Mogen niet ophogen omdat hij nog 7-8 flessen krijgt en ze nog niet allemaal leeg drinkt. Vanmiddag bij de huisarts geweest, moeten het eten indikken met jbpm, maar dan krijgt hij niets uit zijn fles! Hebben dr Browns met speen 1. Heb ook avent Natural in de kast dus die ga ik straks proberen, daarvan heb ik speen maat 1 en 2 dus ff kijken wat lukt. Mocht het niet beter worden kunnen we eind van de week weer bellen. Sorry voor de ego berichten.. ik lees wel alles maar heb geen puf om te reageren.. hij slaapt zo weinig en huilt zo veel, ik zit er eigenlijk al doorheen..
Maar misschien drinkt hij het niet op omdat hij zo vaak wat krijgt? Hier kreeg hij vanaf het begin 6 -7 x per dag. Hij heeft nooit 8 flessen gedronken
Maar jbpm had je al geprobeerd toch? Ik zou dat (als je geen verbetering ziet) niet tot het eind van de week wachten! Tis niet zo dat jbpm in moet werken, dus je zult snel verbetering moeten zien, als dat niet zo is dan weer naar de huisarts gaan en medicatie eisen en laat je dan eerst niet weer weg sturen met een verwijzing naar de kinderarts! Dan duurt het weer langer, dat is voor jou niet fijn maar voor hem al helemaal niet! Ik begrijp je helemaal! Kop op! Het komt wel goed! En anders morgen gewoon terug gaan naar de huisarts! En ik zou wel meer aanbieden, misschien neemt ie dan een keer meer en laat hij er meer tijd tussen! Ik bedoel het allemaal goed hoor en het zijn tips, wil niet betweterig over komen! @flowertje36 wat leuk, ik wil ook zo graag een keukenmachine! @Nina Sanders ons ventje lachte met 4 wk, dus het kan elk moment! En wat fijn dat het beter gaat!
Jbpm werkt direct. Ik merk het bij T ook. Na 2 flessen ging het al zoveel beter. Heb alleen wel erg last van klontjes door de jbpm.
@exciting Nee hadden we nog niet geprobeerd. Nu met avent Classic (was geen natural) speen 1 en heeft ie bijna 90 gedronken in 30 minuten met verschonen tussendoor. Hij heeft 3,5 uur tussen de fles gelaten. Kijken of dit nu weer lukt tot half 11/11 uur en dan de nacht in! Maar idd de volgende keer eis ik medicatie. @Oceanna Gebruik jij het voor spugen of ook voor reflux? Ik heb nu her jbpm in de voedingstoren eerst gemengd en daarna in de fles.
Voor reflux. Had net maar 1,5 schepje geprobeerd op een 150 fles maar helaas weer spugen dus toch weer 2 straks. Zowel hij als ik zaten helemaal onder. Vandaag ook 2 Difrax flessen erbij gehaald grote nu. Die speen pakt hij beter dan de Avent even kijken of dat zo blijft of niet.
Balen... ik heb ongeveer 3/4e schepje gedaan en daarmee had F het al zwaar.. welke speen heb jij op de avent? Dr brown 1 werkt niet helaas..
@ryanne1989 hier lukt de jbpm ook niet met de dr Browns maat 1. Wél goed met de Avent maat 0. O. doet langer over de fles maar spuugt minder!
Ik doe nu een half schepje op 150+5 (hier haal ik twee voedingen v 80 uit). Maar ik doet het vaak op gevoel. Vanmiddag een fles van 90+3 gemaakt en gewoon een mespuntje gedaan.
Ja ik heb ook ongeveer gedaan. Maar hij heeft na de vorige en na deze fles even een wakker moment gehad, even gejammerd en daarna beide keren bijna 2 uur geslapen (hij slaapt nu nog). Wel alleen bij mij in de doek dus ben benieuwd wat hij straks doet. Huisarts zei ook; als ie alleen bij je in bed wil dan is dat maar even zo, zelf wat hoger gaan liggen met een extra kussen en niet te dicht bij de rand. Na een week of 6 moet het beter gaan zei ze.. dus ben benieuwd. Maak jij de voeding in voren? Dat mocht hier niet van de kraamhulp.. avent maat 0 heb ik niet, maar met maat 1 doet ie er al ruim 20 minuten over, dus lang genoeg.
@ryanne1989 ja de 80cc flessen bereid hier hier voor twee keer tegelijk. Ik doe dan 150+5 en dat geeft ong 165cc bereide voeding. Maar zoals afgelopen nacht wilde O. weer niet drinken dus nu heeft ie 80 op, maar overdag biedt ik hem dan wel een paar keer 100 aan. Anders krijgt hij maar 5x80=400ml voeding binnen.
Ow wat hebben wij een kind met een gebruiksaanwijzing! Ik wordt er echt niet goed van hoor. Gisteravond 20.30 fles, 22.00 uur op bed, en vannacht 2.30 weer. Maar we sliepen om 5.00 uur pas weer! Ik wordt er niet goed van, zo gaat het elke nacht! Ik moet hem 30 min of langer rechtop voor de reflux, dan poept ie nog, dus verschonen zijn we al met al 1 uur verder. En dan krijgt meneer kramp? Reflux? Aandacht? Geen idee, hij wil in ieder geval niet slapen! Dan ist half 5 en wil hij weer wat drinken (logisch als je de helft uit spuugt) em dan ist 5 uur.. en om 7.15 was hij er weer.. ik wordt er niet goed van, mogen om mii wel een jaar verder zijn.. Iemand nog tips?
@exciting Half negen en dan pas om half drie is natuurlijk netjes Alleen irritant dat hij dan pas om 5 uur weer gaat slapen. Merk je dat hij het plat liggen niet fijn vindt? @ryanne1989 . Heb ik ook in het begin gedaan hoor. Rechterop zitten, dekbed strak om hem heen en onder mijn oksel. Zo sliep hij heerlijk na onrust snachts. En na een tijdje kon ik hem dan slapend terug leggen
Hij ligt niet plat. Er liggen al 5 boeken onder zn wieg. En van 22.00-2.30 heeft ook gewoon geslapen. Hij slaapt gewoon niet, huilt, en wil weer drinken! Zo irritant!
@ryanne1989 als hij maar slaapt. En dan maar even in de draagdoek. Heb je in ieder geval je handen vrij. Hier mag de voeding ook niet in voren bereid worden. Maar volgens mij met nutrilon mag het wel. @Nina Sanders wanneer moet je voor het eerst naar cb toe? Als hij in de nacht niet meer wil drinken is het zo toch. L drinkt nu 6x 120+4 maar in de nacht is het hier nu ook al 2 nachten niet meer dan 70 drinken, omdat ze te moe is. @exciting wat vervelend dat het zo lang duurt, voordat hij weer in slaap valt. Bij mijn zoon werkte toen twee scheppen jbpm en bedje de lucht in. Verder zou ik het echt niet weten. Misschien nog honger?
Hier lijkt de onrust echt door honger te komen , misschien toch bij jou ook @exciting ? @Nina Sanders , hier sliep de 1e met 2 weken ook al door. Daarna nog even gewekt snachts, maar vond het wel best met vier weken. Overdag was de intake genoeg
Ja als je alles weer uit spuugt dan heb je idd weer honger! Daarom om 4.30 ook nog wat klaar gemaakt! Had hem om 2.30 al een fles van 180 aangeboden! Maar goed daar komt dan heel wat weer uit.. vanmorgen fles van 150, en net voor 9 uur op bed gebracht, was hij onrustig, en lag te happen op bed. Dus weer 30 gegeven (tussendoor weer gespuugd) en ligt nu te slapen! Ik moet snachts misschien eerst ook voeden/recht op/verschonen/rechtop en op bed, dan laten huilen en weer wat geven.. Ik weet het ook niet, weet wel dat ik deze tijd niks aan vindt!