MAMA's na 'de laatste 10 weken'

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Nina Sanders, 26 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Geeft niks hoor! Wat bedoel je met voeden op verzoek in de nacht?
    Ja ik begin nu gewoon weer met het ritme. Hij zit nu aan de fles. Over 4 uur krijgt ie weer een fles, waarschijnlijk zal hij tussendoor nog vragen om een klein flesje omdat hij de hele nacht niks heeft gehad. Dat krijgt ie dan gewoon. Hij zit rond de 5-6 flessen van 150-5 en de ene keer komen ze op, andere keer blijft er iets staan, ene keer komt ie eerder, andere keer slaapt ie langer.. we hebben de eerste dagen zolang hij af viel hem wakker gemaakt voor voeding, zodra hij begon te groeien zijn we daar mee op gehouden. We houden overdag (voor nu) een max van 5.5 uur aan. Dan maken we hem wakker.

Oceanna vindt dit leuk.
  2. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Nou omdat je zei slaapt door. En je hem dus niet wakker maakt.
    Maar stel hij komt wel in de nacht geef je hem dan wel ?
    Lekker hoor dat het zo goed gaat. Kijk er ook na uit om ritme te hebben.
    Hoe oud is de jongste nu dan ?

Oceanna vindt dit leuk.
  3. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ik doe precies hetzelfde als @exciting .
    Flessen op verzoek . Hij komt zelf voor de fles en daar zit meestal 4/5 uur tussen.
    Kom op 5 a 6 flessen per 24 uur uit.
    Snachts ook maar max 1 keer. Dit kan om 3 uur zijn , maar vannacht was het pas om half 7
    Maar gemiddeld is het rond vijf uur
    Al hoop ik dat half zeven doorzet ;)

exciting en Oceanna vinden dit leuk.
  4. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Hier hetzelfde als XmoonlightX en exciting.

exciting en XmoonlightX vinden dit leuk.
  5. flowertje36

Ik heb hopelijk woensdag uitslag van de hielprik dus dan weet ik ook hoe of wat. En mag dan hopelijk ook op verzoek. Maar op dit moment komt ze netjes iedere 3 uur.

XmoonlightX en exciting vinden dit leuk.
  6. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Dat is ook op verzoek:roflmao: als ze zelf komt geven.

XmoonlightX en exciting vinden dit leuk.
  7. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ja als hij snachts komt dan krijgt gewoon een flesje! Hij is nu 17 dagen oud..

8. flowertje36

Ja en een moeten hier. Maar als ze uit zichzelf 4 uur wil straks mag dat niet. Dus vandaar mijn vragen, omdat ik het niet ken.

9. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ohw vandaar. Geeft niet. Hopelijk mag het straks wel als je de uitslag van de hielprik hebt.

10. flowertje36

Zo ik ben heerlijk buiten gaan zitten. Want kan een mens daar van opknappen!

XmoonlightX, Noortje88 en Oceanna vinden dit leuk.
  11. Noortje88

Noortje88 Niet meer actief

Heerlijk! Is hard nodig af en toe!

12. Noortje88

Ik merk dat ik wat onzeker ben opeens. Ben meer live borstvoeding aan t geven ipv flesjes afgekolfde melk en merk dat de kleine meid zich vaker meldt voor voedingen (opeens om de 2 uur ipv 3-4 uur op flesjes afgekolfde melk). Betekent waarschijnlijk dat ze aan de borst toch minder binnenkrijgt per voeding. Moet ik dit maar zo laten gebeuren of moet ik per borstvoeding meer proberen te laten drinken door bijvoorbeeld beide borsten te geven? Of krijgt ze te gewoon veel per fles...? Ik vind het maar moeilijk, die borstvoeding...

13. flowertje36

Ja naar denk dan kraamvrouw net bevallen staat dat niet raar als ik buiten ben.
    Maar wordt gek binnen met deze warmte.

14. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    vandaag met T naar de ha geweest. de arme jongen heeft toch nog flinke spruw nu gelukkig goede uitleg gekregen over het medicijn en ook genoeg voor zeker een week te kunnen geven. gisteravond dronk hij van een fles 150+5 nog zeker 150ml op. vannacht liet hij daar dus 80 van staan. vanochtend ook zo iets en s middags liet hij zelfs 90 staan. uiteindelijk heeft hij om half 5 120+4 wel helemaal leeg gedronken. gelukkig werken die medicijnen gelijk. Ook heeft hij inderdaad flinke darmkrampen, dus voor zijn fles krijgt hij eerst flink wat medicijnen maar hij drinkt weer en dat is het belangrijkste zeker met dit warme weer. Ha gaf ook duidelijk aan dat er wat moest gebeuren want hij begon al te weinig vocht binnen te krijgen. moet goed opletten dat hij flink alert blijft als hij wakker is en of hij genoeg plas luiers blijft houden. zo niet moet ik gelijk terug naar de ha.

15. flowertje36

Ik heb eerlijk gezegd totaal geen ervaring met borstvoeding. Maar is dat niet dat ze zo vaak mag als ze wil?

16. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    kan het niet zo zijn dat ze een regeldag heeft? je kan altijd proberen om inderdaad beide borsten aan te bieden. eerst de ene goed laten drinken en dan als "toetje" de andere aanbieden. eventueel ook haar luier verschonen tussen het voeden door ipv voor het voeden zeker als ze in slaapt valt aan de borst.
    lijkt me niet dat ze met de fles te veel krijgt omdat ze daar 3-4 uur tussen laat. dat zit er hier ook tussen met een kv fles.

17. flowertje36

Fijn dat de medicijnen gelijk wat doen. Goed opletten qua alertheid dus.
    Goed dat je naar de ha bent gegaan! Spruw is altijd zon vervelend dingetje waar ze veel last van kunnen hebben.
    Hopelijk gaat het nu snel beter.

Oceanna vindt dit leuk.
  18. Noortje88

Ja dat van die regeldag dacht ik ook, maar dit is al drie dagen gaande en is echt begonnen sinds ik weer meer live voed. Verschonen tussentijds doe ik inderdaad ook om haar wakker te maken. Misschien is het even mn eigen onzekerheid omdat die flesjes me twee weken lang gewoon meer duidelijkheid en structuur gaven omdat ik beter zicht had op wat ze binnenkrijgt. Dat is toch echt voor mij t grote nadeel van live voeden; geen idee wat ze nou op heeft... nou ja, ik wacht het even af en blijf maar gewoon op verzoek voeden. Hoop alleen dat ze niet s nachts nu ook weer vaker komt:confused:

Oceanna vindt dit leuk.
  19. Noortje88

Jeetje, vervelend zeg, zeker met dit warme weer! Wel fijn dat de medicijnen goed werken!

Oceanna vindt dit leuk.
  20. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

@Oceanna
    Hier dronk hij ook zo veel. Ik gebruik nu de dr brown prematuren speen en heeft hij voldoende aan minder en dus ook geen krampjes meer

@Noortje88
    A 2/3 uur live voeden is volgens mij hartstikke normaal. Waarschijnlijk is de hoeveelheid via de fles meer dan live

Noortje88 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina