MAMA's na 'de laatste 10 weken'

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Nina Sanders, 26 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Hier nog makkelijk 6 of 7 flessen. Hij lijkt echt moeite te hebben met drinken. En daarom steeds maar een beetje drinkt maar niet vol zit zeg maar.

2. Mutsefruts88

Mutsefruts88 Niet meer actief

Hier helpt inbakeren en haar bedje voorwarmen met een kruik. Dus ook midden in de nacht een verse warme kruik maken. Maar, ik denk dat je dat allemaal al doet, dus heb je hier weinig aan... :oops:

Een... Hap? :eek: jemig! Dat moet echt pijn gedaan hebben met aanleggen :o:

3. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    @exciting Misschien is in bad doen s avonds nog wel een optie ja.. misschien is hij dan even iets langer wakker tussen die flessen. Ff proberen vanavond rond de fles van 7/8 uur.

@flowertje36 Nee helpt ook niet. Hij mag ook op me liggen maar ook dan blijft ie huilen met wijd open oogjes, echt uitgeslapen lijkt het.. hij is nu net ook pas weer in slaap gevallen dus vandaag van half 6 tot 9 wakker geweest.

@Oceanna Dat herken ik. We dachten naar 120 te kunnen maar na 2 dagen liet hij steeds weer veel staan. Moesten steeds 50/60cc weg gooien.. dus nu maar weer naar 90 om de 2.5/3 uur. Is wat meer puzzelen met de tijden maar dat is even niet anders.

@Mutsefruts88 Haha ja dat doen we allemaal al!

Oceanna vindt dit leuk.
  4. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Zo slaapt ie amper, zo slaapt ie veel..
    Na de fles vanmorgen aangekleed en even in zijn bedje gelegd zodat ik ook kon aankleden, valt ie na een halve minuut jammeren in slaap (kon niet heen lopen wat ik normaal dan doe want zat op de wc:rolleyes:). Geslapen van 9 tot half 12.
    Net een fles, valt ie weer in slaap en kan hem zo in de box leggen :eek: ligt ie ook al weer een half uur (record slapen in de box). Vanmiddag maar even weg en vanavond in bad om hem wat wakker te houden zodat ie vannacht ook nog slaapt..

Heb net trouwens 100 water en 3 scheppen gedaan met speen 2, ging nu bijna leeg!

Mutsefruts88 en Oceanna vinden dit leuk.
  5. Moess

Moess Niet meer actief

Ik weet niet of het ook echt zo is maar de kraamhulp zei hier dat het bij baby's niet zo werkt dat als ze overdag slapen dit in de nacht minder doen en vice versa.
    Ons meisje huilto er het algemeen niet en jammert altijd een minuutje voor ze in slaap valt. Ik ga er dan niet meteen heen (alleen als het langer duurt natuurlijk) maar is vandaag hangerig en huilerig.. miss een regeldagje ofzo..

6. Mutsefruts88

Mutsefruts88 Niet meer actief

J is de ene dag ook veel slaperiger dan de andere dag. Ben pas ook 2 nachten met haar bezig geweest (2 a 3 uur lang) omdat ze niet meer in slaap wilde vallen. Vind die mooie wakkere blauwe oogjes geweldig om te zien, maar niet in de nacht! :o:

Na die 2 nachten ging het weer goed. Gewoon 1 x wakker worden, drinken en weer verder slapen. Overdag slaapt ze normaal ook van 12/13 uur tot 18.00, maar gisteren juist weer jammeren, meer drinken en hangen en in de avond rustig. Vandaag ook een beetje, maar wel iets minder. Waren ook drukke dagen met bezoek.

Schommelstoel is echt de uitkomst dan :D heb ik toch even m'n handen vrij.

7. Moess

Moess Niet meer actief

Hoe gaat het nu met jullie?? @Fizz

8. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Volgens mij is het niet zo dat je ze wakker hoeft te houden, zodat ze snachts beter slapen. Als ze oververmoeid zijn, werkt ook averechts. Dus als ze continu goed slapen, alleen maar beter voor de nachtrust.

Hier laat ik hem ook altijd eerst even jammeren en dan valt ie meestal vanzelf in slaap.

9. Noortje88

Noortje88 Niet meer actief

Hier een bijzonder wakkere baby die slapen overdag zelf niet echt nodig lijkt te vinden... o_O

'S nachts slaapt ze vrij goed en komt op redelijk vaste tijden voor voeding (meestal 1 keer, enkele keer 2), en dan ben ik daarna nog een minuut of 20 bezig met haar in slaap te krijgen. Overdag moet ik echt hard mn best doen om haar te laten slapen en zelfs dan slaapt ze max 45 minuten, uitzonderingen daargelaten. Moet wel zeggen dat als ze op mij slaapt ze het langer volhoudt maar proberen haar nu aan dr bedje te laten wennen en dat komt haar slaap vooralsnog niet ten goede. Hopelijk op de lange termijn wel...

Als ze oververmoeid is van de dag, slaapt ze s nachts alleen maar beroerder, dus herken dat wel.

10. Noortje88

Yep, dat was geen pretje. Hoop bloed (letterlijk), zweet en tranen... dus maak niet dezelfde fout als ik en zorg goed voor je boobs! ;)

Mutsefruts88 vindt dit leuk.
  11. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Pff kreeg geen meldingen :rolleyes:

Hier zitten we op flessen van 150+5 en dan 5 stuks. Soms in de avond een beetje extra.
    Laatste fles is rond 22.30-23 u en dan weer rond 6-6.30u.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  12. XmoonlightX

Auw!!!

Noortje88 vindt dit leuk.
  13. Noortje88

Zal je altijd zien... ze ligt nu al drie uur te tukken in de box en t ziet er niet naar uit dat ze snel wakker gaat worden.:roflmao:

Hoop toch echt dat t klopt dat uitgeruste baby's ook beter slapen 's nachts want anders wordt dit een laaaaange nacht ;)

Nina Sanders, Friesje203 en XmoonlightX vinden dit leuk.
  14. Moess

Moess Niet meer actief

Respect voor de mama's met 'huilbaby's' ! Ik ben op dit gebied ook niks gewend want ons meisje huilt bijna niet... Maar gisteren, jeetje.. van 9.30 tot 22u aann1 stuk door gejengeld/huilen/krijsen en ontroostbaar. Ik heb zelfs heel dr lichaam gecheckt en om de paar uur getempt. Hoop dat het vandaag weer voorbij is. Toen ze eindelijk sliep om 22u na de fles van 19.30 hebben we haar zo lang mogelijk laten slapen en is mn man opgebleven tot 01.00u voor de laatste fles. Vanochtend om 5.45 wakker dus dat valt mee en de dag maar opgestart. Tot nu toe is ze rustig ... Misschien heeft ze weer wat bijgeleerd :)

15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wat is er weer lekker veel gekletst. Hier afgelopen 2 dagen een baby gehad die enorm veel huilt en 's nachts ook weinig sliep. Zelfs als ik O. overdag op de arm hield / bij hem in bed ging liggen, verschoonde, een flesje gaf.. niets hielp. Zo heb ik hem gisteren maar gewoon 'in slaap laten huilen'.. zóooo zielig. Oh my god, doodmoe was ik aan het einde van de dag (telkens ook op dagen dat mijn man weg was).

Verder krijgt O. nu nog steeds 5 x 90+3. Volgens het cb moesten we dit aanhouden tot hij richting de 4 kg gaat. Maar ik merk wel dat hij steeds sneller voor de fles komt en hij wederom heel erg gulzig wordt / is en de flessen met nutriton + avent maat 0 alweer binnen 10 a 15 min leeg heeft. Misschien wel gewoon een regeldag ofzo, Hopelijk gaat vandaag beter. Zondag was hij bijv. juist erg zoet en huilde hij amper. Ook 's nachts meldde hij zich niet. Maargoed, misschien toch krampjes oid want hij is onwijs met zijn benen aan het zwaaien en zichzelf aan het overstrekken.

@Moess klinkt een beetje als hoe het gisteren hier ging haha. O. had zijn laatste fles ook om 01.00 (later dan normaal maar we vonden het onzin om hem wakker te maken, eindelijk sliep hij) en om 5.00 hoorde ik hem brabbelen. Ik had de wekker om 5.30 dus had hem even een half uurtje bij me in bed genomen. Meneertje is toen in slaap gevallen en we werden beiden ong. 6.30 wakker. Nu heeft ie net zijn flesje op.

Vandaag moeten we O. even opnieuw wegen op het cb. Ben erg benieuwd. We moeten even een goed moment pakken haha want vorige week had ie een fles nodig op het moment hij gewogen werd, had hij 3 x gepoept al en ook mega volle plasluiers gehad. Eens even kijken of dat vandaag anders kan want dat scheelt zo 200 gram ofzo ;)

Wie o wie heeft er ervaring met een fijne kinderstoel? En vanaf wanneer heb je die echt 'nodig'? Is een wipstoeltje dan niet een beetje overbodig?
    Want bijv. met die Stokke tripp trapp, als je er zo'n newborn set op doet, dan lijkt een wipstoel me niet echt nodig meer. Die dingen zijn trouwens wel duur zeg. Hier gaan we komend weekend de box trouwens opzetten. O. is sinds deze week echt heel erg veel wakker.

Ja, heel erg herkenbaar.
    Hier kreeg hij er ook niets uit met Dr. Browns maat 1. Wij gebruiken de Avent maat 0. Maar gebruiken ook niet veel jbpm.

Ik zal echt proberen wat vaker weer mee te posten dames, maar ik ben de afgelopen tijd enkel toe gekomen aan meelezen. Privé ook druk met allerlei afspraken, mijn man is momenteel weer meer aan het werken, O. behoeft wat meer aandacht / zorg en af en toe heb ik heel even een klein momentje voor mezelf om bij te lezen. Maar hopelijk wordt O. wat rustiger vandaag / de komende dagen. Verder is hij nog steeds verschrikkelijk lief en hij herkent ons echt goed, dat is erg aandoenlijk om te zien.

We zijn trouwens ook nog even naar de HA geweest met de pigmentvlek op zijn hoofd (dokter wilde het zelf even zien) en maakte zich geen zorgen. Hij heeft wel even foto's gemaakt en deze doorgestuurd naar de dermatoloog, maar vooralsnog lijkt het gewoon een grote 'normale' pigmentvlek. Wel altijd in de gaten houden natuurlijk!

16. Noortje88

@Moess en @Nina Sanders: zijn de beebs weer wat meer tevreden en rustig vandaag? En hoe was t bij t CB Nina?
    Fijn dat die vlek onschuldig is, maar kan me voorstellen dat t fijn is dat er nog even goed maar gekeken is/wordt.

Wij hebben de tripp Trapp met newbornset. Moet zeggen dat ze er pas drie keer in gezeten heeft en het na een minuut of 20 wel weer zat is dus rustig tafelen is er toch niet bij (maar dat is het zonder stoel ook niet eigenlijk :rolleyes:). De newbornset is voor ons niet echt een must dus. Een wipstoel hebben we niet, maar denk dat de newbornset die ook niet echt kan vervangen. Met de stoel zelf ben ik trouwens wel heel blij! Fijn dat ie nog jaren mee kan en het is een stevig ding (plus niet lelijk, maar dat is smaak...).

N. heeft ondanks dr mega-tukje (voor haar doen dan) toch lekker geslapen gelukkig. Vandaag heeft ze nu al twee slaapjes gedaan in dr eigen bed (wel in slaap moeten wiegen en ze slaapt max 45 minuten, maar ach, je kan niet alles tegelijk). Tussendoor lekker gewandeld en geknuffeld en een flinke fles kunstvoeding gedronken, die ze gelukkig net zo makkelijk drinkt als de borstvoeding. Dus ik ben een blije moeder.

17. XmoonlightX

Ik weet niet hoelang ze erin kunnen zitten.
    Maar ik vind de half lig stand ideaal vd bloom voor de eerste hapjes, omdat ze dan nog niet rechtop kunnen zitten
    En een wipstoel op tafel of op de grond vind ik niet prettig dan

Nina Sanders en Noortje88 vinden dit leuk.
  18. Noortje88

Hmm daar had ik nog niet aan gedacht, voor die eerste hapjes is het inderdaad best nuttig... goed dat je t zegt voordat ik 'm veel te vroeg op marktplaats had gezet :D

XmoonlightX vindt dit leuk.
  19. XmoonlightX

Ja daarom dacht ik al :D

Noortje88 vindt dit leuk.
  20. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Alsof het aan het weer lag L was gister ook de hele dag huilerig.

@Nina Sanders hier hebben we de nuna leaf stoel. Ideaal kunnen er tot 60 kilo. Me zoon zit er nu nog constant in. En met kinderstoel hebben we de tripp trapp met newbornstoel.
    De newborn hebben we heel veel gebruikt met eerste hapjes en wennen aan tafel met eten.

Ben de laatste tijd niet veel actief lees wel mee. Maar zit en beetje in een eigen bubbel. Alles gaat beetje langs me heen. Of dit komt doordat mijn man nu werkt geen idee.

Deel Deze Pagina