MAMA's na 'de laatste 10 weken'

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Nina Sanders, 26 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Wij vandaag dit geprobeerd en dat ging helemaal prima (waren wat laat met alles waardoor we niet aan een vierde fles toe kwamen);

    7.00 papfles (met 3 maatschepjes Bambix)
    10.00 125 gram fruit (banaan)
    12.00 fles
    14.30 klein bakje halfvolle yoghurt met wat diksap
    17.00 125 gram warme maaltijd (aardappel met heeeeel klein beetje kip en spinazie gepureerd)
    19.00 fles

    Ging echt helemaal prima.
     
    Oceanna en Friesje203 vinden dit leuk.
  2. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oh en na de yoghurt dronk meneertje 60cc thee
     
    Oceanna en Friesje203 vinden dit leuk.
  3. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Hier vandaag hetzelfde gedaan en weer ging dit prima!

    Wel heeft meneertje ontstoken ogen (er ontgaat m ook niks, arm kind).
    Ondanks dat is hij wel super vrolijk en hij eet en drinkt normaal. Ik doe dus ook niets meer dan gewoon schoon houden en zorgen dat ie genoeg slaapt etc. We kussen en knuffelen nog steeds heel wat af haha. Hijs zo onwijs vrolijk en lekker tegen mama aan plakken doet ook wonderen.

    Sinds vandaag overgestapt op opvolgmelk 2. Heb het idee dat dat wat fijnere poeder is (minder vet?). O. vond het in elk geval prima. Vandaag heeft hij zelfs 200 (!) gram volle yoghurt met diksap op. Vond het wel veel maar hij kreeg het echt op! Dikke prima, hij doet het dus prima op 3 flessen en genoeg bijvoeding
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  4. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    @Nina Sanders fijn dat hij het zo goed doet.

    Hier is yoghurt geen succes dan ligt hij alleen maar te gillen. Ik denk dat dat te zuur is. Danoontje ging gisteren heel erg goed.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  5. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Denk ik ook. Heb je ook de volle variant?
     
  6. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Dat eet ik zelf niet dus haal ik het liever ook niet.
     
  7. mariska165

    mariska165 Fanatiek lid

    4 jan 2009
    4.074
    581
    113
    groningen
    Wat vervelend van zijn oogje @Nina Sanders idd schoonhouden 3x per dag van buiten naar binnen schoonmaken. Kan wel helpen hopelijk krijg je het zo weg.
    Ik zal ook eens volle yoghurt proberen. Vanmiddag zoon bij het middageten aan tafel gezet. Zat lekker mee te sabbelen op een broodkorstje.
    Meneer krijgt nog 4 flessen van 180 en dan voor de nacht nog een droomflesje van 90. Misschien moeten we ook wat meer gaan bijvoeden.
     
  8. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Nee hier ook niet maar heb 500 gram gehaald en hier eet hij drie x van. Ikzelf eet magere kwark maar dat is wat zuurder en ik voel me er niet zo prettig bij om hem dat te geven. Hij had een lastige start en is sowieso tenger en ben onwijs blij dat het zo goed gaat nu.
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  9. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oh hier gaat de bijvoeding echt goed. Wel icm 3 flessen. Hij lijkt eraan toe te zijn. Opvolgmelk vindt ie ook prima.
    Hier dus flessen om 7/12/19 en rond 10 fruit en rond 15 tussendoortje (kwark met diksap maar vandaag thee met maisvingers (ohhhh hij was boos: vond het erg lekker maar snapte de structuur niet) en hij eet prima). Om 17 krijgt hij dan ong 125 gram warme maaltijd. Soms enkel groente, soms stamppotje met groente en heel klein beetje kip. Vindt ie onwijs lekker. Zijn poep is dan wel weer wat lastiger te verdragen haha.
     
  10. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Wij zitten eigenlijk op precies hetzelfde ritme
     
  11. Mutsefruts88

    Mutsefruts88 Niet meer actief

    Zo, zal ook weer eens reageren. Nam de tijd er niet voor. Lees wel steeds mee :)

    @Nina Sanders wat kan hij heerlijk eten!
    Hoe bevalt het tegenwoordig met het hele gezinsleven en werken combi?

    Ik heb wel het idee dat ik eindelijk het ritme een beetje gevonden heb. Kan wat makkelijker m'n bed uitkomen en ben niet meer volledig uitgeblust na een werkdag. Dat het wat langer licht is helpt natuurlijk ook mee.

    Verder kan ik vrij weinig slijten aan haar. Fruithapje gaat nu wel redelijk goed. Ze eet soms wel een heel peertje, appeltje of banaantje gepureerd. Groente is nog steeds lastig. Alleen maisvingers is ze echt helemaal gek van! Die kan ze zo lekker opsoppen. Ook vindt ze het wel lekker om op bijvoorbeeld een reepje mango te sabbelen. Ze eet het dan niet, maar krijgt wel de smaak.

    Ondertussen ben ik helemaal overgestapt op de kv. Ze krijgt nu de hero h.a. melk. Deze is een stuk beter te drinken :) ze krijgt nu zo'n 5 a 6 flesjes van 120-150 + 4 of 5 schepjes. Verder wil ze weinig anders. Geen water, geen diksap of thee. Na 3 slokjes voelt ze zich in de maling genomen :rolleyes:
     
  12. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Nouja zeg. Wij hier gister op ons flikker gekregen door het cb. Dat ie te weinig eet en zo klein is etc etc. Jaaaaaaa dat moest echt anders. Hij eet nu dit:

    - 7u papfles 180/6 met spelt
    - rond 9/10 fruithap met soms wat thee
    - rond 12 fles 180/6
    - rond 14/15 200gr (!!) kwark (hier heeft hij minder maagzuur van dan van yoghurt) met diksap OF maisvingers in melk OF wat brood maar kwark is favoriet
    - 17 125 a 200 gram warme maaltijd. Hangt echt af van hoeveel hij al op heeft en hoeveel hij poept.
    19 fles 180/6.

    Is dit dat echt te weinig? Ik zat juist weer in een goede flow maar ben door gister weer heel erg onzeker geworden. Ons mannetje is maar 2 cm gegroeid in de lengte. Hij weegt nu 6180 en is 64 cm. Hij lijkt het prima naar zn zin te hebben…
     
  13. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Echt serieus!!!!!
    Hier echt denk ik hetzelfde
    7.00 210 fles (maar laatste dagen gaat er maar 170 in)
    10.00 fruithapje
    11.30 halve boterham plus 180 fles
    14.30 2 koekjes
    17.00 125gr groente/aard/vlees
    18.30 210 fles (vandaag maar 120 op)

    Ik was maandag bij cb in maand tijd 300gr aangekomen. Ze weegt nu 7020gr en 66.5cm en ze vonden het hier oke. Ja ze groeit niet mega hard maar wel in der lijntje en ze gaven aan dat ze nu minder hard groeien en dat ze meer bewegen.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  14. mariska165

    mariska165 Fanatiek lid

    4 jan 2009
    4.074
    581
    113
    groningen
    Trek het je niet teveel aan @Nina Sanders onze dochter was ook altijd commentaar. Maar ik was ook altijd zo'n magere lat. Ze at verder goed, nog steeds en ze is nog steeds erg licht. Ze verbrand heel snel en is altijd in beweging.
    Onze zoon heb ik inmiddels sinds twee dagen ook met 3 flessen en meer bijvoeding. Ik kom nu uit op zelfde schema al jou.
    Alleen krijgt hij smiddags om 3 uur zo'n toetje jogolino van nestle. Maar hier komt veel maagzuur van terug. Denk dat ik daar maar mee ga stoppen.
    Eens kijken wat ik hem daarvoor ga geven.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  15. Mutsefruts88

    Mutsefruts88 Niet meer actief

    Joh, niks van aantrekken! Hij kan juist lekker eten zo te zien.

    Hier liepen ze gisteren ook te miepen dat haar 120 flesjes te klein zijn. En de curve boog af naar beneden. Ze was ook erg snotterig en had een oorontsteking. Ze heeft sowieso weinig interesse in bijvoeding, dus nu nog minder. Tsja, volgende keer is ze wel helemaal fit en dan is alles weer goed. Moet me eigenlijk ook weer melden over 2 maanden. Ja, doeiiii!
    Echt hoor... Laat je niet onzeker maken hoor! Jij hebt ook zo'n zeikbureau getroffen zo te zien :rolleyes:

    Ons ritme (of iets wat er op lijkt)

    08.00 120/4
    Ergens een paar hapjes fruit
    11.00 120/4
    14.00 120/4
    17.00 120/4
    Ergens tussen 18.00 en 20.00 uur een paar hapjes groente
    20.00 120/4
    22 a 23.00 120/4
    Tussendoor 2 tot 4 maisvingers over de dag verspreid.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  16. Mutsefruts88

    Mutsefruts88 Niet meer actief

    Oh, en ze is nu 67 cm en 6730 gram. En absoluut niet mager.
     
  17. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    #4617 Nina Sanders, 2 mrt 2018
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2018
    Die toetjes ken ik, maar die geef ik liever niet te vaak want er zit volgens mij wel aardig wat suiker in.
    Misschien kun je van die maisvingers dopen in wat opvolgmelk? Of stukjes brood met beleg van De Kleine Keuken? Hier heb ik daar de appelperenstroop van De Kleine Keuken. Dat is 100% fruit. O. vindt dat erg lekker (brood zelf is nog niet zo'n succes, het beleg daarentegen wel haha)!

    Oh prima toch?! Waarom zijn die flesjes dan zgn. te klein? Als ze nu maar 3 flessen van 120 kreeg oké.

    Ik heb idd echt een zeikbureau. Oh en de nageltjes waren ook te lang (ja, die moest ik idd nog knippen..). En O. kwam niet veel in beweging. Stimuleren we hem wel genoeg? Ik had echt zoiets van 'hou je *****, stomme ****'. Nee, O. kruipt nog niet zelf en nee, hij gaat misschien niet altijd in op de dingen die jullie hier doen, maar thuis kan hij zichzelf zeker een uur in de babygym vermaken en hij brabbelt er heel wat op los. Elk kind heeft zn eigen ritme en het is zo'n vrolijk, prima etend lachebekje. Zelfs met oogontsteking lacht ie er op los en houdt ie van spelletjes.

    Mijn man zei gisteren 'bah, ik zou het liefst helemaal niet meer naar het cb gaan, behalve voor de vaccinaties natuurlijk'. Ik kan hem niet eens ongelijk geven..
     
  18. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Ja snap het wel dat je er liever niet heen gaat zeg!
    Heb je niet gevraagd wat ze dan wel niet verwachten van een baby van 6mnd zeg!!!! Kruipen doet er denk ik bijna nog geen 1, ja eerste bewegingen zitten erin maar dat hoeft nog zeker niet met 6 mnd.

    @Mutsefruts88 je geeft bij elkaar toch zat op een dag. Idd 3x120 zou veel te weinig zijn maa je zit aan 6 flessen!
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  19. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik heb geen vergelijkingsmateriaal dus ik schiet zeker niet in de stress omdat hij nog niet kruipt. Hij is net 6 mnd idd..
    Maargoed.
    De volgende keer ga ik wel vragen wat ze verwachten. Ik vind het al knap dat hij met zijn kleine lijfje 150 a 200 gr kwark naar binnen kan werken. Zelfs ík raak daar vol van ;). Ja en hij moest wel echt brood en aardappels hoor. Jaaa neee, koolhydraten zijn belangrijk!
    Pff, laat hem toch lekker smikkelen.. ik heb maar niet gezegd dat hij af en toe ook een Olvarit potje krijgt, wel zonder toegevoegde suikers, zout en conserveermiddelen want daar voel ik me prettiger bij (wat ie overigens echt onwijs lekker vindt). :roflmao::roflmao::roflmao:
     
  20. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Olvarit potjes zijn meestal zonder extra toevoegingen.

    O. Eet meer dan T. Dus wat dat betreft.
    Schema hier is:

    8.30 papfles of schaaltje
    10.00 naar bed
    12.30 boterham met 90ml melk(opvolg)
    14.00 naar bed
    16.30-17.00 groenten/aardappel hap ongeveer 200gram. Daarna 60ml +1 schepje. Soms danoontje want dat gaat er wel goed in.
    20.00-20.30 fles (180+7)
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina