Bij mijn dochter wel de eerste verjaardag gevierd en straks bij T ook. Ik had zelf een taart gebakken dus nu weer. Had alleen wel vreselijk geslapen die nacht werd toen ook om 00.20 wakker moest naar de wc. Was de precieze tijd dat mijn vliezen toen spontaan braken. En wat was ik die nacht vreselijk bang dat het weer zou gebeuren. (Was toen 4 maanden zwanger van T) Dus voor de eerste keer mama's houd er rekening mee dat je slecht kan slapen die nacht.
@Nina Sanders mijn eerste was ook zo super makkelijk. T is iets meer werk duurde langer voordat hij door sliep en gewoon ook meer huilen. Dochter sliep in de kraamweek ook super veel overdag en s nachts. Die moest ik ook vaak wakker maken voor eten. T roept gewoon wanneer hij eten wilt. Dochter geeft dat nu een maand of 2-3 pas echt aan. Dus ja er kan heel veel verschil in zitten dus ik begrijp je man wel. Maar wel heel erg leuk dat hij ook al aan een tweede denkt. Lekker van genieten dat hij zo denkt.
@Oceanna ja dat realiseer ik me wel. Dit gaat gek klinken uit de mond van een controlfreak zoals ik, maar ik kan me gewoon echt niet druk maken om iets waarvan je geen idee hebt hoe het zal lopen. Misschien is onze tweede een huilbaby en vind ik het super zwaar en besluit ik te stoppen met werken. Ja dat zou even klote zijn maar ja, dat overleven we wel. Misschien is een tweede idd meer werk maar weten we inmiddels een beetje hoe we werk en het gezinsleven willen combineren en nemen we onze ervaringen mee. Ook prima. Ik denk dat dat soort dingen wel los lopen en dat dat uiteindelijk wel goed komt. Begrijp me niet verkeerd: uit mijn omgeving weet ik dat we écht niet mogen klagen met zon makkelijke baby als O en dat ik (wanneer hij een avondje krijst vanwege te veel prikkels) ook zeer content kan zijn met een avondje voor mezelf en enkel tijd voor dingen die ík leuk vind. Maar ja ik weet niet.. het voelt voor mij niet als een beer op de weg. De enige beren die ik zie is tijdsgebrek … al zou ik dan echt niet meer zo ver van huis willen werken en sowieso willen minderen Misschien zou ik wat meer beren moeten zien maar die zie ik echt niet. Ik heb vandaag een goede dag gehad, misschien heb ik daardoor een ‘ik maak me niet druk, alles komt goed’ houding! Maar ik ben toch gewoon blij dat mijn man realistisch is, maar ook wel droomt over de toekomst. Net nu hij niet meer om 20u op de bank in slaap valt !
Niet helemaal waar trouwens: ik zie wel 1 grote grizzly beer op de weg: mijn fobie om ziek te worden (wat heb ik daar voor en tijdens de zw van O. toch een last van gehad). Dat is wel iets wat ik echt zou moeten proberen los te laten! Ik heb me daarin trouwens nooit laten tegenhouden
Je moet ook inderdaad niet denken aan alles wat verkeerd kan gaan of dat het veel zwaarder wordt. De houding zien we dan wel is in deze heel goed
Ik ben er gewoon een soort hyper van.. ik weet niet helemaal waarom want er is echt niets aan de hand. Meer een gevoel..
Toen L net geboren was, had ik het ook heel snel over een tweede. (Eerste weken was ze gewoon nog niet geland op deze wereld en was ze mega makkelijk). Maar nu, nee nog even niet. Wil er niet mega lang tussen hebben zitten, als ik voor het kiezen heb. Maar afgelopen maand zonder protectie seks gehad en benauwde me later toch wel. Dus nee ben er nog niet klaar voor Ik wil niet zeggen dat we een "moeilijk" kind hebben, maar wij hebben ook zeker geen makkelijk kind.
Nouja hier überhaupt geen cyclus en voor een tweede zouden we sowieso het traject weer in moeten (dát vind ik dan wel weer zwaar). Dat is wel een vd redenen waarom ik denk ‘het traject nu nog ff niet’. Het vergt zo veel van je en ja, óók van je relatie. Helaas maar waar. Die onzekerheden, hormonen etcetera. Ik was echt een heks gedurende de behandeling. Nee maar écht. En kon er echt niks aan doen
Oh ik helemaal niet, heb echt totaal nergens last van gehad, dus dat scheelt. Lastig bij jullie idd dat je helemaal geen kans heb om natuurlijk zwanger te raken. Wij blijven proberen, al ga ik er niet vanuit dat het gaat lukken, al is er bij ons geen reden gevonden. Gelukkig hoef ik ook geen hormonen meer te spuiten en zou er gewoon sprake zijn van een terugplaatsing in eigen cyclus
Ja dat scheelt wel al blijft het heftig hoor. Hoe nuchter ik ook blijf, je kunt je gevoel en hormonen dan echt niet negeren!
Het spuiten viel me trouwens zo mee. Zou ik echt zo weer doen. Maar ik werd wel een beetje opvliegend en had echt een kort lontje. Ook toen ik tot 12 wk nog utrogestan (bolletjes inbrengen) heb gebruikt: oef wat werd ik daar toch moe en boos van! Als mijn man de pindakaas had op gemaakt, nou dan zou hij het weten hoor!
Hormonen was ik wel wat ziekig van. Gewoon duf alsof je 6w aan t stuk een kater hebt. Verder werd ik er geen monster van. En t went ook. Denk dat ik ongeveer een jaar aan een stuk onder invloed ben geweest haha. 3 volledige pogingen in 10 maanden. En een nieuwe poging spuiten duurde met wachtweken erbij iets van 8 weken ofzo? Ik heb er ook geen zin in.. dus hoop eigenlijk dat dit cryotje in mn buik blijft
Oh grappig, dat wist ik niet ( als in grappig dat het weer hetzelfde aanvoelde,niet hoe je je voelde) Hier 2x ingeleid dus geen ervaring met spontane weeen en of gebroken vliezen
Tweede Nog even niet hoor! F is nog erg bewerkelijk vooral overdag, dus wij wachten nog wel even. Hormonen Hier vooral van de clomid chagerijnig, van het spuiten gelukkig minder. 1e verjaardag We vieren het wel, maar niet te groot. Komen de dag er voor terug van vakantie Eten Nog steeds 150, maar schepjes 2 comfort en 3 standaard. 70 gr fruit en 50 groente. Hier max 2 dagen achter elkaar banaan, anders worden ze te vast Hier even een rustige dag. Net 3 dagen bij schoonouders geweest en dat is toch wel veel. Donderdag: schoonzusje kreeg de sleutel dus aan het klussen, maar tussendoor naar huis schoonouders zodat F op bed kon. Alleen om 10 uur s avonds wakker geworden en erg overprikkeld dus overstuur. Vrijdag: wederom klussen en s avonds uiteten omdat ik jarig was (waar F zich overigens voorbeeldig gedroeg. Knijpzakje van ellas kitchen mee, die vond hij heerlijk!) maar s avonds de fles van 11 uur er volledig weer uitgegooid en natuurlijk geen reserve slaapzak mee, dus tussen ons in geslapen Gister: gelukkig weer naar huis maar ook hier s avonds de bruine boontjes weer uitgespuugd. Al met al drukke daagjes, maar het viel mee met mijn schoonmoeder Hij heeft vannacht geslapen van 12 tot 7!!!! Begon om 4 uur wel te mopperen maar wij hadden het idee dat dit een beetje een gewoonte werd. Dus laten mopperen, af en toe speentje en voor 5 uur sliep hij weer. Met honger huilt hij echt hard, dat deed hij nu niet. Hopelijk krijgen we dit vaker en gaat hij doorslapen!
Spannend al die plannen die voorbij komen @Moess ik duim heel hard met je mee! @Nina Sanders heerlijk toch als je er zo luchtig over kunt denken. Het beste is ook maar om vertrouwen te hebben dat de 2e ook zo makkelijk is
@XmoonlightX vandaag is ovitrelle (voor eisprong) 2 weken geleden. Vanochtend zou er dan wel een streepje zichtbaar moeten zijn (morgen of dinsdag nod) Maar zag alleen maar dat ene fantasiestreepje wat ik al die jaren ook zag. Je weet waar het hoort te staan dus als je maar lang genoeg kijkt zie je wel een schaduw. Negatief dus helaas. Teleurstelling is toch groter dan verwacht want dit was echt ons bonuskansje
Hier ook 2 dagen max banaan En m. Jengelt ook soms wel eens maar als ze echt voor een fles komt begint ze wel echt hard te huilen. Ik ga er ook niet meteen naartoe en meestal valt ze gewoon in slaap. Geen speen hier dus daarvoor hoef ik er niet heen.