op de opvolgmelk we voor de standaard gaan. Kan dat eigenlijk zomaar? Of zouden jullie dat niet doen? Daarnaast krijgt ze nu trouwens 's ochtends fruit, wat er erg goed in gaat (schat tussen de 50 en 100gr.) en 's avonds wat groente (maar dat vindt ze aanzienlijk minder interessant dus gaan meestal maar een paar kleine hapjes in. Prima.)

Van het billendoekjes-incident lijkt ze verder geen last meer te hebben gehad. Ze is sowieso de laatste dagen weer super vrolijk en relaxed. Heb het idee dat we het ergste van die nieuwe sprong gehad hebben. Nu nog de nachtfles weer overslaan en we zijn er weer! ;)

Oh wij hebben vandaag trouwens de kinderwagen omgebouwd. Ze ligt nu plat in het zitje. Stukken beter want in de bak werd gewoon gevaarlijk. Madame rolt opeens heel graag en sloeg tijdens het lopen opeens dr beentje over de rand en 'trok' zich een soort van op aan de rand. Schrok me wild. Ze vind dit ook vele malen leuker en ze is zowaar in slaap gevallen tijdens het lopen. Dat is geloof ik nog nooit gebeurd hahaha.

13. Moess

Moess Niet meer actief

Hier wil mevrouw sinds het (veel te vroeg) ombouwen vd kinderwagen ook ineens erin.

Dat 'moederclubjes ding' is ook echt heeeelemaal niks voor mij.
    Hier verder buiten werk om ook in de baby bubbel. En ik vind het heerlijk. Lekker structuur ook voor de kleine uk en daar hou ik ook wel van.

14. suikerklontje

23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Ik ben verder in alles idd ook van structuur. Elke dag zelfde tijdstip bed uit en bed in. Elke dag zelfde tijdstip eten (tuurlijk kwartiertje later komt ook voor)
    Maar 7dagen mama zijn 3 dagen collega zijn en eigenlijk geen enkel moment mezelf zijn valt me toch af en toe wel zwaar. En heb dus voor mezelf besloten om dat 1,5 uur per week te doen, met kind :roflmao:.
    Maar verder uit die bubbel stap ik ook nog niet, vind ook wel heerlijk samen met haar :oops:

15. Noortje88

Precies hetzelfde hier. Heb alleen wel veel vriendschappen die ik niet wil laten verwateren. En dat betekent denk ik toch dat ik wat vaker de deur uit zal moeten Hahaha

Grappig he, hoe blij ze dan opeens kunnen zijn in die wagen?!

Nina Sanders vindt dit leuk.
  16. Moess

Moess Niet meer actief

Ohh ja ik doe ook wel wat voor mezelf. Maar niet echt veel 'nevenactiviteiten'. Uitgaan met vriendinnen bijv.
    Denk dat het er ook een beetje bijhoort als je zon kleintje hebt. Ze slurpen gewoon veel van je energie.en ik vind het niet eens erg. Daarentegen is hier wel.iedereen welkom. Lekker makkelijk

17. suikerklontje

23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Ik heb ook niet veel vriendinnen.
    Beste vriendin met kindje van 2,5jaar dus die moet der dag met de kleine al heel anders indelen en er kunnen nog niet echt samen dingen doen met de kleintjes.
    Ik heb ook echt een hekel aan de winter en ben echt toe aan zon en warmte misschien voel ik me dan zelf ook weer een heel ander mens

18. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

En ook dat is weer afh per kind :D
    Mijne slaapt al niet meer overdag sinds ze 1,5-2,jr is
    Dus ik kan overal met dr naartoe .
    En de jongste sleur ik gewoon mee:roflmao:

Tis alleen irritant dat ik nu een volle tas weer mee moet nemen ipv een paar luiers in de handtas

19. Moess

Moess Niet meer actief

Ik ook niet echt veel, wel een paar goede die ik niet zo vaak zie (uur rijden) maar waarvan je weet dat het altijd goed blijft. Ook 2 collega's die wel onder vriendinnen vallen inmiddels.
    Meeste 'sociale contacten' is nu echt familie.

Nina Sanders en suikerklontje vinden dit leuk.
  20. Moess

Moess Niet meer actief

En ja,in de zomer is sowieso alles beter :)

XmoonlightX vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina