MAMA's na 'de laatste 10 weken'

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Nina Sanders, 26 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

@Oceanna wat naar :( kunnen wij jou hier ergens mee helpen?

Ik lees dus meerdere reacties over 5 x 150, dus dat vandaag maar eens proberen. Dank jullie wel!

Hier bijna tien maanden verlof. Bewuste keuze om een beetje rust in de tent te krijgen/houden. Hoewel ik werken heel erg leuk vind, vind ik het nu een heerlijk vooruitzicht en voel ik nul komma nul druk. Ik bedenk me telkens, oké nu ben ik moe, maar over tien maanden ben ik vast weer uitgerust,
    En heel fijn om alle tijd te hebben voor mijn terrorpeutertje ;) voordat de basisschool start. Hopelijk ook meer tijd voor onszelf, lekker sporten enzo.

2. LiveLifeLovely

Laats typte ik hier wat over zogenaamd vocht vasthouden hé. Ga ik net na maanden even naar de zonnestudio onder de zonnebank om even iets kleur te krijgen. Normaal zweet ik me de pleuris, nu geen druppel! Hoop toch echt dat het vocht vasthouden is :roflmao:

XmoonlightX vindt dit leuk.
  3. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

@LiveLifeLovely hier ook sinds gister 5x150
    Zijn van de jbpm afgestapt want daar ging ze gigantisch van kokhalzen.

@Oceanna wat naar dat je je zo voelt. Als je je verhaal kwijt wilt zijn we er he!

Structuur
    Ik verbaas me er over hoeveel ik eigenlijk nog voor elkaar krijg qua huishouden.
    In de ochtend rommelen we boven aan en kan ik opruimen. En als mijn oudste in bed ligt stofzuig en dweil ik snel.

Verlof
    Hier heb ik nog 5 weken verlof. 6 november staan de eerste werkdag weer gepland.
    Maar ga waarschijnlijk switchen van baan dus even kijken hoe het loopt.
    Ben er wel aan toe om te werken.

Oceanna vindt dit leuk.
  4. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    @Fizz hij slikte constant, huilde heeeeeeel veel, overstrekte, vaak de hik, stinkt naar zuur, gaf doorzichtig vloeistof op (maagzuur), hese stem, rochelende ademhaling, heel onrustig drinken! Alles is nog aanwezig maar in mindere mate! Hij krijgt idd maagzuur remmers en gister de huisarts gemaild dat ik graag naar de kinderarts wil. Die heeft er naar mijn idee meer verstand van dan de huisarts!

Ik begin 17 oktober weer met werken!

5. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Dit lijkt L wel. Alleen dan niet veel huilen.
    Vannacht ontdekte ik bloed op haar speen. Geen idee waar het vandaan kwam. Als ze spuugde zat er verder ook geen bloed bij. En ze drinkt ook niet gulzig. Eigenlijk vrij rustig

6. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Jeetje wat veel geschreven!! Ik ga proberen bij te schrijven!

@Oceanna Wat naar.. sterkte er mee en anders gewoon hier van he af schrijven!

@Fizz fijn dat jullie weer thuis zijn. Maar misschien toch okk wel prettig als ze vinden waardoor het komt..

Voeding
    F krijgt nu ongeveer 7 flesjes, ik maak ze met 100 water en 3 scheppen om het iets minder dik te maken. Meestal drinkt ie 90-110 (leeg dus) wel rond de 650-700 ML per dag, iets te veel, maar hij geeft zelf aan als ie vol is. Meestal s nachts komt hij om 23/24 uur en dan 3/4 uur en daarna wisselt het. Meestal gaat hij niet meer slapen maar vanmorgen voor de tweede keer kwam hij pas om 8 uur!

Slapen
    We leggen F slapend in de box of zijn bed, zelf in slaap vallen lukt hem nog niet, maar daar ga ik over een week of 3 wel mee bezig, hij is nu nog zo klein.

Uitjes
    F zet het meestal meteen op een brullen als hij in de maxi cosi of kinderwagen gaat.. iemand tips hiervoor?
    Ik durf dus niet zo goed weg..

Werk
    Ik begin na 10 weken weer direct, maandje werken en dan tussen kerst en oud en nieuw weer vrij.

Structuur
    Ik krijg steeds meer gedaan in het huishouden als F in bed/box ligt of in de doek bij mij. Wel fijn vind ik dat. Qua tijden ga ik mee met die van F.. niet echt een vaste structuur dus ;)

Kinderstoel
    We hebben een stokke steps, dus pas met een half jaar kan F er in. Wel een lis wipstoeltje gekregen van mijn zus.

Geheugen
    Wat is dat ook alweer? ;)
    Tot ergernis van mijn man en mezelf soms.. ;)

7. LiveLifeLovely

Ga je dan ook niet meer weg? Vaak als je een stuk gaat rijden of wandelen, dommelen ze zo in slaap.

8. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Niet alleen.. wel met iemand er bij.
    F heeft laatst een half uur gegild in de maxi cosi en gister zeker een kwartier in de kinderwagen, toen ik thuis kwam was ie stil :confused:

9. LiveLifeLovely

Frustrerend:cry:

10. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

He getver wat vervelend zeg.
    En een draagdoek/zak gebruik je die?

En als je het matrasje in de wagen ophoogd, zodat hij wat schuin ligt?
    Hier geven ze altijd een mondje voeding terug in de mc, alsof die maag in de verdrukking komt

11. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Wij kunnen helaas niet weg in de kinderwagen! Hij schreeuwt alles bij elkaar. Waarschijnlijk door de reflux! Ook in de auto is niks. Hij spuugt alleen maar zuur uit! Het matrasje in de kinderwagen ophogen helpt niks, dat helpt pas bij 40 graden, en dan valt ie er ook bijna uit, het zijn ook de hobbels waar hij last van heeft.. ik hoop dat dit met de tijd weer beter wordt, dus ik herken het @ryanne1989

12. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ik draag trouwens wel! Heb een mai tay draagdoek, maar vindt het best wel lastig om hem daar goed in te krijgen als ik alleen ben, heb nu een draagzak van mijn tante te leen, even kijken of dit ook bevalt en dan schaf ik zelf een ergonomischen aan! Lijkt me wel handig om eens naar de supermarkt en school te lopen met de oudste, al vindt ik het best wel zwaar!

13. Fizz

Fizz Niet meer actief

Wow zijn wel veel overeenkomsten alleen het vele huilen herken ik niet (op afgelopen weekend na) en die zure geur ook niet. Slim dat je naar de kinderarts wilt hoop dat die je beter kan helpen dan de huisarts.

@ryanne1989 wat onhandig dat hij niet in de kinderwagen mee kan. Misschien vindt hij het geroezemoes van het gepraat wel fijn als je met iemand bent, daarom misschien een muziekspeeltje ofzo proberen als je alleen gaat lopen?
    Of anders dragen inderdaad...
    Ik heb zelf de ByKay draagdoek en ergobaby draagzak en vind ze beide echt heel fijn dragen. Ook zeker niet zwaar, draag zelfs onze dochter van 14 maanden nog in de ergobaby.

Verlof
    Ik heb m'n vakantie en 2 weken onbetaald verlof erachter geplakt zodat ik pas 2 januari weer hoef te beginnen:)

14. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Mai tay... :roflmao::roflmao::roflmao:
    Nou mijn geheugen is ook 2x niks.. een bykay heb ik! :D:cool:

15. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Ja ik heb ook een draagdoek, dat gaat gelukkig goed. Hebben ook een andere maar daar mogen ze vanaf een maand in, dus dat mag bijna.
    Muziekje kan ik idd nog proberen.

Bedenk me nog dat ik wel eens kan proberen de voetenzak uit de maxi cosi te halen, misschien is dat re warm of zo.

16. Noortje88

Noortje88 Niet meer actief

Hier ook een baby die de wandelwagen niet heel boeiend vindt. Ze vindt het leuk voor een kwartiertje, maar dan houdt het ook op. Sowieso slaapt ze niet in de wandelwagen dus als ze moe is kan ik al niet met r op pad want dan wordt het krijsen. Draagzak is de uitkomst. Hier de ergobaby. Ben super blij met dat ding!

Mijn geheugen is ook dramatisch. Moet nog steeds bijhouden wanneer ze voor het laatst gegeten heeft want anders vergeet ik t een kwartier na dr fles al.

Ik begin 1 november weer met werken, maar bouw het rustig op, dus eerst halve dagen. Voordeel van ZZP-er zijn ;)

Structuur begint hier een heeeeeeel klein beetje te komen. Ze doet wat vastere slaapjes op een dag (nu nog drie korte en een wat langere) en gaat zo ongeveer rond 9 uur s avonds 'naar bed', wordt om 1 uur wakker voor dr nachtfles en dan weer om 4 a 5 uur en om 7 uur is ze meestal wel wakker. Ze heeft haar fles van 1 uur ook nu al een paar keer overgeslagen, maar ik juich nog niet te vroeg (vannacht had ze er opeens na vier dagen weer behoefte aan...). Ik zou het liever twee uur opschuiven (dus 23 uur laatste fles) maar goed, ik volg haar daar maar in want om 21 uur is ze echt moe en ze slaapt overdag al niet zo best, dus ik wil daar ook niet teveel in omgooien. Er komt een dag dat ze doorslaapt... ;)

@Oceanna wat naar dat het niet goed met je gaat meid. Hoop dat je je vrij en veilig genoeg voelt om wat te delen als je daar behoefte aan hebt. Een beetje steun kan nooit kwaad. In ieder geval sterkte!

Oceanna vindt dit leuk.
  17. Noortje88

Noortje88 Niet meer actief

Oh nog een vraagje: slapen jullie babies ook zo onrustig? N. ligt ontzettend te woelen, te draaien en zet zich vaak af met haar voetjes. Als ik haar overdag netjes onderin dr bedje leg dan eindigt ze ergens bovenin in een hoek, ingebakerd en wel... :rolleyes:. Ook overstrekt ze zich vaak, zowel als ze wakker en moe is (of krampjes heeft) maar ook in haar slaap. Is die onrust omdat ze nog veel licht slapen en dus meer bewegen, of is dit 'abnormaal'?

18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Gebruikte jij nou wel of niet nutriton? Want O. heeft bovenstaande ook, maar de nutriton doet goed zijn werk. Behalve dan wel dat hij er dunne poep van krijgt maar oké. Laatst probeerde ik een flesje met wat minder jbpm erin en doen leken de klachten weer wat meer toe te nemen (als in: langer en vaker de hik, sneller mondjes teruggeven etc).

Ja O. beweegt ook erg veel in bed. Als hij 's nachts wakker wordt voor de speen of een luier, dan ligt hij vaak gedraaid bovenin bed (echt, hóe doet ie het?). Het zet zich sowieso vaak af en overstrekken doet hij alleen bij krampjes. Wel ligt hij enorm te woelen en zwaaien met zijn armen en benen. Ik baker hem niet in want dat wil hij niet. Volgens mij is hier niets abnormaals aan hoor!

@Oceanna vervelend dat het wat minder met je gaat. Hopelijk voel je je snel beter!

19. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Hier ook een kleintje die ik vaak boven uit het ledikant vis. En als hij in de box slaapt zie ik idd veel onrust!

20. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Hier slaapt hij redelijk rustig. heb s nachts een slaapzakje bij hem aan, maar dan ligt hij soms wel helemaal onderin in zijn bedje. (alleen slaapzak geen lakens).

Vandaag heeft T zijn eerste prikjes gehad dit deed hij zo goed als zonder huilen de stoere man. Hij is nu (7weken en 2 dagen) 58cm en 5725gram. Zijn grote zus was vandaag ookal 85,5cm dus ik heb gewoon grote kinderen.

waar ik last van heb:)
    Ik ben de laatste tijd vreselijk moe wil alleen maar slapen maar dat hoort er ook een beetje bij. Verder ben ik heel snel duizelig/misselijk met vreselijke hoofdpijn. Ik denk dat, dat nog te maken heeft met de ruggenprik die ik heb gehad maar sloopt me wel. Ben om niets verdrietig dat ik wel kan huilen. Zat eergisteren in bad en wilde het liefst huilen, mijn dochter erbij en heb heerlijk genoten. Helaas heb ik ook een flinke opleving van mijn fibromyalgie klachten waardoor ik zelfs al pijn heb om T alleen al de fles te geven. Dan lijkt het net of mijn armen, nek en schouders in de brand staan zo'n "spierpijn". :cool: einde klaagmodus.

Deel Deze Pagina