MAMA's na 'de laatste 10 weken'

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Nina Sanders, 26 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Merk dat zelf ook hoor
    En de baby en dan nog een kleintje rondlopen
    Tijd vliegt op een dag :roflmao:

2. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Haha ja kom tijd te kort denk ik soms :confused:

XmoonlightX vindt dit leuk.
  3. Mutsefruts88

Mutsefruts88 Niet meer actief

Hoe is het met jullie geheugen na de bevalling?
    Heb het idee dat het nu nog erger is als tijdens de zwangerschap :oops:
    Hoop wel dat het weer bijtrekt!

4. Mutsefruts88

Nou... Idd! Ik ga wat liever voor ze zijn (hopelijk de kleine ook) ;)
    Had wel wat kleine scheurtjes ontdekt. Maar, goed smeren en af en toe kolven heeft wel geholpen. Het is nu weer dragelijk :thumup:

5. Moess

Moess Niet meer actief

Oh ik kan vooral niet plannen (terwijl ik normaal een soort control freak ben).ik kan gewoon niet onthouden wanneer ik een afspraak heb. Ik schrijf het natuurlijk wel op maar normaal weet ik het zo wel. Ik kan ook niet echt ver nadenken maar ik denk dat dit ook een stuk vermoeidheid is.

Mutsefruts88 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  6. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Drama hier! Vergeet alles!

Mutsefruts88 vindt dit leuk.
  7. Fizz

Fizz Niet meer actief

Een stuk beter gelukkig. Zondag mochten we weer naar huis op voorwaarde dat we meteen terug zouden komen als hij weer benauwd zou worden/last zou hebben van slijm of weer non-stop zou huilen. Ze snappen niet waar de benauwdheid en het slijm vandaan komt; de longen zijn gelukkig schoon, hij heeft geen ontsteking en hij heeft voldoende zuurstof in z'n bloed. Ben daardoor wel iets gerustgesteld. Hij slaapt nu in z'n eigen wiegje (die nu wel super schuin staat) en dat gaat gelukkig goed:)

Zal gister dan echt het weer zijn geweest, leek wel of m'n kinderen er een sport van maakte om tegelijk te huilen. Wat was is blij dat ze om 22.00uur eindelijk allebei sliepen!

@Noortje88 hier ook een baby die ik in slaap moet wiegen hoor, valt echt nog niet zelf in slaap. Wat heftig van je tepel, klinkt echt heel pijnlijk:eek:

@Nina Sanders wij hebben ook de tripp Trapp met newborn set. Dochter zat er vooral in tijdens het koken. Zoon zit er nu nog niet echt in maar over een paar weekjes zal hij aan tafel komen zitten in de stoel als hij wakker is tijdens ons avondeten.

Vraagje voor de moeders met meerdere kindjes; hoe ziet jullie dag er een beetje uit? Hier kom ik bijna overal aan toe (voedingen, hond uitlaten, huis op orde houden) maar het voelt als een totale chaos waardoor ik 's avonds kapot ben. Zou zo graag wat meer structuur willen ofzo... iets wat de dag wat minder chaotisch maakt. Hoe doen jullie dat?

8. XmoonlightX

Structuur? Wat is dat :roflmao::roflmao:
    Ik doe niet teveel eigenlijk. Hoeft v mij niet picobello te glimmen. Boodschappen laat ik bezorgen
    Ga er liever op uit met de kids
    Structuur komt wel weer als ik ga werken

Kan die benauwdheid door verborgen reflux komen?

Nina Sanders vindt dit leuk.
  9. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Dacht ik ook aan!
    Heeft J.J ook!

10. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

#710 LiveLifeLovely, 28 sep 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 sep 2017
    Allereerst fijn dat jullie kleine man weer thuis is. Hopelijk gaat het nu beter.
    Hier soms ook chaotisch, met name door mijn 'terrorpeuter'. Het geluk is dat mijn man vaak in de avonden en nachten werkt en overdag veel met zijn tweeën zijn. Daardoor nog een beetje leefbaar en om en om tijd voor ons zelf.

Heb het gevoel de baby er zo even bij te doen. Uitgezonderd de korte nachtjes, nu weer om de drie uur, die zijn wel grrr. Slaapt de baby net, is 'terrorpeuter' weer wakker om 05.10, één groot krijsfestijn.

Hoeveel krijgen jullie baby's van ik gok bijna 5 kg aan flesvoeding?

11. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Terror peuter :roflmao:

5x150/5 en zo nu en dan nog een klein flesje extra. Moet ik wel bij zeggen dat we een spuugertje hebben, dus er komt ook veel uit!

12. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    @Fizz wat was er precies aan de hand dan? Fijn dat jullie weer thuis zijn!

13. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Dankje!! Misschien hier ook maar grotere flessen geven dan? Want ik dacht; hij spuugt, dus zal het wel te veel zijn. Maar vandaag en gister zat er na de fles van middernacht telkens maar twee uurtjes tussen de fles, dus elke keer kleine beetjes drinken. Heb laatst wel keer 150 gedaan en toen sliep hij 4 uren snachts.

Kan me van mijn dochter bijna niet meer herinneren hoe het ging, maar kan me niet heugen dat ik er snachts zo druk mee was :rolleyes:

14. XmoonlightX

Hier ook 5 x 150+5. Speciale voeding hongerig kind :roflmao:.
    al geruime tijd, dus al voor de 5 kg

15. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Hier s nachts flesje 90+3 en toevallig gisteren 5x150+5 naast die fles s nachts. Hij drinkt ze niet helemaal leeg laat van de 150+5(=ongeveer 170ml) tussen de 5ml en de 20ml staan per fles.

Vannacht voor het eerst van 22.00-4.00uur geslapen.

@Nina Sanders ik heb de meegroei stoel van childwood gebruik ik vanaf 6 maanden ongeveer. Daarvoor geef ik de hapjes terwijl ik ze vasthoud.

@Fizz fijn dat je trg thuis bent met je kleintje.

Ik lees wel mee maar reageer niet veel het gaat met mijzelf niet zo goed.

Nina Sanders en XmoonlightX vinden dit leuk.
  16. Mutsefruts88

Gaan jullie direct na jullie bevallingsverlof aan het werk? Of nog lekker vakantie/ouderschapsverlof erachteraan geplakt?

Structuur... Tsja... Nog niet echt gevonden. Maar, ik hou daar ook wel van. Alleen in de voedingen zou ik soms wat meer structuur willen, dan durf ik er wat langer op uit te gaan met het hummeltje. Dat komt vanzelf wel, ze is ook eigenlijk pas 3 weken oud (en dat vergeet ik nog wel eens ;)).

Verder heb ik het denk ik vrij makkelijk met beide koters. Moet alleen zorgen dat 's morgens de oudste uit bed komt en naar school gaat. Dus tussen 7 en 8 ben ik daar mee bezig, de kleine heeft dan gedronken tussen 5 en 6. Zodra de grootste de deur uit gaat, duik ik nog even m'n bed in voor een uurtje. Of twee. Daarna begint de dag pas ;) de oudste komt ook zelf uit school fietsen.
    Huishouden, boodschappen en koken heb ik dus redelijk de tijd voor. Alleen niet altijd de zin.

Oh, wat ga ik dit missen als ik straks weer moet werken! Dan wordt het pas weer chaos...

17. XmoonlightX

De like was voor het slapen.

Wat vervelend dat je je niet goed voelt :(
    Als het helpt mag je altijd hier schrijven of een pb’tje doen. Soms is het heerlijk om tegen een vreemde van je af te schrijven
    Sterkte met wat het ook is

18. XmoonlightX

Haha ik duik ook altijd weer mn bed in :D

Mutsefruts88 vindt dit leuk.
  19. Aagj

Aagj Actief lid

1 mei 2015
    327
    108
    43
    @Oceanna wat vervelend dat het met jou niet goed gaat. Hopelijk niks ernstigs! En inderdaad even van je af praten kan opluchten. Sterkte!

Structuur
    Hier een huishouden met 3 kindjes (onder de 3,5 dus nog geen school). Structuur is er wel maar daar hou ik niet teveel aan vast want elke dag is anders. Vooral de momenten waarop ze alle 3 aandacht nodig hebben vind ik nog chaotisch, zoals het aankleden in de ochtend. Ik hou er helemaal niet van de baby te laten huilen maar dan moet het echt even. Meestal neemt mijn man de kids vast mee naar beneden zodat ik met de kleine kan tutten. Hij gaat naar zijn werk en de oudsten zitten dan even voor de tv zodat ik kleertjes enzo kan verzamelen. Baby gaat dan in de box en dan kleed ik de oudsten aan en maak ontbijt (vaak dus met huilende baby die ik tussendoor af en toe troost). Dan ga ik met de kleinste op de bank zitten en gaan de oudsten lekker spelen, of we gaan even naar buiten oid. Middelste gaat dan rond 12 even lekker naar bed en dan heeft de oudste een rustmomentje (tv, knutselen, spelletje oid) en kan ik even tutten met de baby op de bank. Wanneer de middelste wakker is maak ik lunch en daarna is het weer spelen, naar buiten oid. Dan komt mijn man thuis en gaat hij koken, eten we samen en leggen de kids in bed (soms samen, soms alleen hij. Ligt aan hoe de baby is).
    Opruimen doe ik zoveel mogelijk tussendoor. Stofzuigen meestal tijdens het rustmomentje met baby in de doek of box en boodschappen haalt mijn man in het weekend of na zijn werk. Grotere klussen doen we in het weekend.
    Gelukkig ben ik maar 2 dagen echt alleen met de kids. Verder heb ik altijd hulp van de opa's en oma's en in het weekend van mijn man. En de ene dag gaat het huishouden doen beter dan de andere.

Werk
    Ik werk in het onderwijs en heb de mazzel dat ik 7 weken vakantie gecompenseerd krijg dus ik hoef eind december pas te beginnen. Dan neem ik een weekje ouderschapsverlof zodat ik na de Kerstvakantie pas weer hoef te starten.

Geheugen
    Drama! Ik overzie dingen soms echt niet, zoals afspraken. Alles moet in de agenda anders vergeet ik het. En soms gaan de laadjes gewoon niet open, dan kom ik niet op woorden of vergeet ik waarom ik ook alweer naar boven ben gegaan...

Kinderstoel

Hier ook tripptrapp met newbornset. De kleine zit hier al vaak in tijdens het eten. Maar daarnaast ook een wipper, die vind ik fijn voor in de badkamer wanneer ik wil douchen enzo. Eerste hapjes geef ik waarschijnlijk rond de 6 maanden dus dan kan ze nog in de newborn of misschien al in de babyset.

20. Fizz

Fizz Niet meer actief

Mijn man en ik dachten ook aan verborgen reflux, maar in het ziekenhuis sloten ze reflux uit omdat hij niet huilt met drinken en gewoon goed z'n flesjes drinkt...
    Vanmiddag ga ik met de kleine naar de osteopaat hoop dat dat misschien nog wat kan helpen...

@exciting hoe kwamen jullie achter de verborgen reflux? en hoe gaan jullie ermee om, hebben jullie maagzuurremmers of zonder medicijnen?
    Onze kleine man was zo met slijm (of melk?) aan het vechten en naar adem aan het snakken als we hem neerlegde dat hij helemaal in paniek raakte en non-stop begon te gillen, daarom de HA-post gebeld.

Toch wel fijn om te horen dat de chaos er een beetje bijhoort de eerste weken:oops: dan vandaag maar gewoon weer lekker meegaan in de chaos Haha

@Oceanna wat vervelend.
    niks ergs hopenlijk? hoop dat het snel beter met je gaat!

@Mutsefruts88 haha heerlijk zou ook 's ochtends wel weer even m'n bed in willen

Deel Deze Pagina